lorazepam

Onrust (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

15-05-2016 | Man | 77
lorazepam (2,5mg)
Na de dood van mijn 22-jarige dochter, kon ik niet meer slapen. Een halve lorazepam, dus slechts 1 mg, hielp onmiddellijk. Nu 25 jaar later, neem ik nog elke avond hetzelfde en ik heb geen bijwerkingen en ik ben een gelukkig en uitgeslapen man van bijna 77.

05-03-2016 | Man | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Veel lichamelijke klachten ten gevolge van stress zijn tijdelijk verminderd na inname van slechts 1 mg lorazepam. Werkt bij mij zo'n 24 uur Door, daarna dezelfde lichamelijke klachten hevig of zelfs nog heviger terug. Pas op voor verslavingsgevaar!

27-02-2016 | Man | 72
Nervositeit
De door mij ingenomen en in te nemen medicijnen, daarvan is een actuele medicatie afgegeven in 2010.

21-01-2016 | Man | 30
lorazepam (1mg)
Lorazepam maakte me suf, maar verminderde angst en paniekaanvallen niet.

14-09-2015 | Man | 30
lorazepam (2,5mg)
Lorazepam in hele hoge doses geslikt. tot zelfs 20mg/ dag. In mijn geval hielp het absoluut onvoldoende tegen mijn angst. De gewenning is op een gegeven moment heel groot geworden en dan is het heel lastig om, zonder dat de situatie verandert en de angst afneemt, toch te minderen/ stoppen met dit middel.

09-08-2015 | Man | 20
lorazepam (1mg)
ik gebruik dit medicijn al 2 jaar of langer, weet niet precies meer en het helpt tegen me druk op schouders en me nek me schouders en nek, want die zijn erg gespannen. ik slik er nu altijd 1tabletten per dag van 1 mg het helpt wel voor mij, dus ben er tevreden mee, hoop alleen niet dat ik er komende jaren meer nodig heb. Ik kan niet zonder, want dan is de druk op me schoud[lees meer...]ers en nek zo erg dat ik niet kan liggen in bed en het zelfs pijn doet als ik sta. ik heb ook altijd een knak die je hoort bij me nek bij inademen toen ik dit medicijn niet innam, deed deze knak ook pijn die knak is in verband met me schouders en me nek en die spanning erop die druk op me schouders en me nek daar ben ik volgens mij de enige mee op deze hele aarde nog nooit heeft iemand gehad wat ik heb volgens mij, stuur me een bericht als dat wel zo is, dan ben ik niet meer de enige :D

25-04-2015 | Man | 68
lorazepam (5)
Ik ben een slechte slaper, door inname lorazepam niet altijd slapen en werkt overdag door, zou er graag van af willen.

27-04-2022 | Vrouw | 19
Psychische klachten
had het gevoel een psychoche te krijgen en was heel angstig om alles. Nu ben ik gewoon chill het is net alsof ik high ben ofzo alles is rustiger ik leef door een waas orzo

13-03-2022 | Vrouw | 35
lorazepam (1mg)
Na mijn zwangerschap een angst/paniek stoornis ontwikkelt en sliep ik ook erg slecht. Door aanvankelijke waarschuwingen van mijn huisarts voor dit medicijn was ik erg huiverig het te gebruiken en heb ik het mezelf onnodig moeilijk gemaakt door vaak geen lorazepam in te nemen terwijl ik me heel erg slecht voelde. Tijdens de opstart vd anti-depressiva kunnen klachten t[lees meer...]ijdelijk erger worden en lorazepam was het enige dat mij kon kalmeren. Ik ben blij dat ik gestopt ben met vechten uit angst voor een verslaving. Ik kwam eindelijk tot rust en de AD kon toen langzaam zijn werk gaan doen. Bij mij is het dusdanig geëscaleerd dat een opname nodig was en ik denk dat dit voorkomen had kunnen worden als ik wel de lorazepam zoals geadviseerd had blijven innemen. Uiteindelijk heb ik 4 maanden lorazepam gebruikt, waarvan de laatste maand afbouw was en ik heb geen enkele moeite gehad met afbouwen. Ik hoop dat ik met mijn verhaal anderen die ook enorme angst voor gewenning en afbouwen hebben een beetje kan geruststellen. Je kunt echt weer zonder als je stabiel bent en stoppen hoeft helemaal niet (altijd) voor problemen te zorgen. Ik heb inmiddels genoeg positieve verhalen van anderen gehoord maar die lees je te weinig terug op dit soort pagina`s.

09-01-2022 | Vrouw | 66
lorazepam (1mg)
Ik kan niet in en.doorslapen al vele middelen gehad denk dat dit m is omdat ik zonder angst rustig wakker worst indien hoog gedoseert. Zorg dat je goede begeleiding krijgt met gesprekken. ga je jezelf ook beter begrijpen en de pillen werken.dan.beter Omdat je tot rust komt neem.de tijd ervoor, jij bent het waard. Al's je niet hoog genoeg wordt gedoseerd IBM werkingsti[lees meer...]jd dan blijf he heel lang in bed on bij te komen, krijg he zoals ik will 2,mg dan slaap je diep genoeg en ben.fit wakker wel om 10 uir naar bed gaan, verder geen last meer van nachtmerri

28-10-2021 | Vrouw | 51
Onrust
Mijn exs heeft mij weer verlaten en ben daar door ongenerk gaan hyperventileren mijn lichaam is zo onrustig mijn lichaam kan zich niet meer ontspannen en adem verkeerd nu lorazepam van daag verhoogt smorgens 2 smiddags 1 savonds 2 1mg per tablet hoop dat ik nu meer ontspannen kan worden en dat mijn lichaam minder onrustig is en dat ik weer rustiger kan ademen hoop dat echt[lees meer...] alles weer goed komt met mij

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam (2,5mg)
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

08-10-2021 | Vrouw | 49

31-08-2021 | Vrouw | 64
Hyperventilatie
Ik ben een vrouw van 64 jaar oud en Ik gebruik al 35 jaar lorazepam. Ik ben er 2 keer vanaf geweest doordat ik in verwachting was van mijn kinderen. Ik ben er toen in beide keren in 1 keer mee gestopt (CT). Mijn toenmalige huisarts zei na mijn bevallingen, en nadat ik weer paniekaanvallen kreeg omdat ik mijn dochtertje in de kinderstoel zag zitten zonder hoofd omdat late[lees meer...]r bleek dat mijn gezichtsveld niet goed was door migraine dat ik maar weer door moest gaan met lorazepam (had hij dat maar niet gezegd!). Tot en met 28 januari 2020 gebruikte 3 keer p/d 1 mg lorazepam (een morgens en twee in de avond) en dat ging hartstikke goed. Maar toen kreeg ik een horrornacht. Ik schrok wakker en vanaf dat moment kon ik 8 nachten niet slapen en alleen maar huilbuien. Ik zou toen haast opgenomen zijn maar gelukkig kwamen we er net op tijd achter dat ik verkeerd ademde (via mijn borst i.p.v. via mijn buik). Ondanks dat ik een psychiater heb en een psycholoog heb gehad zijn we er nog steeds niet achter gekomen wat er die nacht gebeurt is. Uiteindelijk is er op medicatie gebied van alles gebeurd, ik heb o. 4 antidepressiva 's gehad (hielpen niet) en ik zit nu op 7 lorazepam 's. Ik heb nu afgesproken met mijn psychiater dat ik wil gaan afbouwen ondanks dat ik nog niet helemaal stabiel ben en dat ik gewenning heb. Heel voorzichtig begonnen met 7 dagen lang 0,1 mg per dag. Dag 8 t/m 15 doen we 0,2 mg p/d, etc. Dan zou ik over 35 dagen op 6,5 mg p/d zitten. Als ondersteuning mag ik 1 of 2 keer p/w 1,25 mg diazepam erbij innemen. Ik hoop dat het me lukt om weer terug te gaan na die 3 mg lorazepam p/d. En als dat gelukt is die 3 x 1 mg lorazepam te vervangen door 3 x 10 mg diazepam. En als dat ook gelukt is vervolgens ook die diazepam af te gaan bouwen.

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

02-01-2021 | Vrouw | 30
Overspannen/burn-out

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum