lorazepam

Overspannen/burn-out (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

06-01-2020 | Man | 44
lorazepam (1mg)
Doet meestal wat er van verwacht wordt, ongeveer 7 van de 10 keer. Wel oppassen met Quitiapine er bij, dan word ik zeer brak wakker.

10-03-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
Verschrikkelijk. Ik was zo blij dat ik gestopt was sinds in in Portugal woon werk en fijn samenleef met mijn man. In Nederland op familiebezoek kreeg ik controle gesprek met spv Bipolair Grijze Generaal. Zij besloten toen dat ik 400 mg Quetiapine weer moest innemen en 5x 1mg Lorazepam. Van 0 tot en 400 en die avond 800 mg. Ik dacht dat ik doodging. Ik riep dat ik zwan[lees meer...]ger was en daar wilden ze niet naar luisteren?!! Gezondheidszorg NL waar zijn jullie mee bezig?

31-01-2016 | Vrouw | 45
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Door mijn jarenlang te hoge stressfactoren in mijn leven, heb ik onverklaarbare lichamelijke klachten en loopt mijn bloeddruk ook te vaak hoog op! Heb een langere tijd zoloft geslikt samen met een combi met lorazepam, maar daar werd ik te vlak van en ben daar ook mee gestopt! Dat onderdrukt alles. Nu zit ik alleen nog maar op mijn lorazepam, mag er tot 3 per dag hebben, ma[lees meer...]ar soms gaat het met 1 of 2 ook goed af, kan gewoon mijn dingen doen en heb geen last van angsten meer! Geen bijwerkingen! Ben niet suf en kan me gewoon focussen op mijn problemen, dus ja voor mij ideaal en ja verslavend is alles roken, koffie, snoepen, dus ik kan hier wel mee leven prima tablet!

28-10-2015 | Vrouw | 46
lorazepam (1mg)
Van alle "pammen" de meest rustige en toch effectieve! Heerlijk rustig en toch functioneren.

27-09-2019 | Vrouw | 47
Oogmigraine
Je krijgt interesse verpleegsters, dokters als je 't 6 jaar slikt zonder verslaafd te worden.

08-09-2017 | Man | 47
lorazepam (2,5mg)
Ik ben erg blij met dit medicijn. Het heeft me geholpen om door mijn moeilijkste angst perioden heen te slepen. Ook nu als ik weer angst op voel komen kan ik het hier mee aardig onder controle krijgen

11-06-2022 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
1mg werkte voor mij goed. Ik sliep daar 7 uurtjes op. Heb het wel iets langer geslikt ivm een burnout en depressie. Na enige tijd overgestapt op qeutiapine. De stop van lorazepam was heftig. Ik kreeg echt paniekaanvallen. Dus het middel werkt verslavend. Gelukkig werkte de qeutiapine voor mij goed. Nu neem ik nog wel eens 0 25 of 0 5 mg lorazepam bij erge onrust. Werkt v[lees meer...]oor mij rustgevend, maar ik neem het echt niet vaak! Wil niet weer verslaafd raken.

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

12-02-2020 | Man | 48

08-10-2021 | Vrouw | 49

09-03-2017 | Man | 49

28-10-2021 | Vrouw | 51
Onrust
Mijn exs heeft mij weer verlaten en ben daar door ongenerk gaan hyperventileren mijn lichaam is zo onrustig mijn lichaam kan zich niet meer ontspannen en adem verkeerd nu lorazepam van daag verhoogt smorgens 2 smiddags 1 savonds 2 1mg per tablet hoop dat ik nu meer ontspannen kan worden en dat mijn lichaam minder onrustig is en dat ik weer rustiger kan ademen hoop dat echt[lees meer...] alles weer goed komt met mij

22-02-2021 | Man | 51
lorazepam (1mg)
Ik mag zonodig een halve tot een hele tablet per dag. Ik moet zeggen dat ik ze dagelijks gebruik sinds een paar maanden. De verhalen die ik lees over verslaving en de waarschuwingen van mijn huisarts maken dat ik angstiger word. Ik deel 1 tablet in vieren dus neem 0,25 mg per keer. Dat eenmaal op een dag. Maar elke dag is weer een strijd. Wel of niet nemen? Sla weleens een[lees meer...] dag over en moet zeggen dat ik, naast wat slechter slapen, niet echt ontwenningsverschijnselen heb. Vraag mij toch wel af....wat is wijsheid? Elke dag een pilletje of elke dag in angst leven? Het is verslavend maar dat is antidepressiva ook. Slik naast Lorazepam ook 7.5 mg Mirtazapine en 10 mg escitalopram.

12-11-2020 | Vrouw | 51
Vermoeid

30-09-2020 | Vrouw | 51
Stress
Ik gebruik al jaren benzodiazepines en probeerde wat anders omdat (zoals bekend) men er aan went. Het leek niet te werken en daarom nam ik na 2,5 uur nog een tweede. Na 3 uur was ik zo suf als een eend en moest moeite doen me wakker te houden. Ben nu nog suf, maar voel me wel lekker. Onlangs had ik ook al dezelfde ervaring met lorazepam, maar dacht toen dat het een andere [lees meer...]oorzaak had. Diazepam werkt bij mij ook wel aardig en clonazepam nog beter (is sterker). Het beste werkt Xanax (alprazolam) 1 of 2 mg (ook vrij sterk). Heb ook ooit weleens 1 mg lorazepam gehad, waar ik weinig van merkte. Deze 2,5 mg heb ik via via verkregen, want mijn huisarts vindt 2 mg diazepam al veel, 1-3 x daags. Via de Ashton Manual (zie het www) wil ik langzaam weer van de benzo's af, ik ben veel dikker dan ik 10 jaar terug was en heb een vermoeden dat de stress die ik ervaar een gevolg is van de benzo's. Je leert er niet meer mee omgaan, maar slikt het weg met een pilletje. In ieder geval is lorazepam 2,5 Apotex wel vrij sterk, maar lijkt langzaam in te werken (althans bij mij) en dat is wel jammer. Wees voorzichtig met benzo's, ik ken iemand die jarenlange afkickverschijnselen kreeg, zelfs met een afbouw van 6 weken (veel te kort uiteraard). Ik heb ooit van Tranxene een afkick van een jaar gehad, wel cold turkey (alleen de 1e en 2e dag nog 50% genomen). Toen wist ik nog niet dat het zo lang kon duren, is al 20 jaar geleden. Toen 10 jaar nauwelijks genomen en de laatste 10 jaar ben ik weer flink bezig helaas..

15-07-2019 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out