oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

07-04-2017 | Vrouw | 45
oxazepam (10mg)
Gekregen om de periode van opbouw antidepressiva te overbruggen. Leek af en toe niet te werken (wel versuffend, maar niet angstdempend). Werd er erg emotieloos van. Groot nadeel van de tablet is bovendien dat deze zo klein is dat breken ondoenlijk is.

12-03-2017 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Via de huisarts voorgeschreven gekregen in verband met een noodzakelijke ingreep waar ik doodsbang voor was. Al nachten niet geslapen, misselijk van angst. Er drongen zich niet meer continu horrorbeelden aan me op. Ik kon veel makkelijker afleiding zoeken. Was algemeen gewoon een stuk rustiger. Ook een nachtje goed geslapen en zelfs 's ochtends was ik vrij rustig. Rustig [lees meer...]tot in het ziekenhuis gekomen en pas toen ze me kwam halen sloeg de paniek toe. Maar ondanks die paniek toch gewoon nog mee kunnen lopen. Ivm sedatie mocht ik 's ochtends niks meer innemen, maar heb er zelfs toen dus nog effect van gehad. Zonder was ik niet eens tot in de auto gekomen, laat staan het ziekenhuis.

09-07-2016 | Vrouw | 22
oxazepam (10mg)
Toen ik aan mijn antidepressiva begon werd me door de arts aangeraden om daarbij ook oxazepam te gebruiken. Drie keer per dag mocht ik een tabletje innemen, zo lang ik het nodig vond. Ik heb dit een week lang gedaan, met een pakje van 20 tabletjes. Dit heeft me enorm geholpen! Een half uur nadat je het medicijn hebt ingenomen worden je gedachtes steeds vager en wordt je ru[lees meer...]stig. Het tabletje werkt zo'n drie uur, en tijdens deze periode was het voor mij onmogelijk om angstig te zijn. Nadat de tabletten op waren heb ik nog een keer 20 nieuwe tabletten gekregen. Ik nam af en toe nog een tablet in als ik naar een stressvolle situatie moest gaan, of als ik enorm angstig werd. Ik heb daar nu anderhalf jaar later nog steeds 15 van over. Als je veel last hebt van piekeren en je bent snel een vaak angstig, raad ik het zeker aan om deze medicijnen een keer te proberen. Ik zou wel oppassen dat je ze niet te vaak en te veel gebruikt, want dan denk ik dat het z'n werk niet meer doet. Ik hoop dat je iets aan mijn review hebt gehad! Veel succes en geluk!

15-02-2016 | Man | 37
oxazepam (10mg)
Ik ben een man al heel mn leven als de dood voor de tandarts. Het klassieke verhaal, vroeger de herinneringskaartjes kwijt maken, de dag dat ik op controle moest heel de dag "spoorloos" voor mn ouders etc. Jaren niet geweest en uiteindelijk beland bij de narcosetandarts. Sinds een week of 3 bizarre pijn in mn mond. Ik ben echt wel wat gewend, ik heb over mijn hele lichaam [lees meer...]tattoos maar deze pijn is niet te doen. De narcosetandarts heeft een wachtlijst van 1,5 maand dus op advies van een vriend 2 x 10 mg oxazepam ingenomen. Wat een heerlijk middel, ik was de rust zelve en moet nu nog 4 x terug en zie er totaal niet tegenop. Het is mijns inziens een beetje vergelijkbaar met het gebruik van xtc, je moet het over je heen laten komen en er vrede mee sluiten en dan pas werkt het effectief. Ik kan iedereen die (enorme) angst voor de tandarts heeft dit aanraden.

14-11-2015 | Vrouw | 34
oxazepam (10mg)
Alleen gebruiken als het echt echt niet gaat, zeer verslavend en als je bent afgebouwd kan het nog een nasleep geven. Ik heb er even goed baat bij gehad. Maar vind het vreselijk dat ik niet al eerder heb moeten stoppen. Door onrust was ik verkeerd gaan ademen en werd het een virtuele cirkel. (Weet ik nu pas na 2 maanden van afbouwen, had mn dokter me wel eerder mogen doors[lees meer...]turen). Nu loop ik bij een psychosomatische-fysiotherapeut om mn lichaam te trainen. Dus probeer gelijk zo'n fysiotherapeut en evt psycholoog op te zoeken om de bron weg te halen, zodat je snel zonder kan. Het kost mij nu veel best veel om door te zetten en niet weer naar de pillen te grijpen. Ook al weet ik dat ik ze niet nodig heb, want ik werd onrustiger van de pillen, ja zelfs van het laatste halfje die ik op het einde slikte. Het dooft ook je emoties, dus bij afbouwen kom je weer tot leven.. Jammer genoeg voelen tranen dan heftiger dan dat je kan herinneren. Dus kijk uit. Het werkt, maar voorkomen is beter.

08-10-2015 | Man | 57
oxazepam (10mg)
oxazepam vind ik het grootste bocht wat er is, zeer verslavend, 10 jr .

21-07-2015 | Man | 79
oxazepam (10mg)
Mijn dilemma is, ik ben hypergevoelig, ik kan niet tegen ad, wat voor mij overblijft zijn de wel bekende pammetjes. Ze werken goed, je hebt er alleen steeds meer van nodig, dat is mijn probleem, ik heb na een ongeluk onverklaarbare angst dag en nacht, ik voel mij elke dag ziek van de angst, ben dan weer aan het gebruiken en daarna weer aan het afbouwen, dat is geen leven, [lees meer...]ik weet er geen oplossing voor. Wie weet wat ik zou kunnen doen? Pareltje

20-02-2015 | Vrouw | 29
Paniekaanvallen
Bij sporadisch gebruik werkt het middel effectief. Ik slaap er beter door en heb minder last van paniekaanvallen. Het zijn kleine tabletjes en dus makkelijk in te nemen. Door beide voorgaande redenen vind ik het ook een 'eng' geneesmiddel en makkelijk verslavend. Als bijwerking heb ik de dag erna vaak hoofdpijn/een zwaar hoofd en ben ik ietwat versuft, dat vind ik uitera[lees meer...]ard niet zo fijn.