lorazepam

Onrust (6 meningen)
Epilepsie (1 mening)

10-03-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
Verschrikkelijk. Ik was zo blij dat ik gestopt was sinds in in Portugal woon werk en fijn samenleef met mijn man. In Nederland op familiebezoek kreeg ik controle gesprek met spv Bipolair Grijze Generaal. Zij besloten toen dat ik 400 mg Quetiapine weer moest innemen en 5x 1mg Lorazepam. Van 0 tot en 400 en die avond 800 mg. Ik dacht dat ik doodging. Ik riep dat ik zwan[lees meer...]ger was en daar wilden ze niet naar luisteren?!! Gezondheidszorg NL waar zijn jullie mee bezig?

25-11-2018 | Vrouw | 43
lorazepam (1mg)
Ik heb PTSS Gebruik het indien nodig maar op dit moment 3 x per dag. Ik zorg er voor dat ik het niet te lang gebruik ivm afhankelijkheid. Maar wat zou ik graag willen dat ik dit gewoon structureel kan slikken! Het is een wonder! Met lorazepam kan ik functioneren! Enige echte probleem is dat je eigenlijk niet mag autorijden. Ik vraag me alleen af wat gevaarlijker is. Ik zon[lees meer...]der lorazepam achter het stuur of met.....

21-04-2018 | Man | 42
lorazepam (2,5mg)
Fantastisch middel. Een lorazepam in de morgen is een dag zonder zorgen! ☀️

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam (2,5mg)
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

12-02-2018 | Man | 41
lorazepam (1mg)
Ik slikte al geruime tijd Citalopram. Dat hielp niet meer, dus gaan mediceren met Alcohol. Na de dood van mijn hondje werden de angsten zo hoog dat ik van ellende een overdosis Citalopram heb genomen. Na een nacht in het ziekenhuis kreeg ik Lorazepam mee. Werkte direct (15 min.) en goed.

23-01-2018 | Vrouw | 40
lorazepam (1mg)
Vanwege afbouw/ opbouw AD, na een slechte reactie op een goed helpende AD. De AD gaf Tachyphylaxis. Betekend dat de werking veranderde van de AD. Dit zorgde voor klachten die ik niet kon verklaren. De AD werd opgehoogd omdat niet duidelijk wat aan de hand was. Daar werd ik nog veeeeel zieker van en toen kreeg ik lorazepam. Iedere keer als ik de hulpverlening vroeg of ik ni[lees meer...]et moest stoppen met de lorazepam zeiden ze dat ik me niet zo veel zorgen moest maken en dat het geen kwaad kon en dat ik zo'n lage dosis had. Toen ik er eindelijk mee mocht stoppen waren we maanden verder. De afbouw ging helemaal niet en ik lag fysiek als een dood vogeltje bij mijn ouders op de bank. Ik heb de 6 maanden daarna als een kasplantje gefunctioneerd, met symptomen door mijn hele lichaam en psyche die met geen pen te beschrijven zijn. De HEL. Dikke afrader om ooit een benzo te nemen, maar als het echt moet, doe het dan zo kort mogelijk en zo laag mogelijk. Ik ben overgestapt naar Diazepam omdat de lorazepam afbouwen te moeilijk is door zijn korte werking. Mijn advies: neem het niet! Lees op internet wat je moet weten over benzo's voordat je het neemt.

26-09-2017 | Vrouw | 40
lorazepam (1mg)
Lorazepam veel gebruikt 1 mg. Van 1 stuks tot 6 stuks per dag tijdens erstige depressie vorig jaar. Uiteindelijk gaan ze minder goed werken en ben ik bewust gaan afbouwen, 2 maanden geleden zat ik op 1 tot 2 per dag! Tot ik in een scheiding kwam en plots ernstige paniek en angst had. Het was opname (wat niet wenselijk was) of verhoging naar 4x2,5 mg per dag. De angst en [lees meer...]paniek zijn nu handelbaar en kan ik bij de kids blijven, maar vermoeid ben ik wel. Dat 1000x liever dan die verschrikkelijke angsten

26-09-2017 | Vrouw | 40
lorazepam (2,5mg)
Ernstige angst en paniekstoornis. Werd veel erger door komende scheiding

12-12-2020 | Vrouw | 39

22-10-2019 | Man | 38
Tinnitus
Werkt bij mij voor geen meter. Allerlei pammen geprobeerd maar deze doet mij niets. Er gaat niks boven Tranxene 50mg.

31-03-2018 | Man | 38
lorazepam (2,5mg)
Mijn moeder zei dat ik als kind al een bange jongen was.op mijn 19de had ik temesta ontdekt een ander leven.ben nu 38j. En pak nog steeds waarmee ik ben gestart met de loraze...

11-12-2017 | Man | 38
lorazepam (1mg)
Ik raad iedereen aan die benzodiazepinen wil gaan gebruiken eerst even op internet te gaan kijken. Dit spul is al binnen een paar weken verslavend en je hebt steeds meer nodig. Het afbouwen is vervolgens een hel! Mensen raken jaren van hun leven kwijt om hier van af te komen. Slecht enkele mensen slagen hierin als ze zeer langzaam afbouwen. Ik zelf ben ook in de benzo/ lor[lees meer...]azepam val getrapt. Ben totaal niet verslavend gevoelig, maar dit rot spul heeft me volledig te pakken. Twee afbouw pogingen tot nu toe, je gaat echt door een hel! Begin hier nooit aan! Het is een redelijke korte termijn oplossing voor een probleem. Inmiddels in afbouw op nog 0,6 mg per dag. Ik hoop dat ik het dit keer red. Begin alsjeblieft niet aan dit spul mensen!!!

11-03-2021 | Man | 37
Spierpijn
Ontspant de spieren bij spierpijn, goed resultaat

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam (1mg)
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

17-10-2020 | Vrouw | 36
Psychische klachten
Hraag wik ik iets vragen. Het is een ingewikkeld en verdrietig verhaal maar ik ga mijn best doen. Sinds 3 maanden weet ik dat ik een bipolaire stoornis heb. Deze is aan de oppervlakte gekomen tijdens mijn scheiding. De keuze kwam van mijn kant. Na veel gesprekken met de psychiater en een second opinion heb ik dus een bipolaire stoornis. Nu ik veel over mezelf geleerd[lees meer...] heb weet ik ook dat ik de keuze om te scheiden nooit heb kunnen en willen maken. Ik zat in mijn eerste zware depressie die gepaard ging met paniek. Ik werd snachts met hartkloppingen wakker en het enige dat ik wilde was weg. Hier was totaal geen reden toe want ik had een hele hele lieve man. Toch werd de scheiding in gang gezet. Dit tijdens mijn (achteraf gezien) eerste hypomanie. Weer later viel ik in een zware depressie en ging ik met de kinderen bij mijn ouders wonen. De acheiding wilde ik niet meer maar volgens mijn man was er geen weg terug... nog verder zakte ik weg. Ik ging naar de huisarts, die mij mijn eerste ad voorschreef samen met lorazepam. Later weer een andere ad tot ik bij de GGZ terecht kwam. Een derde ad werd geprobeerd samen met de lorazepam maar deze sloeg niet aan. Uit eindelijk heb ik meerdere testen moeten doen en kreeg ik de diagnose bipolaire stoornis. Nogsteeds aan de lorazepam om de paniek en gedachten aan mijn ex-man iets te verzachten ben ik drie maanden geleden begonnen met lithium. Ik eenmaal goed ingesteld kwam de verademing. Ik was mezelf aan het worden, rust, overzicht en de pijn was goed te dragen. Binnen een week was ik gestopt met de lorazepam en daarna is het twee maanden zeer goed gegaan. Tot vorige week. In alle heftigheid is mijn depressie terug, met al het verdriet en spijt. Geen idee wat ik moet doen. Het iets ophogen van de lithium mag niet baten en weer slik ik de lorazepam. De paychiater wilt mij een ad o.i.d. Toevoegen aan de lithium. Heeft iemand enig idee dat wanneer je stopt met de lorazepam je pas na 2 maanden ontwenningsverschijnselen kan krijgen? Ik ben ten einde raad. Mvg

13-03-2022 | Vrouw | 35
lorazepam (1mg)
Na mijn zwangerschap een angst/paniek stoornis ontwikkelt en sliep ik ook erg slecht. Door aanvankelijke waarschuwingen van mijn huisarts voor dit medicijn was ik erg huiverig het te gebruiken en heb ik het mezelf onnodig moeilijk gemaakt door vaak geen lorazepam in te nemen terwijl ik me heel erg slecht voelde. Tijdens de opstart vd anti-depressiva kunnen klachten t[lees meer...]ijdelijk erger worden en lorazepam was het enige dat mij kon kalmeren. Ik ben blij dat ik gestopt ben met vechten uit angst voor een verslaving. Ik kwam eindelijk tot rust en de AD kon toen langzaam zijn werk gaan doen. Bij mij is het dusdanig geëscaleerd dat een opname nodig was en ik denk dat dit voorkomen had kunnen worden als ik wel de lorazepam zoals geadviseerd had blijven innemen. Uiteindelijk heb ik 4 maanden lorazepam gebruikt, waarvan de laatste maand afbouw was en ik heb geen enkele moeite gehad met afbouwen. Ik hoop dat ik met mijn verhaal anderen die ook enorme angst voor gewenning en afbouwen hebben een beetje kan geruststellen. Je kunt echt weer zonder als je stabiel bent en stoppen hoeft helemaal niet (altijd) voor problemen te zorgen. Ik heb inmiddels genoeg positieve verhalen van anderen gehoord maar die lees je te weinig terug op dit soort pagina`s.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum