Ervaringen met Lorazepam

Epilepsie (1 mening)

08-10-2021 | Vrouw | 49

31-08-2021 | Vrouw | 64
Hyperventilatie
Ik ben een vrouw van 64 jaar oud en Ik gebruik al 35 jaar lorazepam. Ik ben er 2 keer vanaf geweest doordat ik in verwachting was van mijn kinderen. Ik ben er toen in beide keren in 1 keer mee gestopt (CT). Mijn toenmalige huisarts zei na mijn bevallingen, en nadat ik weer paniekaanvallen kreeg omdat ik mijn dochtertje in de kinderstoel zag zitten zonder hoofd omdat late[lees meer...]r bleek dat mijn gezichtsveld niet goed was door migraine dat ik maar weer door moest gaan met lorazepam (had hij dat maar niet gezegd!). Tot en met 28 januari 2020 gebruikte 3 keer p/d 1 mg lorazepam (een morgens en twee in de avond) en dat ging hartstikke goed. Maar toen kreeg ik een horrornacht. Ik schrok wakker en vanaf dat moment kon ik 8 nachten niet slapen en alleen maar huilbuien. Ik zou toen haast opgenomen zijn maar gelukkig kwamen we er net op tijd achter dat ik verkeerd ademde (via mijn borst i.p.v. via mijn buik). Ondanks dat ik een psychiater heb en een psycholoog heb gehad zijn we er nog steeds niet achter gekomen wat er die nacht gebeurt is. Uiteindelijk is er op medicatie gebied van alles gebeurd, ik heb o. 4 antidepressiva 's gehad (hielpen niet) en ik zit nu op 7 lorazepam 's. Ik heb nu afgesproken met mijn psychiater dat ik wil gaan afbouwen ondanks dat ik nog niet helemaal stabiel ben en dat ik gewenning heb. Heel voorzichtig begonnen met 7 dagen lang 0,1 mg per dag. Dag 8 t/m 15 doen we 0,2 mg p/d, etc. Dan zou ik over 35 dagen op 6,5 mg p/d zitten. Als ondersteuning mag ik 1 of 2 keer p/w 1,25 mg diazepam erbij innemen. Ik hoop dat het me lukt om weer terug te gaan na die 3 mg lorazepam p/d. En als dat gelukt is die 3 x 1 mg lorazepam te vervangen door 3 x 10 mg diazepam. En als dat ook gelukt is vervolgens ook die diazepam af te gaan bouwen.

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

02-01-2021 | Vrouw | 30
Overspannen/burn-out

12-12-2020 | Vrouw | 39

12-11-2020 | Vrouw | 51
Vermoeid

26-10-2020 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Ben er nu 4 dagen geleden mee begonnen. Na 1 uur voelde ik de werking, best heftig maar niet angstig. Veel sterker dan temazepam en oxzazepam. Ik slaap er beter van in en slaap zo'n 8 a 9 uur. Ik ben in 4 dagen tijd wel 3 kilo afgevallen. Voor mij bevalt het tot dusver erg goed. Minder angstig, beter slapen en geen vervelende bijwerkingen.

17-10-2020 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Hraag wik ik iets vragen. Het is een ingewikkeld en verdrietig verhaal maar ik ga mijn best doen. Sinds 3 maanden weet ik dat ik een bipolaire stoornis heb. Deze is aan de oppervlakte gekomen tijdens mijn scheiding. De keuze kwam van mijn kant. Na veel gesprekken met de psychiater en een second opinion heb ik dus een bipolaire stoornis. Nu ik veel over mezelf geleerd[lees meer...] heb weet ik ook dat ik de keuze om te scheiden nooit heb kunnen en willen maken. Ik zat in mijn eerste zware depressie die gepaard ging met paniek. Ik werd snachts met hartkloppingen wakker en het enige dat ik wilde was weg. Hier was totaal geen reden toe want ik had een hele hele lieve man. Toch werd de scheiding in gang gezet. Dit tijdens mijn (achteraf gezien) eerste hypomanie. Weer later viel ik in een zware depressie en ging ik met de kinderen bij mijn ouders wonen. De acheiding wilde ik niet meer maar volgens mijn man was er geen weg terug... nog verder zakte ik weg. Ik ging naar de huisarts, die mij mijn eerste ad voorschreef samen met lorazepam. Later weer een andere ad tot ik bij de GGZ terecht kwam. Een derde ad werd geprobeerd samen met de lorazepam maar deze sloeg niet aan. Uit eindelijk heb ik meerdere testen moeten doen en kreeg ik de diagnose bipolaire stoornis. Nogsteeds aan de lorazepam om de paniek en gedachten aan mijn ex-man iets te verzachten ben ik drie maanden geleden begonnen met lithium. Ik eenmaal goed ingesteld kwam de verademing. Ik was mezelf aan het worden, rust, overzicht en de pijn was goed te dragen. Binnen een week was ik gestopt met de lorazepam en daarna is het twee maanden zeer goed gegaan. Tot vorige week. In alle heftigheid is mijn depressie terug, met al het verdriet en spijt. Geen idee wat ik moet doen. Het iets ophogen van de lithium mag niet baten en weer slik ik de lorazepam. De paychiater wilt mij een ad o.i.d. Toevoegen aan de lithium. Heeft iemand enig idee dat wanneer je stopt met de lorazepam je pas na 2 maanden ontwenningsverschijnselen kan krijgen? Ik ben ten einde raad. Mvg

30-09-2020 | Vrouw | 51
Stress
Ik gebruik al jaren benzodiazepines en probeerde wat anders omdat (zoals bekend) men er aan went. Het leek niet te werken en daarom nam ik na 2,5 uur nog een tweede. Na 3 uur was ik zo suf als een eend en moest moeite doen me wakker te houden. Ben nu nog suf, maar voel me wel lekker. Onlangs had ik ook al dezelfde ervaring met lorazepam, maar dacht toen dat het een andere [lees meer...]oorzaak had. Diazepam werkt bij mij ook wel aardig en clonazepam nog beter (is sterker). Het beste werkt Xanax (alprazolam) 1 of 2 mg (ook vrij sterk). Heb ook ooit weleens 1 mg lorazepam gehad, waar ik weinig van merkte. Deze 2,5 mg heb ik via via verkregen, want mijn huisarts vindt 2 mg diazepam al veel, 1-3 x daags. Via de Ashton Manual (zie het www) wil ik langzaam weer van de benzo's af, ik ben veel dikker dan ik 10 jaar terug was en heb een vermoeden dat de stress die ik ervaar een gevolg is van de benzo's. Je leert er niet meer mee omgaan, maar slikt het weg met een pilletje. In ieder geval is lorazepam 2,5 Apotex wel vrij sterk, maar lijkt langzaam in te werken (althans bij mij) en dat is wel jammer. Wees voorzichtig met benzo's, ik ken iemand die jarenlange afkickverschijnselen kreeg, zelfs met een afbouw van 6 weken (veel te kort uiteraard). Ik heb ooit van Tranxene een afkick van een jaar gehad, wel cold turkey (alleen de 1e en 2e dag nog 50% genomen). Toen wist ik nog niet dat het zo lang kon duren, is al 20 jaar geleden. Toen 10 jaar nauwelijks genomen en de laatste 10 jaar ben ik weer flink bezig helaas..

11-09-2020 | Vrouw | 33
lorazepam (2,5mg)
Ik heb autisme, een burnout en kreeg hier een psychose overheen. Lorazepam hielp mij beter te slapen. Ik gebruik het nu een half jaar, maar blijkbaar is tot 4 weken normaal. Vanaf vandaag mag ik minderen, eindelijk. De bijwerkingen zijn gekmakend. Concentratieverlies, somberheid die steeds erger toeneemt, haaruitval, spierpijn, continue vermoeidheid. Je kunt niets meer als[lees meer...] je dit neemt, alleen slapen, dat dan weer wel.

01-08-2020 | Vrouw | 58
lorazepam (1mg)
Ik neem lorazepam om de vreselijke bijwerkingen van citalopram te onderdrukken en dat is meteen na inname goed gelukt ik heb weer rust na 10 weken vreselijke bijwerkingen citalopram . Al 3 weken rust en voel mij super goed.

10-06-2020 | Vrouw | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik het met mate, 10 tabletten per kwartaal, Als ik erg gestresst ben, werkt perfect, je voelt je rustig worden. En je slaapt heerlijk. Ik gebruikte ze ongeveer 8 jaar, mijn nieuwe huisarts Wil ze mij niet meer geven, omdat ik ze weinig gebruik, dus vindt hij dat ik helemaal Zonder kan, ik heb geen afkickverschijnselen. Maar in een stressperiode zou het toch [lees meer...]fijn zijn als ik er een kan nemen.

02-05-2020 | Vrouw | 33
lorazepam (1mg)
Ik slik dagelijks ongeveer 40 mg oxycodon per dag, savonds ongeveer 30 mg. Kan ik dan ook nog gewoon savonds 1 tablet van 1 mg van de lorazepam nemen? Mensen met ervaringen?

06-03-2020 | Vrouw | 19
lorazepam (1mg)
Ik heb dit middel al een aantal maanden gebruikt, zit nog steeds op dezelfde dosering maar het werkt niet meer in principe vanwege de gewenning/tolerantie. Ik zou hier niet meer aan beginnen het. Ontwenning is het laatste waar je doorheen wilt gaan. Kun je al niet slapen, krijg je het om te kunnen slapen en dan stop je, kun je helemaal niet meer slapen. Krijg nu ondertuss[lees meer...]en al quetiapine voor mijn slapeloosheid. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor lorazepam gaan in verband met de sufheid, de volgende ochtend heb je er geen last meer van als je het middel optijd inneemt. Het werkt ook maar voor een uur of 5-7.

11-12-2019 | Vrouw | 21
lorazepam (1mg)
Ik was erg bang dit kleine pilletje te nemen omdat ik veel hoorde over verslaving etc. Ik heb dit middel 2 maanden dagelijks moeten gebruiken naast mijn AD. Dit werkt goed de eerste maand. Daarna wen je eraan maar toch doet het nog zijn werk na mijn mening. Ik heb niet toegegeven aan dat ik meer nodig had. Nu ben ik na 1 week om de dag geslikt te hebben er helemaal vanaf. [lees meer...]Geen enkele ontwenningsverschijnselen. En na 1 week om de dag werkte het middel weer zoals de eerste keer dat ik het gebruikte. Dit middel wil ik nu als noodmedicatie gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.

10-12-2019 | Vrouw | 52
lorazepam (1mg)
Na 20 jaar bromazepam 3 mg te hebben gebruikt, 6 keer per dag de helft, was deze niet meer te krijgen.. Overgegaan op lorazepam 1 mg waarvan ik er 4 keer een halve slik door de weeks en in het weekend 3 keer een halve, heb ik mijn leven weer terug! Inmiddels slik ik het nu 5 maanden en ben 10 kilo afgevallen. Dit was ik aangekomen van de bromazepam.kortom,voor mij niks and[lees meer...]ers meer