lorazepam

Onrust (7 meningen)
Epilepsie (1 mening)

06-11-2019 | Man | 12
lorazepam (1mg)
Ben getuige geweest,van een steek incident,en ben door meer gebeurtenissen getraumatiseerd,maar als m’n moeder het slikt,merkt ze heel snel iets,maar ik niet

27-04-2022 | Vrouw | 19
Psychische klachten
had het gevoel een psychoche te krijgen en was heel angstig om alles. Nu ben ik gewoon chill het is net alsof ik high ben ofzo alles is rustiger ik leef door een waas orzo

06-03-2020 | Vrouw | 19
lorazepam (1mg)
Ik heb dit middel al een aantal maanden gebruikt, zit nog steeds op dezelfde dosering maar het werkt niet meer in principe vanwege de gewenning/tolerantie. Ik zou hier niet meer aan beginnen het. Ontwenning is het laatste waar je doorheen wilt gaan. Kun je al niet slapen, krijg je het om te kunnen slapen en dan stop je, kun je helemaal niet meer slapen. Krijg nu ondertuss[lees meer...]en al quetiapine voor mijn slapeloosheid. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor lorazepam gaan in verband met de sufheid, de volgende ochtend heb je er geen last meer van als je het middel optijd inneemt. Het werkt ook maar voor een uur of 5-7.

07-01-2017 | Vrouw | 20
lorazepam (1mg)
Afgelopen december gestart met 3x daags 1mg voorgeschreven door mijn psychiater. Ik was ingestort na het stranden van een relatie en zag het leven niet meer zitten. Ik was erg angstig, zwaar depressief, leek alles van achter glas mee te maken, was erg apathisch en ik sliep niet goed. Huisarts gaf 3x daags oxazepam 1mg maar dit werkte niet. Psychiater toen dit voorgeschreve[lees meer...]n en na een aantal dagen voelde ik me wat sterker. De panische angst was afgevlakt en mijn stemming verbeterde iets waardoor ik weer wat dingen kon doen op een dag, ik functioneerde weer enigszins. Ook sliep ik veel beter in combinatie met Seroquel 50mg. In het begin last gehad van onhandigheid en suffigheid maar dit trok na een aantal dagen weg. Erg tevreden met lorazepam het heeft mijn wanhoop kunnen wegnemen. Nu aan het afbouwen en antidepressiva aan het opbouwen.

11-12-2019 | Vrouw | 21
lorazepam (1mg)
Ik was erg bang dit kleine pilletje te nemen omdat ik veel hoorde over verslaving etc. Ik heb dit middel 2 maanden dagelijks moeten gebruiken naast mijn AD. Dit werkt goed de eerste maand. Daarna wen je eraan maar toch doet het nog zijn werk na mijn mening. Ik heb niet toegegeven aan dat ik meer nodig had. Nu ben ik na 1 week om de dag geslikt te hebben er helemaal vanaf. [lees meer...]Geen enkele ontwenningsverschijnselen. En na 1 week om de dag werkte het middel weer zoals de eerste keer dat ik het gebruikte. Dit middel wil ik nu als noodmedicatie gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.

06-11-2022 | Vrouw | 24
lorazepam (2,5mg)
Ik voelde niks werkte voor geen meter

11-06-2019 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Ivm slapeloosheid en overprikkeling bij hsp en autisme dit medicijn. Elke avond 0.5mg. Ik slaap er heerlijk op, sochtends wel wat suf. Wat me wel zorgen baart is dat er gewenning kan optreden. En zomaar stoppen lukte niet, toen sliep ik zeer slecht.

17-01-2017 | Vrouw | 25
lorazepam (1mg)
Hallo ik ben 25 jaar en zit nu 1 jaar ongeveer aan de lorazepam. Ik slik 3 x daags 1mg. Ik kan niet zonder. op het begin vooral toen werd ik boos en angstig als ik het was vergeten, ik wilde perse naar huis, kreeg paniek. Nu helpt het me rustiger ontspannende te zijn en dat is echt fijn. Maar afbouwen durf ik niet. Ik slik ook al 3/4 jaar citalopram 15 mg en nu omhoog naar[lees meer...] 20mg. Ik heb namelijk weer last van angstklachten en vermoeidheid. Bijwerkingen van de lorazepam heb ik denk ik wel: ik kan boos en geïrriteerd zijn en soms wat afwezig, maar ben van mezelf ook zo dus weet niet of het door de medicatie komt. Ben een beetje depressief. Maar naar mijn mening ik heb altijd een hekel aan medicatie, maar het moest wel ik kon niet normaal functioneren en had alleen maar pijn. En last van psychoses. Dus ik heb in 10 jaar tijd onderzocht wat bij mijn lichaam past en altijd heftige bijwerkingen, maar citalopram werkt super! En lorazepam ook! Ik heb nu bijvoorbeeld nog niet gehad, maar merk dat ik het wel nodig heb dus wel verslavend naja dan maar ik leef in ieder geval beter dan hiervoor.

10-09-2022 | Vrouw | 26
lorazepam (1mg)
2 tabletten gekregen van de crisis hulp om het weekend door te komen tot ik weer normaal behandeld kan worden. Heb er geen baad bij, alleen nachtmerries waarin mn grootste angsten uitkomen. Nog steeds even angstig en depressief als ik al was, maar nu trillen mn handen en voel ik me heel onrustig.

03-08-2017 | Man | 26

31-12-2016 | Man | 28
lorazepam (2,5mg)
Na mijn laatste epilepsie-aanval is mijn anti-epileptica met een zeer hoge dosis omhoog gegaan, maar dit heeft jammer genoeg ook invloed gehad op mijn slaappatroon. Ik slaap met een stilnoct (zolpidem) nog maar 3-4 uurtjes als ik geluk heb... op andere dagen werken ze totaal niet en lig ik de hele nacht wakker, wat dan weer uitlokkingsfactor van epilepsie kan zijn (overve[lees meer...]rmoeidheid)... temesta/lorazepam helpt me daar beter bij, maar er moet nog een betere oplossing zijn voor mijn probleem... Mvg, Reginald

09-10-2021 | Man | 29
lorazepam (1mg)
Voorgeschreven gekregen voor mijn gegeneraliseerde angststoornis. Ik gebruik het zonodig 1mg per keer als ik erg aan het piekeren ben en eenzaam ben. Het haalt mij dan goed uit de negatieve spiraal. De angsten verdwijnen dan naar de achtergrond en ik kan weer aan leuke dingen denken en het piekeren stopt. Daarnaast slaap ik er ook beter door in bij gebruik savonds. Echt ee[lees meer...]n goed middel voor gebruik tegen angsten en piekeren. Probeer het alleen te nemen indien ik niet meer uit de vicieuze cirkel van angsten kom, dit is periodes wat minder. Maar gemiddeld 2 keer per week 1mg, er treedt bij mij geen verslaving of gewenning op.

26-10-2020 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Ben er nu 4 dagen geleden mee begonnen. Na 1 uur voelde ik de werking, best heftig maar niet angstig. Veel sterker dan temazepam en oxzazepam. Ik slaap er beter van in en slaap zo'n 8 a 9 uur. Ik ben in 4 dagen tijd wel 3 kilo afgevallen. Voor mij bevalt het tot dusver erg goed. Minder angstig, beter slapen en geen vervelende bijwerkingen.

03-11-2019 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)
Na een hectische periode gevolgd door een traumatische ervaring, heb ik twee maanden lang driemaal per dag lorazepam (1mg) geslikt en dit heeft mij heel goed geholpen. Dit medicijn wist, i.c.m. de steun van naasten, mijn spanning te verlichten en mijn suïcidale gedachten te onderdrukken. Sufheid was een prettige bijwerking in mijn geval: de doodswens was (en is) er nog[lees meer...] steeds, maar zelfmoord plegen kostte onder invloed van lorazepam gewoon teveel moeite. Waarom moeite doen als je ook lethargisch op de bank kunt liggen? Daarnaast kwam ik de deur meer uit dan voorheen, wat direct weer ophield na het stoppen met dit medicijn. Vanwege mijn angst voor gewenning – ik keek steeds op de klok in de hoop dat ik mijn volgende 'pammetje' alweer mocht slikken – heb ik zelf besloten om te stoppen. De spanning kwam terug, dus enkele weken later ben ik op advies van mijn psychiater begonnen met een ander medicijn (geen benzodiazepine) waar ik ook heel tevreden over ben. Nu heb ik lorazepam slechts voor incidenteel gebruik in huis, maar vanwege het feit dat je na inname drie dagen lang niet mag autorijden, heb ik hier tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29
lorazepam (1mg)

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum