Slapeloosheid (25 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

30-06-2014 | Vrouw | 36
diazepam
Ik gebruikte diazepam bij angst en paniekaanvallen. dit heeft een tijdje voldoende gewerkt. Op een moment werkte het niet meer. Ik stelde ook steeds uit om er een te nemen omdat ik wist dat het een verslavende werking heeft. Op het laatst werd ik er niet meer rustig van maar eerder benauwd en onrustiger.

10-03-2014 | Vrouw | 22
Nekklachten
Iedere beweging die ik maakte deed zoveel pijn dat ik er misselijk van werd en 's nachts deed ik geen oog meer dicht. Ibuprofen, warmtecompressen, warmtegels asl Tantum etc. hielpen niet. Daarom toch naar de huisarts gegaan die concludeerde dat een spier in mijn nek volledig verkrampt was en vast zat. Om de pijn te verlichten en me te helpen slapen heeft hij Diazepam PCH 5[lees meer...] mg voorgeschreven. Ik moet zeggen dat het echt een paardenmiddel is want sinds ik de Diazepam vlak voor het slapen neem, slaap ik als een os. Het heeft helaas wel behoorlijke bijwerkingen. Zo ben ik overdag erg suf, reageer ik heel langzaam (autorijden is daarom echt niet verantwoord) en val ik halverwege de dag in slaap. Daarnaast heeft mijn korte termijn geheugen er flink onder te lijden; in vertel dingen vaak 2 of 3 keer en als ik naar boven loop om iets te pakken ben ik halverwege de trap al vergeten wat ik ook alweer wilde pakken. Verder kan ik me moeilijk concentreren en ben ik met vlagen erg duizelig en misselijk. Maar het is het dubbel en dwars waard want ik slaap tenminste weer.

18-08-2013 | Vrouw | 49
diazepam
Kort daarvoor een spondylodese-operatie gehad.L4-L5 met cage.De hele rechterkant van mijn rug,onderrug, lende en onder de schouder gaf een constante pijn.5 mg diazepam gekregen en alleen 's nachts innemen.Zelf 2 in genomen want het hielp niet echt.Nog steeds last.Moet toch weer ff terug naar de huisarts.

17-08-2013 | Vrouw | 37
diazepam (10mg)
werkt veel beter en fijner dan de baclofenalhoewel ik erg bedacht ben op afhankelijkheid, heeft als voordeel ook het angstdempend effect moest laatst een vervelende ingreep ondergaan en nam voor de ingreep 1 tabletje diazepam en ik gelukkig bj de diazepam geen vervelende bijwrkingen aleen hebberige mensen in mijn omgeving die opeens ook last hebben van kra mp en dan om een[lees meer...] tabletje diazepam vragen. Hoe brutaal krijgen ze mooi niet wel het teefoonnummer an een huisarts

29-07-2013 | Vrouw | 23
Rugklachten
Ik gebruik nu een week diazepam eerst 10 Mg en nu 5 mg.. Dit in samenwerking met oxycodon 4x daags! En nog een aantal medicaties ( ontstekingsremmers, zenuwpijnmedicatie) Ik heb al 2 jaar chronische rug klachten en veel pijn! En nu had ik ineens last van slijmbeurs ontseking en pees ontsteking in me schouder!! Ook staate Schouder scheef en steekt me sleutelbeen uit! H[lees meer...]ad ook al een spuit in me schouder gekregen maar dit werkte maar 2 dagen! Ik ben erg blij met diazepam Want dat verminderd echt de pijn!! Wel wat last van bijwerkingen zoals coordinatie die beetje weg is.. Vergeet het 1 en ander en ben wat suf!! Dit zal vanzelf wel weer over gaan:)!! Ik ben nu 23 en hoop toch is dat de pijnen minder worden!! Maar als je veel pijn heb is oxycodon met diazepam echt super!!! Je hebt dan veel minder pijn.. Helaas blijft bende al die medicijnen!!! Maar je wilt toch nog beetje normaa functioneren!!

18-06-2013 | Vrouw | 33
Rugklachten
33 jaar ben ik nu en heb 2 jaar geleden te horen gekregen dat mijn rug al versleten is en er niks meer aan gedaan kan worden. nu slik ik 4 x daags 50 mg Tramadol en voor het slapen gaan een Diazepammetje. dit helpt me de nacht door te komen. voorheen werd ik elke nacht wakker met veel pijn en daardoor kon ik me moeilijk omdraaien. met Diazepam heb ik daar geen last meer va[lees meer...]n. ik vind het goed werken en weinig bijwerkingen.

14-01-2013 | Vrouw | 29
Overspannen/burn-out
prima middel. ontspanning, rust en ruimte. Draagkracht wordt beter waardoor ik beter kan functioneren in de maatschappij. Voorzichtigheid gewenst. Ik gebruik dit middel om de dag

11-01-2013 | Vrouw | 57
diazepam
Ik neem vanaf gister Diazepam 10 mg 1x p/dag, wat een weldaad als je het bij iedere beweging uitgilt van de pijn in de lage rug (si gewricht zit niet goed). Al na een halve dag kon ik weer bewegen en schuifelend rondlopen, uiteraard voorzichtig en voetje voor voetje, maar zonder pijn. Nu na anderhalve dag kan ik weer stapvoets lopen zonder steun van stok of echtgenoot. Gee[lees meer...]n bijwerkingen. Een aanrader! Slik daarnaast 2x daags 600 mg Ibuprofen en 4x daags 1000 mg paracetamol. Dit recept ga ik drie dagen volhouden, daarna afbouwen naar 5 mg diazepam. Kan het iedereen aanraden!

20-12-2012 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Vanaf huisarts kwam zes maanden geleden de diagnose Burnout.. Dit middel geeft Opluchting, verademing, ruimte en is een prima middel om te gebruiken om extreme innerlijke onrust met daarbij horende vervelende lichamelijke klachten zoals spierspanningen, alertheid, spanningshoofdpijn, paniekaanvallen en misselijkheid te onderdrukken. Ik ben nogal gevoelig voor medicatie, 2 [lees meer...]mg is voor mij meer dan voldoende. Een te hoge dosering geeft het gevoel de controle over lichaam en geest kwijt te zijn, sufheid en weinig interesse voor de omgeving waren in eerste instantie voor mij een resultaat. Ik gebruik dit wanneer nodig en probeer kritisch te zijn omdat lichamelijke en geestelijke verslaving een gevolg kan zijn en ik bij regelmatig gebruik darmklachten en maagpijn krijg. Verder word ik vaak overmoedig als ik dit middel genomen heb en streef ik mijn draagkracht voorbij omdat je jezelf 'gevoelsmatig' sterker voelt dan daadwerkelijk het geval is. Een prima middel als steuntje in de rug om mijn burnout te boven te komen. Ondanks dat enige voorzichtigheid belangrijk is ben ik goed tevreden over dit middel.

20-12-2012 | Vrouw | 27
diazepam
Ik heb in 2010 een keer op een huisartsenpost een diazepam gekregen van 5 mg om me te kalmeren. Ik had last van hartkloppingen en het werd gegeven voor paniek. Nou het werkte als een tierelier. Was rustig en hartkloppingen verdwenen. Dit spul werkte zo lekker dat ik er meer van wilde en ik had ook steeds meer nodig. Ik raakte verslaafd. Ik was gewoon een junk. Ik kreeg art[lees meer...]sen zover dat ik op mijn diepste punt 50 mg op een dag slikte. Ik was stoned, totdat ik wist dat ik verkeerd bezig was en wilde hulp om af te bouwen. Mijn huisarts heeft me geholpen. 5 mg per twee weken eraf. Ik heb er uiteindelijk 8 mnd over gedaan en ben er nu echt vanaf. En dat was heel moeilijk, ben echt door helse momenten gegaan. Zweten, angsten, trillen, gevoel van gek worden, echte afkickverschijnselen. Wat een troep! Terwijl je dat niet verwacht, het is zo gegeven door artsen. Ik hoop dat ik mensen hier kan waarschuwen! Gebruik het niet als je gevoelig.bent voor verslaving en gebruik het niet langer als twee weken, want het sluipt erin. Het middel zelf is zeer kalmerend, dat wel. Alleen in noodgevallen! Ik heb uiteindelijk gewoon een hartritmestoornissen

05-11-2021 | Man | 72
diazepam (2mg)
Ik slik al vanaf mijn 2e jaar Valium. 5x per dag 2 mg. Ben nu 72. Medicatie werk wel goed. Maar van bijwerkingen kan ik niet spreken. Men zegt dat je geen auto mag rijden maar dit is pure onzin. Mijn reactie is heel erg snel. Alle negatieve reactie zijn echt niet van toepassing. Merk niets van bijwerkingen en functioneert goed. Moet nu mijn rijbewijs gaan verlengen maar m[lees meer...]aar huisarts zegt dat dit OK is en ik mij geen zorgen hoeft te maken. Immers zijn de bijwerkingen verleden tijd. Ik zal niet slaperig worden etc.

16-08-2021 | Man | 45
Onrust
Diazepam heeft mij goed geholpen als overbrugging naar 'vaste medicatie'. Ernstige onrust, angst, wanhoop kon ik er goed mee onderdrukken en overdag was ik weer in staat om naar buiten te gaan. Ik mocht dit slechts 2 weken gebruiken wegens risico op afhankelijkheid, maar was erg blij met het resultaat. Het hielp ook om beter te slapen.

03-04-2021 | Man | 52
diazepam (5mg)
Hallo ik gebruik dit 5mg in combinatie met mirtazapine, weet alleen dat de diazapam erg snel gewenning geeft .ik zou het alleen gebruiken indien nodig succes en sterkte mvg man 52

14-07-2020 | Man | 64
diazepam (2mg)
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

23-06-2020 | Man | 37
diazepam (10mg)
Onrust
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door m’n psychiater, samen met escitalopram 10 mg, gebruik het al een half jaar, moest laatst van 40 naar 30 mg, dat vond ik al lastig. Maar na een tijdje wel aan gewend geraakt. Maar verder afbouwen zie ik nog niet zitten. Uiteindelijk zal ik wel naar nul moeten gaan, het lastige is dat dit medicijn gemakkelijk verkrijgbaar is via intern[lees meer...]et. Vaak met bitcoin, maar als je goed zoekt ook via iDeal te verkrijgen. Nu krijg ik het vergoed, voel me rustig en ontspannen al neemt het effect wel af (gewenning). Maar je kan beter niet aan de benzo’s gaan. In iedergeval niet te lang.

14-04-2020 | Man | 51
Overspannen/burn-out
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mijn huisarts waar ik ook goed mee kan praten, nu door de Corona-crisis jammer genoeg alleen door de telefoon. Eerst zo nodig 2*daags 5 mg . Toen dit niet voldoende hielp tegen mijn onrust en spanning (Mijn Moeder is vorig jaar 11 juli 2019 na een kort maar hevig ziekbed overleden; hartstilstand, coma, hersenschade, longontstek[lees meer...]ingen, ik ben mantelzorger vader, last van angst Coronacrisis. Heeft mijn huisarts het verhoogt naar zo nodig 3 x daags 5 mg. Ik kreeg gelijk meer bijwerkingen van prikkelbaarheid en onrustig zijn! In tegenstelling waar dit medicijn eigenlijk voor is! Ik zal dit ook aan mijn huisarts vertellen. Ik slik zelf clonazepam 's-avonds voor het slapen gaan 2x 0,5 mg. Voor RLS en door mijn spierziekte dunne vezel neuropathie (deze ziekte kan je het beste even googelen)kan ik vaak moeilijk in slaap komen en ik 's-nachts last van spierspasmes. De rusteloze benen en spierspasmes zorgen bij mij voor schoppen met mijn benen en armen wanneer ik geen clonazepam gebruik. Gek genoeg heb ik daar de bijwerking van prikkelbaarheid niet. Wel is clonazepam veel sterker dan diazepam. Met oxazepam (ook verslavend!) - tegen mijn onrusten spanning - had ik ook geen last van toegenomen prikkelbaarheid en onrust maar bij diazepam dus wel. Ik hoef geen herhaalrecept meer voor diazepam dus. Dan maar afleiding proberen te zoeken in boeken en artikelen lezen. En zo af en toe een sigaret. Mijn antidepressiva Cipramil van fabrikant Lundbeck is in overleg met mijn huisarts enkele maanden geleden verhoogt van 20 naar 30 mg. Ik heb veel vertrouwen in het geneesmiddel antidepressiva Cipramil van Lundbeck! Maar voor mij geen diazepam meer!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum