Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

27-02-2022 | Man | 71
Tinnitus
Ik kreeg februari 2021 van de ene dag op de andere chronische tinnitus. Een paar maanden door een hel gegaan wegens slaapstoornis die ook depressies veroorzaakte. Kreeg eerst lorazepam en mirtazepine. Ik heb inmiddels afgebouwd tot een halve gram lorezepam . Ik heb de hele nacht een laptop naast mijn bed die een YouTube video afspeelt met het geluid van regen en onweer en[lees meer...] ik slaap weer redelijk goed. Lorezepam verslavend?: interesseert me niets zolang ik maar weer goed slaap.

01-12-2021 | Man | 36
lorazepam (1mg)
Ik slik sinds gisteren lorazepam ervaar wel rust nu maar ook beetje bijwerkingen ....gaan die liggen? Na verloop van tijd zo dat ik uit me cirkel kan komen en miss gaan werken en meer socialer worden voor nu ben k alleen maar duizelig en moe en slap

09-10-2021 | Man | 29
lorazepam (1mg)
Voorgeschreven gekregen voor mijn gegeneraliseerde angststoornis. Ik gebruik het zonodig 1mg per keer als ik erg aan het piekeren ben en eenzaam ben. Het haalt mij dan goed uit de negatieve spiraal. De angsten verdwijnen dan naar de achtergrond en ik kan weer aan leuke dingen denken en het piekeren stopt. Daarnaast slaap ik er ook beter door in bij gebruik savonds. Echt ee[lees meer...]n goed middel voor gebruik tegen angsten en piekeren. Probeer het alleen te nemen indien ik niet meer uit de vicieuze cirkel van angsten kom, dit is periodes wat minder. Maar gemiddeld 2 keer per week 1mg, er treedt bij mij geen verslaving of gewenning op.

16-09-2021 | Man | 33
Overspannen/burn-out
Toen ik in elkaar ben gezakt 2018 echt 4 weken niet geslapen bij de dokter op mijn knieen voor een sterke slaapmiddel ,helaas wilde dokter geen pammetje mocht ivm verslavingsfactor heb ik van de dokter eerst andere middeltjes gekregen als vervanger quetiapine (antipscychotycum) maar dan als slaapmiddel. Dit middel werkte niet voor mij en verergerde mijn angst en paniek al[lees meer...]leen maar. Toen heb ik me bewust op laten nemen om zo maar aan goede slaapmedicijnen te kunnen komen.Ik liep met mijn ziel onder me armen. 1e avond 2x 1mg lorazepam en sliep die nacht weer als een roosje Daarna hebben ze mij daar intern geprobeerd van de lorazepam over te zetten op een tricyclische antidepressiva mirtazepine omdat deze uiteindelijk de taak over zou nemen. Na 3 nachten proberen de overstap te maken lorazepam>mirtazepine ben ik zo dom geweest om toch aan de lorazepam te blijven en heb er zeker nog 3.5 jaar aan gezeten Op het laatste van de periode zat ik op een dosering van 8 mg per dag . Je hebt steeds meer nodig dan voorheen door gewenning. Maar goed lorazepam heeft me wel uit de stront getrokken want ik kwam vanuit een rolstoel en geen gesprek meer kunnen voeren. Uiteindelijk ben ik op een ssri genaamd paroxetine ingesteld naast de lorazepam Later besloten om af te bouwen met de lorazepam Dit door de lorazepam te switchen met diazepam En dan de volle dosis in stappen afbouwen naar 0 De eerste 3 dagen net een junk trillen zweten maar toen pakte de diazepam het over en ik moet zeggen dat het vanaf toen haast vlekkeloos af te bouwen was. Dus van 8 mg lorazepam = 40 mg diazepam naar 0 in 2.5 maand Dus tsja het is wel mogelijk hoor en dan moet ik wel zeggen met ondersteuning van de antidepressiva want die remt ook de stresass. De paroxetine heb ik ook nog gelrobeert af te bouwen maar tevergeefs komen de vage stresklachten dan langzaam weer terug. Dus blijf ik die lekker gebruiken 20mg paroxetine. Ik heb daar vrede mee gesloten en blij dat ik nu weer een beetje leven terug heb gevonden. Wees geduldig met medicijnen,en uiteraard voorzichtig. Dan gaat het in de meeste gevallen wel goed en kan het je redden Good luck

07-07-2021 | Man | 61

06-07-2021 | Man | 65

09-06-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Door het gebruik van Lorazepam is mijn leven leefbaar. Heb periodes gehad dat ik niet gebruikte maar dan was de angst zo aanwezig dat het niet leuk meer was. Vele behandelingen ten spijt, ik ben er blij mee overigens mijn huisarts niet maar blijft het voorschrijven.

05-04-2021 | Man | 65
lorazepam (2,5mg)
Dit medicijn van prolepha geeft rare informatie over eten,als u de volledige dosis s avonds inneemt mag u pas na 4 uur eten op zijn vroegst.Zoniet dan kunt uzich ziek voelen de andere dag. Ik henb het hele internet na gekeken maar kan hier niks veder over vinden ,als ik dus nu een tablet neem een hele mag ik 4 uur niet eten?

11-03-2021 | Man | 37
Spierpijn
Ontspant de spieren bij spierpijn, goed resultaat

22-02-2021 | Man | 51
lorazepam (1mg)
Ik mag zonodig een halve tot een hele tablet per dag. Ik moet zeggen dat ik ze dagelijks gebruik sinds een paar maanden. De verhalen die ik lees over verslaving en de waarschuwingen van mijn huisarts maken dat ik angstiger word. Ik deel 1 tablet in vieren dus neem 0,25 mg per keer. Dat eenmaal op een dag. Maar elke dag is weer een strijd. Wel of niet nemen? Sla weleens een[lees meer...] dag over en moet zeggen dat ik, naast wat slechter slapen, niet echt ontwenningsverschijnselen heb. Vraag mij toch wel af....wat is wijsheid? Elke dag een pilletje of elke dag in angst leven? Het is verslavend maar dat is antidepressiva ook. Slik naast Lorazepam ook 7.5 mg Mirtazapine en 10 mg escitalopram.

28-11-2020 | Man | 64
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel langdurig. Het maakt mijn leven leefbaar. Heb angst en paniek sinds 1968. Drie maal opgenomen geweest, en vijf maal een antidepressiva gebruikt die geen resultaat boden. Ook vele ambulante behandelingen gehad. Nu wil de huisarts dat ik hiermee stop. Een psychiater heeft voorgesteld weer een antidepressivum plus antipsychotica en opname in Ermelo. Kortom[lees meer...] weer experimenteren. Waarom mag ik Lorazepam niet blijven gebruiken? Laten ze pragmatisch zijn. Ken het verhaal van verslaving etc. Maar je neemt het medicijn weg en wat dan?

09-11-2020 | Man | 63
lorazepam (1mg)
Ik heb lorazepam gekregen naast Haldol, seroquel en lexapro om mijn angsten te onderdrukken. De drie laatst genoemden hebben mij het minst geholpen ( dat is mijn gevoel) Ik werd er wel vreselijk duf van en had veel slaap. Ook kreeg ik bijzonder veel honger (bijwerking van seroquel), vooral savonds laat, ik kon eten wat ik wilde, het honger gevoel ging niet weg. In de begi[lees meer...]n periode nam ik 3 mg lorazepam per dag en eentje indien nodig. Als ik dan een paniek aanval kreeg dan nam ik een tablet lorazepam in en dan ging de angst weg binnen 30 minuten. De acute oplossing was lopen, zeg maar proberen te vluchten. Inmiddels heb ik de haldol, lexapro en seroquel afgebouwd, daar in tegen ben ik in de tussentijd over gestapt op escitalopram, een Serotonine heropname remmer (SSRI). Het afbouwen daar van is een serieuze zaak, je kunt er niet zo maar mee stoppen. Dus langzaam afbouwen nu met een halve mg per maand. Dat is redelijk te doen. De angsten zijn inmiddels al anderhalf jaar weg, ik gebruik nog wel de lorazepam om mij bij het afbouwen van de escitalopram te ondersteunen. Hiervoor gebruik ik 0,25 tot 0,5 mg indien nodig. Lorazepam is dus een geweldige angst onderdrukker, werkt snel en effectief. Je moet alleen oppassen met gewenning en verslaving. Nog een paar maandjes en dan hoop ik van al deze medicijnen af te zijn, in alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ze helpen; hoe dan ook. Maar daar moet wel de kant tekening geplaatst worden dat je inlevert op heel veel andere gebieden. Als je echter vanuit een crisis situatie in deze zorg-sector komt te vallen zoals ik, dan heb je eigenlijk geen keuze.

23-10-2020 | Man | 74
lorazepam (1mg)
Ik heb op advies van een jonge Apotheker [F] het gebruik af gebouwd tot +/- 2 stuks in 2 weken. Was in het begin moeilijk,ik was dus verslaafd. Gebruikte soms 2 a 3 mg. per dag. Dat was niet zo mooi. Nu gebruik ik het als ik in paniek of spanning verkeer. Dit komt ALTIJD van buiten af. [Schreeuwende mensen , en of ruzie om me heen] NB,ben gelijktijdig 100 % gestopt met [lees meer...]Alcohol ! Ik gebruite het vaak samen , niet slim ! Ben nu 2 maanden aan het ontwennen,hetgeen goed gaat.!

04-10-2020 | Man | 64
lorazepam (0.50)
Gebruikte 5 jaar 1 mg per en 20 mg fluoxetine. Ging prima, maar bij begin corona eerst 4 x per dag 1.25 mg en 40 mg fluoxetine. Moest afbouwen, zeer zwaar, zit nu op 3x0.50 per dag en 40 mg fluoxetine. Moet eigenlijk van mijn arts helemaal stoppen maar zie het eigenlijk niet zitten. Werk die fluoxetine eigenlijk wel?

04-10-2020 | Man | 62
lorazepam (2,5mg)
Helpt mij de dag goed door. Relatief weinig angst, kan de stad in, maak kleine ritje met de auto buiten mijn stad tot ca 30 km, maak wandeling buiten de stad en kleine fietstochtjes.

02-09-2020 | Man | 52
Alcoholverslaving
Mijn psychiater vond het verstandig om, indien zonder direct toezicht, in ieder geval met medicinale ondersteuning op te soberen. Dit gaat met een afbouwschema. De eerste dagen is de dosering dan redelijk hoog. Eerlijk gezegd was ik blij toen ik mocht stoppen. Je slaapt er heerlijk op maar overdag is het toch heftiger dan ik had verwacht. Ik vlakte er best van af en mijn [lees meer...]motoriek werd er ook bepaald niet beter op. (pas op in verkeer en met machines, kinderen etc.) Wel heb ik nu nog wat voorgeschreven van de arts voor noodgevallen. En daar is het, voor mij, naast het stoppen met drinken, denk ik met name goed voor want het maakt je wel een stuk rustiger. Maar ik zou zeker oppassen voor medicijnverslaving (zoals ook wordt aangegeven) en ik zou het zeker niet te vaak willen gebruiken daar vind ik het te heftig voor.