diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

08-12-2017 | Vrouw | 18
diazepam (2mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.

07-10-2017 | Vrouw | 43
diazepam (20mg)
Zeer veel klachten bij afbouw/ stoppen!! Ben blij dat het gelukt is ervanaf te komen

23-08-2017 | Vrouw | 28
Rugpijn

25-03-2017 | Vrouw | 58
Alcoholverslaving
Heb het nodig, omdat ik ben gestopt met alcohol te drinken vanaf 8/08/2015 , veel pijnen in de rug heb en met dit lost het beter op en kan ik beter slapen ook.

19-08-2016 | Vrouw | 62
diazepam (5mg)
Voorgeschreven als spierontspanner, maar ik viel als een blok inslaap en werd helemaal high wakker en alles draaide. Doodeng spul voor mij.

31-07-2016 | Vrouw | 56
diazepam (10mg)
Maakte me erg suf en had geen spierkracht meer. Ik werd onverschillig en voeld alsof ik lood in mijn benen had. Ik wilde alleen maar slapen en had een erg droge mond.

29-01-2016 | Vrouw | 21
diazepam (5mg)
Ik heb het in het verleden ook geslikt met goed resultaat, ik kon eindelijk weer naar buiten en het werkte ook tegen de angst en paniekaanvallen die ik destijds had. Ook de spanning en gejaagdheid die ik vaak ervaarde werd minder. Verder ontspande het mijn spieren lichtelijk en hielp het goed bij het inslapen, je slaapt er echt als een roos op. Op een gegeven moment krijg [lees meer...]je natuurlijk tolerantie aan de pammetjes. Ik heb het bijna een jaar achtereenvolgend gebruikt en ik slikte uiteindelijk zo'n 50 a 60 mg diazepam per dag. (Let wel, ik kreeg het eerst voorgeschreven en daarna ben ik het op de zwarte markt gaan kopen.) Het middel is best wel verslavend. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en om hulp gevraagd bij het afkicken en op een afbouw schema van 6 weken gezet. Dit ging heel erg goed en ben toen zonder al te veel moeite en afkickverschijnselen gestopt met het middel. Nu is er in mijn leven recentelijk het een en ander gebeurd en sinds 2 dagen slik ik het weer, nu onder begeleiding van een arts, op de juiste manier. Het werkt zoals van ouds goed en ook nu kan ik weer zonder erg angstig te zijn naar buiten en ook mijn dagen kan ik redelijk relaxed doorbrengen, en ik slaap ook weer goed! In het kort, diazepam (net als alle andere pammetjes.) is een geweldig middel en het heeft mij heel erg geholpen in mijn leven. Maar let wel op de afhankelijkheid die je krijgt voor deze middelen. In mijn geval verliep het afkicken soepel maar voor sommige mensen is het echt horror! Lees je zelf goed in!

20-01-2016 | Vrouw | 18
diazepam (5mg)
Gebruik het voornamelijk vanwege het moeilijk in slaap komen en dan ook daadwerkelijk doorslapen. Ik vind diazepam erg fijn spul, overdag kan ik er soms nog wat suffig van zijn en erg traag van begrip. Ik kan nu wel goed doorslapen en sneller in slaap komen. Ook word ik er heel rustig van en ontneemt het mijn stress/angstgevoelens.

26-12-2015 | Vrouw | 80
Onrust
Als ik onrustig ben of niet kan slapen gebruik ik maar 1 kwart van het tablet van 2 Mg En dat helpt mij al, ik gebruik nooit een heel of half tablet. Ik doe altijd het tablet in vieren delen en dan in een heel klein lenspotje.

08-10-2015 | Vrouw | 35
diazepam (10mg)
Diazepam is tot nu het enige middel in combinatie met melatonine dat er voor kan zorgen dat ik lekker kan slapen. Bovendien heeft het middel vanwege de lange geleidelijk aflopende werkzaamheid geen problemen als je het 1 of 2 dagen gewoon niet neemt. En in situaties van spanningen en onrust kan het heel erg nuttig zijn. Het middel is totaal niet giftig en de spookverhalen [lees meer...]die rondzwerven op internet zijn volgens mij slechts beperkt waar. Dit in tegenstelling tot andere benzo's waar wel heel snel afhankelijkheid kan optreden.

31-07-2015 | Vrouw | 50
diazepam (2mg)
Goedendag heeft er iemand ervaring met het gebruik van diazepam en gliclazide ? Ik hoor graag van jullie.

21-07-2015 | Vrouw | 24
diazepam (2mg)
ik slik nu sinds 15-7 deze medicijnen tussen 5 en 6 innemen 1 pil van 2 mg, 's avonds werkt die prima, maar overdag voel ik me alleen maar depressiever tot aan zelfmoord gedachtens toe, kreeg deze medicijnen om rust in me hoofd te krijgen overdat is dat helaas niet het geval. nu nog 1 weekje doorbijten en dan weer naar de huisarts voor afspraak van hoe nu verder of eventue[lees meer...]el extra of anderen medicatie.

14-06-2015 | Vrouw | 44
diazepam (10mg)
Ik ben hypermobiel , dwz dat mijn arm makkelijk uit de kom schiet. Een aantal jaren lang heb ik dit gevoel dat mijn rechter schouder uit de kom gleed want ik kon die niet op zijn plek houden. Dus dit was topsport om te doen, de hele godsganselijke dag zat ik te bewegen om die arm maar goed in de kom te houden. Door Diazepam verdwijnen deze klachten en kan ik wel normaa[lees meer...]l functioneren. Ik zou gek worden als ik weer dat terug zou krijgen wat ik destijds anderhalf jaar heb gehad.

28-05-2015 | Vrouw | 46
Fibromyalgie

30-04-2015 | Vrouw | 43
Nekklachten
Vanwege ziekte van Pfeiffer lig ik veel. Ik heb nu heel erg last van mijn nek. Kan 's nachts bijna niet slapen. Niet echt handig als je Pfeiffer hebt. Internist schreef Diazepam voor als spierverslapper. Nou helaas, het werkte bij mij niet. Werd weer na 1,5 uur wakker van de nekpijn. Verder zo duf als een konijn de hele dag. Wat mij betreft: eens maar nooit weer!

25-03-2015 | Vrouw | 56
diazepam (10mg)
Hallo, Ik gebruik al jaren Diazepam maar me huisarts wilde t niet meer voorschrijven. Nu bestel ik me medicijnen lekker online . ben er dik tevreden over! Heeft iemand dat wel is meegemaakt? Dat artsen je van je medicatie afhalen terwijl je het echt nodig hebt?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase