Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

23-03-2019 | Man | 59
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel eigenlijk al vanaf 1981 ,de medicijnen krijg ik van mijn vader die ook klachten had.Deze tabletten werden voorgeschreven door mijn oom die huisarts was. Ik en ook mijn vader hebben geen angst klachten als we dit middel gebruiken ,ook heeft dit middel geholpen mij van het roken af te komen ,ook heeft het mijn vader geholpen van de drank af te komen.We [lees meer...]hebben beiden totaal geen enkele bijwerkingen ervaren.Alleen moet je in het begin van het gebruik even aftasten samen met je arts waar voor jouw de goede dosis licht .Maar ondanks mijn 20mg perdag kun je er 100 jaar mee worden geen stress klachten ,geen paniek aanvallen .Onze ervaringen zijn meer dan geweldig te noemen .

08-01-2020 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Slik sinds mijn 27e jaar nu 60 jaar dus 33 jaar iedere dag deze 8 tabletten van 2,5 mg per dag.Ik kan er zeer goed mee leven en maakt dat ik gelukkig nog eens het huis uit kan of leuke dingen kan doen zonder angst .Het middel geeft me ook energie als ik sävonds nog naar een verjaardag moet.Verder leef ik gezond geen drank niet roken en geen overtollige zoetwaren of teveel [lees meer...]eten verorberen.Mijn vader heeft het ook vanaf zijn 35E jaar geslikt en is er zeer oud mee geworden zonder enige bijwerkingen of klachten .De medicijnen waren voor geschreven door mijn oom die huisarts was.Hij vertelde altijd het is beter een temesta (lorazepam teslikken )dan vroeg te moeten sterven aan stress .Daar ben ik het helemaal me eens ,maar voordat u besluit om dit middel te gaan gebruiken ga AUB eerst langs de Huisarts want niet iedereen zal dezelfde ervaringen hebben als mijn vader en ik .Het is en blijft verslavend voor het hele leven bij langdurig gebruik .

07-07-2021 | Man | 61

23-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Gebruik lorazepam sinds ik aan tinnitus lijd Door mijn hyperacusis kan ik de tinnitus niet verdragen Met lorazepam lukt dat echter wel Vanwege het verslavende en afnemende effect zoek ik een alternatief

22-09-2022 | Vrouw | 62
lorazepam (1mg)
Lorazepam van apotex werkt zeer goed Nu lorazepam van aurobinda werkt gewoon niet !!!

22-09-2022 | Vrouw | 62
lorazepam (1mg)
Slikte eerst lorazepam van apotex en die werkte. Nu plots van aurobindo gekregen. Ik lig nachten wakker !! Apotheek zegt dat alleen de verpakking is veranderd maar dat is niet juist. Het werkt gewoon niet !!

04-10-2020 | Man | 62
lorazepam (2,5mg)
Helpt mij de dag goed door. Relatief weinig angst, kan de stad in, maak kleine ritje met de auto buiten mijn stad tot ca 30 km, maak wandeling buiten de stad en kleine fietstochtjes.

18-08-2019 | Vrouw | 62
lorazepam (1mg)
Na 30 jaar Bromazepam gebruik 2x dgs 6 mg is het middel plotsklaps niet meer in de handel. niet kunnen afbouwen (had geen bijwerkingen) Resultaat Heftige angstaanvallen (functioneren niet mogelijk alleen achter de tafel zitten)Start Lorazepam 2x dgs 1 mg. Direct een droge mond, depersonalisatie en derealisatie. Word er wel kalm van maar is bocht. Morgen weer iets anders pr[lees meer...]oberen in overleg met de arts. Fijn bedankt farmaceutische industrie! Boos

22-12-2022 | Man | 63
lorazepam (1mg)
ik gebruik 1 x per dag 1mg. dus dat valt reuze mee als ik zo de verhalen lees. Ik slik het wel al ruim 1 jaar. Ik sla af en toe een dag over maar merk dat de volgende dag zeker qua onrust in hoofd en slapeloosheid. Voorzover ik kan beoordelen geen bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

09-11-2020 | Man | 63
lorazepam (1mg)
Ik heb lorazepam gekregen naast Haldol, seroquel en lexapro om mijn angsten te onderdrukken. De drie laatst genoemden hebben mij het minst geholpen ( dat is mijn gevoel) Ik werd er wel vreselijk duf van en had veel slaap. Ook kreeg ik bijzonder veel honger (bijwerking van seroquel), vooral savonds laat, ik kon eten wat ik wilde, het honger gevoel ging niet weg. In de begi[lees meer...]n periode nam ik 3 mg lorazepam per dag en eentje indien nodig. Als ik dan een paniek aanval kreeg dan nam ik een tablet lorazepam in en dan ging de angst weg binnen 30 minuten. De acute oplossing was lopen, zeg maar proberen te vluchten. Inmiddels heb ik de haldol, lexapro en seroquel afgebouwd, daar in tegen ben ik in de tussentijd over gestapt op escitalopram, een Serotonine heropname remmer (SSRI). Het afbouwen daar van is een serieuze zaak, je kunt er niet zo maar mee stoppen. Dus langzaam afbouwen nu met een halve mg per maand. Dat is redelijk te doen. De angsten zijn inmiddels al anderhalf jaar weg, ik gebruik nog wel de lorazepam om mij bij het afbouwen van de escitalopram te ondersteunen. Hiervoor gebruik ik 0,25 tot 0,5 mg indien nodig. Lorazepam is dus een geweldige angst onderdrukker, werkt snel en effectief. Je moet alleen oppassen met gewenning en verslaving. Nog een paar maandjes en dan hoop ik van al deze medicijnen af te zijn, in alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ze helpen; hoe dan ook. Maar daar moet wel de kant tekening geplaatst worden dat je inlevert op heel veel andere gebieden. Als je echter vanuit een crisis situatie in deze zorg-sector komt te vallen zoals ik, dan heb je eigenlijk geen keuze.

16-02-2020 | Man | 63
lorazepam (2,5mg)
Ben 10 jaar geleden met Lorezepam begonnen. En wil er nu van af ben nu aan het afbouwen van 1,8 mg naar 1,5 mg maar dit valt me zeer zwaar. Heb nu 1 mg besteld om stapjes wat kleiner te maken. Graag tip of /en reactie.

09-05-2023 | Vrouw | 64
lorazepam (0,5)
Ik heb slechte ervaringen met lorazepam! Na een paar weken merkte ik al dat ik verslaafd was en ben begonnen met afbouwen van 1,5 mg per dag naar 1 mg. Dit in drie weken tijd. Maar werd heel depressief ervan en angstig en extreem emotioneel. Ook had ik geen eetlust meer. Toen ben ik in 1 maand af gaan bouwen met tapering strips van 1 mg naar 0,5 mg. Hier wil ik eve[lees meer...]n mee stabiliseren en gebruik nu 0,5 mg van het merk Prolepha. Dit slik ik nu een paar dagen en ik ervaar dat het heel grillig verloopt allemaal. Als ik weer stabiel ben ( na een week zegt de apotheker) ga ik door met de taperingstrips maar dan bouw ik in 3 maanden tijd af met 0,05 mg. En dan wil ik nooit meer lorazepam slikken! Het is snel heel verslavend. Met de oxazepam had ik daar minder last van. Ik slik ernaast nog wel paroxetine van 20 mg opgehoogd naar 40 mg.

16-02-2023 | Vrouw | 64
lorazepam (2,5mg)
Sinds mijn 15de last van angst paniekstoornissen. Ca 7 maanden opgenomen geweest en het ging beter. Toen ik 22 was, kwam de paniek in alle hevigheid weer terug. Ben Temesta gaan gebruiken. Nu ben ik 64 jaar oud, ben drie keer opgenomen geweest, heb vijf anti-depressiva geprobeerd en ben een chronische gebruiker van Lorazepam. Overigens hielp m.i. de Temesta vele malen bet[lees meer...]er en had ik er minder van nodig. Ook tijden geen Lorazepam gebruik maar was dan vaak angstig. Nadeel van een benzo is dat je niet mag autorijden en zelfs niet fietsen volgens het CBR. Wil graag met deze medicatie stoppen o.a. vanwege het CBR en dus verzekeringtechnisch. Een alternatief is er echter niet althans niet voor mij tot nu toe. Mijn werk lijdt er niet onder gezien de tevredenheid van mijn werkgever vele jaren.

31-08-2021 | Vrouw | 64
Hyperventilatie
Ik ben een vrouw van 64 jaar oud en Ik gebruik al 35 jaar lorazepam. Ik ben er 2 keer vanaf geweest doordat ik in verwachting was van mijn kinderen. Ik ben er toen in beide keren in 1 keer mee gestopt (CT). Mijn toenmalige huisarts zei na mijn bevallingen, en nadat ik weer paniekaanvallen kreeg omdat ik mijn dochtertje in de kinderstoel zag zitten zonder hoofd omdat late[lees meer...]r bleek dat mijn gezichtsveld niet goed was door migraine dat ik maar weer door moest gaan met lorazepam (had hij dat maar niet gezegd!). Tot en met 28 januari 2020 gebruikte 3 keer p/d 1 mg lorazepam (een morgens en twee in de avond) en dat ging hartstikke goed. Maar toen kreeg ik een horrornacht. Ik schrok wakker en vanaf dat moment kon ik 8 nachten niet slapen en alleen maar huilbuien. Ik zou toen haast opgenomen zijn maar gelukkig kwamen we er net op tijd achter dat ik verkeerd ademde (via mijn borst i.p.v. via mijn buik). Ondanks dat ik een psychiater heb en een psycholoog heb gehad zijn we er nog steeds niet achter gekomen wat er die nacht gebeurt is. Uiteindelijk is er op medicatie gebied van alles gebeurd, ik heb o. 4 antidepressiva 's gehad (hielpen niet) en ik zit nu op 7 lorazepam 's. Ik heb nu afgesproken met mijn psychiater dat ik wil gaan afbouwen ondanks dat ik nog niet helemaal stabiel ben en dat ik gewenning heb. Heel voorzichtig begonnen met 7 dagen lang 0,1 mg per dag. Dag 8 t/m 15 doen we 0,2 mg p/d, etc. Dan zou ik over 35 dagen op 6,5 mg p/d zitten. Als ondersteuning mag ik 1 of 2 keer p/w 1,25 mg diazepam erbij innemen. Ik hoop dat het me lukt om weer terug te gaan na die 3 mg lorazepam p/d. En als dat gelukt is die 3 x 1 mg lorazepam te vervangen door 3 x 10 mg diazepam. En als dat ook gelukt is vervolgens ook die diazepam af te gaan bouwen.

28-11-2020 | Man | 64
lorazepam (2,5mg)
Gebruik dit middel langdurig. Het maakt mijn leven leefbaar. Heb angst en paniek sinds 1968. Drie maal opgenomen geweest, en vijf maal een antidepressiva gebruikt die geen resultaat boden. Ook vele ambulante behandelingen gehad. Nu wil de huisarts dat ik hiermee stop. Een psychiater heeft voorgesteld weer een antidepressivum plus antipsychotica en opname in Ermelo. Kortom[lees meer...] weer experimenteren. Waarom mag ik Lorazepam niet blijven gebruiken? Laten ze pragmatisch zijn. Ken het verhaal van verslaving etc. Maar je neemt het medicijn weg en wat dan?

04-10-2020 | Man | 64
lorazepam (0.50)
Gebruikte 5 jaar 1 mg per en 20 mg fluoxetine. Ging prima, maar bij begin corona eerst 4 x per dag 1.25 mg en 40 mg fluoxetine. Moest afbouwen, zeer zwaar, zit nu op 3x0.50 per dag en 40 mg fluoxetine. Moet eigenlijk van mijn arts helemaal stoppen maar zie het eigenlijk niet zitten. Werk die fluoxetine eigenlijk wel?