Ervaringen met Lorazepam

Epilepsie (1 mening)

12-12-2020 | Vrouw | 39

28-11-2020 | Man | 64
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel langdurig. Het maakt mijn leven leefbaar. Heb angst en paniek sinds 1968. Drie maal opgenomen geweest, en vijf maal een antidepressiva gebruikt die geen resultaat boden. Ook vele ambulante behandelingen gehad. Nu wil de huisarts dat ik hiermee stop. Een psychiater heeft voorgesteld weer een antidepressivum plus antipsychotica en opname in Ermelo. Kortom[lees meer...] weer experimenteren. Waarom mag ik Lorazepam niet blijven gebruiken? Laten ze pragmatisch zijn. Ken het verhaal van verslaving etc. Maar je neemt het medicijn weg en wat dan?

09-11-2020 | Man | 63
lorazepam (1mg)
Ik heb lorazepam gekregen naast Haldol, seroquel en lexapro om mijn angsten te onderdrukken. De drie laatst genoemden hebben mij het minst geholpen ( dat is mijn gevoel) Ik werd er wel vreselijk duf van en had veel slaap. Ook kreeg ik bijzonder veel honger (bijwerking van seroquel), vooral savonds laat, ik kon eten wat ik wilde, het honger gevoel ging niet weg. In de begi[lees meer...]n periode nam ik 3 mg lorazepam per dag en eentje indien nodig. Als ik dan een paniek aanval kreeg dan nam ik een tablet lorazepam in en dan ging de angst weg binnen 30 minuten. De acute oplossing was lopen, zeg maar proberen te vluchten. Inmiddels heb ik de haldol, lexapro en seroquel afgebouwd, daar in tegen ben ik in de tussentijd over gestapt op escitalopram, een Serotonine heropname remmer (SSRI). Het afbouwen daar van is een serieuze zaak, je kunt er niet zo maar mee stoppen. Dus langzaam afbouwen nu met een halve mg per maand. Dat is redelijk te doen. De angsten zijn inmiddels al anderhalf jaar weg, ik gebruik nog wel de lorazepam om mij bij het afbouwen van de escitalopram te ondersteunen. Hiervoor gebruik ik 0,25 tot 0,5 mg indien nodig. Lorazepam is dus een geweldige angst onderdrukker, werkt snel en effectief. Je moet alleen oppassen met gewenning en verslaving. Nog een paar maandjes en dan hoop ik van al deze medicijnen af te zijn, in alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ze helpen; hoe dan ook. Maar daar moet wel de kant tekening geplaatst worden dat je inlevert op heel veel andere gebieden. Als je echter vanuit een crisis situatie in deze zorg-sector komt te vallen zoals ik, dan heb je eigenlijk geen keuze.

17-10-2020 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Hraag wik ik iets vragen. Het is een ingewikkeld en verdrietig verhaal maar ik ga mijn best doen. Sinds 3 maanden weet ik dat ik een bipolaire stoornis heb. Deze is aan de oppervlakte gekomen tijdens mijn scheiding. De keuze kwam van mijn kant. Na veel gesprekken met de psychiater en een second opinion heb ik dus een bipolaire stoornis. Nu ik veel over mezelf geleerd[lees meer...] heb weet ik ook dat ik de keuze om te scheiden nooit heb kunnen en willen maken. Ik zat in mijn eerste zware depressie die gepaard ging met paniek. Ik werd snachts met hartkloppingen wakker en het enige dat ik wilde was weg. Hier was totaal geen reden toe want ik had een hele hele lieve man. Toch werd de scheiding in gang gezet. Dit tijdens mijn (achteraf gezien) eerste hypomanie. Weer later viel ik in een zware depressie en ging ik met de kinderen bij mijn ouders wonen. De acheiding wilde ik niet meer maar volgens mijn man was er geen weg terug... nog verder zakte ik weg. Ik ging naar de huisarts, die mij mijn eerste ad voorschreef samen met lorazepam. Later weer een andere ad tot ik bij de GGZ terecht kwam. Een derde ad werd geprobeerd samen met de lorazepam maar deze sloeg niet aan. Uit eindelijk heb ik meerdere testen moeten doen en kreeg ik de diagnose bipolaire stoornis. Nogsteeds aan de lorazepam om de paniek en gedachten aan mijn ex-man iets te verzachten ben ik drie maanden geleden begonnen met lithium. Ik eenmaal goed ingesteld kwam de verademing. Ik was mezelf aan het worden, rust, overzicht en de pijn was goed te dragen. Binnen een week was ik gestopt met de lorazepam en daarna is het twee maanden zeer goed gegaan. Tot vorige week. In alle heftigheid is mijn depressie terug, met al het verdriet en spijt. Geen idee wat ik moet doen. Het iets ophogen van de lithium mag niet baten en weer slik ik de lorazepam. De paychiater wilt mij een ad o.i.d. Toevoegen aan de lithium. Heeft iemand enig idee dat wanneer je stopt met de lorazepam je pas na 2 maanden ontwenningsverschijnselen kan krijgen? Ik ben ten einde raad. Mvg

04-10-2020 | Man | 62
lorazepam (2,5mg)
Helpt mij de dag goed door. Relatief weinig angst, kan de stad in, maak kleine ritje met de auto buiten mijn stad tot ca 30 km, maak wandeling buiten de stad en kleine fietstochtjes.

01-08-2020 | Vrouw | 58
lorazepam (1mg)
Ik neem lorazepam om de vreselijke bijwerkingen van citalopram te onderdrukken en dat is meteen na inname goed gelukt ik heb weer rust na 10 weken vreselijke bijwerkingen citalopram . Al 3 weken rust en voel mij super goed.

02-05-2020 | Vrouw | 33
lorazepam (1mg)
Ik slik dagelijks ongeveer 40 mg oxycodon per dag, savonds ongeveer 30 mg. Kan ik dan ook nog gewoon savonds 1 tablet van 1 mg van de lorazepam nemen? Mensen met ervaringen?

12-02-2020 | Man | 48

06-01-2020 | Man | 44
lorazepam (1mg)
Doet meestal wat er van verwacht wordt, ongeveer 7 van de 10 keer. Wel oppassen met Quitiapine er bij, dan word ik zeer brak wakker.

03-11-2019 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29

15-10-2019 | Vrouw | 29

29-07-2019 | Man | 70
lorazepam (2,5mg)
Ben oudere man met levenslange slaapproblemen. Lorazepam 1 mg doet amper iets, maar 1,25 mg werkt wel bij mij. Neem ong. 3x week 1,25 mg (halve 2,5 mg) Valt mij op dat ik na gebruik 's ochtends met (verergerde) oorsuizen wakker wordt. Ik heb sinds ong. 7 maanden oorsuizen, die ik gelukkig makkelijk kan negeren. Soms is het ook bijna weg, maar na gebruik van Lorazepam 1,25[lees meer...] mg is het er weer. Ik gebruik ook nog bloeddrukverlagende medicijnen.

19-07-2019 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.

11-06-2019 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.