Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

28-10-2021 | Vrouw | 51
Onrust
Mijn exs heeft mij weer verlaten en ben daar door ongenerk gaan hyperventileren mijn lichaam is zo onrustig mijn lichaam kan zich niet meer ontspannen en adem verkeerd nu lorazepam van daag verhoogt smorgens 2 smiddags 1 savonds 2 1mg per tablet hoop dat ik nu meer ontspannen kan worden en dat mijn lichaam minder onrustig is en dat ik weer rustiger kan ademen hoop dat echt[lees meer...] alles weer goed komt met mij

22-02-2021 | Man | 51
lorazepam (1mg)
Ik mag zonodig een halve tot een hele tablet per dag. Ik moet zeggen dat ik ze dagelijks gebruik sinds een paar maanden. De verhalen die ik lees over verslaving en de waarschuwingen van mijn huisarts maken dat ik angstiger word. Ik deel 1 tablet in vieren dus neem 0,25 mg per keer. Dat eenmaal op een dag. Maar elke dag is weer een strijd. Wel of niet nemen? Sla weleens een[lees meer...] dag over en moet zeggen dat ik, naast wat slechter slapen, niet echt ontwenningsverschijnselen heb. Vraag mij toch wel af....wat is wijsheid? Elke dag een pilletje of elke dag in angst leven? Het is verslavend maar dat is antidepressiva ook. Slik naast Lorazepam ook 7.5 mg Mirtazapine en 10 mg escitalopram.

12-11-2020 | Vrouw | 51
Vermoeid

30-09-2020 | Vrouw | 51
Stress
Ik gebruik al jaren benzodiazepines en probeerde wat anders omdat (zoals bekend) men er aan went. Het leek niet te werken en daarom nam ik na 2,5 uur nog een tweede. Na 3 uur was ik zo suf als een eend en moest moeite doen me wakker te houden. Ben nu nog suf, maar voel me wel lekker. Onlangs had ik ook al dezelfde ervaring met lorazepam, maar dacht toen dat het een andere [lees meer...]oorzaak had. Diazepam werkt bij mij ook wel aardig en clonazepam nog beter (is sterker). Het beste werkt Xanax (alprazolam) 1 of 2 mg (ook vrij sterk). Heb ook ooit weleens 1 mg lorazepam gehad, waar ik weinig van merkte. Deze 2,5 mg heb ik via via verkregen, want mijn huisarts vindt 2 mg diazepam al veel, 1-3 x daags. Via de Ashton Manual (zie het www) wil ik langzaam weer van de benzo's af, ik ben veel dikker dan ik 10 jaar terug was en heb een vermoeden dat de stress die ik ervaar een gevolg is van de benzo's. Je leert er niet meer mee omgaan, maar slikt het weg met een pilletje. In ieder geval is lorazepam 2,5 Apotex wel vrij sterk, maar lijkt langzaam in te werken (althans bij mij) en dat is wel jammer. Wees voorzichtig met benzo's, ik ken iemand die jarenlange afkickverschijnselen kreeg, zelfs met een afbouw van 6 weken (veel te kort uiteraard). Ik heb ooit van Tranxene een afkick van een jaar gehad, wel cold turkey (alleen de 1e en 2e dag nog 50% genomen). Toen wist ik nog niet dat het zo lang kon duren, is al 20 jaar geleden. Toen 10 jaar nauwelijks genomen en de laatste 10 jaar ben ik weer flink bezig helaas..

15-07-2019 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out
Dit middel doet de helft niet wat Lorazepam apotex 2,5 mg wel bereikt

15-07-2019 | Vrouw | 51
Overspannen/burn-out
Lorazepam Apotex 2,5 mg hielp mij om nog wat te slapen. Na herstel sliep ik er pria op en kon ik zelf de tablet halveren om een nacht te slapen. Nu Lorazepam Prolepha 2,5 mg gekregen ( bepaald zorgverzekeraar) en helaas doet dit nog niet de helft van de Lorazepam apotex. SLaap nu hooguit paar uurtje en dan nog veel even wakker.

20-11-2022 | Vrouw | 49
lorazepam (1mg)
Gebruik al een aantal jaren apotex.nu aurobindo ik ging googelen en kwam hier terecht en nu lees ik precies dezelfde ervaringen die ik ook heb. Diaree en t werkt niet ik neem altijd twee halfjes op een dag. Zelfs een hele in een keer werkt niet. Zijn er betere merken te verkrijgen?en geen troep uit india(ze zeggen dat alleen de verpakking anders is, ik denk gesjoemel met d[lees meer...]e werkzame stof)

28-09-2022 | Man | 49
lorazepam (2,5mg)
Aurobindo lorazepam 2.5 mg werkt totaal ik 12.5 mg werkt niet ik had eerst apotex werkte wel nu is het over genomen door Aurobindo en het werkt niet meer heel vaag

09-09-2022 | Man | 49
lorazepam (2,5mg)
Werkt totaal niet Aurobindo ik heb nog wat apotex dat werkt wel dus er iets anders aan de medicijnen ik Aurobindo gebeld je krijgt standaard antwoord alleen de naam is veranderd niet de medicijnen geloof ik niks van want waarom werkt het dan niet Martin klink

08-10-2021 | Vrouw | 49

11-06-2022 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
1mg werkte voor mij goed. Ik sliep daar 7 uurtjes op. Heb het wel iets langer geslikt ivm een burnout en depressie. Na enige tijd overgestapt op qeutiapine. De stop van lorazepam was heftig. Ik kreeg echt paniekaanvallen. Dus het middel werkt verslavend. Gelukkig werkte de qeutiapine voor mij goed. Nu neem ik nog wel eens 0 25 of 0 5 mg lorazepam bij erge onrust. Werkt v[lees meer...]oor mij rustgevend, maar ik neem het echt niet vaak! Wil niet weer verslaafd raken.

05-07-2021 | Vrouw | 48
lorazepam (1mg)
Heftige angst en paniekaanvallen, eindelijk geeft Lorazepam mij mijn leven een beetje terug in combinatie met therapeuten en psychologen. Zit nu op 3x per dag 1mg. Ga hier nu mijn 2e week mee in.

12-02-2020 | Man | 48

27-11-2023 | Vrouw | 47
lorazepam (2,5mg)
Ik gebruik nu 6 jaar Lorazepam om te slapen. Ik kan er niet vanaf komen. Mijn angstklachten zijn vergergerd en je hebt steeds meer nodig. Neem het alsjeblieft niet of voor even. Het heeft mijn leven gered maar ook verwoest. Ik hoop met taperingstrips ervan af te komen.

27-09-2019 | Vrouw | 47
Oogmigraine
Je krijgt interesse verpleegsters, dokters als je 't 6 jaar slikt zonder verslaafd te worden.

12-01-2023 | Vrouw | 46
lorazepam (1mg)
Kreeg lorazepam voor slapeloosheid en angst om in de nemen voor de nacht. Jaren lang lorazepam Apotex geslikt. Los van dat ik liever geen slaapmiddel zou slikken, werkte Apotex tot op zekere hoogte. Kreeg van de apotheek ineens ander merk mee: Aurobindo. Direct bijwerkingen. Onrustig, wel suf worden maar niet in slaap vallen, overdag gevoel van uit balans zijn etc. Bij apo[lees meer...]theek gemeld en zij namen dit gelukkig serieus. Heb het merk Prolepha meegekregen (Apotex was uit de handel) en dat werkt iets minder goed dan Apotex, maar ik heb niet de nare bijwerkingen van Aurobindo.