oxazepam

Bromazepam (80 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

05-04-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

23-02-2020 | Vrouw | 95
oxazepam (10mg)
95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.

26-01-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

20-12-2019 | Vrouw | 52

16-11-2019 | Vrouw | 20
Hyperventilatie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van mijn huisarts, omdat ik last had van hyperventilatie. Ik kreeg Oxazepam om rustiger te worden. Maar wat de huisarts mij niet vertelde is dat zodra de Oxazepam uitgewerkt was, alle paniek etc veel erger terug kwam, wat dus nóg meer hyperventilatie veroorzaakte. Oxzepam heeft een aantal maanden uit mijn leven erg zwaar gemaakt. De bi[lees meer...]jwerkingen waren angst. En ik had zeker angst. Angst voor om mezelf wat aan te doen want ik zag geen nut meer in het leven. Ik had ook angst om alleen te zijn, er moest continue iemand bij mij blijven. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt dankzij de Oxazepam. Gelukkig met heel veel pijn en moeite de oxazepam laten staan, en ben nu gelukkiger dan ooit. ( ik kreeg telkens meer pillen voorgeschreven van mijn huisarts die mij uiteindelijk niet hielp met afbouwen) Ik raad dit medicijn echt niemand aan. ECHT NIET.

03-11-2019 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29

11-09-2019 | Vrouw | 19
oxazepam (50mg)
Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.

27-08-2019 | Vrouw | 46
Onrust
Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.

29-07-2019 | Vrouw | 57
oxazepam (10mg)
Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?

30-06-2019 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik ben met oxazepam begonnen, heb vanalles gehad. Ik vraag me af of het wel echt zo gevaarlijk is om een pil te nemen die ik normaal niet meer neem. Ik ben echt super gestresst en kan totaal niet rust hebben. Ik wil gewoon niet de hele tijd huilen van binnen. Door de oxazepam is dat onmogelijk. Wie kan hier iets over kwijt?

29-06-2019 | Vrouw | 67
oxazepam (10mg)
Ik slik oxazepam al jaren, en mij help het goed. Ik ben wel eens even gestopt maar kreeg toen spierpijn in mijn benen en was ook erg moe. Van mijn arts moest ik er weer mee doorgaan en ik heb geen last meer van spierpijn, en ik ben ook wat minder nerveus. Dus ik neem gewoon iedere ochtend een pilletje en zonodig mag ik er ook één voor de nacht!

21-06-2019 | Vrouw | 60
oxazepam (10mg)
Ik zou graag horen of iemand last van bijwerkingen heeft. Na inname treedt vrij snel spierzwakte in benen en armen op. Dit duurt enkele uren, terwijl ik graag wil dat mijn hoofd rustig word. De huisarts zegt dit kan erbij horen. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit na langer gebruik over.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum