Ervaringen met Lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

06-11-2019 | Man | 12
lorazepam (1mg)
Ben getuige geweest,van een steek incident,en ben door meer gebeurtenissen getraumatiseerd,maar als m’n moeder het slikt,merkt ze heel snel iets,maar ik niet

27-04-2022 | Vrouw | 19
Psychische klachten
had het gevoel een psychoche te krijgen en was heel angstig om alles. Nu ben ik gewoon chill het is net alsof ik high ben ofzo alles is rustiger ik leef door een waas orzo

06-03-2020 | Vrouw | 19
lorazepam (1mg)
Ik heb dit middel al een aantal maanden gebruikt, zit nog steeds op dezelfde dosering maar het werkt niet meer in principe vanwege de gewenning/tolerantie. Ik zou hier niet meer aan beginnen het. Ontwenning is het laatste waar je doorheen wilt gaan. Kun je al niet slapen, krijg je het om te kunnen slapen en dan stop je, kun je helemaal niet meer slapen. Krijg nu ondertuss[lees meer...]en al quetiapine voor mijn slapeloosheid. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor lorazepam gaan in verband met de sufheid, de volgende ochtend heb je er geen last meer van als je het middel optijd inneemt. Het werkt ook maar voor een uur of 5-7.

11-12-2019 | Vrouw | 21
lorazepam (1mg)
Ik was erg bang dit kleine pilletje te nemen omdat ik veel hoorde over verslaving etc. Ik heb dit middel 2 maanden dagelijks moeten gebruiken naast mijn AD. Dit werkt goed de eerste maand. Daarna wen je eraan maar toch doet het nog zijn werk na mijn mening. Ik heb niet toegegeven aan dat ik meer nodig had. Nu ben ik na 1 week om de dag geslikt te hebben er helemaal vanaf. [lees meer...]Geen enkele ontwenningsverschijnselen. En na 1 week om de dag werkte het middel weer zoals de eerste keer dat ik het gebruikte. Dit middel wil ik nu als noodmedicatie gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.

13-11-2023 | Vrouw | 22
Depressiviteit
Heb voor langere periode 4 mg lorazepam per dag geslikt. Na 3 maanden merkte ik dat ik depressiever werd als ik de lorazepam in nam. Gelijk mee gestopt. Ik heb een vergelijkbare situatie van een kennis van mij meegemaakt. Zij werd ook depressiever van lorazepam. Wel op echt lange termijn.

11-04-2023 | Man | 23
Psychose
Bij mij is het vandaag de 1 e dag dat ik hem inneem 2x perdag neem ik 1 mg in na hoeveel tijd moet dit medicijn werken Na hoelang wachten heeft dit medicijn lorezepam geholpen na hoeveel dagen of weken?

06-11-2022 | Vrouw | 24
lorazepam (2,5mg)
Ik voelde niks werkte voor geen meter

11-06-2019 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.

08-05-2023 | Man | 26
lorazepam (2,5mg)
Ik wil graag voor de lezers die afbouwen met lorazepam en een hart onder de riem steken. Ik ben bij het crisis centrum van GGZ terrecht gekomen en tegen een opname gezeten. Ik ben toen gestabiliseerd met: - 50MG quetiapine korte afgifte voor het slapen - 50MG quarantaine lange afgifte voor overdag - 40MG Citalopram - 7,5 MG Lorazepam Ik heb de lorazepam 2 ma[lees meer...]anden vol gebruikt en had nog wat last van angst en spanning maar besloten om te gaan afbouwen. Week 1: 2,5MG 's ochtends, 1,25MG 's middag en 1,25MG 's avonds. Dit was zeker te merken en je spanning zal toenemen en dit lijkt op je angst en paniek stoornis maar dit is het niet, ECHT WAAR. HOUDT DIE GEDACHTE VAST. Week 2: overgegaan naar Diazepam. 5MG 's middags en 15MG 's avonds. Deze overgang is zwaar, na een paar dagen toch besloten naar de 30MG te gaan. Dit heb ik 4 dagen gedaan om weer even wat stabieler te worden. Week 3: ik ben aan het afbouwen met 2MG per dag. Dit houd in dat ik nu, na één week al op 16MG diazepam zit en het is echt goed vol te houden. De spanning blijft wat hangen maar onthoudt echt, dit zijn ONTWENNINGSVERSCHIJNSELEN! Week 4: ga ik nu in en ga verder met 2MG afbouwen per dag. Dit betekend dat ik in 8 dagen dus van de Diazepam af ben en volledig medicijn vrij. De beide quetiapine,s ben ik in één x mee gestopt na een maand en de Citalopram zal ik nog even houden. Je kunt dus succesvol en snel afbouwen, het zal mij in een maand lukken zoals het nu lijkt. Houdt alsjeblieft vol en blijf vooral sterk in je hoofd dat dit de medicatie is en niet je stoornis! Ik hoop dat ik mensen in de afbouwperiode een beetje heb kunnen helpen door dit verhaal te delen. Succes allemaal en you can do this!💪🏼

10-09-2022 | Vrouw | 26
lorazepam (1mg)
2 tabletten gekregen van de crisis hulp om het weekend door te komen tot ik weer normaal behandeld kan worden. Heb er geen baad bij, alleen nachtmerries waarin mn grootste angsten uitkomen. Nog steeds even angstig en depressief als ik al was, maar nu trillen mn handen en voel ik me heel onrustig.

09-10-2021 | Man | 29
lorazepam (1mg)
Voorgeschreven gekregen voor mijn gegeneraliseerde angststoornis. Ik gebruik het zonodig 1mg per keer als ik erg aan het piekeren ben en eenzaam ben. Het haalt mij dan goed uit de negatieve spiraal. De angsten verdwijnen dan naar de achtergrond en ik kan weer aan leuke dingen denken en het piekeren stopt. Daarnaast slaap ik er ook beter door in bij gebruik savonds. Echt ee[lees meer...]n goed middel voor gebruik tegen angsten en piekeren. Probeer het alleen te nemen indien ik niet meer uit de vicieuze cirkel van angsten kom, dit is periodes wat minder. Maar gemiddeld 2 keer per week 1mg, er treedt bij mij geen verslaving of gewenning op.

26-10-2020 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Ben er nu 4 dagen geleden mee begonnen. Na 1 uur voelde ik de werking, best heftig maar niet angstig. Veel sterker dan temazepam en oxzazepam. Ik slaap er beter van in en slaap zo'n 8 a 9 uur. Ik ben in 4 dagen tijd wel 3 kilo afgevallen. Voor mij bevalt het tot dusver erg goed. Minder angstig, beter slapen en geen vervelende bijwerkingen.

03-11-2019 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29