Ervaringen met Diazepam

diazepam

rusteloos somber voelen angst depressief

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

11-01-2021 | Vrouw | 33
diazepam (2mg)
1 tablet van 2mg gehad ivm aanhoudende spanning in mijn lichaam wat mijn zenuwpijn verergert. Na dit middel heeft het de piek van de pijn weer weggenomen. Ben wel heel verslavingsgevoelig, dus begrens mij zelf door het alleen te nemen als de tramadol niet genoeg werkt en ik 3 dagen niet hoef te werken. Dus gebruik dit puur uit nood. Snap wel waarom mensen er moeilijk vanaf[lees meer...] komen aangezien het een prettig gevoel geeft.

09-11-2020 | Vrouw | 57
diazepam (5mg)
Dystonie
In het begin met 5 mg begonnen en opgehoogd naar 7/8mg helaas na 22 jaar veel valpartijen met breuken tot gevolg, daarnaast PDS dus ik ben ben CT gestopt na 27 jaar. Nu 1,5 jaar later nog Restless legs dus nu maar Temazepam ivm aanhoudende slaapproblemen. Ik ben gelukkig wel van die langwerkende Diazepam af.

30-10-2020 | Vrouw | 47
diazepam (5mg)
Alcoholverslaving
Gestopt met alcohol drinken(verslaving begon ongeveer 18 jaar geleden). 5 maanden geleden gestopt (mijn 4de keer) Nam het de eerste 2 weken 2 tot 3 keer per dag, was echt nodig. Moest toen niet werken (vakantie). Neem het nog steeds na mijn werkdag. Rond 17u30. Helpt om niet terug te grijpen naar de drank, wat veel meer schade aanricht dan deze medicatie. Het effect neemt[lees meer...] wel af, er treed gewenning op, maar ik blijf het voorlopig nemen, ik kan moeilijk om met stress en wil echt niet hervallen. Ik neem ook antabuse in de ochtend. Dat stelt me ook gerust. Rond 20u30 neem ik melatonine, dat maakt dat ik me slaperig ga voelen en om 22u een halfje mirtazapine (ook tegen depressie, vroeger een heel, maar dan ben ik nog loom smorgens). Als ik om 22u15 ga slapen val ik snel in slaap, en slaap ook rustiger dan toen ik aan de alcohol zat. Sta om 6u45 op, dan ben ik redelijk uitgerust. Kan in het weekend wel nog langer slapen. Neem al jaren in de ochtend ook wellbutrin, tegen depressie. Ik leef stilletjes aan meer en meer, leren omgaan met stress en ook problemen aanpakken, wat niet makkelijk is. De medicatie helpt me. Bij aanvang (eerste weken) hadden alle bovengenoemde medicatie bijwerkingen, maar mijn lichaam geraakte eraan gewoon, en heb nu weinig tot geen bijwerkingen meer. Mijn leverwaarden zijn op 5 maanden super goed, ook cholesterol en suiker. Ben blij, maar ik weet dat het ook anders had kunnen lopen. Alcohol is echt vergif en veel schadelijker dan diazepam.

25-07-2020 | Vrouw | 59
Artrose - gewrichtsaandoening

05-07-2020 | Vrouw | 55
diazepam (10mg)
hallo,ik kreeg ermee te maken doordat ik te snel met het gebruik van lorazepam waardoor ik reboud klachten kreeg at niets meer en dronk niet meer door te lange gebruik van lorazepam en toen zomaar omgezet en verhoogd op diazepam terwijl ik zeer gevoelulig ben voor diazepam had het 1x geslikt 2mg geloof ik en werd helemaal raar in mijn hoofd en hartkloppingen en benauwd,moe[lees meer...]st er mee stoppen en nu zit ik vast op 10 mg wordt er knetter van hyper en vreselijke oorsuizen,dokter doet niks psychiater snapt me niet,ik wordt er gek van durf niet te minderen,wegens de vreselijke bijwerkingen zie het niet meer zitten ,heb ook Tinnitus die wordt nog een s versterkt door bijwerking van geluid,rotzooi

13-06-2020 | Vrouw | 32
diazepam (2mg)
Diazepam doet mij helemaal niets :( Gebruik dit om af te bouwen met Zolpidem. Maar nu slaap ik helemaal niet meer! Niet na 4mg Diazepam an 1,5 Zolpi....is dit normaal?! Iemand anders zou al lang k.o. zijn....

07-05-2020 | Vrouw | 32
Spierspasmes
Ik heb nog een halve tablet in huis liggen. Tot ik morgen weer nieuwe krijg, want die spierspasme is niet meer uit te houden. Mensen zeggen wel je moet stoppen met dit middel maar daar heb je echt hulp bij nodig heb het 3 weken geprobeerd goldturky niet doen. Wil geen negatieve reacties ik weet hoe moeilijk het is om in je eentje af te bouwen. (Mijmedicijn.nl: tekst [lees meer...]verkort tot persoonlijke ervaring - ter info, platform gereserveerd voor wisseling van ervaringen met medicijn, vraag...geen ruil of verkoop van medicijn zelf)

30-04-2020 | Vrouw | 57
diazepam (10mg)
Een prima medicijn wat een spierverslapper is, een bijkomend voordeel is dat je prima slaapt en daardoor geen pijn hebt waardoor het op de dag ook beter gaat. Ik heb deze medicatie voor Torticollis Spasmodica (Dystonie). Pas alleen op als je wilt stoppen dat duurt lang.

23-02-2020 | Vrouw | 54
diazepam (10mg)
Het is mij stiekem 1 of 2 jaar gegeven ik was zo moe dokter vond niets , het is bewezen dat het mij door mijn eten etc werd gegeven , later verslaafd ik had het toen nodig en ik heb zo wie zo onderhoudsdosering 1 x daags 10;ik kom er niet vanaf 1 jaar geprobeerd word mijzelf niet meer

18-02-2020 | Vrouw | 35
diazepam (1mg)
Spierspasmes
Ik begon met 1 mg. En verder ben ik niet gekomen helaas. Ik heb 3x daags 2mg diazepam voorgeschreven gekregen v huisarts bij ernstige zenuw pijn en spierspasm in m'n rug. Ik ben 34 en heb volgens de orthopeed foramen stenose. Wat ik me niet kan voorstellen op mijn leeftijd. Ik functioneer nog amper door deze pijnen. Half uur na inname barstte er een bom en ik dacht dat ik [lees meer...]gek werd. Ik had maar 1 mg genomen. Ipv de 2 mg die de huisarts voorschreef. Ik kreeg 't benauwd. Begon te zweten en een onrust en pure angst. Ik voelde mij gevangen. Gooide de deur open voor frisse lucht. En ijsberen. Totdat manlief me mee nam naar m'n huisarts omdat ie 't niet normaal vond. Het voelde zeer beangstigend. De benauwdheid en het gek worden. Alles tintelde. Handen gezicht. Ik voelde m'n eigen hand niet meer. 1 oog trok scheef. Volgens huisarts was het okay. Maar dit nogmaals nemen.. Nee. En ik ben een zeer nuchter mens. Heb al temazepam en oxazepam geslikt om ontspannen te raken. Helpt goed. Maar diazepam was puur voor de spierspasmen. En net hierop reageerde ik enorm heftig. Terwijl dit ook in de benzodiapinen valt. Maar... Het werkte als een tierelier voor m'n spierspasme in m'n rug. Al heel snel. En dat na 1 mg. Ongelooflijk na 2 jaar veel pijn te hebben. Ik ga het helaas niet nogmaals slikken. Risico is me te groot. Ik had het gevoel dat ik doordraaide. En dat heeft me zo afgeschrikt dat ik dit niet meer neem. Ook de benauwdheid was zorgwekkend.

12-01-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
De diazepam is nu op! En heb veel last van vij werken. Zijn er mensen jn Almere. En die genoeg doosjes in huis hebben. Zou ik een doosje over kunnen nemen.

09-11-2019 | Vrouw | 32
diazepam (10mg)
Ik ben zeer tevreden Met vriendelijke groet,

07-11-2019 | Vrouw | 54
diazepam (5mg/ml)
Angst
Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.

21-08-2019 | Vrouw | 31
Onrust
Ten eerste, slik ik dit niet vaak en maar een halve tablet van 5mg. Raad het vooral niet aan als je HSP'er bent en/of gevoelig bent voor bijwerkingen. Gebruik het alleen als mijn onrust te erg/lang gaat worden en ik er spierspanning/krampen aan heb overgehouden, om dat tot rust te brengen. Ik merk dat het even helpt maar de volgende dag ben ik suf en vermoeid de gehel[lees meer...]e dag, en ben ik erachter gekomen dat ik hiervan nachtmerries krijg en eigenlijk slaat de onrust daarna ook erger toe dan dat het was., met daarbij de eerste dag ook jeuk. geheel misselijk, duizelig en onrust terugkomt/blijft, en dat laatste 3 is moeilijk om van af te komen. Voor mij dus echt geen Diazepam meer, want uiteindelijk heeft het dan geen effect maar wordt het juist erger.

05-04-2019 | Vrouw | 41
diazepam (10mg)
Ik had verwacht dat het een behoorlijke werking zou geven. Heb twee maal daags 10 mg gram voorgeschreven voor 5 dagen. Ik neem het alleen 1 keer in de avond in 10 mg i.v.m werken overdag. En nu komt het. Ik heb de eerste 2 dagen slechter geslapen als normaal. Het leek gewoon niks te doen en slik nooit dit soort tabletten. Nek werd er ook niet echt minder om. Dus toen vor[lees meer...]ig weekend overdag geprobeerd,om werkelijke effect te ervaren. Werd totaal niet suf,naar inname 1,5 uur gewacht maar ik voel niks,hoe kan dit? Op zijn minst verwacht sufjes te worden,maar ben gewoon net als anders en er gebeurd echt niks. Derde dag maar mee gestopt,gelukkig is wel de juiste fisio opgestart.

19-03-2019 | Vrouw | 46
diazepam (10mg)
Diazepam hielp een aantal weken, niet heel goed, ik werd in de nacht toch regelmatig wakker, en na een paar weken hielpen ze niet meer