Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

11-03-2021 | Man | 37
Spierpijn
Ontspant de spieren bij spierpijn, goed resultaat

06-08-2022 | Man | 38
lorazepam (1mg)
Werkt echt goed tegen slapeloosheid en spierspanning hoog in een nekregio

22-10-2019 | Man | 38
Tinnitus
Werkt bij mij voor geen meter. Allerlei pammen geprobeerd maar deze doet mij niets. Er gaat niks boven Tranxene 50mg.

31-03-2018 | Man | 38
lorazepam (2,5mg)
Mijn moeder zei dat ik als kind al een bange jongen was.op mijn 19de had ik temesta ontdekt een ander leven.ben nu 38j. En pak nog steeds waarmee ik ben gestart met de loraze...

12-12-2020 | Vrouw | 39

30-04-2023 | Vrouw | 41
Angst
Ik ging lorazepam gebruiken vanwege "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Er was geen informed consent: bijwerkingen, verslaving, schade en afkickverschijnselen werden niet benoemd. Ik vervlakte tijdens het gebruik. Toen ik na driekwart jaar gebruik stopte, had ik extreme angst, depressie en psychosen. Als afkickverschijnsel. Ik ben nooit meer hersteld van het medic[lees meer...]atiegebruik. Mijn leven is niet meer de moeite waard. Terwijl het oorspronkelijke probleem al lang verdwenen is, zit ik nog met de nawerking van lorazepam en andere medicatie. Bedankt, psychiatrie. Ik had liever even doorgebeten. Of therapie/EMDR gekregen.

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam (2,5mg)
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

21-04-2018 | Man | 42
Angst
Fantastisch middel. Een lorazepam in de morgen is een dag zonder zorgen! ☀️

08-06-2023 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Begin dit jaar raakte ik in een burn-out terecht met heftige paniekaanvallen . De huisarts schakelde de GGZ crisis dienst in, het enige wat zij hebben gedaan toen is Lorazepam voorgeschreven. Daardoor kon ik eindelijk weer slapen en rustig worden. Gelukkig ben ik ondanks mijn psychische problemen zo verstandig geweest een lagere dosis (1mg/dag) te nemen dan voorgeschreve[lees meer...]n (2,5mg/dag) en al snel begonnen met langzaam afbouwen (in totaal twee maanden gebruikt) . Want wat is dit spul verslavend, ik wil mensen hier echt voor waarschuwen. Ik kreeg met het afbouwen last van heftige hartkloppingen, duizeligheid, misselijk en natuurlijk slapeloosheid, maar heb toch doorgezet. Ik ben er nu al een aantal maanden vanaf, maar mijn slaap is nog steeds verstoord, terwijl ik voorheen geen slaapproblemen had. Maar Lorazepam ga ik nooit meer gebruiken.

25-11-2018 | Vrouw | 43
lorazepam (1mg)
Ik heb PTSS Gebruik het indien nodig maar op dit moment 3 x per dag. Ik zorg er voor dat ik het niet te lang gebruik ivm afhankelijkheid. Maar wat zou ik graag willen dat ik dit gewoon structureel kan slikken! Het is een wonder! Met lorazepam kan ik functioneren! Enige echte probleem is dat je eigenlijk niet mag autorijden. Ik vraag me alleen af wat gevaarlijker is. Ik zon[lees meer...]der lorazepam achter het stuur of met.....

24-06-2023 | Vrouw | 44
lorazepam (1mg)
Mensen, zie dit als een waarschuwing: gebruik het niet langer dan 1 a 2 weken! Ik heb het 6 maanden gebruikt en heb nu zeer veel moeite met afbouwen. Ik bouw nu af met vloeibare Lorazepam om de stappen klein te houden. Zelfs de stappen met taperingsstrips waren te groot. Houd je hoofd erbij en gebruik niet teveel en te.lang!

18-05-2023 | Vrouw | 44
lorazepam (1mg)
Het heeft mij zeker geholpen toen in, ik januari 2023, steeds meer angst en paniek kreeg. Gebruikte eerst af en toe Oxazepam. Huisarts schreef Lorazepam voor en liet het verder aan mij. Ik nam 3x een halve per dag. Kreeg zonder consult weer nieuwe voorgeschreven. Toen ik, via internet, ontdekte dat het verslavend werkt, heb ik afspraak met de huisarts gemaakt. Ik ben g[lees meer...]estart met Sertraline en wilde stoppen met de Lorazepam. De Lorazepam heeft me door de eerste zware maand van bijwerkingen vd Sertraline heen geholpen. Maar nu wil ik stoppen met Lorazepam. Inmiddels gebruik ik 0,75 mg per dag. Ik ben ik 1x gestopt, wat prima kon volgens de huisarts.. nou niet dus. Ik voelde me echt slecht; hartkloppingen, hoofdpijn, misselijk, spierpijn en toename van angst. Het maakte me weer heel onzeker. Online van alles gelezen en ik nu proberen rustig af te bouwen. Aankomende week naar 0,5 mg per dag, wat ik ook al erg merk, maar ik moet er doorheen. Vrijdag afspraak met de huisarts over wat te doen.. Ik hoopte zo profijt te hebben van de Sertraline, nu moet ik eerst hier weer vanaf en weer ziek zijn... bah.. Wie heeft ook zo'n ervaring?

06-01-2020 | Man | 44
lorazepam (1mg)
Doet meestal wat er van verwacht wordt, ongeveer 7 van de 10 keer. Wel oppassen met Quitiapine er bij, dan word ik zeer brak wakker.

06-10-2022 | Man | 45
ADHD
Na opstaan met te snelle negatieve malende gedachtengang. Dempte de apotex 2,5 mg het iets. Nu omdat aurobindo apotex heeft overgenomen Kreeg ik aurobindo lorazepam. En dacht zal wel weer niet werken. Was nl ook zo met mijn temazepam apotex, wat aurobindo werdt. Maar apotheker had me overtuigd dat dezelfde stoffen in zaten. Dus ik probeerde het maar. Deed niks. Dacht[lees meer...] nog wellicht placebo effect. Tot later op die dag spontane echt heftige buikloop. Bleef gebruiken want ik had niks anders. Deed niks met de gedachten. Alleen maar heftige buikloop. Totdat ik me herrineerde dat ik voor noodgevallen nog apotex had in mijn portomonee. En ja werkte diezelfde dag nog voor de gedachten. Dag later buikloop geheel weg. Volgens mij wordt aurubindo lorazepam nu zo goedkoop mogelijk gemaakt wellicht in india. Wellicht vervuilde grondstoffen uit india? Nee ik hoef geen aurobindo meer.

07-08-2022 | Man | 45
lorazepam (1mg)
Ik ben een man van 45 en werd op jonge leeftijd al geconfronteerd met angsten en depressies dan wel dwangneuroses. Een familiekwaal, zo bleek al gauw. Rond mn 17e zat ik aan de Seroxat en kreeg daar 1 mg Lorazepam bij. Dat was voor mij een fijne combi en ik heb daar jaren mee vooruit gekund. Tot ik dacht dat het ook wel zonder zou lukken. Een grove fout want het kwam all[lees meer...]emaal keihard terug. Weer opnieuw beginnen dus. School en werk waren geen opties meer. Ik werd 100% afgekeurd. De jaren daarna heb ik leren omgaan met de situatie. Met Paroxetine en Lorazepam als goede kameraden. Veel gevoel kwijtgeraakt die tijd. Beetje zombie. Geen interesse meer in vrouwen en ook andere dingen, zoals gitaar spelen, deden me weinig. Het zijn de offers die ik heb moeten brengen om te komen waar ik nu ben. Een wereldje wat erg klein is, maar waar ik me veilig voel. Soms zelfs gelukkig, het is niet anders. Ik gebruik nu 50 mg paroxetine en 7 tot 8 mg Lorazepam per dag. Als ik hier oud mee kan worden… prima. Het zij zo.

17-07-2022 | Man | 45
lorazepam (2mg)
Ik gebuik APOTEX lorazazepam 2mg 2*per dag. Werkte voor mijn negatieve malende gedachtengang. Nu kreeg ik AUROBINDO lorazepam, zelfde sterkte. De aphotheker zei dat alleen het doosje was veranderd. En heeft de ingrendienten lijst met me doorgenomen. En ja volgend die lijst zat er hezelfde in. Dus aangenomen. maar werkte totaal niet. Alleen heftige buikloop nu al e[lees meer...]en paar dagen sinds iname. Nu had ik nog een paar APOTEX in reserve, voor het geval dat. En Ja deze werken weer Zoals eerst. Malende gedachtengang is weer wat rustiger. Buikloop lijkt tot nu toe weg maar dat is te vroeg om te zeggen. Ditzelfde effect van niet werken had ik ook toen ik aurobindo temezapam kreeg. Werkte ook totaal niet. Deed helemaal niks. Toen kreeg ik de APOTEX versie. En die werkte wel. De buikloop wellicht te verklaren, omdat het india gemaakt wordt, wellicht vervuilde medicatie? Wellicht iemand anders met hetzelfde probleem. Apotex/aurobindo?