Ervaringen met Diazepam

diazepam

rusteloos somber voelen angst depressief

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

11-03-2023 | Man | 47
Rugklachten
Kreeg dit voorgeschreven van mijn huisarts omdat het SI gewricht voor uitstralingspijnen zorgt en de spieren berkrampt zijn, ik verga van de pijn. Zou spierontspannend zijn en er goed op kunnen slapen maar niets is minder waar. Helpt totaal niet, ook geen bijwerkingen, alsof het helemaal niets doet. Ook Naproxen gekregen 2 keer 500 mg, dit diet helaas ook niets. Nu met 4 [lees meer...]keer daags 500 mg parcetamol erbij nemen. Iemand nog tips of ideeen voor pijnverlichting?

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (5mg)
Beste iedereen, İk gebruik al 21 jaar Diazepam 5 mg. İn het begin was dit twee tabletten per dag. Laatste jaar 1 tablet per dag van 5 mg. Ik probeer het niet dagelijks in te nemen maar ik val dan dus moeilijk in slaap omdat ik paniekerig wordt. Enkele dagen per maand lukt het wel zonder. Soms neem ik het een avond van te voren niet, maar dan moet ik naar buiten gaan waar[lees meer...]door ik weer in paniek raak en dus bv een halve inneem om rustig te worden. Nu heb ik een nieuwe huisarts die er moeilijk over doet om dit voor te schrijven. Mag dit zomaar na jarenlange gebruik? Ik begrijp best dat minderen goed is, maar van de ene op de andere dag stoppen doet mij geen goed. Mijn paniek aanvallen verergeren weer en depressie is beter voelbaar.

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (20mg)
Ik heb een vraag waar iemand kan beantwoorden. al 16jaar diazepam. ik slik 30mg diazepam ben nu af aan bouwen nu zit ik op 20, heb veel klachten heel erg moe enz wie kan mijn meer vertellen

30-10-2020 | Vrouw | 47
Alcoholverslaving
Gestopt met alcohol drinken(verslaving begon ongeveer 18 jaar geleden). 5 maanden geleden gestopt (mijn 4de keer) Nam het de eerste 2 weken 2 tot 3 keer per dag, was echt nodig. Moest toen niet werken (vakantie). Neem het nog steeds na mijn werkdag. Rond 17u30. Helpt om niet terug te grijpen naar de drank, wat veel meer schade aanricht dan deze medicatie. Het effect neemt[lees meer...] wel af, er treed gewenning op, maar ik blijf het voorlopig nemen, ik kan moeilijk om met stress en wil echt niet hervallen. Ik neem ook antabuse in de ochtend. Dat stelt me ook gerust. Rond 20u30 neem ik melatonine, dat maakt dat ik me slaperig ga voelen en om 22u een halfje mirtazapine (ook tegen depressie, vroeger een heel, maar dan ben ik nog loom smorgens). Als ik om 22u15 ga slapen val ik snel in slaap, en slaap ook rustiger dan toen ik aan de alcohol zat. Sta om 6u45 op, dan ben ik redelijk uitgerust. Kan in het weekend wel nog langer slapen. Neem al jaren in de ochtend ook wellbutrin, tegen depressie. Ik leef stilletjes aan meer en meer, leren omgaan met stress en ook problemen aanpakken, wat niet makkelijk is. De medicatie helpt me. Bij aanvang (eerste weken) hadden alle bovengenoemde medicatie bijwerkingen, maar mijn lichaam geraakte eraan gewoon, en heb nu weinig tot geen bijwerkingen meer. Mijn leverwaarden zijn op 5 maanden super goed, ook cholesterol en suiker. Ben blij, maar ik weet dat het ook anders had kunnen lopen. Alcohol is echt vergif en veel schadelijker dan diazepam.

03-10-2017 | Man | 47
diazepam (10mg)
Kreeg het ooit ivm ernstige spanningen en slapeloosheid, slik het inmiddels (50 mg in 1x 10 en 2x 20mg) zolang (30 jaar) dat stoppen niet meer te doen is (ben 2x langere tijd abstinent geweest was een hel). Ik heb voor mezelf besloten het gewoon te blijven nemen, heb er uiteindelijk weinig hinder van en helpt nog altijd tegen de slapeloosheid..... Maar denk er goed over na[lees meer...] voor je eraan begint zeker wanneer het voor langere tijd word voor geschreven, stoppen word steeds moeilijker en na jaren is het niet meer te doen.

04-09-2016 | Man | 47
Onrust
Na dit jaar in de Wao geraakt te zijn. Geconfronteerd met 5000 k belasting toeslagen schuld en een gasrekening van 1075,00, gaslek in huis, gasslang achter gas fornuis was lek. Verder nog schuld bij de Rabo. Ga in de WSNP in, geeft ontzettend veel spanningen. Gebruik al 30 mg cipramil (depressie en PDD-NOS). Loop bij de voedselbank. 28 jar gewerkt!

11-05-2016 | Man | 47
Nekklachten
Hielpen mij direct van mijn nekklachten af.

20-04-2016 | Man | 48
diazepam (2mg)

23-03-2022 | Man | 49
diazepam (5mg)
ik heb. gisteren twee paracetamols 500 mg vanwege migraine aanval in genomen en diazepam 5mg tegelijk samen in geslikt. ik vraag me af of dit wel samen kan eigelijk maak me er ongerust over. weiweet me gerust te stellen graag hoor ik het van iemand gr

13-03-2017 | Man | 49
Onrust
Overprikkeling door factoren van buitenaf die niet meer veranderen. Coördinatiestoornissen, neiging tot vallen en/of struikelen, verminderde waakzaamheid, alleen in het begin van de behandeling verandering van gedrag na ongeveer 3 weken aaneensluitend gebruik van diazepam stabiliseert het gedrag zich weer. Verder prima middel bij matige tot ernstige spanningsklachten. Bete[lees meer...]r dan oxazepam. Daar moet je meer van doseren om hetzelfde effect te krijgen. Bij spanningsklachten niet langer dan 8 weken achter elkaar gebruiken! En in die 8 weken een afbouwschema voor jezelf maken! Bijvoorbeeld 2 weken 3 x 5 08.00u - 13.00u-18.00u, 2 weken 2x 5 mg bijvoorbeeld om 08.00u 5mg en om 18.00u 5 mg 4 weken 1x 5 mg bijvoorbeeld midden op de dag om 14.00 uur of zo en tenslotte 2 weken 2 x 2,5 1 x 2,5 ochtends vroeg 08.00u en 1 x 2,5 's-Avonds laat 22.00u. Prima middel. Maar verslavingsgevoelig. Dus met beginnen al gaan afbouwen en in een noodgeval, een uitglijder jezelf niets kwalijk nemen, maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee!

08-11-2016 | Man | 49
Spierreuma
gebruik deze alleen als ik helemaal stuk ga van de pijn, 1 tot 5x per maand. hierdoor onspannen de spieren en slaap ik redelijk goed, geen bijwerkingen, behalve 1 , de volgende dag heb ik 1 uurtje nodig om weer echt helder te zijn.

08-09-2016 | Man | 49
diazepam (5mg)
Goed hanteerbaar werkt itsje labger, slaap er zeer goed op, overdag rustiger, bijvoorbeeld bij lange vliegreizen etc. Aanbeveler voor af en toe, een tot twee keer per week. Gebruik een keer per week op zondag zolpidam, als inslaper bij nieuwe week.

23-06-2021 | Vrouw | 50
Spierspasmes
Hallo, ik gebruik reeds jaren diazepam 3x 10 mg daags wegens mijn spierspasmen die ik heb door een spierziekte. Ik stop regelmatig na bv 6 maand diazepam genomen te hebben neem ik er een maand geen, uit angst voor verslaving. Dit verloopt zonder probleem en ik stop van de ene op de andere dag. T grote nadeel is dat ik dan niets meer kan door mijn spierspasmen. Dat h[lees meer...]ad ik reeds voor ik diazepam nam ook

31-07-2015 | Vrouw | 50
diazepam (2mg)
Goedendag heeft er iemand ervaring met het gebruik van diazepam en gliclazide ? Ik hoor graag van jullie.

14-04-2020 | Man | 51
Overspannen/burn-out
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mijn huisarts waar ik ook goed mee kan praten, nu door de Corona-crisis jammer genoeg alleen door de telefoon. Eerst zo nodig 2*daags 5 mg . Toen dit niet voldoende hielp tegen mijn onrust en spanning (Mijn Moeder is vorig jaar 11 juli 2019 na een kort maar hevig ziekbed overleden; hartstilstand, coma, hersenschade, longontstek[lees meer...]ingen, ik ben mantelzorger vader, last van angst Coronacrisis. Heeft mijn huisarts het verhoogt naar zo nodig 3 x daags 5 mg. Ik kreeg gelijk meer bijwerkingen van prikkelbaarheid en onrustig zijn! In tegenstelling waar dit medicijn eigenlijk voor is! Ik zal dit ook aan mijn huisarts vertellen. Ik slik zelf clonazepam 's-avonds voor het slapen gaan 2x 0,5 mg. Voor RLS en door mijn spierziekte dunne vezel neuropathie (deze ziekte kan je het beste even googelen)kan ik vaak moeilijk in slaap komen en ik 's-nachts last van spierspasmes. De rusteloze benen en spierspasmes zorgen bij mij voor schoppen met mijn benen en armen wanneer ik geen clonazepam gebruik. Gek genoeg heb ik daar de bijwerking van prikkelbaarheid niet. Wel is clonazepam veel sterker dan diazepam. Met oxazepam (ook verslavend!) - tegen mijn onrusten spanning - had ik ook geen last van toegenomen prikkelbaarheid en onrust maar bij diazepam dus wel. Ik hoef geen herhaalrecept meer voor diazepam dus. Dan maar afleiding proberen te zoeken in boeken en artikelen lezen. En zo af en toe een sigaret. Mijn antidepressiva Cipramil van fabrikant Lundbeck is in overleg met mijn huisarts enkele maanden geleden verhoogt van 20 naar 30 mg. Ik heb veel vertrouwen in het geneesmiddel antidepressiva Cipramil van Lundbeck! Maar voor mij geen diazepam meer!!!

27-09-2016 | Man | 51
Onrust
Ik gebruik nu zo'n 14 jaar Diazepam vanwege onrust, nervositeit. Aangezien ik er wel eens een keertje mee wilde stoppen ben ik sinds 3 weken begonnen met een halve, dus 5 mg. Nu, na 3 weken lijkt het alsof ik door modder loop en ben misselijk, krijg de trappers van de fiets niet eens meer rond. Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik denk dat ik te snel pro[lees meer...]beer af te bouwen. Eerst maar weer terug naar 10 denk ik.