Slapeloosheid (25 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

08-11-2016 | Man | 49
Spierreuma
gebruik deze alleen als ik helemaal stuk ga van de pijn, 1 tot 5x per maand. hierdoor onspannen de spieren en slaap ik redelijk goed, geen bijwerkingen, behalve 1 , de volgende dag heb ik 1 uurtje nodig om weer echt helder te zijn.

11-05-2016 | Man | 47
Nekklachten
Hielpen mij direct van mijn nekklachten af.

07-04-2016 | Man | 53
diazepam (10mg)
Door verslaving aan zware (pijn) stillende middelen voor mijn rug en slapeloosheid hierdoor middelen gaan nemen.

29-01-2016 | Vrouw | 21
diazepam (5mg)
Ik heb het in het verleden ook geslikt met goed resultaat, ik kon eindelijk weer naar buiten en het werkte ook tegen de angst en paniekaanvallen die ik destijds had. Ook de spanning en gejaagdheid die ik vaak ervaarde werd minder. Verder ontspande het mijn spieren lichtelijk en hielp het goed bij het inslapen, je slaapt er echt als een roos op. Op een gegeven moment krijg [lees meer...]je natuurlijk tolerantie aan de pammetjes. Ik heb het bijna een jaar achtereenvolgend gebruikt en ik slikte uiteindelijk zo'n 50 a 60 mg diazepam per dag. (Let wel, ik kreeg het eerst voorgeschreven en daarna ben ik het op de zwarte markt gaan kopen.) Het middel is best wel verslavend. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en om hulp gevraagd bij het afkicken en op een afbouw schema van 6 weken gezet. Dit ging heel erg goed en ben toen zonder al te veel moeite en afkickverschijnselen gestopt met het middel. Nu is er in mijn leven recentelijk het een en ander gebeurd en sinds 2 dagen slik ik het weer, nu onder begeleiding van een arts, op de juiste manier. Het werkt zoals van ouds goed en ook nu kan ik weer zonder erg angstig te zijn naar buiten en ook mijn dagen kan ik redelijk relaxed doorbrengen, en ik slaap ook weer goed! In het kort, diazepam (net als alle andere pammetjes.) is een geweldig middel en het heeft mij heel erg geholpen in mijn leven. Maar let wel op de afhankelijkheid die je krijgt voor deze middelen. In mijn geval verliep het afkicken soepel maar voor sommige mensen is het echt horror! Lees je zelf goed in!

20-01-2016 | Vrouw | 18
diazepam (5mg)
Gebruik het voornamelijk vanwege het moeilijk in slaap komen en dan ook daadwerkelijk doorslapen. Ik vind diazepam erg fijn spul, overdag kan ik er soms nog wat suffig van zijn en erg traag van begrip. Ik kan nu wel goed doorslapen en sneller in slaap komen. Ook word ik er heel rustig van en ontneemt het mijn stress/angstgevoelens.

06-01-2016 | Man | 17
diazepam (10mg)
Ik gebruik 10 mg diazepam voor het slapen gaan. Ik kan ook slapen op 5 maar onrustiger en met veel nachtmerries. Op 10 gaat als het ware alles gewoon even uit, dit is erg prettig aangezien ik heel lang heel slecht heb geslapen en dit echt een soort laatste redmiddel was. Ik gebruik het zo min mogelijk maar kom toch wel uit op 3, 4 keer in de week. Ik heb helemaal geen bijw[lees meer...]erkingen en voel me er ook niet suf van overdag.

28-12-2015 | Man | 58
diazepam (10mg)
Ik heb last van slapeloosheid. Wanneer ik na 1u00 nog wakker lig (ga slapen rond 22u30), sta ik op en neem 10 mg diazepam. Slaap ik nog steeds niet na 1 uur, nog eens 10 mg. Meestal doe ik dit op de vrijdag- en zaterdagnacht. Ik slaap dan door tot 8u en kom fris uit bed. Bij grote nervositeit overdag neem ik 5 mg. Dit gebeurt slechts enkele malen per jaar, doch ik ga nooit[lees meer...] buiten zonder diazepam in mijn zakken. Verslaven? Ik neem het 15 jaar en in de zomer doe ik het 4 a 5 weken zonder. Ik heb geen last van ontwenning.

08-10-2015 | Vrouw | 35
diazepam (10mg)
Diazepam is tot nu het enige middel in combinatie met melatonine dat er voor kan zorgen dat ik lekker kan slapen. Bovendien heeft het middel vanwege de lange geleidelijk aflopende werkzaamheid geen problemen als je het 1 of 2 dagen gewoon niet neemt. En in situaties van spanningen en onrust kan het heel erg nuttig zijn. Het middel is totaal niet giftig en de spookverhalen [lees meer...]die rondzwerven op internet zijn volgens mij slechts beperkt waar. Dit in tegenstelling tot andere benzo's waar wel heel snel afhankelijkheid kan optreden.

19-06-2015 | Man | 52
diazepam (10mg)
Ik gebruik Diazepam in noodgevallen incidenteel. Bijvoorbeeld bij extra spanning of als een goede nachtrust zeer gewenst is. Dan ook alleen voor de nacht, overdag ben ik met dit middel niet tot veel in staat vanwege de versuffende werking. Als ontspanner werkt het erg goed. Ik ben alleen heel voorzichtig, want Diazepam is erg verslavend. Je hebt steeds meer nodig om hetzel[lees meer...]fde effect te krijgen. Bovendien is afkicken van een Diazepam verslaving langduriger en pijnlijker dan afkicken van alcohol.

14-06-2015 | Vrouw | 44
diazepam (10mg)
Ik ben hypermobiel , dwz dat mijn arm makkelijk uit de kom schiet. Een aantal jaren lang heb ik dit gevoel dat mijn rechter schouder uit de kom gleed want ik kon die niet op zijn plek houden. Dus dit was topsport om te doen, de hele godsganselijke dag zat ik te bewegen om die arm maar goed in de kom te houden. Door Diazepam verdwijnen deze klachten en kan ik wel normaa[lees meer...]l functioneren. Ik zou gek worden als ik weer dat terug zou krijgen wat ik destijds anderhalf jaar heb gehad.

25-03-2015 | Vrouw | 56
diazepam (10mg)
Hallo, Ik gebruik al jaren Diazepam maar me huisarts wilde t niet meer voorschrijven. Nu bestel ik me medicijnen lekker online . ben er dik tevreden over! Heeft iemand dat wel is meegemaakt? Dat artsen je van je medicatie afhalen terwijl je het echt nodig hebt?

13-03-2015 | Vrouw | 47
Trillen

14-02-2015 | Vrouw | 66
diazepam
Na een ernstig auto-ongeval in 2001 heb ik dagelijks ernstige hoofdpijn, waardoor ik helemaal niet functioneer(de). In de loop der jaren heb ik veel medicijnen geprobeerd, maar of het werkte niet of ik had teveel bijwerking. Welke medicijnen ik geprobeerd heb kan ik me niet herinneren (geheugen ernstig beschadigd). Helaas kan ik daar niet helpen aan een volledig beeld. [lees meer...] Maar diazepam was het enige dat me echt hielp, maar als een zombie door het leven gaan was noch voor mij noch voor de huisarts een optie.

14-09-2014 | Man | 53
Artrose van de wervelkolom
Veel pijn en onrustige benen, beenkrampen, vooral s nachts. Begonnen met morfine, daarna lyrica en tramadol. Veel bijwerkingen vd deze medicatie gehad. Nu s avonds een tabletje diazepam en s nachts goed doorslapen. Moeite met s ochtends wakker worden is het enige nadeel. Verder de pijn en krampen goed onder controle.

31-08-2013 | Man | 58
diazepam
Mijn apotheek gaf me ondank de medische noodzaak vermelding voor Actavis voor de zoveelste keer het verkeerde merk t.w. apotex, en de verkeerde aantal stuks mee.Daarvan werd ik erg ziek na gebruik. Vanmorgen heb ik de apotheker gebeld en kon het gelukkig omruilen. Wel moest ik terug omdat het aantal niet klopte, U heeft het goed geraden, het was minder dan voorgeschreven.[lees meer...]De apotheek heb ik begrepen; moet eerst overleggen met arts en patiënt wanneer er gewisseld wordt van merk. Dat is niet gebeurd.Ik sta behalve vriendelijk maar overtuigend te zijn compleet machteloos, vooral op zaterdag als ik de huisarts niet kan bellen.

18-06-2013 | Vrouw | 33
Rugklachten
33 jaar ben ik nu en heb 2 jaar geleden te horen gekregen dat mijn rug al versleten is en er niks meer aan gedaan kan worden. nu slik ik 4 x daags 50 mg Tramadol en voor het slapen gaan een Diazepammetje. dit helpt me de nacht door te komen. voorheen werd ik elke nacht wakker met veel pijn en daardoor kon ik me moeilijk omdraaien. met Diazepam heb ik daar geen last meer va[lees meer...]n. ik vind het goed werken en weinig bijwerkingen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum