Ervaringen met Diazepam

diazepam

rusteloos somber voelen angst depressief

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

14-11-2023 | Vrouw | 65
Onrust
Ik slik al enkele jaren diazepam 2mg maar heb ernstige obstipatie. Hebben er meer mensen last van of zou het niet door deze medicatie komen?

30-05-2022 | Man | 64
diazepam (5mg)
Na een hernia, zenuwpijn , uitstraling naar beide benen overgehouden. Gebruik 1 tablet van 5mg per dag wat net de ergste uitstraling goed vermindert! Helaas is dit medicijn mij nu ontnomen, voor in de plaats nu Nortriptyline 10mg Ria gekregen, na eerste maal gebruik, direkt mee gestopt ivm zeer vreemde, rare bijwerkingen . Van een zeer pijnlijk rechter oog tot een ha[lees meer...]lvering van mijn zicht ! Nu een maand zonder diazepam , geen ontwenningsverschijnselen ervaren, alleen de pijn qua uitstraling naar de beide benen is enigszins ondraaglijk. Ik heb pech dat diazepam zo in het verdoemhokje zit !!

14-07-2020 | Man | 64
Angst
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

25-12-2022 | Vrouw | 63
diazepam (2mg)
Dit middel En alle BENZODIAZEPINES zijn zoó verslavend.ECHT NOOIT Langer dan 10 dagen gebruiken !! STOP ERMEE

19-07-2018 | Man | 63
Psychische klachten
Na problemen met Aurobind,waar ik hart rithme stoornissen van kreeg (betablokkers en bloedverdunners erbij) ben ik overgestapt naar Cetrapharm die na wisseling van batch darm obstructie als bijwerking gaf.(laxeermiddelen erbij) heb ik als laatste optie diazepam van Accord.Nu krijg ik deze niet heel uit de blisterverpakking ,ze verpulveren tot een zeer fijn poeder de heft v[lees meer...]alt op de grond.Ze werken wel kalmerend,maar de bijkomende tachycardie zorgt ervoor dat ik betablokkers nodig heb om te kunnen slapen.De apotheker en mijn dokter helpen mij met alle inzet.Ik heb de desbetreffende fabrikanten gecontacteerd,evenals lareb.Ik denk niet dat ik dit nog lang volhoud. Al een jaar of tien moet ik,als ik het slecht tref, met verkeerd of niet totaal werkende simpele diazepam thuis en daar ga ik weer.Waar komen die klachten toch vandaan.Vooral de hart en darmklachten hebben me gesloopt.Ik ben somber over de vooruitzichten.Ik kan hiet nog wat melden en dat is het.Een pil persen zodat hij heel blijft is nu ook al moeilijk.Ik heb tot mijn verdriet een lange ervaring met diazepam e heb dit zo erg nooit meegemaakt.Sorry voor het lange epistel.

08-08-2023 | Man | 62
Beenkrampen
Ik gebruik voor de nacht 1 diazepam van 10 mg om mijn zenuwen in de rug rustig te houden. Door stenoses in de onderrug heb ik snel last van mijn zenuwen, die beklemd raken. Hierdoor ontstaan beenkrampen en trillingen. Ik merk het de volgende ochtend al wanneer ik niet geslikt heb. Het voldoet mij al jaren prima, geen bijwerkingen.

22-07-2018 | Vrouw | 62
diazepam (10mg)
Nadat ik op de pijnpoli Baclofen kreeg voorgeschreven, waarop ik zeer slecht reageerde en niet sliep, van de huisarts Diazepam gekregen. Nu ben ik een voorzichtige gebruiker en was wat huiverig. Echter toch ingenomen en na ongeveer 1 week nam de uitstralingspijn al flink af. Gebruikte 10 mg, maar werkte niet, toen 3 dagen 15 mg, werkte ook niet en toen naar de 20 mg gegaan[lees meer...]. Tevreden over. Geen rare of vreemde bijwerkingen. Gevraagd om te minderen, geprobeerd, maar dan komtbde nachtelijke pijn weer terug opzetten. Dus ik hou het op 20 mg., hoewel de arts van de pijnpoli daar niet blij mee was, maar ik heb chronische zenuwpijn na een medische misser en polyartrose, een syringomyelie in nek, dus ik ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.

19-08-2016 | Vrouw | 62
diazepam (5mg)
Voorgeschreven als spierontspanner, maar ik viel als een blok inslaap en werd helemaal high wakker en alles draaide. Doodeng spul voor mij.

13-11-2021 | Vrouw | 61
Rugklachten
Acute spit en geen werkende darmen. Na een week veel pijn hebben en geen medicatie die wat deed was dit het laatste redmiddel. Ik moet 2 x per dag 1 tablet nemen, maar ik neem een halve. Vannacht eindelijk geslapen. Niet geweldig maar zo veel beter dan daarvoor. Ik hoop ze alleen niet lang nodig te hebben. Want ze zijn verslavend.

26-04-2016 | Man | 61
diazepam (20mg)
De arts en ik welde stoppen met lorezepam. Maar door dit medicijn werd het erger. Ik wilde me wat aan doen. Ik zag het niet meer zitten. Nu weer over gestapt naar het oude medicijn. Maar misschien was het teveel in een keer voor mij 20 Mg voor het slapen. Ik sliep er ook niet van.

18-06-2023 | Vrouw | 60
diazepam (5mg/ml)
Verschrikkelijke medicijnen met veel bij/ ontwenningsverschijnselen. VERZIN EER MEN BEGIN!!!

07-09-2015 | Man | 60
diazepam (5mg)
Een half uur na inname beginnen de bijwerkingen, althans, word ik erg ziek van diazepam middel van dit merk, ook PCH, Apothecon, Apotex en nog één of twee geprobeerd. Het leidt onherroepelijk tot een noodsituatie. Echter Actavis werkt gewoon prima zoals ik diazepam, ook andere merken, al meer dan VEERTIG jaar ken. Dus elke maand is het weer het "generiek" verhaal bij de a[lees meer...]potheek, of je neemt dit of je krijgt niets, en me dan aan mijn lot overlaten. Ik word nooit boos en dan naar huis en bel met de apotheker. Actavis is nu niet meer te krijgen en houd het voor mij op. Ik heb altijd generieke gebruikt zonder vooringenomenheid, dus dat is hier niet van toepassing. Elke maand ben ik enkele dagen bezig om (goede) medicijnen te bemachtigen, en voel me er gestressed door. Ik kan niets doen, behalve voor de zoveelste keer klagen bij lareb, de dokter, de apotheker, en zij kunnen er ook niets aan veranderen. Voor mij houd het hier dan ook op.

25-07-2020 | Vrouw | 59
Artrose - gewrichtsaandoening

21-05-2023 | Man | 58
Lage rugpijn
In neem 5 mg diazepam samen met diclofenac 50mg. Het ontspant, veel minder pijn en het herstel gaat veel sneller. Veel minder verkramping. Doorbloeding beter. Anders ga ik op de bank zitten omdat lopen veel slechter gaat. Nu kan en durf ik meer te bewegen.

25-03-2017 | Vrouw | 58
Alcoholverslaving
Heb het nodig, omdat ik ben gestopt met alcohol te drinken vanaf 8/08/2015 , veel pijnen in de rug heb en met dit lost het beter op en kan ik beter slapen ook.

19-01-2016 | Man | 58
Drugsverslaving
Ik ben in de jaren 80 verslaafd geweest aan heroine afgekickt maar nooit rust gevonden, tot ik 1 stripje kon kopen, een zee van rust toen ik er 3 in nam. zo is het allemaal ontstaan! Dus als je ca. 3 tot 6 maanden slikt, probeer te kappen zo rustig mogelijk! als je jezelf forceert krijg je een rebound en slik je 2x zoveel.