Slapeloosheid (20 meningen)
Onrust (5 meningen)
Epilepsie (1 mening)

30-05-2017 | Man | 32
lorazepam (1mg)
Had last van extreme angst/stress en paniekaanvallen. Ik zat er helemaal doorheen en had ook suïcidale gedachten. Lorazepam kalmeerde mij vanaf het eerste tablet. Ik gebruikte maximaal 4 tot 5 mg per dag. Na een maand of 4 dagelijks gebruik was ik er duidelijk afhankelijk van en kon ik er onmogelijk 'cold-turkey' mee stoppen. Ik had dan ook via-via wat extra gekocht, dus z[lees meer...]onder recept, om het gebruik op recept aan te kunnen vullen, aangezien ik al snel met het gebruik moest stoppen en mij dit ook beangstigde (hoewel ik goed begeleid werd en er ook geen extreme druk op de snelheid van het afbouwen lag). Afbouwschema gekregen van specialist en het lukte vooral in het begin meestal niet om mij aan dit schema te houden. Later ging dit gemakkelijker en al met al heb in een week of 6 kunnen stoppen. Ik gebruik het nu alleen nog in noodgevallen. Soms 2x per week, soms ook 2 of 3 weken helemaal niet. Het heeft mij enorm geholpen, want ik zat dicht bij een opname in een psychiatrisch kliniek. Naarmate het dagelijks gebruik vorderde, begon gewenning naar mijn gevoel wel lichtjes een rol te spelen. De clandestien verkregen 2.5mg tabletten genoten dan ook mijn voorkeur (hoewel ik er dan wel max. 2 per dag nam). De zwaardere tabletten genieten overigens nog steeds mijn voorkeur, bij noodgevallen neem ik 1x 2.5mg tablet.

09-05-2017 | Man | 61
Chronische depressie
Door het gebruik van lorazepam (en vergelijkbare middelen) wordt iedere emotie onderdrukt wat leidt tot verlies van persoonlijkheid en tot grote kwetsbaarheid voor kwade bedoelingen en manipulaties van anderen (och, het maakt me allemaal niet uit).

09-03-2017 | Man | 49

31-12-2016 | Man | 28
lorazepam (2,5mg)
Na mijn laatste epilepsie-aanval is mijn anti-epileptica met een zeer hoge dosis omhoog gegaan, maar dit heeft jammer genoeg ook invloed gehad op mijn slaappatroon. Ik slaap met een stilnoct (zolpidem) nog maar 3-4 uurtjes als ik geluk heb... op andere dagen werken ze totaal niet en lig ik de hele nacht wakker, wat dan weer uitlokkingsfactor van epilepsie kan zijn (overve[lees meer...]rmoeidheid)... temesta/lorazepam helpt me daar beter bij, maar er moet nog een betere oplossing zijn voor mijn probleem... Mvg, Reginald

16-11-2016 | Man | 23
lorazepam (1mg)
Lorazepam voorgeschreven in een periode van onrust en depersonalisatie. Hielp goed en kalmeert je. Ook helpt het tegen lichamelijke klachten met een psychische oorzaak. Tijdens het gebruik zelf geen last, er opnieuw van afkomen is een ander verhaal...

12-08-2016 | Man | 60
lorazepam (2,5mg)
Dag, slik vrij lange tijd Lorazepam. Voorheen gebruikte ik Temesta 2,5 mg en dat beviel mij beter. Had er minder van nodig. Nu is Temesta in Nederland niet meer te krijgen, wel in Duitsland, Belgie en nog meer landen. Weet iemand hoe ik aan Temesta kan komen? Groet, Cor

15-05-2016 | Man | 77
lorazepam (2,5mg)
Na de dood van mijn 22-jarige dochter, kon ik niet meer slapen. Een halve lorazepam, dus slechts 1 mg, hielp onmiddellijk. Nu 25 jaar later, neem ik nog elke avond hetzelfde en ik heb geen bijwerkingen en ik ben een gelukkig en uitgeslapen man van bijna 77.

05-03-2016 | Man | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Veel lichamelijke klachten ten gevolge van stress zijn tijdelijk verminderd na inname van slechts 1 mg lorazepam. Werkt bij mij zo'n 24 uur Door, daarna dezelfde lichamelijke klachten hevig of zelfs nog heviger terug. Pas op voor verslavingsgevaar!

27-02-2016 | Man | 72
Nervositeit
De door mij ingenomen en in te nemen medicijnen, daarvan is een actuele medicatie afgegeven in 2010.

21-01-2016 | Man | 30
lorazepam (1mg)
Lorazepam maakte me suf, maar verminderde angst en paniekaanvallen niet.

14-09-2015 | Man | 30
lorazepam (2,5mg)
Lorazepam in hele hoge doses geslikt. tot zelfs 20mg/ dag. In mijn geval hielp het absoluut onvoldoende tegen mijn angst. De gewenning is op een gegeven moment heel groot geworden en dan is het heel lastig om, zonder dat de situatie verandert en de angst afneemt, toch te minderen/ stoppen met dit middel.

09-08-2015 | Man | 20
lorazepam (1mg)
ik gebruik dit medicijn al 2 jaar of langer, weet niet precies meer en het helpt tegen me druk op schouders en me nek me schouders en nek, want die zijn erg gespannen. ik slik er nu altijd 1tabletten per dag van 1 mg het helpt wel voor mij, dus ben er tevreden mee, hoop alleen niet dat ik er komende jaren meer nodig heb. Ik kan niet zonder, want dan is de druk op me schoud[lees meer...]ers en nek zo erg dat ik niet kan liggen in bed en het zelfs pijn doet als ik sta. ik heb ook altijd een knak die je hoort bij me nek bij inademen toen ik dit medicijn niet innam, deed deze knak ook pijn die knak is in verband met me schouders en me nek en die spanning erop die druk op me schouders en me nek daar ben ik volgens mij de enige mee op deze hele aarde nog nooit heeft iemand gehad wat ik heb volgens mij, stuur me een bericht als dat wel zo is, dan ben ik niet meer de enige :D

25-04-2015 | Man | 68
lorazepam (5)
Ik ben een slechte slaper, door inname lorazepam niet altijd slapen en werkt overdag door, zou er graag van af willen.

05-02-2015 | Man | 60
Nervositeit
Had veel last van angst en gespannen gevoel en heeft sinds het gebruik mijn leven positief veranderd.

22-01-2015 | Man | 51
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
ik ben patient met reeds lange tijd PTSD, meestal acute stressaanvallen die dan na een tijd weer verdwijnen. Bij inname van een tablet Lorazepam verdwijnen deze vrij snel en fungeer ik terug normaal.

09-01-2015 | Man | 38
lorazepam
Hallo, Omdat ik nogal wat medicatie heb, heb ik interesse om zo nu en dan een topic te volgen en mee doen. Ik heb last van een angst stoornis en ben gediagnosteerd op een lichte vorm van schizofrenie. Heb een aantal pillen hiervoor: -Seroquel 800mg p/d Tegen psygoses en rust, ben beetje adhd en reageer slecht op Ritalin -Citalopram 40mg p/d Tegen an[lees meer...]gst en depressie -Oxazepam 200mg p/d Tegen angst en rustgever -Lorazepam 10mg p/d Sinds zn 2 weken heb ik er Lorazepam tijdelijk bij gekregen -Pantoprazol 40mg p/d Maagbeschermer -Gemfobrozil 1200mg p/d Cholesterol verlager ivm de Seroquel -Tamsulosine 0.4mg p/d Plastabletjes, door mijn gebruik plasproblemen gekregen -Suboxone 6mg p/d Vorig jaar de methadon afgebouwd (had 160mg..)en op Suboxone gezet die we aan het afbouwen zijn, erg moeilijk vandaar even de Lorazepam