Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

27-11-2023 | Vrouw | 47
lorazepam (2,5mg)
Ik gebruik nu 6 jaar Lorazepam om te slapen. Ik kan er niet vanaf komen. Mijn angstklachten zijn vergergerd en je hebt steeds meer nodig. Neem het alsjeblieft niet of voor even. Het heeft mijn leven gered maar ook verwoest. Ik hoop met taperingstrips ervan af te komen.

13-11-2023 | Vrouw | 22
Depressiviteit
Heb voor langere periode 4 mg lorazepam per dag geslikt. Na 3 maanden merkte ik dat ik depressiever werd als ik de lorazepam in nam. Gelijk mee gestopt. Ik heb een vergelijkbare situatie van een kennis van mij meegemaakt. Zij werd ook depressiever van lorazepam. Wel op echt lange termijn.

10-07-2023 | Man | 55
lorazepam (1mg)
Afkicken afschuwelijk, ook met taperingstrips. Eerst mislukte poging zonder taperingstrips. Zeer verslavend. Ik snap niet hoe de ggz dit middel langer als 2 weken kan voorschrijven en niet op de risico s wijst. Bijwerkingen worden door behandelaars gebagatelliseerd. Onverantwoord! Tijdens Afkicken vooral laatste fase waarin ik nu zit slopend. 0,05 mg afbouwen per week e[lees meer...]rvaar ik als zeer moeilijk

24-06-2023 | Vrouw | 44
lorazepam (1mg)
Mensen, zie dit als een waarschuwing: gebruik het niet langer dan 1 a 2 weken! Ik heb het 6 maanden gebruikt en heb nu zeer veel moeite met afbouwen. Ik bouw nu af met vloeibare Lorazepam om de stappen klein te houden. Zelfs de stappen met taperingsstrips waren te groot. Houd je hoofd erbij en gebruik niet teveel en te.lang!

09-05-2023 | Vrouw | 64
lorazepam (0,5)
Ik heb slechte ervaringen met lorazepam! Na een paar weken merkte ik al dat ik verslaafd was en ben begonnen met afbouwen van 1,5 mg per dag naar 1 mg. Dit in drie weken tijd. Maar werd heel depressief ervan en angstig en extreem emotioneel. Ook had ik geen eetlust meer. Toen ben ik in 1 maand af gaan bouwen met tapering strips van 1 mg naar 0,5 mg. Hier wil ik eve[lees meer...]n mee stabiliseren en gebruik nu 0,5 mg van het merk Prolepha. Dit slik ik nu een paar dagen en ik ervaar dat het heel grillig verloopt allemaal. Als ik weer stabiel ben ( na een week zegt de apotheker) ga ik door met de taperingstrips maar dan bouw ik in 3 maanden tijd af met 0,05 mg. En dan wil ik nooit meer lorazepam slikken! Het is snel heel verslavend. Met de oxazepam had ik daar minder last van. Ik slik ernaast nog wel paroxetine van 20 mg opgehoogd naar 40 mg.

30-04-2023 | Vrouw | 41
Angst
Ik ging lorazepam gebruiken vanwege "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Er was geen informed consent: bijwerkingen, verslaving, schade en afkickverschijnselen werden niet benoemd. Ik vervlakte tijdens het gebruik. Toen ik na driekwart jaar gebruik stopte, had ik extreme angst, depressie en psychosen. Als afkickverschijnsel. Ik ben nooit meer hersteld van het medic[lees meer...]atiegebruik. Mijn leven is niet meer de moeite waard. Terwijl het oorspronkelijke probleem al lang verdwenen is, zit ik nog met de nawerking van lorazepam en andere medicatie. Bedankt, psychiatrie. Ik had liever even doorgebeten. Of therapie/EMDR gekregen.

11-04-2023 | Man | 23
Psychose
Bij mij is het vandaag de 1 e dag dat ik hem inneem 2x perdag neem ik 1 mg in na hoeveel tijd moet dit medicijn werken Na hoelang wachten heeft dit medicijn lorezepam geholpen na hoeveel dagen of weken?

21-02-2023 | Vrouw | 72
lorazepam (1mg)
Neem al 30 jaar Lorazepam, vroeger was dit temesta. Tot voor kort Apotex, na een half uurtje wordt ik rustig. Nu Aurobindo uit China. Is echt niet hetzelfde. Doet weinig tot niets. Heb die fabriek op internet gezien en hun werkwijze. Ik ben er van overtuigt dat ze vervuild dan wel andere samenstelling zijn. Heb ook Prolepha geprobeerd gelijk maagklachten en diarree. Nie[lees meer...]mand neemt je serieus in deze. Hoor van vele hetzelfde verhaal. We zijn toch niet gek. Kent iemand nog ander merk dat wel in Europa gemaakt wordt? Graag tips

17-02-2023 | Man | 66
lorazepam (1mg)
In plaats van Apotex krijgt ik Aurobindo en het werkt niet. Slecht geslapen en rusteloos en een gevoel van verwaarheid.

30-01-2023 | Vrouw | 56
lorazepam (2,5mg)
Gebruikte eerst lorazepam van Apotex, werkte prima, had geen bijwerkingen. Nu van Aurobindo, heel veel bijwerkingen. Totaal geen baat bij. Ben wel klaar met lorazepam nu Apotex niet meer verkrijgbaar is en wil in overleg met huisarts afbouwen volgens afbouwschema van het Ashton Manual (geleidelijke omzetting naar diazepam in dezelfde dosis en dan met diazepam geleidelijk[lees meer...] afbouwen)

22-01-2023 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Ik heb afgebouwd met een drankje van lorazepam. Ik ging per 28 dagen 0,3 naar beneden. Dit deed ik in 280 ml water en deed daar de 0,3 in. Elke dag haalde ik daar 10 ml vanaf. Dan heb je nog wel ontwenningsverschijnselen maar veel meer te hanteren.

12-01-2023 | Vrouw | 46
lorazepam (1mg)
Kreeg lorazepam voor slapeloosheid en angst om in de nemen voor de nacht. Jaren lang lorazepam Apotex geslikt. Los van dat ik liever geen slaapmiddel zou slikken, werkte Apotex tot op zekere hoogte. Kreeg van de apotheek ineens ander merk mee: Aurobindo. Direct bijwerkingen. Onrustig, wel suf worden maar niet in slaap vallen, overdag gevoel van uit balans zijn etc. Bij apo[lees meer...]theek gemeld en zij namen dit gelukkig serieus. Heb het merk Prolepha meegekregen (Apotex was uit de handel) en dat werkt iets minder goed dan Apotex, maar ik heb niet de nare bijwerkingen van Aurobindo.

20-11-2022 | Vrouw | 49
lorazepam (1mg)
Gebruik al een aantal jaren apotex.nu aurobindo ik ging googelen en kwam hier terecht en nu lees ik precies dezelfde ervaringen die ik ook heb. Diaree en t werkt niet ik neem altijd twee halfjes op een dag. Zelfs een hele in een keer werkt niet. Zijn er betere merken te verkrijgen?en geen troep uit india(ze zeggen dat alleen de verpakking anders is, ik denk gesjoemel met d[lees meer...]e werkzame stof)

06-11-2022 | Vrouw | 24
lorazepam (2,5mg)
Ik voelde niks werkte voor geen meter

20-10-2022 | Vrouw | 65
Overspannen/burn-out
Ik slik nu al zo'n 10 maanden lorazepam, en ik voel me meer dood dan levend.het voelt alsof alle leven zich in mij terugtrekt, heel akelig en beangstigend. Eetlust heb ik niet ik eet omdat ik moet eten, hele rare smaakervaring en alleen maar een gevoel van pijn door mijn hele lijf, alles is verstijfd, ik heb geen contact meer met de buitenwereld en een binnenwereld heb ik [lees meer...]ook niet meer. Ik doe wat ik kan alleen nog maar op spierkracht, weet niet meer hoe me ook maar iets te ontspannen, slaap niet, alleen maar denken denken, denken. Ik denk dat ik er knettergek van geworden ben. Ik raad het niemand aan want het is een hel. Neem nu 4x1 mg was 4x2,5 mg per dag

02-10-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Aerobendo werkt niet! Apotex wel! Kijk verder voor ander merk! België!