Lorazepam

Xanax (126 meningen)
Bromazepam (54 meningen)

21-01-2016

Lorazepam (lorazepam)

Lorazepam maakte me suf, maar verminderde angst en paniekaanvallen niet.
16-09-2015

Lorazepam (lorazepam)

Hallo, april 2015 heb ik antidepressiva sertraline gekregen tegen angst & paniekaanvallen.. hierbij lorazepam gekregen voor als de bijwerkingen vd sertraline te heftig waren. Na een maand gestopt met de sertraline. Nu gebruik ik de sertraline alleen als ik een aanval heb of erg gespannen spieren heb. Voor mij werkt het echt fantastisch! Zo gek ik word van de aanval, zo ru[lees meer...]stig weer van de lorazepam. Mijn tip naar anderen zou zijn: als je kunt, probeer alleen te nemen wanneer nodig en maak er geen gewoonte van. Probeer elke dag weer te kijken of je zonder kan of kunt minderen.
14-07-2015

Lorazepam (lorazepam)

Doordat het een zoektocht is geweest naar medicatie ivm allergische reacties ben ik op de lorazepam gezet. Het effect van lorazepam is maar van korte duur, binnen enkele maanden ben je er al aan verslaafd. Ik heb een jaar met ontwenningsverschijnselen gelopen, zonder dat ik dit wist en ben nu al ruim een half jaar bezig met afbouwen. Mijn klachten zoals angst en paniek wer[lees meer...]den erger, terwijl ik dacht dat het met mijzelf steeds minder goed ging. Het lijkt heel onschuldig maar dit is het niet. Ik wil zeker niemand bang maken, maar wel bewust maken. Als ik zou kiezen zou ik er niet aan beginnen, want het breng teveel meer problemen met zich mee dan je zou denken. Dit is overings met alle benzo's.
23-04-2013

19-08-2012

Lorazepam (lorazepam)

Beste lotgenoten, Ik heb met mijn 21 jaar al redelijk wat achter de rug.. Angststoornis, Chronische Paniekaanvallen en Hyperventilatie, Depressie, Slapeloosheid, Burn out.. Het begon allemaal zo'n 6 jaar geleden, op mijn vijftiende. Na al die jaren werdt het me onlangs allemaal teveel.. Zo'n drie weken geleden ging ik met spoed naar de huisarts, zonder afspraak, midden o[lees meer...]p de dag, maar werdt toch meteen geholpen. Bleek dat ik een burn-out had. Was helemaal aan het trillen, beven, zweten, akelig gevoel in mijn maag, duizelig, zwak, en alleen maar aan het huilen. Wilde gewoon weg, dood, niet meer verder.. Kreeg 2 medicijnen van de dokter, een voor minimaal 4 tot 9 maanden gebruik, de ander voor "nood", dit was de Lorazepam. Uiteindelijk heb ik de eerste tabletten tot vandaag toe nog niet eens aangeraakt, en de Lorazepam slechts 2x een half tabletje gebruikt bij hevige aanval. Mijn ervaring? Het werkt snel, het huilen zonder rede stopte binnen 20 minuten na gebruik, maar de angst bleef. Werdt er zelfs heel duizelig en zweverig van, dacht dat ik gek werd, alsof ik me op een andere planeet bevond, had een stoned gevoel en alles leek in slowmotion te gaan. Ik gebruik nooit in mijn leven medicijnen, zelfs geen paracetamolletje bij hoofdpijn. Volgens de dokter is dat de reden waarom mijn lichaam zo heftig reageerde op de lorazepam, maar ik weet wel beter! Lorazepam is troep, een soort drug. Het heeft mij niet geholpen.. Ik heb nog dagelijks angst.. In drukke plaatsen, in wachtrijen, in hoge gebouwen, op straat.. Ik heb alleen mezelf afgevraagd; wil ik zo leven? Mijn antwoord is NEE! En vanaf nu als ik weer zo'n angst en paniekaanval heb, denk ik gewoon; er gaat niks gebeuren... En de angst gaat vanzelf wel weg als ik er geen aandacht meer aan geef. En ja hoor, weg is die, heb hem met plezier uitgezwaaid. Dat die maar wegblijft! Ik krijg nu fysiotherapie en hapto therapie. Hier krijg ik geleerd wat angst is en hoe je ermee om moet gaan, en ook krijg ik ademhalingsoefeningen geleerd. Het gaat me zoveel beter en ik kan eindelijk weer ontspannen ademhalen en denken; wat is het leven toch mooi! Lieve lotgenoten, laat jullie niet gek maken door angst, want zelfs angst zal buigen voor de Schepper! Blijf volhouden, geloof in jezelf, ook al is er Niemand Anders die jou gelooft, zoek al het goede en wees blind voor het slechte, geniet van het leven en vergeet niet om NOOIT op te geven.. Ieder dag is een nieuwe, lukt het vandaag niet, dan lukt het morgen.. Ik geloof in iedereen die dezelfde stoornis als mij heeft, dat ze de strijd kunnen winnen en weer hun geluk zullen vinden..
19-08-2012

29-07-2012

Lorazepam (lorazepam)

Ik heb al sinds mn 23ste paniek en angstaanvallen, ben nu bijna 35. Van mijn huisarts kreeg ik paroxetine en lorazepam voorgeschreven. Goed spul hoor die lorazepam, je voelt gewoon helemaal niets meer, maar dan ook helemaal niets. Na verloop van tijd de dosis moeten verhogen en daarna weer omdat het niet meer werkte. Ben na 7 jaar cold turkey gestopt, die troep kostte me [lees meer...]bijna mn huwelijk en mezelf. Binnen 8 weken was is er compleet vanaf en door zelf dingen te gaan doen en door te blijven zetten ben ik zo goed als van mijn paniekaanvallen af. Doe alles weer zelf. Dus ik raad iedereen aan doen doen, doen en stoppen met die troep, het vergalt je leven gewoon, ook al heb je het in eerste instantie niet door......Lorazepam is troep!!
02-07-2012

Lorazepam (lorazepam)

Ik heb al 12 jaar efexor gebruikt en lorazepam; nu heb ik een nieuwe huisarts wegens verhuizing, die geeft mij geen lorazepam meer omdat het vergif is zegt hij en de echte efexor ook niet meer. Ben nu 2 weken zonder lorazepam en het gaat slecht; alleen maar trillen, zweten, hele erge dromen en zoveel angst dat ik het niet meer zie zitten met alles. Sta op met grote paniek [lees meer...]en dat gaat de hele dag door, huil om alles. Mijn hart klopt door heel mijn lichaam heen en alles brand van binnen. Droom de meest gekke dingen wat in het verleden is gebeurd en slaap heel slecht. Wie heeft een oplossing om mij door deze periode heen te slepen? mijn huisarts wil niet meewerken. (Red; emailadres uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website. Uiteraard is reageren op deze mening mogelijk via 'reageer op deze ervaring' rechts hieronder. Mvg, MijnMedicijn )

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum