oxazepam

Bromazepam (80 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

25-01-2019 | Man | 17
oxazepam (10mg)
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.

24-12-2018 | Man | 68
Overspannen/burn-out
Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?

25-11-2018 | Man | 20
oxazepam (10mg)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik mijn eerste paniekaanval had. Sinds die paniekaanval, heb ik een paniekstoornis 'opgebouwd'. Het middel werkt goed, zowel preventief als op het moment zelf. Het geeft bij mij zelfs een placebo effect; na een paar minuten voel ik me al veel rustiger, terwijl het middel nog helemaal niet werkt. Ik merk nu wel, omdat de [lees meer...]therapie op zich laat wachten en men mij dit in de tussentijd voorgeschreven heeft, dat het nog niet écht verslavend is, maar ik merk wel dat ik er al redelijk afhankelijk van ben. Ik kan er wel zonder, maar liever niet. Ik was er ook een week mee gestopt zonder problemen, en dat na een paar maanden gebruik (10mg) Ik zou het aanraden, maar wel met goed overwegen én met een echte vorm van behandeling; dit middel is enkel symptoombestrijding, dus de angst zal dan weer terugkomen.

07-09-2018 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

16-10-2022 | Vrouw | 77
Nervositeit
Ik slik al jaren xanax, maar niet meer te krijgen of veel te laat, nu over gestapt op oxazepam maar wel last van ontwenningsklachten, blijf nu toch oxazepam gebruiken want met xanax steeds problemen met leveren, vond het wel een beter middel ivm gereguleerde werking en oxazepam is vrij snel uitgewerkt, ik gebruik nu 4xdaags 1 tablet om de ontwenning soepel te laten verlope[lees meer...]n en hierna proberen om te minderen en desnoods alleen slikken indien nodig.

30-09-2022 | Vrouw | 52
oxazepam (5)
Overspannen/burn-out
vanwege burnout met angstaanvallen begonnen, afgebouwd van 50 mg naar inmiddels 20 mg. maar het is nog zo bij inname grote vermoeidheid of katterig gevoel. voelt soms alsof mijn kop onder water zit, voel het ook in de oren bij afkicken pijn in spieren, rillen en moe dus ook moeilijk.

18-09-2022 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Zelfs met een halve onwijs veel last van bijwerkingen. De hoofdpijn die ik er de volgende dag van krijg is niet te doen. Ook komen de paniekaanvallen 10 keer zo hard terug.

25-07-2022 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Al sinds 2016 heb ik dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn angsten. Toendertijd enkele weken het dagelijks 1 a 2 moeten innemen, wat mij compleet van de wereld bracht. Door een verandering in situatie had ik ze eigenlijk een lange tijd niet meer nodig. De angsten blijven terug komen in vlagen en als het echt niet gaat, dan neem ik een pil. Nooit meer dan 1. Als[lees meer...] ik het gevoel heb dat een dag spannend wordt, begin ik met een halve. Het is voor mij al geruststellend dat ik ze bijvoorbeeld in de tas heb zitten. Dit middel werkt enorm prettig in de crisis momenten en heftig sederend als slaapmiddel. Een aanrader als je zelf verstanding om kan gaan met een middel als dit, want de tolerantie en ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk als je het langdurig slikt of misbruikt.

20-07-2022 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Hielp in het begin goed. Na een tijdje begon dat wat minder te worden en ben er helaas aan verslaafd geraakt. Met behulp van een goede psychiater ben ik inmiddels afgebouwd, na 14 jaar.. Goed middel voor even, maar pas op dat je het niet te lang of te vaak gebruikt

19-06-2022 | Vrouw | 32
oxazepam (10mg)
Ik was zwaar depressief, ik wist geen raad. Begeleiders raden mij aan om meer te wandelen. Maar echt raar buiten lukte niet, wou liever dood. Ik heb hulp gezorgd en heb oxezepram gekregen. Als ik oxezepram niet had gehad was waarschijnlijk ik uit huis geplaatst. Tot nu toe is voor mij een wonder middel. Ze zeggen dat je het niet lang kan gebruiken, wegens verslaving gevoel[lees meer...]igheid. Maar mensen met suiker, nemen ook heel hun leven medicijnen. Ik denk dat ik dit middel ook lang ga gebruiken. Want ben al lang ziek, ik wil niet terug naar dood gevoelens. Maar medicijnen werken bij iedereen anders.

11-06-2022 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Werkt totaal niet. Overdag flinke hoofdpijn. Accord doet sowieso niks, teva in het begin nog wel. Zit weer in de kamer om 4 uur s'nachts. Vreselijk!!

23-05-2022 | Vrouw | 34
ADHD
Na 18 jaar wiet als zelfmedicatie te hebben gebruikt,wou ik het anders aanpakken! Door adhd klachten kon ik mij slaap niet pakken. Het helpt om in te slapen en goed door te slapen. Pak ik dit niet,schiet ik zo 25 keer wakker in een nacht.

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
In vergelijking met Lorazepam minder effectief. Heeft een licht effect en geeft enige rust. Voordeel is dat de bijwerkingen niet heftig zijn.

19-05-2022 | Vrouw | 21
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

13-04-2022 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
Vooorgeschreven voor mijn angst stoornis Ik ervaar dit medicijn echt als super fijn. Werkt snel, creëer rust en orde in mijn hoofd

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum