lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

08-09-2017 | Man | 47
lorazepam (2,5mg)
Ik ben erg blij met dit medicijn. Het heeft me geholpen om door mijn moeilijkste angst perioden heen te slepen. Ook nu als ik weer angst op voel komen kan ik het hier mee aardig onder controle krijgen

06-10-2022 | Man | 45
ADHD
Na opstaan met te snelle negatieve malende gedachtengang. Dempte de apotex 2,5 mg het iets. Nu omdat aurobindo apotex heeft overgenomen Kreeg ik aurobindo lorazepam. En dacht zal wel weer niet werken. Was nl ook zo met mijn temazepam apotex, wat aurobindo werdt. Maar apotheker had me overtuigd dat dezelfde stoffen in zaten. Dus ik probeerde het maar. Deed niks. Dacht[lees meer...] nog wellicht placebo effect. Tot later op die dag spontane echt heftige buikloop. Bleef gebruiken want ik had niks anders. Deed niks met de gedachten. Alleen maar heftige buikloop. Totdat ik me herrineerde dat ik voor noodgevallen nog apotex had in mijn portomonee. En ja werkte diezelfde dag nog voor de gedachten. Dag later buikloop geheel weg. Volgens mij wordt aurubindo lorazepam nu zo goedkoop mogelijk gemaakt wellicht in india. Wellicht vervuilde grondstoffen uit india? Nee ik hoef geen aurobindo meer.

07-08-2022 | Man | 45
lorazepam (1mg)
Ik ben een man van 45 en werd op jonge leeftijd al geconfronteerd met angsten en depressies dan wel dwangneuroses. Een familiekwaal, zo bleek al gauw. Rond mn 17e zat ik aan de Seroxat en kreeg daar 1 mg Lorazepam bij. Dat was voor mij een fijne combi en ik heb daar jaren mee vooruit gekund. Tot ik dacht dat het ook wel zonder zou lukken. Een grove fout want het kwam all[lees meer...]emaal keihard terug. Weer opnieuw beginnen dus. School en werk waren geen opties meer. Ik werd 100% afgekeurd. De jaren daarna heb ik leren omgaan met de situatie. Met Paroxetine en Lorazepam als goede kameraden. Veel gevoel kwijtgeraakt die tijd. Beetje zombie. Geen interesse meer in vrouwen en ook andere dingen, zoals gitaar spelen, deden me weinig. Het zijn de offers die ik heb moeten brengen om te komen waar ik nu ben. Een wereldje wat erg klein is, maar waar ik me veilig voel. Soms zelfs gelukkig, het is niet anders. Ik gebruik nu 50 mg paroxetine en 7 tot 8 mg Lorazepam per dag. Als ik hier oud mee kan worden… prima. Het zij zo.

17-07-2022 | Man | 45
lorazepam (2mg)
Ik gebuik APOTEX lorazazepam 2mg 2*per dag. Werkte voor mijn negatieve malende gedachtengang. Nu kreeg ik AUROBINDO lorazepam, zelfde sterkte. De aphotheker zei dat alleen het doosje was veranderd. En heeft de ingrendienten lijst met me doorgenomen. En ja volgend die lijst zat er hezelfde in. Dus aangenomen. maar werkte totaal niet. Alleen heftige buikloop nu al e[lees meer...]en paar dagen sinds iname. Nu had ik nog een paar APOTEX in reserve, voor het geval dat. En Ja deze werken weer Zoals eerst. Malende gedachtengang is weer wat rustiger. Buikloop lijkt tot nu toe weg maar dat is te vroeg om te zeggen. Ditzelfde effect van niet werken had ik ook toen ik aurobindo temezapam kreeg. Werkte ook totaal niet. Deed helemaal niks. Toen kreeg ik de APOTEX versie. En die werkte wel. De buikloop wellicht te verklaren, omdat het india gemaakt wordt, wellicht vervuilde medicatie? Wellicht iemand anders met hetzelfde probleem. Apotex/aurobindo?

06-01-2020 | Man | 44
lorazepam (1mg)
Doet meestal wat er van verwacht wordt, ongeveer 7 van de 10 keer. Wel oppassen met Quitiapine er bij, dan word ik zeer brak wakker.

10-03-2017 | Vrouw | 44
Psychische klachten
Verschrikkelijk. Ik was zo blij dat ik gestopt was sinds in in Portugal woon werk en fijn samenleef met mijn man. In Nederland op familiebezoek kreeg ik controle gesprek met spv Bipolair Grijze Generaal. Zij besloten toen dat ik 400 mg Quetiapine weer moest innemen en 5x 1mg Lorazepam. Van 0 tot en 400 en die avond 800 mg. Ik dacht dat ik doodging. Ik riep dat ik zwan[lees meer...]ger was en daar wilden ze niet naar luisteren?!! Gezondheidszorg NL waar zijn jullie mee bezig?

25-11-2018 | Vrouw | 43
lorazepam (1mg)
Ik heb PTSS Gebruik het indien nodig maar op dit moment 3 x per dag. Ik zorg er voor dat ik het niet te lang gebruik ivm afhankelijkheid. Maar wat zou ik graag willen dat ik dit gewoon structureel kan slikken! Het is een wonder! Met lorazepam kan ik functioneren! Enige echte probleem is dat je eigenlijk niet mag autorijden. Ik vraag me alleen af wat gevaarlijker is. Ik zon[lees meer...]der lorazepam achter het stuur of met.....

21-04-2018 | Man | 42
lorazepam (2,5mg)
Fantastisch middel. Een lorazepam in de morgen is een dag zonder zorgen! ☀️

26-10-2021 | Vrouw | 41
lorazepam (2,5mg)
Ik ben begonnen met lorazepam nadat ik ruim 2,5 jaar niet meer in diepe slaap viel, allerlei medicatie had gehad maar gewoon niet werkte. Door de fibromyalgie staan mijn spieren constant gespannen, de eerste keer lorazepam was een verademing voor mij, ontspannen spieren en een ontspannen lijf. Ik viel vaker en dieper in slaap. Raakte er wel heel snel afhankelijk en versla[lees meer...]afd aan, ik had ook steeds een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te ervaren. Doordat ik zelf dacht dat de lorazepam mijn redding was en ik niet zonder kon had ik oogkleppen op wat er daadwerkelijk gebeurde. Ik kreeg alsmaar sterkere suïcidale gedachten, ik raakte uitgeput doordat ik 24/7 in paniek was, opgejaagd voelde en bang was, mijn ptss klachten verergerde enorm en ik had zelf totaal niet door dat het gebeurde en dat het door de lorazepam kwam. Achteraf gezien een erg enge periode, nooit verwacht dat ik mijzelf zo kwijt kon raken en aan de duistere kant kon komen door medicatie

12-02-2018 | Man | 41
lorazepam (1mg)
Ik slikte al geruime tijd Citalopram. Dat hielp niet meer, dus gaan mediceren met Alcohol. Na de dood van mijn hondje werden de angsten zo hoog dat ik van ellende een overdosis Citalopram heb genomen. Na een nacht in het ziekenhuis kreeg ik Lorazepam mee. Werkte direct (15 min.) en goed.

23-01-2018 | Vrouw | 40
lorazepam (1mg)
Vanwege afbouw/ opbouw AD, na een slechte reactie op een goed helpende AD. De AD gaf Tachyphylaxis. Betekend dat de werking veranderde van de AD. Dit zorgde voor klachten die ik niet kon verklaren. De AD werd opgehoogd omdat niet duidelijk wat aan de hand was. Daar werd ik nog veeeeel zieker van en toen kreeg ik lorazepam. Iedere keer als ik de hulpverlening vroeg of ik ni[lees meer...]et moest stoppen met de lorazepam zeiden ze dat ik me niet zo veel zorgen moest maken en dat het geen kwaad kon en dat ik zo'n lage dosis had. Toen ik er eindelijk mee mocht stoppen waren we maanden verder. De afbouw ging helemaal niet en ik lag fysiek als een dood vogeltje bij mijn ouders op de bank. Ik heb de 6 maanden daarna als een kasplantje gefunctioneerd, met symptomen door mijn hele lichaam en psyche die met geen pen te beschrijven zijn. De HEL. Dikke afrader om ooit een benzo te nemen, maar als het echt moet, doe het dan zo kort mogelijk en zo laag mogelijk. Ik ben overgestapt naar Diazepam omdat de lorazepam afbouwen te moeilijk is door zijn korte werking. Mijn advies: neem het niet! Lees op internet wat je moet weten over benzo's voordat je het neemt.

26-09-2017 | Vrouw | 40
lorazepam (1mg)
Lorazepam veel gebruikt 1 mg. Van 1 stuks tot 6 stuks per dag tijdens erstige depressie vorig jaar. Uiteindelijk gaan ze minder goed werken en ben ik bewust gaan afbouwen, 2 maanden geleden zat ik op 1 tot 2 per dag! Tot ik in een scheiding kwam en plots ernstige paniek en angst had. Het was opname (wat niet wenselijk was) of verhoging naar 4x2,5 mg per dag. De angst en [lees meer...]paniek zijn nu handelbaar en kan ik bij de kids blijven, maar vermoeid ben ik wel. Dat 1000x liever dan die verschrikkelijke angsten

26-09-2017 | Vrouw | 40
lorazepam (2,5mg)
Ernstige angst en paniekstoornis. Werd veel erger door komende scheiding

12-12-2020 | Vrouw | 39

06-08-2022 | Man | 38
lorazepam (1mg)
Werkt echt goed tegen slapeloosheid en spierspanning hoog in een nekregio

22-10-2019 | Man | 38
Tinnitus
Werkt bij mij voor geen meter. Allerlei pammen geprobeerd maar deze doet mij niets. Er gaat niks boven Tranxene 50mg.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum