lorazepam

Onrust (5 meningen)
Epilepsie (1 mening)

31-08-2021 | Vrouw | 64
Hyperventilatie
Ik ben een vrouw van 64 jaar oud en Ik gebruik al 35 jaar lorazepam. Ik ben er 2 keer vanaf geweest doordat ik in verwachting was van mijn kinderen. Ik ben er toen in beide keren in 1 keer mee gestopt (CT). Mijn toenmalige huisarts zei na mijn bevallingen, en nadat ik weer paniekaanvallen kreeg omdat ik mijn dochtertje in de kinderstoel zag zitten zonder hoofd omdat late[lees meer...]r bleek dat mijn gezichtsveld niet goed was door migraine dat ik maar weer door moest gaan met lorazepam (had hij dat maar niet gezegd!). Tot en met 28 januari 2020 gebruikte 3 keer p/d 1 mg lorazepam (een morgens en twee in de avond) en dat ging hartstikke goed. Maar toen kreeg ik een horrornacht. Ik schrok wakker en vanaf dat moment kon ik 8 nachten niet slapen en alleen maar huilbuien. Ik zou toen haast opgenomen zijn maar gelukkig kwamen we er net op tijd achter dat ik verkeerd ademde (via mijn borst i.p.v. via mijn buik). Ondanks dat ik een psychiater heb en een psycholoog heb gehad zijn we er nog steeds niet achter gekomen wat er die nacht gebeurt is. Uiteindelijk is er op medicatie gebied van alles gebeurd, ik heb o. 4 antidepressiva 's gehad (hielpen niet) en ik zit nu op 7 lorazepam 's. Ik heb nu afgesproken met mijn psychiater dat ik wil gaan afbouwen ondanks dat ik nog niet helemaal stabiel ben en dat ik gewenning heb. Heel voorzichtig begonnen met 7 dagen lang 0,1 mg per dag. Dag 8 t/m 15 doen we 0,2 mg p/d, etc. Dan zou ik over 35 dagen op 6,5 mg p/d zitten. Als ondersteuning mag ik 1 of 2 keer p/w 1,25 mg diazepam erbij innemen. Ik hoop dat het me lukt om weer terug te gaan na die 3 mg lorazepam p/d. En als dat gelukt is die 3 x 1 mg lorazepam te vervangen door 3 x 10 mg diazepam. En als dat ook gelukt is vervolgens ook die diazepam af te gaan bouwen.

28-11-2020 | Man | 64
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel langdurig. Het maakt mijn leven leefbaar. Heb angst en paniek sinds 1968. Drie maal opgenomen geweest, en vijf maal een antidepressiva gebruikt die geen resultaat boden. Ook vele ambulante behandelingen gehad. Nu wil de huisarts dat ik hiermee stop. Een psychiater heeft voorgesteld weer een antidepressivum plus antipsychotica en opname in Ermelo. Kortom[lees meer...] weer experimenteren. Waarom mag ik Lorazepam niet blijven gebruiken? Laten ze pragmatisch zijn. Ken het verhaal van verslaving etc. Maar je neemt het medicijn weg en wat dan?

04-10-2020 | Man | 64
lorazepam (0.50)
Gebruikte 5 jaar 1 mg per en 20 mg fluoxetine. Ging prima, maar bij begin corona eerst 4 x per dag 1.25 mg en 40 mg fluoxetine. Moest afbouwen, zeer zwaar, zit nu op 3x0.50 per dag en 40 mg fluoxetine. Moet eigenlijk van mijn arts helemaal stoppen maar zie het eigenlijk niet zitten. Werk die fluoxetine eigenlijk wel?

09-11-2020 | Man | 63
lorazepam (1mg)
Ik heb lorazepam gekregen naast Haldol, seroquel en lexapro om mijn angsten te onderdrukken. De drie laatst genoemden hebben mij het minst geholpen ( dat is mijn gevoel) Ik werd er wel vreselijk duf van en had veel slaap. Ook kreeg ik bijzonder veel honger (bijwerking van seroquel), vooral savonds laat, ik kon eten wat ik wilde, het honger gevoel ging niet weg. In de begi[lees meer...]n periode nam ik 3 mg lorazepam per dag en eentje indien nodig. Als ik dan een paniek aanval kreeg dan nam ik een tablet lorazepam in en dan ging de angst weg binnen 30 minuten. De acute oplossing was lopen, zeg maar proberen te vluchten. Inmiddels heb ik de haldol, lexapro en seroquel afgebouwd, daar in tegen ben ik in de tussentijd over gestapt op escitalopram, een Serotonine heropname remmer (SSRI). Het afbouwen daar van is een serieuze zaak, je kunt er niet zo maar mee stoppen. Dus langzaam afbouwen nu met een halve mg per maand. Dat is redelijk te doen. De angsten zijn inmiddels al anderhalf jaar weg, ik gebruik nog wel de lorazepam om mij bij het afbouwen van de escitalopram te ondersteunen. Hiervoor gebruik ik 0,25 tot 0,5 mg indien nodig. Lorazepam is dus een geweldige angst onderdrukker, werkt snel en effectief. Je moet alleen oppassen met gewenning en verslaving. Nog een paar maandjes en dan hoop ik van al deze medicijnen af te zijn, in alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ze helpen; hoe dan ook. Maar daar moet wel de kant tekening geplaatst worden dat je inlevert op heel veel andere gebieden. Als je echter vanuit een crisis situatie in deze zorg-sector komt te vallen zoals ik, dan heb je eigenlijk geen keuze.

16-02-2020 | Man | 63
lorazepam (2,5mg)
Ben 10 jaar geleden met Lorezepam begonnen. En wil er nu van af ben nu aan het afbouwen van 1,8 mg naar 1,5 mg maar dit valt me zeer zwaar. Heb nu 1 mg besteld om stapjes wat kleiner te maken. Graag tip of /en reactie.

17-05-2017 | Vrouw | 63
lorazepam (2,5mg)
Het neemt iid de angst, went alleen heel snel. Bijwerkingen: slechter geheugen en af en toe onzeker op de benen.

23-02-2014 | Man | 63
Epilepsie
Kreeg in 1981 spieruitval en plaste in mijn broek, kreeg 8 aanvallen per dag. Kreeg Temesta, na 3 mnd op bed liggen werden aanvalllen minder. Na jaar afgekeurd, zo gauw ik mij inspande, ging het weer fout. Kreeg daarna Lorazepam, na 15 jaar vroeg ik aan arts wat ik nou eigenlijk had??? Hij keek in zijn Comp: U heeft vorm van Epilepsie en hij vroeg waarom ik niet na 3 mn[lees meer...]d gestopt was met medicijnen. Heb maar niets gezegd!! Als je aldoor gekeurd wordt, en je mag niets doen, was zwijgen het beste!! Afkicken, had ik al eens zelf geprobeerd, maar de bijverschijnselen zijn dusdanig dat dit onder begeleiding zou moeten doen. Ben nu 63 jr, voelde me al die tijd Prima en van alles gedaan! Kon na vijf jaar mijn plas niet goed op houden, dus inlegkruisjes, en kreeg in 2002 plotseling na 8 inplantaten 2004 Vitoligo??? Is het slecht, of heb ik iets op gelopen van het slikken, kan ik zonder na 33 jaar?????

04-10-2020 | Man | 62
lorazepam (2,5mg)
Helpt mij de dag goed door. Relatief weinig angst, kan de stad in, maak kleine ritje met de auto buiten mijn stad tot ca 30 km, maak wandeling buiten de stad en kleine fietstochtjes.

18-08-2019 | Vrouw | 62
lorazepam (1mg)
Na 30 jaar Bromazepam gebruik 2x dgs 6 mg is het middel plotsklaps niet meer in de handel. niet kunnen afbouwen (had geen bijwerkingen) Resultaat Heftige angstaanvallen (functioneren niet mogelijk alleen achter de tafel zitten)Start Lorazepam 2x dgs 1 mg. Direct een droge mond, depersonalisatie en derealisatie. Word er wel kalm van maar is bocht. Morgen weer iets anders pr[lees meer...]oberen in overleg met de arts. Fijn bedankt farmaceutische industrie! Boos

07-07-2021 | Man | 61

23-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Gebruik lorazepam sinds ik aan tinnitus lijd Door mijn hyperacusis kan ik de tinnitus niet verdragen Met lorazepam lukt dat echter wel Vanwege het verslavende en afnemende effect zoek ik een alternatief

23-11-2017 | Man | 61
lorazepam (1mg)
Ik krijg losse tabletten in een potje (30 stuks). Is dit normaal? Want deze helpt niet meer!

09-05-2017 | Man | 61
Chronische depressie
Door het gebruik van lorazepam (en vergelijkbare middelen) wordt iedere emotie onderdrukt wat leidt tot verlies van persoonlijkheid en tot grote kwetsbaarheid voor kwade bedoelingen en manipulaties van anderen (och, het maakt me allemaal niet uit).

08-01-2020 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Slik sinds mijn 27e jaar nu 60 jaar dus 33 jaar iedere dag deze 8 tabletten van 2,5 mg per dag.Ik kan er zeer goed mee leven en maakt dat ik gelukkig nog eens het huis uit kan of leuke dingen kan doen zonder angst .Het middel geeft me ook energie als ik sävonds nog naar een verjaardag moet.Verder leef ik gezond geen drank niet roken en geen overtollige zoetwaren of teveel [lees meer...]eten verorberen.Mijn vader heeft het ook vanaf zijn 35E jaar geslikt en is er zeer oud mee geworden zonder enige bijwerkingen of klachten .De medicijnen waren voor geschreven door mijn oom die huisarts was.Hij vertelde altijd het is beter een temesta (lorazepam teslikken )dan vroeg te moeten sterven aan stress .Daar ben ik het helemaal me eens ,maar voordat u besluit om dit middel te gaan gebruiken ga AUB eerst langs de Huisarts want niet iedereen zal dezelfde ervaringen hebben als mijn vader en ik .Het is en blijft verslavend voor het hele leven bij langdurig gebruik .

12-08-2016 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Dag, slik vrij lange tijd Lorazepam. Voorheen gebruikte ik Temesta 2,5 mg en dat beviel mij beter. Had er minder van nodig. Nu is Temesta in Nederland niet meer te krijgen, wel in Duitsland, Belgie en nog meer landen. Weet iemand hoe ik aan Temesta kan komen? Groet, Cor

05-02-2015 | Man | 60
lorazepam
Nervositeit
Had veel last van angst en gespannen gevoel en heeft sinds het gebruik mijn leven positief veranderd.