diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

19-07-2018 | Man | 63
Psychische klachten
Na problemen met Aurobind,waar ik hart rithme stoornissen van kreeg (betablokkers en bloedverdunners erbij) ben ik overgestapt naar Cetrapharm die na wisseling van batch darm obstructie als bijwerking gaf.(laxeermiddelen erbij) heb ik als laatste optie diazepam van Accord.Nu krijg ik deze niet heel uit de blisterverpakking ,ze verpulveren tot een zeer fijn poeder de heft v[lees meer...]alt op de grond.Ze werken wel kalmerend,maar de bijkomende tachycardie zorgt ervoor dat ik betablokkers nodig heb om te kunnen slapen.De apotheker en mijn dokter helpen mij met alle inzet.Ik heb de desbetreffende fabrikanten gecontacteerd,evenals lareb.Ik denk niet dat ik dit nog lang volhoud. Al een jaar of tien moet ik,als ik het slecht tref, met verkeerd of niet totaal werkende simpele diazepam thuis en daar ga ik weer.Waar komen die klachten toch vandaan.Vooral de hart en darmklachten hebben me gesloopt.Ik ben somber over de vooruitzichten.Ik kan hiet nog wat melden en dat is het.Een pil persen zodat hij heel blijft is nu ook al moeilijk.Ik heb tot mijn verdriet een lange ervaring met diazepam e heb dit zo erg nooit meegemaakt.Sorry voor het lange epistel.

30-05-2022 | Man | 64
diazepam (5mg)
Na een hernia, zenuwpijn , uitstraling naar beide benen overgehouden. Gebruik 1 tablet van 5mg per dag wat net de ergste uitstraling goed vermindert! Helaas is dit medicijn mij nu ontnomen, voor in de plaats nu Nortriptyline 10mg Ria gekregen, na eerste maal gebruik, direkt mee gestopt ivm zeer vreemde, rare bijwerkingen . Van een zeer pijnlijk rechter oog tot een ha[lees meer...]lvering van mijn zicht ! Nu een maand zonder diazepam , geen ontwenningsverschijnselen ervaren, alleen de pijn qua uitstraling naar de beide benen is enigszins ondraaglijk. Ik heb pech dat diazepam zo in het verdoemhokje zit !!

14-07-2020 | Man | 64
diazepam (2mg)
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

19-05-2022 | Man | 66
diazepam (5mg)
dat lichte in mijn hoofd ,heb ik ook ,vooral als ik met mijn ogen draai,ook wat licht misselijk maar dat kan ook komen doordat ik angstig en gespannen wakker wordt en ze direct 2 van 5 mg op de nuchtere maag neem.

08-05-2022 | Man | 66
diazepam (5mg)
ik heb een gegenaraliserende angst stoornis,en 2 van 5mg diazapam,en dat 2 keer per dag soms 3 als de angst heel erg is.30 mg is zo, n beetje de max geloof ik per dag ,de stapeling zorgt er bij mij voor dat het in de loop van de dag goed gaat ,ben wel bang voor gewenning.ik heb wel van licht heid in hoofd,veders geen noemenswaardige problemen,tot nu toe.slik het nu zo,n 10[lees meer...] jaar.

14-02-2015 | Vrouw | 66
diazepam
Na een ernstig auto-ongeval in 2001 heb ik dagelijks ernstige hoofdpijn, waardoor ik helemaal niet functioneer(de). In de loop der jaren heb ik veel medicijnen geprobeerd, maar of het werkte niet of ik had teveel bijwerking. Welke medicijnen ik geprobeerd heb kan ik me niet herinneren (geheugen ernstig beschadigd). Helaas kan ik daar niet helpen aan een volledig beeld. [lees meer...] Maar diazepam was het enige dat me echt hielp, maar als een zombie door het leven gaan was noch voor mij noch voor de huisarts een optie.

18-09-2018 | Man | 67
Spierspasmes
Een half uur na inname begon de tinnitus in het linkeroor. De eerste 3 uur van de nacht had ik psychedelische nachtmerries. Niet voor herhaling vatbaar. Gevolg is geen slaap gehad. Gelukkig begint na 11 uur na inname nu de tinnitus af te nemen.

11-12-2018 | Man | 70
diazepam (10mg)
begon met 5 mg, in de nachtdiensten in ziekenhuizen om beter te slapen, geleidelijk aan gebruikte ik erg veel begint met 5, mg dan 10 mg, dan 30 mg per keer, en samen met alcohol, kon ik er heel goed tegen, kon de rust niet meer terugkijken, kreeg nog meer paniekaanvallen, medeloosheid, treurigheid, het niet zien zitten,na lange tijd 1992 in de detox proberen af te kicken[lees meer...] van alcohol en valium gebruik was een echte valium junk geworden, diverse malen heb ik mij aangemeld detax, kliniek, maar niks wilde echt helpen daar het ook een opgedrongen iets is,ik rookte ook heel zware franse asigaretten, tot in de zomer van zover ik nog weet 2013,4 ik het zo benauwd kreeg, en ik toch nog langer wilde leven, ben volledig in één keer gestopt met roken, drinken en valium gebruik, een ware hel waar je doorheen gaat, heeft heel lang geduurt voor ik vrij was, en ik alles weer helder kon zien, en dan komt schaamte gevoelens wel binnen, gedragsverandering is enorm , niet in positieve zin, kortaf, ongeduldig, slechts slapen, en heb daar heden ten dagen nog last van, maar nee ik zal nooit meer een sigaret aanraken, of alcohol,soms nog wel 5 mg valium,met melatonine dat wil helpen met slapen, maar sta wel erg slaperig op, wat veroorzaakt wordt door de valium,maar ik ben bijna 70 jaar en kan doen en laten wat ik wil met de dag zeg maar.

12-01-2017 | Man | 70
Rugklachten
Gebruikte Diazepam vanwege ernstige rugklachten. Dit hielp in de tijd dat ik pijn had behoorlijk goed. Werd ontspannen, sliep goed waardoor de pijn beter te verdragen was. Alleen wil ik het hier meer over in mijn geval de bijwerking hebben. De Diazepam daar werd ik rustig van en kon daardoor bovengemiddeld veel verdragen van mijn gezinsleden. Maar zoals in ieder gezin well[lees meer...]icht gebeuren er dingen die niet prettig zijn. Maar dan kon ik zoals men zegt de druppel die de emmer doet overlopen, abnormaal agressief reageren. Iets wat ik zeer waarschijnlijk zonder het regelmatige gebruik van Diazepam niet of veel minder ernstig zou hebben gedaan. Toen de pijn minder werd ben ik resoluut gaan minderen ook vanwege mijn gedrag en is mijn agressiviteit sterk verminderd en eigenlijk niet meer....... In die tijd kon ik mijn handjes wel gebruiken zogezegd. Gelukkig heb ik ze nu niet meer zoveel nodig ( 2x 5 mg in de week i.p.v. destijds 3x per dag) en zijn de extreme uitvallen (handjes gebruiken) weggebleven. Mijn vermoeden is de oorzaak Diazepam......

05-03-2022 | Man | 72
Beenkrampen
Gebruik nu 40 jaar voor onrustig been. Daarna ook voor slapeloosheid. Prima spul. Geen enkele bijwerking, ook niet bij autorijden. Mijn concentratievermogen is zeer goed en blijft ook zeer goed als ik diazepam vlak daarvoor heb ingenomen. Meeste artsen en apothekers weten niet dat je op de stikker niet meer mag zetten dat autorijden verboden is bij gebruik dia. 1 op de dui[lees meer...]zend mensen heeft namelijk last van concentratieproblemen. Mag ook niet meer door politie gecontroleerd worden en gebruik mag niet meer bij rechtzaken tegen gebruiker ingezet worden. Tot slot. Schandelijk dat dia in rijtje zware drugs stond. Ook op last van apothekers en rechters verwijderd uit deze lijst. En van mijn vorige apotheker opdracht meegekregen dat ik tegen dokters moet zeggen dat ze ophouden drama te maken van diazepam.

05-11-2021 | Man | 72
diazepam (2mg)
Ik slik al vanaf mijn 2e jaar Valium. 5x per dag 2 mg. Ben nu 72. Medicatie werk wel goed. Maar van bijwerkingen kan ik niet spreken. Men zegt dat je geen auto mag rijden maar dit is pure onzin. Mijn reactie is heel erg snel. Alle negatieve reactie zijn echt niet van toepassing. Merk niets van bijwerkingen en functioneert goed. Moet nu mijn rijbewijs gaan verlengen maar m[lees meer...]aar huisarts zegt dat dit OK is en ik mij geen zorgen hoeft te maken. Immers zijn de bijwerkingen verleden tijd. Ik zal niet slaperig worden etc.

22-12-2021 | Man | 73
Onrust
Sorry maar ik gebruik diazepam al vanaf mijn 12 jaar. Ben nu 73. Ik kan er niet van buiten en stoppen moet ik echt niet proberen want dan krijg ik heel veel psychische klachten. Dan de bijwerkingen. Die zijn er niet. Voor het CBR zal je geen verlenging krijgen maar als je diazepam langer dan 3 maanden slikt. Zijn de negatieve bijwerkingen verdwenen. Slaperig worden doe dan[lees meer...] niet meer en je rectievermogen is weer optimaal. Dus je rijbewijs zal zeker verlengd gaan worden. Mijn hele leven diazepam (valium) geslikt gewoon mijn militaire dienst verricht en voor het werk veel auto moeten rijden. Laatst meegedaan aan de broemrit met als uitkomst dat ik de beste was wat betreft het reactievermogen. Laat u dus niet gek maken want de eventuele bijwerkingen zullen verdwijnen.

31-01-2017 | Man | 73
diazepam (10mg)
medicijn beviel me niet.

05-12-2014 | Man | 75
diazepam (5mg)
1e: week: Begon met 40mg. Slingerend lopen. Slapen, slapen, slapen., soms duizelig, geen concentratie, zei dingen verkeerd of begreep ze niet goed of totaal verkeerd. en vaak moeilijk verstaanbare taal voor mijn echtgenote Na week 2 terug naar 30 mg. Veel beter maar nog steeds in enigszins mindere mate bovenomschreven bijwerkingen. 3e week: 17½ mg. Pas toen werd het aanm[lees meer...]erkelijk beter maar het gevoel van afhankelijkheid aan die Lorazepam werd wel enigszins merkbaar. Week 4: Terug naar 15mg. Pas toen begon ik te merken dat het z.g. Lorazepameffect duidelijker werd. De Volgende weken moeten nog komen. Ik heb wel de wens nog even door te gaan met 15mg per dag. Het slapen is nu na 2 jaar aanmerkelijk beter geworden (n.m.m. óók afhankelijkheid ).

14-01-2022 | Man | 76
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
76 jaar en gebruik 50 jaar diazepam. Daardoor kan ik het leven aan. Hogere doseringen kan ik niet aanbevelen. Wel als je zeer oud of terminaal bent.

26-12-2015 | Vrouw | 80
Onrust
Als ik onrustig ben of niet kan slapen gebruik ik maar 1 kwart van het tablet van 2 Mg En dat helpt mij al, ik gebruik nooit een heel of half tablet. Ik doe altijd het tablet in vieren delen en dan in een heel klein lenspotje.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum