lorazepam

Overspannen/burn-out (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

10-03-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
Verschrikkelijk. Ik was zo blij dat ik gestopt was sinds in in Portugal woon werk en fijn samenleef met mijn man. In Nederland op familiebezoek kreeg ik controle gesprek met spv Bipolair Grijze Generaal. Zij besloten toen dat ik 400 mg Quetiapine weer moest innemen en 5x 1mg Lorazepam. Van 0 tot en 400 en die avond 800 mg. Ik dacht dat ik doodging. Ik riep dat ik zwan[lees meer...]ger was en daar wilden ze niet naar luisteren?!! Gezondheidszorg NL waar zijn jullie mee bezig?

17-01-2017 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Hallo ik ben 25 jaar en zit nu 1 jaar ongeveer aan de lorazepam. Ik slik 3 x daags 1mg. Ik kan niet zonder. op het begin vooral toen werd ik boos en angstig als ik het was vergeten, ik wilde perse naar huis, kreeg paniek. Nu helpt het me rustiger ontspannende te zijn en dat is echt fijn. Maar afbouwen durf ik niet. Ik slik ook al 3/4 jaar citalopram 15 mg en nu omhoog naar[lees meer...] 20mg. Ik heb namelijk weer last van angstklachten en vermoeidheid. Bijwerkingen van de lorazepam heb ik denk ik wel: ik kan boos en geïrriteerd zijn en soms wat afwezig, maar ben van mezelf ook zo dus weet niet of het door de medicatie komt. Ben een beetje depressief. Maar naar mijn mening ik heb altijd een hekel aan medicatie, maar het moest wel ik kon niet normaal functioneren en had alleen maar pijn. En last van psychoses. Dus ik heb in 10 jaar tijd onderzocht wat bij mijn lichaam past en altijd heftige bijwerkingen, maar citalopram werkt super! En lorazepam ook! Ik heb nu bijvoorbeeld nog niet gehad, maar merk dat ik het wel nodig heb dus wel verslavend naja dan maar ik leef in ieder geval beter dan hiervoor.

07-01-2017 | Vrouw | 20
lorazepam (1mg)
Afgelopen december gestart met 3x daags 1mg voorgeschreven door mijn psychiater. Ik was ingestort na het stranden van een relatie en zag het leven niet meer zitten. Ik was erg angstig, zwaar depressief, leek alles van achter glas mee te maken, was erg apathisch en ik sliep niet goed. Huisarts gaf 3x daags oxazepam 1mg maar dit werkte niet. Psychiater toen dit voorgeschreve[lees meer...]n en na een aantal dagen voelde ik me wat sterker. De panische angst was afgevlakt en mijn stemming verbeterde iets waardoor ik weer wat dingen kon doen op een dag, ik functioneerde weer enigszins. Ook sliep ik veel beter in combinatie met Seroquel 50mg. In het begin last gehad van onhandigheid en suffigheid maar dit trok na een aantal dagen weg. Erg tevreden met lorazepam het heeft mijn wanhoop kunnen wegnemen. Nu aan het afbouwen en antidepressiva aan het opbouwen.

02-01-2017 | Vrouw | 30
lorazepam (1mg)
Ben eraan verslaafd de bijwerkingen zijn vervelend t afbouwen zwaar ben hulp aan t zoeken erbij zonder medicatie erbij op weer wil ervan af kijken of de Ggz mij hiermee zal helpen.

16-06-2016 | Vrouw | 18
Onrust
Lorazepam helpt mij heel goed. Ik gebruik zonodig 2,5 mg per dag. Als ik onrustig ben wat vaak in de avond is dan neem ik lorazepam en dan voel ik me weer rustig worden. Geen bijwerkingen gehad.

31-01-2016 | Vrouw | 45
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Door mijn jarenlang te hoge stressfactoren in mijn leven, heb ik onverklaarbare lichamelijke klachten en loopt mijn bloeddruk ook te vaak hoog op! Heb een langere tijd zoloft geslikt samen met een combi met lorazepam, maar daar werd ik te vlak van en ben daar ook mee gestopt! Dat onderdrukt alles. Nu zit ik alleen nog maar op mijn lorazepam, mag er tot 3 per dag hebben, ma[lees meer...]ar soms gaat het met 1 of 2 ook goed af, kan gewoon mijn dingen doen en heb geen last van angsten meer! Geen bijwerkingen! Ben niet suf en kan me gewoon focussen op mijn problemen, dus ja voor mij ideaal en ja verslavend is alles roken, koffie, snoepen, dus ik kan hier wel mee leven prima tablet!

28-10-2015 | Vrouw | 46
lorazepam (1mg)
Van alle "pammen" de meest rustige en toch effectieve! Heerlijk rustig en toch functioneren.

16-09-2015 | Vrouw | 22
lorazepam (1mg)
Hallo, april 2015 heb ik antidepressiva sertraline gekregen tegen angst & paniekaanvallen.. hierbij lorazepam gekregen voor als de bijwerkingen vd sertraline te heftig waren. Na een maand gestopt met de sertraline. Nu gebruik ik de sertraline alleen als ik een aanval heb of erg gespannen spieren heb. Voor mij werkt het echt fantastisch! Zo gek ik word van de aanval, zo ru[lees meer...]stig weer van de lorazepam. Mijn tip naar anderen zou zijn: als je kunt, probeer alleen te nemen wanneer nodig en maak er geen gewoonte van. Probeer elke dag weer te kijken of je zonder kan of kunt minderen.

07-08-2022 | Man | 45
lorazepam (1mg)
Ik ben een man van 45 en werd op jonge leeftijd al geconfronteerd met angsten en depressies dan wel dwangneuroses. Een familiekwaal, zo bleek al gauw. Rond mn 17e zat ik aan de Seroxat en kreeg daar 1 mg Lorazepam bij. Dat was voor mij een fijne combi en ik heb daar jaren mee vooruit gekund. Tot ik dacht dat het ook wel zonder zou lukken. Een grove fout want het kwam all[lees meer...]emaal keihard terug. Weer opnieuw beginnen dus. School en werk waren geen opties meer. Ik werd 100% afgekeurd. De jaren daarna heb ik leren omgaan met de situatie. Met Paroxetine en Lorazepam als goede kameraden. Veel gevoel kwijtgeraakt die tijd. Beetje zombie. Geen interesse meer in vrouwen en ook andere dingen, zoals gitaar spelen, deden me weinig. Het zijn de offers die ik heb moeten brengen om te komen waar ik nu ben. Een wereldje wat erg klein is, maar waar ik me veilig voel. Soms zelfs gelukkig, het is niet anders. Ik gebruik nu 50 mg paroxetine en 7 tot 8 mg Lorazepam per dag. Als ik hier oud mee kan worden… prima. Het zij zo.

06-08-2022 | Man | 38
lorazepam (1mg)
Werkt echt goed tegen slapeloosheid en spierspanning hoog in een nekregio

17-07-2022 | Man | 45
lorazepam (2mg)
Ik gebuik APOTEX lorazazepam 2mg 2*per dag. Werkte voor mijn negatieve malende gedachtengang. Nu kreeg ik AUROBINDO lorazepam, zelfde sterkte. De aphotheker zei dat alleen het doosje was veranderd. En heeft de ingrendienten lijst met me doorgenomen. En ja volgend die lijst zat er hezelfde in. Dus aangenomen. maar werkte totaal niet. Alleen heftige buikloop nu al e[lees meer...]en paar dagen sinds iname. Nu had ik nog een paar APOTEX in reserve, voor het geval dat. En Ja deze werken weer Zoals eerst. Malende gedachtengang is weer wat rustiger. Buikloop lijkt tot nu toe weg maar dat is te vroeg om te zeggen. Ditzelfde effect van niet werken had ik ook toen ik aurobindo temezapam kreeg. Werkte ook totaal niet. Deed helemaal niks. Toen kreeg ik de APOTEX versie. En die werkte wel. De buikloop wellicht te verklaren, omdat het india gemaakt wordt, wellicht vervuilde medicatie? Wellicht iemand anders met hetzelfde probleem. Apotex/aurobindo?

27-02-2022 | Man | 71
Tinnitus
Ik kreeg februari 2021 van de ene dag op de andere chronische tinnitus. Een paar maanden door een hel gegaan wegens slaapstoornis die ook depressies veroorzaakte. Kreeg eerst lorazepam en mirtazepine. Ik heb inmiddels afgebouwd tot een halve gram lorezepam . Ik heb de hele nacht een laptop naast mijn bed die een YouTube video afspeelt met het geluid van regen en onweer en[lees meer...] ik slaap weer redelijk goed. Lorezepam verslavend?: interesseert me niets zolang ik maar weer goed slaap.

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam (1mg)
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

09-10-2021 | Man | 29
lorazepam (1mg)
Voorgeschreven gekregen voor mijn gegeneraliseerde angststoornis. Ik gebruik het zonodig 1mg per keer als ik erg aan het piekeren ben en eenzaam ben. Het haalt mij dan goed uit de negatieve spiraal. De angsten verdwijnen dan naar de achtergrond en ik kan weer aan leuke dingen denken en het piekeren stopt. Daarnaast slaap ik er ook beter door in bij gebruik savonds. Echt ee[lees meer...]n goed middel voor gebruik tegen angsten en piekeren. Probeer het alleen te nemen indien ik niet meer uit de vicieuze cirkel van angsten kom, dit is periodes wat minder. Maar gemiddeld 2 keer per week 1mg, er treedt bij mij geen verslaving of gewenning op.

16-09-2021 | Man | 33
Overspannen/burn-out
Toen ik in elkaar ben gezakt 2018 echt 4 weken niet geslapen bij de dokter op mijn knieen voor een sterke slaapmiddel ,helaas wilde dokter geen pammetje mocht ivm verslavingsfactor heb ik van de dokter eerst andere middeltjes gekregen als vervanger quetiapine (antipscychotycum) maar dan als slaapmiddel. Dit middel werkte niet voor mij en verergerde mijn angst en paniek al[lees meer...]leen maar. Toen heb ik me bewust op laten nemen om zo maar aan goede slaapmedicijnen te kunnen komen.Ik liep met mijn ziel onder me armen. 1e avond 2x 1mg lorazepam en sliep die nacht weer als een roosje Daarna hebben ze mij daar intern geprobeerd van de lorazepam over te zetten op een tricyclische antidepressiva mirtazepine omdat deze uiteindelijk de taak over zou nemen. Na 3 nachten proberen de overstap te maken lorazepam>mirtazepine ben ik zo dom geweest om toch aan de lorazepam te blijven en heb er zeker nog 3.5 jaar aan gezeten Op het laatste van de periode zat ik op een dosering van 8 mg per dag . Je hebt steeds meer nodig dan voorheen door gewenning. Maar goed lorazepam heeft me wel uit de stront getrokken want ik kwam vanuit een rolstoel en geen gesprek meer kunnen voeren. Uiteindelijk ben ik op een ssri genaamd paroxetine ingesteld naast de lorazepam Later besloten om af te bouwen met de lorazepam Dit door de lorazepam te switchen met diazepam En dan de volle dosis in stappen afbouwen naar 0 De eerste 3 dagen net een junk trillen zweten maar toen pakte de diazepam het over en ik moet zeggen dat het vanaf toen haast vlekkeloos af te bouwen was. Dus van 8 mg lorazepam = 40 mg diazepam naar 0 in 2.5 maand Dus tsja het is wel mogelijk hoor en dan moet ik wel zeggen met ondersteuning van de antidepressiva want die remt ook de stresass. De paroxetine heb ik ook nog gelrobeert af te bouwen maar tevergeefs komen de vage stresklachten dan langzaam weer terug. Dus blijf ik die lekker gebruiken 20mg paroxetine. Ik heb daar vrede mee gesloten en blij dat ik nu weer een beetje leven terug heb gevonden. Wees geduldig met medicijnen,en uiteraard voorzichtig. Dan gaat het in de meeste gevallen wel goed en kan het je redden Good luck

07-07-2021 | Man | 61

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum