Ervaringen met Diazepam

diazepam

rusteloos somber voelen angst depressief

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

12-01-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
De diazepam is nu op! En heb veel last van vij werken. Zijn er mensen jn Almere. En die genoeg doosjes in huis hebben. Zou ik een doosje over kunnen nemen.

09-11-2019 | Vrouw | 32
diazepam (10mg)
Ik ben zeer tevreden Met vriendelijke groet,

28-03-2023 | Vrouw | 31
diazepam (5mg)
Fabrikant geen idee... ik ben aan het afbouwen van tranxene in een kliniek. Doormiddel van diazepam van 10 naar 7.5 naar 5 naar 2.5 naar 0. Op het begin gaat het maar zodra ik op 2.5 en 0 zit begin ik duizelig spierspanning alsof ik uit elkaar knap. Zoveel pijn en zoveel angst. 3 dagen zonder langer wil niet. Dan neem ik diazepam mag eigenlijk 2.5 maar dat werkt niet dus [lees meer...]neem dan 5 mg dat werkt wel even maar zodra ik slaap snachts wakker en nerveus en angst en wil je steeds meer dus ik heb besloten om mijn afbouw te stoppen trek het niet meer. Niet slapen werkt even daarna nerveus en angstig en wil een hogere doses. Als ik 3 dagen niks neem word ik helemaal gek ik heb het al 3 maanden lang geprobeerd maar het lukt mij niet. Mensen die ervan af komen respect! Tips?

21-08-2019 | Vrouw | 31
diazepam (2mg)
Onrust
Ten eerste, slik ik dit niet vaak en maar een halve tablet van 5mg. Raad het vooral niet aan als je HSP'er bent en/of gevoelig bent voor bijwerkingen. Gebruik het alleen als mijn onrust te erg/lang gaat worden en ik er spierspanning/krampen aan heb overgehouden, om dat tot rust te brengen. Ik merk dat het even helpt maar de volgende dag ben ik suf en vermoeid de gehel[lees meer...]e dag, en ben ik erachter gekomen dat ik hiervan nachtmerries krijg en eigenlijk slaat de onrust daarna ook erger toe dan dat het was., met daarbij de eerste dag ook jeuk. geheel misselijk, duizelig en onrust terugkomt/blijft, en dat laatste 3 is moeilijk om van af te komen. Voor mij dus echt geen Diazepam meer, want uiteindelijk heeft het dan geen effect maar wordt het juist erger.

19-05-2017 | Man | 31
diazepam (10mg)
Ik gebruik het medicijn omdat ik heel erg last heb van stuiptrekkingen in mijn handen en polsen, maar vooral door overprikkeling door geluid. Daardoor kan ik slecht in het openbaar komen en begeef ik me momenteel het liefst om het huis, schilderen, klusjes, etc. Dit medicijn maakt het me weer mogelijk om dit te doen, ik was voorafgaand depressief sinds januari. Nu heb i[lees meer...]k weer zin om dingen te ondernemen. Mijn ervaring met Diazepam was dat ik in een gevoelloze zombie veranderde, nu is totaal het tegenovergestelde het geval. Mijn huwelijk gaat beter, libido is beter sinds januari, wil weer dingen ondernemen en durf bij uitzondering mezelf in het openbaar te begeven, behalve wachtkamers. Nu is het wel zo dat ik een absurde dosis nodig heb en een combi met andere benzodiazepine om dit nivo te bereiken. Ik sta op met 1x 10mg Dia en 2x Alprazolam 0.5mg. Na enkele uren is dit uitgewerkt, en dan praat ik over 3 uurtje of zo afhankelijk welke prikkelingen die ik ontvang of druk die ik ervaar. Zo verstrijkt mijn dag en heb ik ca. 4 Diazepam 10mg op en ongeveer 8 á 10 Alprazolam 0.5mg. Maar nu komt het; Slapen.. Ik neem 2x Diazepam 10mg 4x Alprazolam 0.5mg 20mg Temazepam En dan slaap ik van 11 tot 4, afgelopen week neem ik dan 10mg Diazepam en 2 á 3x Alprazolam in om nog enkele uurtjes door te slapen. Maar zoals nu heeft die laatste dosering geen effect en ben ik klaar wakker sinds 4 uur. Ik ben wel aardig kalm, maar het malen begint al weer toe te nemen, nadenken over de stompzinnigste dingen die mensen me aan hebben gedaan in het verleden. Ik probeer rustig mijn dag door te gaan nemen om te kijken wat ik vandaag kan doen, met weersverwachting etc. Al bovenstaande medicijnen zijn voorgeschreven door mijn huisarts, alleen de dosering pas ik zelf naar behoefte aan. Ik mag 4x 10mg Diazepam per dag, en 5x daags Alprazolam. Tevens heb ik a.s dinsdag een afspraak bij een psychiater omdat mijn huisarts niet de bevoegdheid heeft om hogere dosering voor te schrijven en eventueel anderen oplossingen zijn ook niet voor handen. Al met al maakt dit medicijn mijn leven momenteel dragelijker, en misschien kun je aan mijn woordkeuze en zinsopbouw zien dat ik flink gedoseerd ben, óf toch niet? Ik kan weer nadenken en leef niet meer in constante paniek en ik zie door de bomen het bos weer :) Ten slotte wil ik niemand deze dosering aanbevelen omdat het gewoonweg niet goed kan zijn. Groetjes, Stats: 198cm en 120 kilo

14-06-2018 | Vrouw | 30
Spierpijn
Ik neem een halfje per dag (5mg) n.a.v. hevige spierpijn in mijn bovenlichaam (vooral rug, schouders, nek en armspieren). Duurt wel een klein uurtje voor het begint te werken maar is dan redelijk effectief. Een uur na inname word ik wel ontzettend moe, dus ik neem het enkel voor het slapengaan. Werkt 's ochtends ook nog redelijk lang door waardoor ik zo goed als de hele vo[lees meer...]ormiddag doodmoe ben. Als ik 's nachts moet opstaan voor naar de wc te gaan, voel ik me ook wel wat duizelig maar tegen de ochtend is dat meestal voorbij. Verder geen bijwerkingen. Ik ben momenteel thuis dus dan kan ik lang uitslapen en is de vermoeidheid geen groot probleem, maar ik denk niet dat ik het kan doornemen wanneer ik terug aan het werk moet en er vroeg uit moet.

14-09-2015 | Man | 30
diazepam (5mg)
Hallo, graag deel ik mijn ervaring met diazepam 5 mg tablet. Bij minder frequent gebruik werkt het middel beter. De effecten ervan zijn dan sterker te merken en je merkt ook beter wat het verschil is tussen wel en niet gebruiken. Het middel heeft, wanneer er niet te frequent gebruikt wordt en er geen sprake is van verhoogde tolerantie, een licht dempend effect. I[lees meer...].t.t. alcohol, dat ook(sterker) dempt, brengt het gebruik van dit middel m.i. minder risicos met zich mee. Tegen extreme, oncontroleerbare, structurele angst kan dit middel weinig doen. Bij mildere angst/ paniek klachten kan het helpend zijn. De diazepam kan, net als alcohol, ook dempend werken op bijvoorbeeld voelbare vermoeidheid.

23-08-2017 | Vrouw | 28
Rugpijn

28-05-2022 | Man | 26
Werkte bij mij 2 3 dagen daarna werd het een verslaving

23-04-2023 | Man | 23
Psychose
Ik gebruik 1 x daags 5 mg diazepam per dag voor mijn psychose ik Gebruik het nu pas 3 dagen maar voel nog niks angst en paniek aanvallen en stemmen hoor ik nog steeds na hoeveel dagen werkt dit medicijn?

26-12-2017 | Man | 23
diazepam (5mg)
Vandaag 20mg gepakt. Begonnen met 10mg, 2 uur later weer 5mg en uur later nogmaals 5mg. Merkte na 2 uur niks van 10mg. 2u later nogmaals 5mg maar nog geen effect dus uur later nog 5mg. Merk nu na 20mg enige opluchting, hoofd heeft wat rust. Totaal geen bijwerkingen. Had er meer van verwacht. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik een grote vent ben van 1.90m en [lees meer...]100kg. Pak morgen nogmaals ineens 20mg dus dan nog ff afwachten. Denk dat dit product iets overschat wordt, je moet van te voren niet teveel nadenken bij het pakken maar het je laten overkomen.

30-11-2018 | Vrouw | 21
Chronisch pijnsyndroom
Ik ben al zoon 3 tot 4 jaar aan de diazepam ben er een tijdje van afkickt door overmatig gebruik en omdat ik verslaafd was aan pijnstillers het is erg af te raden om hier radicaal mee te stoppen ik heb last gehad van een site bijwerking zoal paniek aanvallen rusteloosheid overgeven trillen en een consentarie probleem die verslaving is gekomen door een zware medische ingree[lees meer...]p aan mij rug en ik zat uiteindelijk op 50 mg pd dit is echt af te raden ik ging het steets vaker en steets meer gebruiken tot ik niet meer zonder kom ! Blijf darom altijd goed overleggen met je art ik ben nu zoon 3 maanden clean maar het is een serieus gevecht geweest als het geen absolute noodzaak heeft om dit midel te gebruiken blijf er dan bij uit de buurt het is erg verslavend teminsen voor mij wel verder had het wel het gewenste efect maar gebruik dit midel met maten en niet langer dan een week aansluitend maar mij advies is om het eerst even op de homiopatiche manier te probeeren!

29-01-2016 | Vrouw | 21
diazepam (5mg)
Ik heb het in het verleden ook geslikt met goed resultaat, ik kon eindelijk weer naar buiten en het werkte ook tegen de angst en paniekaanvallen die ik destijds had. Ook de spanning en gejaagdheid die ik vaak ervaarde werd minder. Verder ontspande het mijn spieren lichtelijk en hielp het goed bij het inslapen, je slaapt er echt als een roos op. Op een gegeven moment krijg [lees meer...]je natuurlijk tolerantie aan de pammetjes. Ik heb het bijna een jaar achtereenvolgend gebruikt en ik slikte uiteindelijk zo'n 50 a 60 mg diazepam per dag. (Let wel, ik kreeg het eerst voorgeschreven en daarna ben ik het op de zwarte markt gaan kopen.) Het middel is best wel verslavend. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en om hulp gevraagd bij het afkicken en op een afbouw schema van 6 weken gezet. Dit ging heel erg goed en ben toen zonder al te veel moeite en afkickverschijnselen gestopt met het middel. Nu is er in mijn leven recentelijk het een en ander gebeurd en sinds 2 dagen slik ik het weer, nu onder begeleiding van een arts, op de juiste manier. Het werkt zoals van ouds goed en ook nu kan ik weer zonder erg angstig te zijn naar buiten en ook mijn dagen kan ik redelijk relaxed doorbrengen, en ik slaap ook weer goed! In het kort, diazepam (net als alle andere pammetjes.) is een geweldig middel en het heeft mij heel erg geholpen in mijn leven. Maar let wel op de afhankelijkheid die je krijgt voor deze middelen. In mijn geval verliep het afkicken soepel maar voor sommige mensen is het echt horror! Lees je zelf goed in!

08-12-2017 | Vrouw | 18
diazepam (2mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.

20-01-2016 | Vrouw | 18
diazepam (5mg)
Gebruik het voornamelijk vanwege het moeilijk in slaap komen en dan ook daadwerkelijk doorslapen. Ik vind diazepam erg fijn spul, overdag kan ik er soms nog wat suffig van zijn en erg traag van begrip. Ik kan nu wel goed doorslapen en sneller in slaap komen. Ook word ik er heel rustig van en ontneemt het mijn stress/angstgevoelens.

06-01-2016 | Man | 17
diazepam (10mg)
Ik gebruik 10 mg diazepam voor het slapen gaan. Ik kan ook slapen op 5 maar onrustiger en met veel nachtmerries. Op 10 gaat als het ware alles gewoon even uit, dit is erg prettig aangezien ik heel lang heel slecht heb geslapen en dit echt een soort laatste redmiddel was. Ik gebruik het zo min mogelijk maar kom toch wel uit op 3, 4 keer in de week. Ik heb helemaal geen bijw[lees meer...]erkingen en voel me er ook niet suf van overdag.