Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

02-09-2020 | Man | 52
Alcoholverslaving
Mijn psychiater vond het verstandig om, indien zonder direct toezicht, in ieder geval met medicinale ondersteuning op te soberen. Dit gaat met een afbouwschema. De eerste dagen is de dosering dan redelijk hoog. Eerlijk gezegd was ik blij toen ik mocht stoppen. Je slaapt er heerlijk op maar overdag is het toch heftiger dan ik had verwacht. Ik vlakte er best van af en mijn [lees meer...]motoriek werd er ook bepaald niet beter op. (pas op in verkeer en met machines, kinderen etc.) Wel heb ik nu nog wat voorgeschreven van de arts voor noodgevallen. En daar is het, voor mij, naast het stoppen met drinken, denk ik met name goed voor want het maakt je wel een stuk rustiger. Maar ik zou zeker oppassen voor medicijnverslaving (zoals ook wordt aangegeven) en ik zou het zeker niet te vaak willen gebruiken daar vind ik het te heftig voor.

16-02-2020 | Man | 63
lorazepam (2,5mg)
Ben 10 jaar geleden met Lorezepam begonnen. En wil er nu van af ben nu aan het afbouwen van 1,8 mg naar 1,5 mg maar dit valt me zeer zwaar. Heb nu 1 mg besteld om stapjes wat kleiner te maken. Graag tip of /en reactie.

12-02-2020 | Man | 48

08-02-2020 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
Het is een in slaper x steeds honger x rare mond smaak

08-01-2020 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Slik sinds mijn 27e jaar nu 60 jaar dus 33 jaar iedere dag deze 8 tabletten van 2,5 mg per dag.Ik kan er zeer goed mee leven en maakt dat ik gelukkig nog eens het huis uit kan of leuke dingen kan doen zonder angst .Het middel geeft me ook energie als ik sävonds nog naar een verjaardag moet.Verder leef ik gezond geen drank niet roken en geen overtollige zoetwaren of teveel [lees meer...]eten verorberen.Mijn vader heeft het ook vanaf zijn 35E jaar geslikt en is er zeer oud mee geworden zonder enige bijwerkingen of klachten .De medicijnen waren voor geschreven door mijn oom die huisarts was.Hij vertelde altijd het is beter een temesta (lorazepam teslikken )dan vroeg te moeten sterven aan stress .Daar ben ik het helemaal me eens ,maar voordat u besluit om dit middel te gaan gebruiken ga AUB eerst langs de Huisarts want niet iedereen zal dezelfde ervaringen hebben als mijn vader en ik .Het is en blijft verslavend voor het hele leven bij langdurig gebruik .

06-01-2020 | Man | 44
lorazepam (1mg)
Doet meestal wat er van verwacht wordt, ongeveer 7 van de 10 keer. Wel oppassen met Quitiapine er bij, dan word ik zeer brak wakker.

06-11-2019 | Man | 12
lorazepam (1mg)
Ben getuige geweest,van een steek incident,en ben door meer gebeurtenissen getraumatiseerd,maar als m’n moeder het slikt,merkt ze heel snel iets,maar ik niet

22-10-2019 | Man | 38
Tinnitus
Werkt bij mij voor geen meter. Allerlei pammen geprobeerd maar deze doet mij niets. Er gaat niks boven Tranxene 50mg.

23-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Gebruik lorazepam sinds ik aan tinnitus lijd Door mijn hyperacusis kan ik de tinnitus niet verdragen Met lorazepam lukt dat echter wel Vanwege het verslavende en afnemende effect zoek ik een alternatief

29-07-2019 | Man | 70
lorazepam (2,5mg)
Ben oudere man met levenslange slaapproblemen. Lorazepam 1 mg doet amper iets, maar 1,25 mg werkt wel bij mij. Neem ong. 3x week 1,25 mg (halve 2,5 mg) Valt mij op dat ik na gebruik 's ochtends met (verergerde) oorsuizen wakker wordt. Ik heb sinds ong. 7 maanden oorsuizen, die ik gelukkig makkelijk kan negeren. Soms is het ook bijna weg, maar na gebruik van Lorazepam 1,25[lees meer...] mg is het er weer. Ik gebruik ook nog bloeddrukverlagende medicijnen.

19-07-2019 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.

04-05-2019 | Man | 29
lorazepam (1mg)
deze medicijn werkt niet ! I am very sad.

29-04-2019 | Man | 54
lorazepam (1mg)
Ter behandeling van mijn angststoornis kreeg ik antidepressiva voorgeschreven. Omdat de werking hiervan minimaal 6 weken duurt ter overbrugging Lorazepam gekregen. ‘S nachts 1 Mg en overdag twee keer een halve milligram. In het begin was ik wat wazig, ,smorgens na het opstaan, maar na een week niet meer. De Lorazepam maakte dat de angstgevoelens onderdrukt werden en [lees meer...]het piekeren stopte. Nu bijna 9 maanden verder met de vierde antidepressiva die indelijk wat lijkt te doen kan ik makkelijk Lorazepam verminderen, op goede dagen niets, en op mindere dagen naar behoefte. Fijn spul

23-04-2019 | Man | 54
lorazepam (1mg)
neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?

23-03-2019 | Man | 59
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel eigenlijk al vanaf 1981 ,de medicijnen krijg ik van mijn vader die ook klachten had.Deze tabletten werden voorgeschreven door mijn oom die huisarts was. Ik en ook mijn vader hebben geen angst klachten als we dit middel gebruiken ,ook heeft dit middel geholpen mij van het roken af te komen ,ook heeft het mijn vader geholpen van de drank af te komen.We [lees meer...]hebben beiden totaal geen enkele bijwerkingen ervaren.Alleen moet je in het begin van het gebruik even aftasten samen met je arts waar voor jouw de goede dosis licht .Maar ondanks mijn 20mg perdag kun je er 100 jaar mee worden geen stress klachten ,geen paniek aanvallen .Onze ervaringen zijn meer dan geweldig te noemen .

16-02-2019 | Man | 35
lorazepam (1mg)
Gebruik dit middel nu al zo een 4 a 5 jaar in combinatie met Mirtazapine tegen Insomnia, slapeloosheid, slaapstoornissen, woede en agressie (staan niet in de lijst). Opzich heeft het wel een positief effect, alleen het zijn vrij kleine pilletjes met nog een breuklijn om ze te halveren naar 2x0,5mg. Ik slik er meestal 1 overdag en 2 voor het slapen gaan met mijn Mirtazapine[lees meer...]. Voordeel is wel dat het vrij snel uit je lichaam is en merendeels via de Urine eruit gaat, dus je lever wordt niet zo zwaar belast. Maar pas op aan dit middel ben je heel snel gewend en vandaar dat je steeds meer nodig kunt hebben. Ik zou dit niet aanraden voor mensen die verslavingsgevoelig zijn.