Slapeloosheid (25 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

30-08-2013 | Man | 58
diazepam
Tot 2 dagen gelede slikte ik onder medische indicatie diazepam van 't merk Actavis. Deze is met de produktie gestopt en heb ik nu Apotex wat me afkickverschijnselen bezorgd. Aangezien ik sinds een half jaar aan het afbouwen ben wil ik op een merk blijven aangezien generiek niet identiek is. Ik heb dit in de tientallen jaren van gebruik vaker meegemaakt ken ik de reacti[lees meer...]e van de apotheek op mijn klachten en word min of meer gekleineerd. Dit bevalt me niet. Ik ben hierdoor wanhopig.Kortom afbouwen kan ik zo wel vergeten.

18-08-2013 | Vrouw | 49
diazepam
Kort daarvoor een spondylodese-operatie gehad.L4-L5 met cage.De hele rechterkant van mijn rug,onderrug, lende en onder de schouder gaf een constante pijn.5 mg diazepam gekregen en alleen 's nachts innemen.Zelf 2 in genomen want het hielp niet echt.Nog steeds last.Moet toch weer ff terug naar de huisarts.

17-08-2013 | Vrouw | 37
diazepam (10mg)
werkt veel beter en fijner dan de baclofenalhoewel ik erg bedacht ben op afhankelijkheid, heeft als voordeel ook het angstdempend effect moest laatst een vervelende ingreep ondergaan en nam voor de ingreep 1 tabletje diazepam en ik gelukkig bj de diazepam geen vervelende bijwrkingen aleen hebberige mensen in mijn omgeving die opeens ook last hebben van kra mp en dan om een[lees meer...] tabletje diazepam vragen. Hoe brutaal krijgen ze mooi niet wel het teefoonnummer an een huisarts

31-07-2013 | Man | 43
diazepam
Ooit was ik aan een andere benzodiazepine verslaafd voor 4 jaar ongeveer en de dosis werd steeds hoger. Door omstandigheden kon ik niet goed afbouwen en heb daar 3 jaar last van gehad. Toen ben ik diazepam gaan gebruiken om te kijken of de lichte verschijnselen die ik nog overhad (en die maar niet weg wilden gaan) zouden verminderen. De huisarts was niet zo te porren,[lees meer...] dus op een gegeven moment kocht ik buitenlandse van 5 mg en gebruikte 4 tot 6 mg per dag. (stukje eraf of erbij). Dit werd in combinatie met andere dingen (veel koffie e.d.) steeds meer tot ik in contact kwam met iemand die haar hoge voorraad van 6 x 10 mg per dag verkocht. Ik kocht op een gegeven moment de hele dosis en het werd zo erg dat ik mezelf oppepte met koffie en soms zo'n zoete energy drank of zelfs ritalin (ook illegaal gekocht) dat ik meer dan 100 mg per dag gebruikte. Ik woog toen meer dan 100 kg, terwijl ik van nature slank ben. Daarvoor was ik 65 kg. Nu gebruik ik ook een ander sterk medicijn, wat ik niet noem, maar wat in een andere groep valt. Hierdoor heb ik minder diazepam nodig. Maar toch wel 60 mg per dag.. Hoe kom ik hier ooit vanaf? Die hel van die 3 jaar afkicken (hoewel het na 2 jaar wel te doen was) wil ik nooit meer meemaken, dus het zal opbouwend moeten. Iemand die ik vertrouw raadde me aan des te lager ik zou komen, des te meer ik zou moeten sporten. Dus afbouwen en opbouwen tegelijk. Dus fitness en evt. een vechtsport, maar momenteel ben ik nog te zwaar voor dat laatste, zo'n 89 kg. Het punt is dat ik er aan kan komen, maar het is wel prijzig. Als ik bedenk wat ik allemaal had kunnen kopen van al die doosjes medicatie.. Maarja dat is met roken ook zo, daar ben ik af door Allen Carrs methode. Ooit heb ik een verkleinde versie geschreven van Carrs methode, maar dan voor medicatie. Het werkte nog ook. Geen angst, niets, behalve een enorme spanning in mijn benen, die na een paar dagen ondragelijk werd. Mijn vertrouwen minderde en de spanning in de benen nam af en de angst en andere verschijnselen weer toe.. Het is een kwestie van doen, heb het al een keer gedaan en kan het nu nog langzaam afbouwen ook. En ik ken het Ashton Manual. Dat vind ik eigenlijk wel erg langzaam gaan. Dan zou ik voorlopig nog moeten blijven kopen en zo rijk ben ik momenteel niet.. Maargoed, ik ga er een kee voor. Tot nu toe ben ik overal van afgekomen. (alcohol, roken, etc.).. Van mij mogen ze het gebruik beperken tot 10 mg per dag (voor mensen met bijvoorbeeld erge rugklachten) en alleen hogere doseringen voor mensen die afbouwen (uiteraard gradueel afbouwend). Begin er nooit aan, maarja dat las ik ook ooit :-) Ik wens iedereen een gezond en gelukkig leven toe. En wie denkt dat ik me heerlijk voel met minimaal 60 mg diazepam in mijn lichaam die vergist zich. Ik voel me klote. Overdag (middag/avond) gaat het wel, maar heb wel een angstgevoel en een gevoelig gehoor en vlucht voor burengeluiden (met een hoofdtelefoon of door vaak weg te zijn of laat naar bed te gaan, want mijn buren gaan vroeg). Gelukkig werk ik parttime en is het net aan te doen. Ik zit net onder bijstandsniveau maar ik vraag het niet aan. Ik hoor de gekste verhalen daarover. Die 50-100 euro extra heb ik daar niet voor over. Bovendien krijg ik dan een sollicitatieplicht, terwijl ik al werk. Maargoed: gebruik je het nog niet zo lang en heb je het niet echt nodig: bouw het alsjeblieft af. (zelfs bij kort gebruik afbouwen) Groeten. C.

29-07-2013 | Vrouw | 23
Rugklachten
Ik gebruik nu een week diazepam eerst 10 Mg en nu 5 mg.. Dit in samenwerking met oxycodon 4x daags! En nog een aantal medicaties ( ontstekingsremmers, zenuwpijnmedicatie) Ik heb al 2 jaar chronische rug klachten en veel pijn! En nu had ik ineens last van slijmbeurs ontseking en pees ontsteking in me schouder!! Ook staate Schouder scheef en steekt me sleutelbeen uit! H[lees meer...]ad ook al een spuit in me schouder gekregen maar dit werkte maar 2 dagen! Ik ben erg blij met diazepam Want dat verminderd echt de pijn!! Wel wat last van bijwerkingen zoals coordinatie die beetje weg is.. Vergeet het 1 en ander en ben wat suf!! Dit zal vanzelf wel weer over gaan:)!! Ik ben nu 23 en hoop toch is dat de pijnen minder worden!! Maar als je veel pijn heb is oxycodon met diazepam echt super!!! Je hebt dan veel minder pijn.. Helaas blijft bende al die medicijnen!!! Maar je wilt toch nog beetje normaa functioneren!!

25-06-2013 | Man | 28
Rugklachten
Olaaa! Heb dit medicijn sinds 1 week ivm met zware rugklachten waar ik al bijna een jaar mee loop. (Probeer te lopen) hiervoor kreeg ik tramadol. Ik werd er misselijk chagrijnig van. Dit medicijn is zoveel beter voor mij. Al merk ik wel dat ik er gewoon zin in heb. Was voorzichtig met dit maar neem nu al na een week meer als voorgeschreven. Voel geen pijn en slaap als een [lees meer...]roosje. Droom ook ontzettend veel levends echt gewoon. Bedenk me wel dat ik nog 1 strip heb en daarna therapie op eigen krachten moet gaan doen. Maar zonder diazepam heb ik pijn. Dat is een feit! Zou bijna bijna willen liegen tegen meneer dokter dat ik niks voel van 2mg en me beter f 5mg voor kan schrijven. ... kappen met deze zooi denk ik?!?

25-06-2013 | Man | 28

18-06-2013 | Vrouw | 33
Rugklachten
33 jaar ben ik nu en heb 2 jaar geleden te horen gekregen dat mijn rug al versleten is en er niks meer aan gedaan kan worden. nu slik ik 4 x daags 50 mg Tramadol en voor het slapen gaan een Diazepammetje. dit helpt me de nacht door te komen. voorheen werd ik elke nacht wakker met veel pijn en daardoor kon ik me moeilijk omdraaien. met Diazepam heb ik daar geen last meer va[lees meer...]n. ik vind het goed werken en weinig bijwerkingen.

02-05-2013 | Man | 32
diazepam
door dit vervelende verslavende middel diazepam heb ik last van slijmophoping en opzwellende keel.ik raad alle artsen/psychiaters af dit middel nog voor te schrijven want het is een verslaving.je bent dagelijks afhankelijk van dit rot middel. te veel nare bijwerkingen. degene die dit heeft uitgevonden zouden ze moeten straffen, want het is onnodig. je moet gewoon adrenalin[lees meer...]e aanmaken door veel te gaan sporten. dat is de beste oplossing. bij te veel diazepam kan zelfs een hartstilstand worden veroorzaakt. ik ben zwaar teleurgesteld in mijn psychiater en degene die dit op de markt heeft gebracht. onnodig en on vakbekwaam.

21-02-2013 | Man | 56
diazepam
Ik gebruik diazepam om rustig te worden naast mirtazipine. Ik weet alleen dat diazepam verslavend werkt en de effectiviteit afneemt. Ik zou graag willen weten van anderen of ze deze mening delen. Ik vind het niet echt fijn om diazepam te moeten slikken. Ik ben over mirtazipine zeer te spreken, nauwelijks bijwerkingen en heerlijk om op in te slapen. Ik slaap er echter niet [lees meer...]op door.

14-01-2013 | Vrouw | 29
Overspannen/burn-out
prima middel. ontspanning, rust en ruimte. Draagkracht wordt beter waardoor ik beter kan functioneren in de maatschappij. Voorzichtigheid gewenst. Ik gebruik dit middel om de dag

11-01-2013 | Vrouw | 57
diazepam
Ik neem vanaf gister Diazepam 10 mg 1x p/dag, wat een weldaad als je het bij iedere beweging uitgilt van de pijn in de lage rug (si gewricht zit niet goed). Al na een halve dag kon ik weer bewegen en schuifelend rondlopen, uiteraard voorzichtig en voetje voor voetje, maar zonder pijn. Nu na anderhalve dag kan ik weer stapvoets lopen zonder steun van stok of echtgenoot. Gee[lees meer...]n bijwerkingen. Een aanrader! Slik daarnaast 2x daags 600 mg Ibuprofen en 4x daags 1000 mg paracetamol. Dit recept ga ik drie dagen volhouden, daarna afbouwen naar 5 mg diazepam. Kan het iedereen aanraden!

20-12-2012 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Vanaf huisarts kwam zes maanden geleden de diagnose Burnout.. Dit middel geeft Opluchting, verademing, ruimte en is een prima middel om te gebruiken om extreme innerlijke onrust met daarbij horende vervelende lichamelijke klachten zoals spierspanningen, alertheid, spanningshoofdpijn, paniekaanvallen en misselijkheid te onderdrukken. Ik ben nogal gevoelig voor medicatie, 2 [lees meer...]mg is voor mij meer dan voldoende. Een te hoge dosering geeft het gevoel de controle over lichaam en geest kwijt te zijn, sufheid en weinig interesse voor de omgeving waren in eerste instantie voor mij een resultaat. Ik gebruik dit wanneer nodig en probeer kritisch te zijn omdat lichamelijke en geestelijke verslaving een gevolg kan zijn en ik bij regelmatig gebruik darmklachten en maagpijn krijg. Verder word ik vaak overmoedig als ik dit middel genomen heb en streef ik mijn draagkracht voorbij omdat je jezelf 'gevoelsmatig' sterker voelt dan daadwerkelijk het geval is. Een prima middel als steuntje in de rug om mijn burnout te boven te komen. Ondanks dat enige voorzichtigheid belangrijk is ben ik goed tevreden over dit middel.

20-12-2012 | Vrouw | 27
diazepam
Ik heb in 2010 een keer op een huisartsenpost een diazepam gekregen van 5 mg om me te kalmeren. Ik had last van hartkloppingen en het werd gegeven voor paniek. Nou het werkte als een tierelier. Was rustig en hartkloppingen verdwenen. Dit spul werkte zo lekker dat ik er meer van wilde en ik had ook steeds meer nodig. Ik raakte verslaafd. Ik was gewoon een junk. Ik kreeg art[lees meer...]sen zover dat ik op mijn diepste punt 50 mg op een dag slikte. Ik was stoned, totdat ik wist dat ik verkeerd bezig was en wilde hulp om af te bouwen. Mijn huisarts heeft me geholpen. 5 mg per twee weken eraf. Ik heb er uiteindelijk 8 mnd over gedaan en ben er nu echt vanaf. En dat was heel moeilijk, ben echt door helse momenten gegaan. Zweten, angsten, trillen, gevoel van gek worden, echte afkickverschijnselen. Wat een troep! Terwijl je dat niet verwacht, het is zo gegeven door artsen. Ik hoop dat ik mensen hier kan waarschuwen! Gebruik het niet als je gevoelig.bent voor verslaving en gebruik het niet langer als twee weken, want het sluipt erin. Het middel zelf is zeer kalmerend, dat wel. Alleen in noodgevallen! Ik heb uiteindelijk gewoon een hartritmestoornissen

01-12-2012 | Vrouw | 19
diazepam
Voordat ik Citalopram gebruikte, gebruikte ik eerst dit medicijn Diazepam. In het begin dacht ik dat dit niet zoveel werking had, voelde me alleen slaperiger en vermoeid. Ik nam het eerst 3 dagen achter elkaar in, al snel merkte ik dat ik de 3e dag niets voelde van de Diazepam en dat de angst die ik had/heb erger werd. Dus er mee gestopt, totdat ik na een week weer eno[lees meer...]rme onrust kreeg in mijn hoofd. Ik nam een Diazepam in en merkte dat het deze keer wel werkte, ik werd rustiger, dacht minder, en zou ik wel denken was dit een stuk minder heftig dan ervoor. Ik heb dus ervaren/geleerd dat toen ik het in nam, dat het meer effect heeft als je het af en toe in neemt bij redelijk tot zeer ernstige gevallen. Toen ik overging op Citalopram ( 5 dagen geleden ) had ik 3 dagen van te voren mijn laatste Diazepam ingenomen. Ik heb geen nare ervaring ervaart met het snel veranderen van Diazepam naar Citalopram. Nu na 3 dagen pas, maar dat komt door de Citalopram zelf.

18-11-2012 | Man | 47
diazepam
Heb deze rotzooi 2 x gebruikt, de eerste x tegen angstaanvallen.Heb het toen 2 dagen 2x daags genomen ( moest 3 x daags ).Het hielp tegen mijn angstaanval maar ik werd zo verschrikkelijk depressief, moe en duf ervan dat ik het niet meer heb ingenomen.Enkele weken later na een week zonder slaap 1 tabletje genomen VRESELIJK! schrok midden in de nacht wakker en had een paniek[lees meer...]aanval. Ik neem deze rotzooi NOOIT weer, je hebt gewoon minimaal 12 uur geen controle over je eigen lichaam!! Mijn advies: niet aan beginnen