Overspannen/burn-out (16 meningen)

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

23-02-2020 | Vrouw | 95
oxazepam (10mg)
95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.

11-08-2018 | Vrouw | 59
oxazepam (10mg)
Dit medicijn werkt verslavend daarom ben ik ermee gestopt. Het werkte ook niet meer tegen mij slapeloosheid.

15-02-2018 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Door huisarts voorgeschreven 2x10 mg ineens om beter te slapen. Werkt wel, maar soms al na enkele uren wakker. Overdag zeer neerslachtig gevoel, lijkt op een kater.

17-04-2017 | Vrouw | 62
oxazepam (10mg)
Ik gebruik al jaren Oxazepam van Sandoz en Centrafarm, naar behoefte en zonder verslavend effect. Kreeg ineens Oxazepam van Accord, kleine tabletjes zonder gleuf dus niet gemakkelijk te breken. Ik merk helemaal niets van deze Oxazepam, doet zijn werk niet! Het lijkt wel een placebo.

12-08-2016 | Vrouw | 15
oxazepam (10mg)
Na veel hectische en ingrijpende gebeurtenissen last van slapeloosheid gekregen. Na veel te hebben geprobeerd, naar de huisarts geweest en die heeft oxazepam voorgeschreven. Ik mocht het ook maar 2 weken gebruiken want het is een zeer verslavend middel (niet geschikt voor verslavingsgevoelige mensen dus!). Na een week van het gebruiken van de pillen nog steeds geen verbete[lees meer...]ring. Huisarts gebeld maar die snapte er ook helemaal niks van. Dus met de pillen gestopt. Ik heb nog steeds last van slapeloosheid. Als ik een "goede" nacht draai, slaap ik vijf uurtjes. Maar ik zie ook vaak 's ochtends vroeg de zon opkomen om 5 uur en dan moet ik half 7 mijn bed uit voor school. Dat is geen doen. Iemand van mijn leeftijd moet gemiddeld 9 uur slapen per nacht, en dit haal ik absoluut niet. Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want de oxazepam heeft me totaal niet geholpen.

09-06-2014 | Man | 21
oxazepam (50mg)
hallo mijn naam is brandon, ik zoek naar mensen met dezelfde problemen als mij en iemand die ongeveer weet hoelang mijn ontwenningsverschijnselen aan zullen houden. ik ben rond 2 en halve maand geleden begonnen met oxazepam, omdat ik niet sliep en onrustig was. ik heb 2 weken moeten slikken en de dokter zei dat ik dan moest stoppen, ik zou geen ontwenningsverschijnselen[lees meer...] volgens hem kunnen krijgen. vervolgens 1 dag later gebeurt er hetgene wat ik niet had durfe denken, ik kreeg ontwenningsverschijnselen. ik ben er mee naar de dokter geweest en die zei dat is onmogelijk, je stelt je aan. ik ben weg gestuurd en aan mijn lot overgelaten, de eerste 2 maanden waren nog wel te doen met ontwenning, maar na deze 2 maanden gaat het helemaal mis. ik slaap niet meer en ben behoorlijk angstig, zit de hele dag te piekeren en heb af en toe depressieve gedachten, mijn maag slaat op hol en heb krampen, mijn ogen doen pijn en zijn droog en kunnen totaal niet tegen licht, mijn benen zijn slap en kan niets ondernemen, ik ben misselijk en heb een behoorlijke onrealistische kijk op de wereld nu, ik kan niet tegen geluiden en heb ook hoofdpijn. ik snap zelf niet hoe dit na 2 weken gebruik zo snel kan, ik zal nu een paar maanden van me leven kwijt zijn en dat is behoorlijk naar, vooral in deze zomer. ik wil iedereen waarschuwen voor deze medicijn/drugs, want zo zie ik het nu. heeft iemand hier ervaring mee en zou die aub kunnen reageren, iemand die het heeft gehad, hoelang duurt het? ik las bij verschillende ervaring dat de klachten wel 6 a 8 maanden kan vasthouden, dan heb ik nog 4 of 6 maanden te gaan en zou eigenlijk een soort medicijn willen die alles een beetje draagbaar maakt. heeft iemand tips dan hoor ik het graag. met vriendelijke groet brandon

19-04-2012 | Man | 65
oxazepam
Ernstig last van restless leggs. Daarvoor gebruik ik pramipexol 0.088 mg. 4 jaar geleden begonnen met twee tabletten. In de loop van de tijd heb ik dat op moeten voeren naar 6 tabletten dit in verband met de vermindering van de werking. 6 tabletten is de maximale hoeveelheid. Daarna moet je een paar weken stoppen met het gebruik. Dat leek een moeilijke periode te worden. D[lees meer...]e eerste twee nachten zonder dit medicijn helemaal niet geslapen. Overdag was het niet mogelijk te zitten. De armen en benen waren te onrustig. In overleg met de huisarts en de neuroloog een tablet OXAZEPAM pch 50 mg. genomen. De nacht werd een absolute hel. Mijn lijf was volledig uit controle Een huilbui van 1 12 uur. Mijn vrouw heeft de deur van de slaapkamer op slot gedaan omdat ze bang was dat ik rare dingen zou doen of van de trap zou vallen. Ze heeft me zoveel mogelijk gesteund en vast gehouden. Maar het was vreselijk. Ze heeft me mijn oude medecijn toe gediend en hoopt dat dat zou helpen. Na ruim 4 uur trok de hel weer open en werd ik rustig. Het was vreselijk.

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

13-05-2019 | Vrouw | 44

16-11-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.

06-04-2015 | Vrouw | 25
oxazepam (50mg)
Verschillende malen in hoge doseringen gebruikt als noodoplossing omdat niet hielp. UIteindelijk werd ik er altijd afhankelijk van en volgde verschrikkelijke afkickverschijnselen.

24-08-2018 | Vrouw | 51
oxazepam (10mg)
Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

03-10-2016 | Man | 18

17-12-2011 | Man | 83
oxazepam
Mijn vader 83 jaar oud, slikt al negen jaar 40 mg Oxazepam p.d. Dit kreeg hij bij het onverwachte overlijden van mijn moeder voorgeschreven. Hij is er geen dag mee gestopt. Inmiddels is hij erg nerveus, slaapt slecht, labiel. Dit neemt de laatste tijd weer toe. Wanneer ik bij zijn huisarts informeer, zegt deze altijd dat de dosis te laag is om last van bijverschijnselen te[lees meer...] krijgen. Is dat zo? Heeft hier iemand ervaring mee?

16-08-2020 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Gebruikte dit af en aan bij stress en hyperventileren. Met 30 tabletten deed ik en jaar. Sinds 3 januari 2020 erge angstaanvallen door somatische klachten zonder oplossing nam ik ze bijna elke dag en ik had steeds meer nodig voor het gewenste effect. Ben gaan afkicken in een detox kliniek. Nu kan ik ze weer af en toe gebruiken.Quetiapine staat echter niet bekend als versla[lees meer...]vend, dus was daar op overgestapt maar mijn oorsuizen werd erger, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer. Ik wil nl echt slapen, anders ga ik me psychisch héél slecht voelen (angstig en nerveus) en focussen op mijn fysieke klachten (Tinnitus en keelslijm, aan beiden niet echt wat te doen!)

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.