Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

02-09-2020 | Man | 52
Alcoholverslaving
Mijn psychiater vond het verstandig om, indien zonder direct toezicht, in ieder geval met medicinale ondersteuning op te soberen. Dit gaat met een afbouwschema. De eerste dagen is de dosering dan redelijk hoog. Eerlijk gezegd was ik blij toen ik mocht stoppen. Je slaapt er heerlijk op maar overdag is het toch heftiger dan ik had verwacht. Ik vlakte er best van af en mijn [lees meer...]motoriek werd er ook bepaald niet beter op. (pas op in verkeer en met machines, kinderen etc.) Wel heb ik nu nog wat voorgeschreven van de arts voor noodgevallen. En daar is het, voor mij, naast het stoppen met drinken, denk ik met name goed voor want het maakt je wel een stuk rustiger. Maar ik zou zeker oppassen voor medicijnverslaving (zoals ook wordt aangegeven) en ik zou het zeker niet te vaak willen gebruiken daar vind ik het te heftig voor.

08-02-2020 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
Het is een in slaper x steeds honger x rare mond smaak

10-12-2019 | Vrouw | 52
lorazepam (1mg)
Na 20 jaar bromazepam 3 mg te hebben gebruikt, 6 keer per dag de helft, was deze niet meer te krijgen.. Overgegaan op lorazepam 1 mg waarvan ik er 4 keer een halve slik door de weeks en in het weekend 3 keer een halve, heb ik mijn leven weer terug! Inmiddels slik ik het nu 5 maanden en ben 10 kilo afgevallen. Dit was ik aangekomen van de bromazepam.kortom,voor mij niks and[lees meer...]ers meer

19-07-2019 | Man | 52
lorazepam (2,5mg)
het is een zeer goed medicijn tegen anxiety bevingen slapeloosheid angstgevoelens zenuwachtigheid en prikkelbaarheid. het werkt zeer goed indien gepaard met antidepressiva . mAAR DE DAG nadien wanneer dit medicijn is uitgewerkt komen de angst aanvallen terug zoals een boomerang dan heeft men terug een nodig en alle dagen zoals een visieuze cirkel. Het werkt zeer verslaven[lees meer...]d op lange termijn. vooral na een 5 of 10 tal jaren gebruik.

02-10-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Aerobendo werkt niet! Apotex wel! Kijk verder voor ander merk! België!

30-07-2019 | Vrouw | 53
lorazepam (2mg)
ik ben zeer tevreden met Loramezapan 2 mg elke avond 1 en 1 trazolan en ik slaap er nog steeds goed van. ongeveer 4 jaar in gebruik en werk nog steeds heel goed

12-12-2018 | Vrouw | 53
lorazepam (1mg)
We zijn 5 jaar geleden verhuisd naar een plaats waar ik me absoluut niet gelukkig voelde. Ben daarbij in de menopause. Slapeloosheid is toen begonnen. Neem dagelijks 1mg bij het slapen gaan. Is zeer effectief, maar zou er heel graag mee stoppen omdat ik gelezen heb dat het een verhoogd risico op dementie geeft.

07-11-2019 | Vrouw | 54
Angst
Doordat ik 6 jaar geleden het een en ander heb meegemaakt, heb ik PTSS, ik was erg angstig en kon helemaal niet meer slapen. Mijn HA heeft mij toen Lorazepam voorgeschreven 2,5 mg en er ging een wereld voor mij open. In het begin slikte ik er 2x 2,5 mg voor het slapen gaan, nu 6 jaar later zit ik op 1.25 mg. Lorazepam is het enigste wat bij mij werkt en voel mij er heerlij[lees meer...]k bij, goed slapen, geen angst meer. Maar oppassen met autorijden want het kan je reactievermogen verminderen. Ik probeer het nog verder af te bouwen en als dat niet lukt dan zeg ik lang leve Lorazepam.

29-04-2019 | Man | 54
lorazepam (1mg)
Ter behandeling van mijn angststoornis kreeg ik antidepressiva voorgeschreven. Omdat de werking hiervan minimaal 6 weken duurt ter overbrugging Lorazepam gekregen. ‘S nachts 1 Mg en overdag twee keer een halve milligram. In het begin was ik wat wazig, ,smorgens na het opstaan, maar na een week niet meer. De Lorazepam maakte dat de angstgevoelens onderdrukt werden en [lees meer...]het piekeren stopte. Nu bijna 9 maanden verder met de vierde antidepressiva die indelijk wat lijkt te doen kan ik makkelijk Lorazepam verminderen, op goede dagen niets, en op mindere dagen naar behoefte. Fijn spul

23-04-2019 | Man | 54
lorazepam (1mg)
neemt de werking af wanneer je het zo lang gebruikt?

10-07-2023 | Man | 55
lorazepam (1mg)
Afkicken afschuwelijk, ook met taperingstrips. Eerst mislukte poging zonder taperingstrips. Zeer verslavend. Ik snap niet hoe de ggz dit middel langer als 2 weken kan voorschrijven en niet op de risico s wijst. Bijwerkingen worden door behandelaars gebagatelliseerd. Onverantwoord! Tijdens Afkicken vooral laatste fase waarin ik nu zit slopend. 0,05 mg afbouwen per week e[lees meer...]rvaar ik als zeer moeilijk

30-01-2023 | Vrouw | 56
lorazepam (2,5mg)
Gebruikte eerst lorazepam van Apotex, werkte prima, had geen bijwerkingen. Nu van Aurobindo, heel veel bijwerkingen. Totaal geen baat bij. Ben wel klaar met lorazepam nu Apotex niet meer verkrijgbaar is en wil in overleg met huisarts afbouwen volgens afbouwschema van het Ashton Manual (geleidelijke omzetting naar diazepam in dezelfde dosis en dan met diazepam geleidelijk[lees meer...] afbouwen)

22-01-2023 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Ik heb afgebouwd met een drankje van lorazepam. Ik ging per 28 dagen 0,3 naar beneden. Dit deed ik in 280 ml water en deed daar de 0,3 in. Elke dag haalde ik daar 10 ml vanaf. Dan heb je nog wel ontwenningsverschijnselen maar veel meer te hanteren.

01-08-2020 | Vrouw | 58
lorazepam (1mg)
Ik neem lorazepam om de vreselijke bijwerkingen van citalopram te onderdrukken en dat is meteen na inname goed gelukt ik heb weer rust na 10 weken vreselijke bijwerkingen citalopram . Al 3 weken rust en voel mij super goed.

10-06-2020 | Vrouw | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik het met mate, 10 tabletten per kwartaal, Als ik erg gestresst ben, werkt perfect, je voelt je rustig worden. En je slaapt heerlijk. Ik gebruikte ze ongeveer 8 jaar, mijn nieuwe huisarts Wil ze mij niet meer geven, omdat ik ze weinig gebruik, dus vindt hij dat ik helemaal Zonder kan, ik heb geen afkickverschijnselen. Maar in een stressperiode zou het toch [lees meer...]fijn zijn als ik er een kan nemen.

10-05-2019 | Vrouw | 58
lorazepam (1mg)
Sinds 2 maanden gebruik ik 1,5 Mg p.d vanwege angst en paniek bij burn out. Heb gelukkig niet hoeven ophogen maar wil nu graag minderen. Ben daar best wat huiverig voor ( heb gegoogeld en had dat natuurlijk niet moeten doen) Verder heeft het me goed door de ergste tijd heen geholpen. Enige is dat ik een wat ‘wattig’ gevoel in mijn hoofd heb maar dit kan ook met de bu[lees meer...]rn out te maken hebben.