diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

13-03-2017 | Man | 49
Onrust
Overprikkeling door factoren van buitenaf die niet meer veranderen. Coördinatiestoornissen, neiging tot vallen en/of struikelen, verminderde waakzaamheid, alleen in het begin van de behandeling verandering van gedrag na ongeveer 3 weken aaneensluitend gebruik van diazepam stabiliseert het gedrag zich weer. Verder prima middel bij matige tot ernstige spanningsklachten. Bete[lees meer...]r dan oxazepam. Daar moet je meer van doseren om hetzelfde effect te krijgen. Bij spanningsklachten niet langer dan 8 weken achter elkaar gebruiken! En in die 8 weken een afbouwschema voor jezelf maken! Bijvoorbeeld 2 weken 3 x 5 08.00u - 13.00u-18.00u, 2 weken 2x 5 mg bijvoorbeeld om 08.00u 5mg en om 18.00u 5 mg 4 weken 1x 5 mg bijvoorbeeld midden op de dag om 14.00 uur of zo en tenslotte 2 weken 2 x 2,5 1 x 2,5 ochtends vroeg 08.00u en 1 x 2,5 's-Avonds laat 22.00u. Prima middel. Maar verslavingsgevoelig. Dus met beginnen al gaan afbouwen en in een noodgeval, een uitglijder jezelf niets kwalijk nemen, maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee!

31-01-2017 | Man | 73
medicijn beviel me niet.

12-01-2017 | Man | 70
Rugklachten
Gebruikte Diazepam vanwege ernstige rugklachten. Dit hielp in de tijd dat ik pijn had behoorlijk goed. Werd ontspannen, sliep goed waardoor de pijn beter te verdragen was. Alleen wil ik het hier meer over in mijn geval de bijwerking hebben. De Diazepam daar werd ik rustig van en kon daardoor bovengemiddeld veel verdragen van mijn gezinsleden. Maar zoals in ieder gezin well[lees meer...]icht gebeuren er dingen die niet prettig zijn. Maar dan kon ik zoals men zegt de druppel die de emmer doet overlopen, abnormaal agressief reageren. Iets wat ik zeer waarschijnlijk zonder het regelmatige gebruik van Diazepam niet of veel minder ernstig zou hebben gedaan. Toen de pijn minder werd ben ik resoluut gaan minderen ook vanwege mijn gedrag en is mijn agressiviteit sterk verminderd en eigenlijk niet meer....... In die tijd kon ik mijn handjes wel gebruiken zogezegd. Gelukkig heb ik ze nu niet meer zoveel nodig ( 2x 5 mg in de week i.p.v. destijds 3x per dag) en zijn de extreme uitvallen (handjes gebruiken) weggebleven. Mijn vermoeden is de oorzaak Diazepam......

02-01-2017 | Man | 41
diazepam (5mg)
Sinds oktober gebruik ik Diazepam om rustiger te worden en paniekaanvallen op te vangen. De ervaring die ik met deze medicatie heb, is positief. In de eerste weken was ik iets versuft, maar daar heb ik nu geen last meer van. Vooral in de eerste weken was ik erg moe en als ik in de avond medicatie in nam, sliep ik binnen een half uur. Voor de rest heb ik geen bijwerkingen g[lees meer...]ehad.

08-11-2016 | Man | 49
Spierreuma
gebruik deze alleen als ik helemaal stuk ga van de pijn, 1 tot 5x per maand. hierdoor onspannen de spieren en slaap ik redelijk goed, geen bijwerkingen, behalve 1 , de volgende dag heb ik 1 uurtje nodig om weer echt helder te zijn.

27-09-2016 | Man | 51
Onrust
Ik gebruik nu zo'n 14 jaar Diazepam vanwege onrust, nervositeit. Aangezien ik er wel eens een keertje mee wilde stoppen ben ik sinds 3 weken begonnen met een halve, dus 5 mg. Nu, na 3 weken lijkt het alsof ik door modder loop en ben misselijk, krijg de trappers van de fiets niet eens meer rond. Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik denk dat ik te snel pro[lees meer...]beer af te bouwen. Eerst maar weer terug naar 10 denk ik.

08-09-2016 | Man | 49
diazepam (5mg)
Goed hanteerbaar werkt itsje labger, slaap er zeer goed op, overdag rustiger, bijvoorbeeld bij lange vliegreizen etc. Aanbeveler voor af en toe, een tot twee keer per week. Gebruik een keer per week op zondag zolpidam, als inslaper bij nieuwe week.

04-09-2016 | Man | 47
Onrust
Na dit jaar in de Wao geraakt te zijn. Geconfronteerd met 5000 k belasting toeslagen schuld en een gasrekening van 1075,00, gaslek in huis, gasslang achter gas fornuis was lek. Verder nog schuld bij de Rabo. Ga in de WSNP in, geeft ontzettend veel spanningen. Gebruik al 30 mg cipramil (depressie en PDD-NOS). Loop bij de voedselbank. 28 jar gewerkt!

19-08-2016 | Vrouw | 62
diazepam (5mg)
Voorgeschreven als spierontspanner, maar ik viel als een blok inslaap en werd helemaal high wakker en alles draaide. Doodeng spul voor mij.

31-07-2016 | Vrouw | 56
diazepam (10mg)
Maakte me erg suf en had geen spierkracht meer. Ik werd onverschillig en voeld alsof ik lood in mijn benen had. Ik wilde alleen maar slapen en had een erg droge mond.

11-05-2016 | Man | 47
Nekklachten
Hielpen mij direct van mijn nekklachten af.

26-04-2016 | Man | 61
diazepam (20mg)
De arts en ik welde stoppen met lorezepam. Maar door dit medicijn werd het erger. Ik wilde me wat aan doen. Ik zag het niet meer zitten. Nu weer over gestapt naar het oude medicijn. Maar misschien was het teveel in een keer voor mij 20 Mg voor het slapen. Ik sliep er ook niet van.

20-04-2016 | Man | 48
diazepam (2mg)

07-04-2016 | Man | 53
diazepam (10mg)
Door verslaving aan zware (pijn) stillende middelen voor mijn rug en slapeloosheid hierdoor middelen gaan nemen.

29-01-2016 | Vrouw | 21
diazepam (5mg)
Ik heb het in het verleden ook geslikt met goed resultaat, ik kon eindelijk weer naar buiten en het werkte ook tegen de angst en paniekaanvallen die ik destijds had. Ook de spanning en gejaagdheid die ik vaak ervaarde werd minder. Verder ontspande het mijn spieren lichtelijk en hielp het goed bij het inslapen, je slaapt er echt als een roos op. Op een gegeven moment krijg [lees meer...]je natuurlijk tolerantie aan de pammetjes. Ik heb het bijna een jaar achtereenvolgend gebruikt en ik slikte uiteindelijk zo'n 50 a 60 mg diazepam per dag. (Let wel, ik kreeg het eerst voorgeschreven en daarna ben ik het op de zwarte markt gaan kopen.) Het middel is best wel verslavend. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en om hulp gevraagd bij het afkicken en op een afbouw schema van 6 weken gezet. Dit ging heel erg goed en ben toen zonder al te veel moeite en afkickverschijnselen gestopt met het middel. Nu is er in mijn leven recentelijk het een en ander gebeurd en sinds 2 dagen slik ik het weer, nu onder begeleiding van een arts, op de juiste manier. Het werkt zoals van ouds goed en ook nu kan ik weer zonder erg angstig te zijn naar buiten en ook mijn dagen kan ik redelijk relaxed doorbrengen, en ik slaap ook weer goed! In het kort, diazepam (net als alle andere pammetjes.) is een geweldig middel en het heeft mij heel erg geholpen in mijn leven. Maar let wel op de afhankelijkheid die je krijgt voor deze middelen. In mijn geval verliep het afkicken soepel maar voor sommige mensen is het echt horror! Lees je zelf goed in!

20-01-2016 | Vrouw | 18
diazepam (5mg)
Gebruik het voornamelijk vanwege het moeilijk in slaap komen en dan ook daadwerkelijk doorslapen. Ik vind diazepam erg fijn spul, overdag kan ik er soms nog wat suffig van zijn en erg traag van begrip. Ik kan nu wel goed doorslapen en sneller in slaap komen. Ook word ik er heel rustig van en ontneemt het mijn stress/angstgevoelens.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum