Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

30-06-2019 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik werd er rustig van maar het werd snel te weinig. Het hielp niet meer. Ik voelde me super naar. En was enorm gestresst.

23-06-2019 | Man | 35
alprazolam (0,25mg)
Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee

16-04-2019 | Vrouw | 38
alprazolam (0,25mg)
Hielp om een periode waarin de angsten heel erg waren te overbruggen.

24-03-2019 | Vrouw | 16
alprazolam (2mg)
Werkt prima! 2 nadelen. Afschuwelijke smaak bij inname, zelfs met frisdrank etc en extreme afkick. Het is tanden bijten maar al bij al is dit het waard. Pas op voor terugval bij mentale verslaving. Zorg voor geen contact met de medicatie na de afkick, wegens de goede werking zal je snel naar de medicatie verlangen. Ik adviseer in dit geval naar de dokter te gaan voor advi[lees meer...]es!

15-03-2019 | Vrouw | 59
Angst
Gebruik het bij voor mij angstige situaties. Ik raak niet in de paniek, wordt rustig en kan de situatie zeer scherp overzien. Wordt er niet suf van. Gebruik het 3x per maand.

26-02-2019 | Vrouw | 44
Angst
De kleinste trigger kan mij in angst doen schieten, ik word vaak wakker in angst ook. Ik neem nu al 10 jaar Alprazolam. Niet constant. Enkel in periodes of op momenten dat het mijn functioneren ernstig verstoort. Vroeger nam ik een half tabletje van 0,25 mg en dat werkte heel goed. Nu neem ik soms 0,50 mg. Soms neem ik het drie maanden aan een stuk, 3x/dag 0,25 mg, en dan [lees meer...]kan ik van vandaag op morgen het plots vergeten (omdat ik dan geen angsten heb) en dan heb ik daar verder ook geen 'ontwenningsverschijnselen' bij. En dan neem ik soms ineens 2 maanden niks. Zonder verdere problemen. Dat stelt me gerust zodat ik het in de toekomst kan blijven gebruiken op momenten en in periodes dat ik het echt nodig heb.

11-02-2019 | Man | 21
alprazolam (2mg)
Tollerantie gaat snel omhoog, maar het helpt enorm als je het in een moeilijke periode moeilijk hebt en erna weer afbouwd. Het is een wonder middel als je bent opgegroeid in angst.

11-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Op een dag ben ik afgevoerd met de ambulance , omdat men dacht dat ik een hartinfarct had. Na vele onderzoeken was het ‘alleen maar’ hyperventilatie, volgens de cardioloog. Nou, toen begon het pas ! Angst- en paniekaanvallen, niet meer de deur uit durven, niet meer kunnen slapen, niet meer kunnen ontspannen, HELP ! De huisdokter schreef alprazolam voor EN therapie bij een,[lees meer...] zeg maar, mental coach, want daar kon ik snel terecht. Dat bleek een schot in de roos. De alprazolam was mijn ‘rollator ‘, mijn broodnodige hulpmiddel en de therapie was mijn ‘kneed- en graafmiddel’. Na een hele poos was duidelijk wat er allemaal aan de hand was, gelukkig ! Toen kwam ik ook zover dat ik echt weer van de alprazolam afwilde, maar dat was nog niet zo makkelijk. Ik moest echt stapsgewijs afbouwen en niet ineens, want dan protesteert je lijf met alle gevolgen vandien, zelf ondervonden ! Afbouwen heb ik verder op eigen houtje gedaan door telkens wat van de dosis af te halen. Dan kreeg je weer wat afkickverschijnselen, maar dat duurde maar een tijdje en kwam het weer goed. Doorzetten dus. Uiteindelijk ben ik nu al ruim 3 jaar ZONDER ! Daar voel ik mij prima bij, dankzij de aplrazolam , in het begin, EN de therapie ! Inzicht in je eigen functioneren is essentieel. Waarom krijg jij de angst- en paniekaanvallen, pas dan kun je verder !!!

23-01-2019 | Man | 31
alprazolam (0,25mg)
2 e dag dat ik dit neem 3x 0’25 mg per dag voel me ervtoch niet echt prettig op , heb het gevoel dat het de angst wel wat afremt , maar al de rest ook precies een zonbie die wat doelliis rondwandelt

21-01-2019 | Vrouw | 42
alprazolam (1mg)
Paniekaanvallen
Tijdens mijn derde jaar studente aan de universiteit, kreeg ik voor het eerst wat ik later zou leren kennen als een paniekaanval. Vandaag, na een resem specialisten, psychologe, psychiaters, kwakzalvers, te hebben bezocht, en al even veel verschillende manieren uitgeprobeerd om van deze "vloek"af te geraken; in eerste instantie en met veel goede moed en vol van hoop zon[lees meer...]der medicatie. In mijn geval is het me niet gelukt om er op deze (te verkiezen, uiteraard) manier vanaf te geraken. Na een lange medicatiezoektocht die mij uiteindelijk bij alprazolam (Xanax) bracht, eindigde mijn 4 jaar durende helse zoeken naar het geheime wapen tegen deze vreselijke, allesomvattende, levensbepalende stoornis.

16-10-2018 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Na een stressvolle periode met weinig slaap terug een nachtje doorgeslapen.

09-10-2018 | Vrouw | 34
Angst
Door een ptss kon ik niet slapen, dagen/wekenlang van 1 a 3 uurtjes tot geen slaap. Totdat ik alprazolam kreeg voorgeschreven, ik kon weer meer dan 3 uur slapen! Ik was erg angstig voor verslaving dus zeer zuinig met gebruik. Nu heb ik in mei paroxetine 25 mg en gaat t velen malen beter! MAAR zit met die verdomde alprazolam verslaving. Het afkicken is hels, elke dag koppij[lees meer...]n, levensechte dromen, elke dag in een soort waas leven en het idee hebben dat je droomt.....zeer naar! Klappertanden, koortsaanvallen en ga zo maar door!!!! Wees voorzichtig met dit middel! Ik bouw nu af van 1 mg pd, zit nu op 0.425 zelfs zo een lage dosering is al een hel om vanaf te komen.

29-08-2018 | Man | 39
alprazolam (0,25mg)
Gebruik regelmatig alprazolam als ik depressief of erg gestresst ben. Niet continu elke dag maar wel regelmatig. Merk zeker dat je wel de behoefte voelt om in te blijven nemen.Zeker verslavend. Slaap er wel goed op. Werkt snel, maar je ziet er wel vaak duf door uit.

11-05-2018 | Man | 39
alprazolam (0,5mg)
bij mij help het heel goed tegen angst ik voel me goed rustig in het hoofd. ik heb een vraag helpt alprazolam tegen piekeren of psygose te onderdrukken? graag advies.

31-03-2018 | Man | 25
Onrust
Gebruik alprazolam nu ongeveer 1,5 jaar 0,25 mg per dag (en 0,5 indien nodig). Helpt heel goed. Het maakt minder gespannen en geeft meer zekerheid om dingen te doen. Echter, je raakt er verslaafd aan en ik merk het als ik een dag oversla of bewust niet neem. Bijwerkingen zijn gelukkig minimaal maar wel aanwezig.

04-03-2018 | Man | 61
alprazolam (0,5mg)
Hallo, kreeg op mijn 21ste last van hartkloppingen en angst..kreeg hiervoor beta blokkers...na een tijd liet ik deze links liggen en begon alcohol te drinken telkens ik van deze symptonen last kreeg..dit gedurende 37 jaar met nare gevolgen...hierna samen met huisarts alternatief gezocht en gevonden in Alprazolam 0,5 mg...ik neem dit nu op momenten dat ik me niet echt goed [lees meer...]voel, en dit werkt voor mij prima, ik kan na inname van max 1x 20mg gewoon functioneren, groot pluspunt is voor mij dat ik niet meer( hoef) te drinken..geen craving..geen verleiding...dus uitstekende stok achter de deur voor mij...en ook de wetenschap dat alcohol geen probleem oplost, geestelijk of lichamelijk!