oxazepam

Bromazepam (65 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

22-03-2018 | Vrouw | 32
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven na een traumatische ervaring. Vooral als ik op bed lag had ik last van angst en paniek aanvallen en kon er niet of slecht van slapen . Slapen is nog niet 100% maar de paniek aanvallen waren zeer goed controleerbaar met de oxazepam de eerste dagen 3 maal per dag genomen daarna alleen 2 een uur voordat ik ging slapen . Laatste week nog maar 1 in de avond

15-03-2018 | Vrouw | 63
Nervositeit
Na heftige levenservaringen en verlies van dierbaren heeft oxazepam me geholpen om rustiger te worden.

07-03-2018 | Man | 32
oxazepam (50mg)
Al jaren last van paniekaanvallen en hyperventilatie.. Dit beinvloede mijn werk en priveleven enorm. Via diverse artsen en psychiaters medicijnen gekregen maar Oxazepam lijkt voor mij het beste te werken. Alleen ze schrijven voor mij niet genoeg voor zodat ik genoodzaakt was om op andere manieren aan het medicijn te komen. Ik gebruik nu over de hele werk dag 3 halfjes van[lees meer...] 50MG en hiermee kom ik de dag prima door en ik kan me zelfs beter concentreren hierdoor. Ik ben veel rustiger, maak me niet zo druk meer en ik maak ook minder fouten. Ik ben alleen bang wat de langetermijn effecten zullen zijn.. Ik durf eigenlijk niet meer zonder dit medicijn :(

05-02-2018 | Vrouw | 60

13-01-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Ik heb nu bijna 2jaar hyperventilaties wat om zet tot paniekaanvallen. 2x met de ambulance mee geweest ook omdat ik er in bleef hangen. Vaak op de 1e hulp geweest en bij de huisarts. Psychologe gehad en ademhalings therapieën. Niets dat geholpen heeft behalve mondelinge steun. Maar helaas blijft het probleem. Ik slik nu al 2jaar (dan wel en dan niet) oxazepam en diazepam e[lees meer...]n pillen dat je hartslag vertragen. Ook variaan pillen slik ik afentoe. Maar het enige dat werkt is oxazepam. Helaas is dit wel een medicijn met rot bijwerkingen en word er heel moe en vaak misselijk van. Maar altijd nog beter dan die verschrikkelijke enge aanvallen. Wel een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem als ik (en vele)

13-04-2022 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
Vooorgeschreven voor mijn angst stoornis Ik ervaar dit medicijn echt als super fijn. Werkt snel, creëer rust en orde in mijn hoofd

26-03-2022 | Vrouw | 26

13-03-2022 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
11 jaar geleden een depressie gehad. Maak een moeilijke tijd door met veel lichamelijke klachten die wrsl aan stress geelateerd zijn, dit medicijn is mijn lifesaver. Ik heb alle pammen in huis maar dit is de beste.

30-11-2021 | Man | 70
oxazepam (10mg)
Prima te gebruiken voor mij. Je moet dit soort medicijnen niet dagelijks nemen. Af en toe als je moeilijk in slaap komt. Dat is mijn ervaring. 1 a 2 x per week.

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

02-04-2021 | Man | 46
oxazepam (10mg)
Na jarenlange problematiek erg gespannen geraakt wat voor angsten en paniek zorgde. Oxazepam werkt voor mij heel goed. De 3x 10mg op een dag heb ik ook echt nodig. Ik gebruik het al lang. Ik hoop wel dat ik het nu ik psychische hulpkrijg het binnenkort kan gaan afbouwen.

14-08-2020 | Vrouw | 41
Bovenmatige slaperigheid
Eraan begonnen tijden een psychische breakdown met hyperventilatie/paniekstoornis/angsstoornis/hypochondrie/ssociale fobie en pleinvrees. Toen had ik 80mg per dag. Dit het ik maar ca 2 weken gedaan en toen afgebouwd en zelfs even gestopt. De psychische breakdown is voorbij maar ik blijf heel onrustig als ik moet gaan slapen. Daarom toch besloten om voor de nacht 2 te sl[lees meer...]ikken. Dit doe ik al meer dan een jaar. Soms ff 3 a 5 dagen helemaal zonder maar dan kom ik gelijk niet meer in slaap en als het dan uiteindelijk wel lukt, ben ik ca 6x wakker op 1 nacht. Verslaving ben ik niet bang voor, dat heb je volledig zelf in de hand. Ik heb zo wie zo een hoge tolerantie voor dit soort medicatie maar mocht 2 voor de nacht niet meer werken dan ga ik naar de dokter voor een oplossing. Ik ga niet MEER slokken dan 2 per nacht. Ik voel binnen een half uur dan mijn hartslag en ademhaling lager gaan. ( ja andere dingen ook al geprobeerd en gebruik ook meditaite)

09-08-2020 | Vrouw | 43
oxazepam (10mg)
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

18-04-2020 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Ik gebruik het al een jaar af en toe. Eerst met escitalopram en nu met fluoxetine. Soms gebruik ik het 2x per week bijv bij extreme spanning of de tandarts. Maar meestal hooguit 2x in de maand. Zolang je met een kleine dosis begint en kijkt hoe je lichaam reageer, en het alleen inneemt wanneer het echt niet anders kan (max 2 weken opeenvolgend tijden medicatiewisseing), is[lees meer...] het een perfect medicijn. Nog nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen of bijwerkingen behalve een moe en rustig gevoel wat dus ook de bedoeling is

05-04-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!

12-03-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum