lorazepam

Onrust (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

16-02-2019 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Gebruik dit middel nu al zo een 4 a 5 jaar in combinatie met Mirtazapine tegen Insomnia, slapeloosheid, slaapstoornissen, woede en agressie (staan niet in de lijst). Opzich heeft het wel een positief effect, alleen het zijn vrij kleine pilletjes met nog een breuklijn om ze te halveren naar 2x0,5mg. Ik slik er meestal 1 overdag en 2 voor het slapen gaan met mijn Mirtazapine[lees meer...]. Voordeel is wel dat het vrij snel uit je lichaam is en merendeels via de Urine eruit gaat, dus je lever wordt niet zo zwaar belast. Maar pas op aan dit middel ben je heel snel gewend en vandaar dat je steeds meer nodig kunt hebben. Ik zou dit niet aanraden voor mensen die verslavingsgevoelig zijn.

20-07-2017 | Vrouw | 55
lorazepam (2,5mg)
Bijwerkingen lorazapam en citrapomil. Veel last van duizeligheid en onwerkelijkheid.

09-03-2017 | Man | 49

12-08-2016 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Dag, slik vrij lange tijd Lorazepam. Voorheen gebruikte ik Temesta 2,5 mg en dat beviel mij beter. Had er minder van nodig. Nu is Temesta in Nederland niet meer te krijgen, wel in Duitsland, Belgie en nog meer landen. Weet iemand hoe ik aan Temesta kan komen? Groet, Cor

27-02-2022 | Man | 71
Tinnitus
Ik kreeg februari 2021 van de ene dag op de andere chronische tinnitus. Een paar maanden door een hel gegaan wegens slaapstoornis die ook depressies veroorzaakte. Kreeg eerst lorazepam en mirtazepine. Ik heb inmiddels afgebouwd tot een halve gram lorezepam . Ik heb de hele nacht een laptop naast mijn bed die een YouTube video afspeelt met het geluid van regen en onweer en[lees meer...] ik slaap weer redelijk goed. Lorezepam verslavend?: interesseert me niets zolang ik maar weer goed slaap.

09-01-2022 | Vrouw | 66
lorazepam (1mg)
Ik kan niet in en.doorslapen al vele middelen gehad denk dat dit m is omdat ik zonder angst rustig wakker worst indien hoog gedoseert. Zorg dat je goede begeleiding krijgt met gesprekken. ga je jezelf ook beter begrijpen en de pillen werken.dan.beter Omdat je tot rust komt neem.de tijd ervoor, jij bent het waard. Al's je niet hoog genoeg wordt gedoseerd IBM werkingsti[lees meer...]jd dan blijf he heel lang in bed on bij te komen, krijg he zoals ik will 2,mg dan slaap je diep genoeg en ben.fit wakker wel om 10 uir naar bed gaan, verder geen last meer van nachtmerri

08-10-2021 | Vrouw | 49

31-08-2021 | Vrouw | 64
Hyperventilatie
Ik ben een vrouw van 64 jaar oud en Ik gebruik al 35 jaar lorazepam. Ik ben er 2 keer vanaf geweest doordat ik in verwachting was van mijn kinderen. Ik ben er toen in beide keren in 1 keer mee gestopt (CT). Mijn toenmalige huisarts zei na mijn bevallingen, en nadat ik weer paniekaanvallen kreeg omdat ik mijn dochtertje in de kinderstoel zag zitten zonder hoofd omdat late[lees meer...]r bleek dat mijn gezichtsveld niet goed was door migraine dat ik maar weer door moest gaan met lorazepam (had hij dat maar niet gezegd!). Tot en met 28 januari 2020 gebruikte 3 keer p/d 1 mg lorazepam (een morgens en twee in de avond) en dat ging hartstikke goed. Maar toen kreeg ik een horrornacht. Ik schrok wakker en vanaf dat moment kon ik 8 nachten niet slapen en alleen maar huilbuien. Ik zou toen haast opgenomen zijn maar gelukkig kwamen we er net op tijd achter dat ik verkeerd ademde (via mijn borst i.p.v. via mijn buik). Ondanks dat ik een psychiater heb en een psycholoog heb gehad zijn we er nog steeds niet achter gekomen wat er die nacht gebeurt is. Uiteindelijk is er op medicatie gebied van alles gebeurd, ik heb o. 4 antidepressiva 's gehad (hielpen niet) en ik zit nu op 7 lorazepam 's. Ik heb nu afgesproken met mijn psychiater dat ik wil gaan afbouwen ondanks dat ik nog niet helemaal stabiel ben en dat ik gewenning heb. Heel voorzichtig begonnen met 7 dagen lang 0,1 mg per dag. Dag 8 t/m 15 doen we 0,2 mg p/d, etc. Dan zou ik over 35 dagen op 6,5 mg p/d zitten. Als ondersteuning mag ik 1 of 2 keer p/w 1,25 mg diazepam erbij innemen. Ik hoop dat het me lukt om weer terug te gaan na die 3 mg lorazepam p/d. En als dat gelukt is die 3 x 1 mg lorazepam te vervangen door 3 x 10 mg diazepam. En als dat ook gelukt is vervolgens ook die diazepam af te gaan bouwen.

06-07-2021 | Man | 65

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

09-06-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Door het gebruik van Lorazepam is mijn leven leefbaar. Heb periodes gehad dat ik niet gebruikte maar dan was de angst zo aanwezig dat het niet leuk meer was. Vele behandelingen ten spijt, ik ben er blij mee overigens mijn huisarts niet maar blijft het voorschrijven.

02-01-2021 | Vrouw | 30
Overspannen/burn-out

12-12-2020 | Vrouw | 39

28-11-2020 | Man | 64
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel langdurig. Het maakt mijn leven leefbaar. Heb angst en paniek sinds 1968. Drie maal opgenomen geweest, en vijf maal een antidepressiva gebruikt die geen resultaat boden. Ook vele ambulante behandelingen gehad. Nu wil de huisarts dat ik hiermee stop. Een psychiater heeft voorgesteld weer een antidepressivum plus antipsychotica en opname in Ermelo. Kortom[lees meer...] weer experimenteren. Waarom mag ik Lorazepam niet blijven gebruiken? Laten ze pragmatisch zijn. Ken het verhaal van verslaving etc. Maar je neemt het medicijn weg en wat dan?

09-11-2020 | Man | 63
lorazepam (1mg)
Ik heb lorazepam gekregen naast Haldol, seroquel en lexapro om mijn angsten te onderdrukken. De drie laatst genoemden hebben mij het minst geholpen ( dat is mijn gevoel) Ik werd er wel vreselijk duf van en had veel slaap. Ook kreeg ik bijzonder veel honger (bijwerking van seroquel), vooral savonds laat, ik kon eten wat ik wilde, het honger gevoel ging niet weg. In de begi[lees meer...]n periode nam ik 3 mg lorazepam per dag en eentje indien nodig. Als ik dan een paniek aanval kreeg dan nam ik een tablet lorazepam in en dan ging de angst weg binnen 30 minuten. De acute oplossing was lopen, zeg maar proberen te vluchten. Inmiddels heb ik de haldol, lexapro en seroquel afgebouwd, daar in tegen ben ik in de tussentijd over gestapt op escitalopram, een Serotonine heropname remmer (SSRI). Het afbouwen daar van is een serieuze zaak, je kunt er niet zo maar mee stoppen. Dus langzaam afbouwen nu met een halve mg per maand. Dat is redelijk te doen. De angsten zijn inmiddels al anderhalf jaar weg, ik gebruik nog wel de lorazepam om mij bij het afbouwen van de escitalopram te ondersteunen. Hiervoor gebruik ik 0,25 tot 0,5 mg indien nodig. Lorazepam is dus een geweldige angst onderdrukker, werkt snel en effectief. Je moet alleen oppassen met gewenning en verslaving. Nog een paar maandjes en dan hoop ik van al deze medicijnen af te zijn, in alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ze helpen; hoe dan ook. Maar daar moet wel de kant tekening geplaatst worden dat je inlevert op heel veel andere gebieden. Als je echter vanuit een crisis situatie in deze zorg-sector komt te vallen zoals ik, dan heb je eigenlijk geen keuze.

17-10-2020 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Hraag wik ik iets vragen. Het is een ingewikkeld en verdrietig verhaal maar ik ga mijn best doen. Sinds 3 maanden weet ik dat ik een bipolaire stoornis heb. Deze is aan de oppervlakte gekomen tijdens mijn scheiding. De keuze kwam van mijn kant. Na veel gesprekken met de psychiater en een second opinion heb ik dus een bipolaire stoornis. Nu ik veel over mezelf geleerd[lees meer...] heb weet ik ook dat ik de keuze om te scheiden nooit heb kunnen en willen maken. Ik zat in mijn eerste zware depressie die gepaard ging met paniek. Ik werd snachts met hartkloppingen wakker en het enige dat ik wilde was weg. Hier was totaal geen reden toe want ik had een hele hele lieve man. Toch werd de scheiding in gang gezet. Dit tijdens mijn (achteraf gezien) eerste hypomanie. Weer later viel ik in een zware depressie en ging ik met de kinderen bij mijn ouders wonen. De acheiding wilde ik niet meer maar volgens mijn man was er geen weg terug... nog verder zakte ik weg. Ik ging naar de huisarts, die mij mijn eerste ad voorschreef samen met lorazepam. Later weer een andere ad tot ik bij de GGZ terecht kwam. Een derde ad werd geprobeerd samen met de lorazepam maar deze sloeg niet aan. Uit eindelijk heb ik meerdere testen moeten doen en kreeg ik de diagnose bipolaire stoornis. Nogsteeds aan de lorazepam om de paniek en gedachten aan mijn ex-man iets te verzachten ben ik drie maanden geleden begonnen met lithium. Ik eenmaal goed ingesteld kwam de verademing. Ik was mezelf aan het worden, rust, overzicht en de pijn was goed te dragen. Binnen een week was ik gestopt met de lorazepam en daarna is het twee maanden zeer goed gegaan. Tot vorige week. In alle heftigheid is mijn depressie terug, met al het verdriet en spijt. Geen idee wat ik moet doen. Het iets ophogen van de lithium mag niet baten en weer slik ik de lorazepam. De paychiater wilt mij een ad o.i.d. Toevoegen aan de lithium. Heeft iemand enig idee dat wanneer je stopt met de lorazepam je pas na 2 maanden ontwenningsverschijnselen kan krijgen? Ik ben ten einde raad. Mvg

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum