Clindamycine

clindamycine

Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (8 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

Azitromycine (166 meningen)
Claritromycine (144 meningen)
Klacid (14 meningen)
Erythrocine-ES (8 meningen)
Erytromycine (6 meningen)

29-05-2018

Clindamycine (clindamycine)

Bij inname leek het of er een gat in mijn slokdarm brandde. Het bleef gewoon hangen en heb van alles geprobeerd; met yoghurt, banaan etc. Nu op de laatste dag heb ik een uitbraak van rode jeuk vlekken op mijn romp en armen met koorts. Heb nu een ernstige allergie met vreselijk veel jeuk en rode vlekken van haarwortels t/m benen. Ook daarbij koorts tot 39.5.
29-03-2018

Bacteriële infectie

Dit medicijn voorgeschreven na 2de omgekeerde schouderprothese operatie waar door kweek in dec.staphylococcus aureus bacterie was ontdekt....NA operatie 7mrt. werd bij ontslag gezegd dat er nog n langzaam groeiende bacterie zit..Na bellen met interniste werd gezegd. Propioni bacterie....Het moet tot 31 mei geslikt worden..Het geeft nu al problemen aan maag..diarree....In [lees meer...]overleg met interniste misschien via infuus lange lijn...Heeft iemand daar ervaring mee...
16-03-2018

Kaakontsteking

Na vijf dagen gebruik, dus kuur afgemaakt, kreeg ik enorme jeuk over werkelijk mijn hele lijf, behlve mijn gezicht. Er was op buik en rug bijna geen wit plekje meer te ontdekken. Zeer veel jeuk, heb twee nachtne ondanks slaaptabletten niet kunnen slapen. Gisteren van arts daarvoor aerius 5mg tablet gekregen. Zelfs na twee dagen nog niet uit te houden, ik smeer alles in me[lees meer...]t mentholpoeder. Daarbij krijg ik zonder dat ik het voel ontlasting in mijn broek en als ik moet -lassen heb ik bijna geen tijd om broek omlaag te doen. Bij algemene tevredenheid moet er bij mij 0 gezet worden, maar dta lukt hier niet.
07-03-2018

Aangezichtspijn

07-03-2018

Bacteriële infectie

Een bacterie opgelopen in het ziekenhuis tijdens m.n halve knieoperatie tot slot uiteindelijk 3 x opengesneden met gevolg dat er een bacterie zat,anderhalve week in het ziekenhuis gelegen te hebben kreeg ik Rivadin en Clemendicine 3daagsx600 mg Voorgeschreven ik ben in tijden niet zo ziek geweest van deze medicatie en als ik overdrijf hoor ik het graag maar dit is een[lees meer...] aanslag op je lichaam,geldt zowel voor de Rivadin als de Clemendicine!!!terwijl ik nog wel 2x daags een maagbeschermer inneem,alles brand gewoon weg!! Vorige week in het ziekenhuis geweest voor controle bloed waarden waren sterk gedaald,maar er moet toch een medicijn zijn om je niet zo ziek te hoeven te voelen,heb vanmorgen Orthopedie gebeld en gevraagd of de arts mij kan terug bellen helaas was hij er niet vandaag dus belt hij me woensdag op ,ben zeer benieuwd allerlei bijwerkingen komen erbij tot gevolg dat je niks meer binnen kunt houden en sterk in gewicht afneemt 1 ding weet ik wel Dit neem ik NOOIT weer. Ben benieuwd naar uw ervaringen!!!!!En dat zou ik tot aan 8 mei 2018 moeten slikken!!!!
14-02-2018

Kiespijn

Zenuwpijn kies. Kon wel even opgelost worden met antibiotica. Na 10 dgn tegen plafond geknald te zijn deze voorgeschreven gekregen door tandarts. Niks geholpen maar wel op spoedeisende hulp beland met slokdarmontsteking en het idee dat ik een hartaanval had/benauwd. Op internationale sites wordt gewaarschuwd voor dit middel, in NL niet. Neem het nooit meer!
29-01-2018

Kaakontsteking

Gedurende kuur geen bijwerkingen dit begon 2 dagen na kuur beginnende met jeukende en rode oorschelpen. Daarna bultjes vervolgens gewrichtsontsteking voeten en handen polsen en tenslotte opgezette handen en hevige jeuk. Over gehele lichaam Weer later hevige rug en maagpijn en jeukend irriterende mond tong. Alles wat kan heb ik dus ook op me bordje en kan zeggen daar wordt[lees meer...] je echt niet vrolijk van. Nu cetrezine voorgeschreven gekregen resultaat moet zich nog uitwijzen. Dus na geen ammoxicicline kan deze ook de ijskast in.
16-12-2017

Wondroos

Omdat de behandeling van wondroos en lymfangitis dmv flucloxaciline van 4 x 500mg thuis naar 4 x 1000 mg iv in ziekenhuis niet effectief bleek werd overgegaan op clindamycine 3 x 600 mg iv. Dit bleek na 48 uur goed aan te slaan en wondroos en lymfangitis kwamen onder controle. Eerst 3 dagen iv, daarna oraal tot totaal 15 dagen. Tot zover mijn positieve ervaring met clindm[lees meer...]ycine. Nadelen: Capsules zijn erg groot waardoor 3 x per dag 2 capsules doorslikken met grote hoeveelheid water lastig was. Gedurende 15 dagen met clindamycine behandeld. Dit gaf continue een erg vieze (paracetamol-achtige smaak), waardoor zelf water vies smaakte. Op dag 15 ontstond een allergische reactie beginnend met rode stipjes, die rode vlekken en daarna rode vlakker werden. Na gebruik antihistamine kwam allergische reactie onder controle. Na stop clindamycine bleef zeer frequente diarree en buikpijn aanhouden. Na inleveren feceskweek bleek een clostridium-infectie. Deze werd behandeld met metronidazol gedurende 10 dagen. Aanvankelijk verdwenen de klachten bij zo'n 3 dagen gebruik, maar 3 dagen na stoppen van deze kuur kwamen de klachten terug. Opnieuw kuur van 10 dagen metonidazol. En weer kwamen 3 dagen na het stoppen de klachten terug. Opnieuw een feceskweek ingeleverd en gestart met vancomycine 4 x daags 250 mg waarna afbouwschema van zo'n 5 weken volgt. Onder vancomycine verdwijnen de klachten. Hopelijk blijven de klachten nu eindelijk weg en is clostridiuminfectie nu eindelijk onder controle. Voor mij geen clindamycine meer.
06-12-2017

Infectie (wond)

Na hernia operatie wond ontstoken ; bacterie stafylokokken in de wond wond lekt al 2 maanden; huid ziet rood en voelt branderig aan na start Clindamycine kuur 3x 600 mg per dag nam het lekken van de wond en de roodheid De recensies eerder beschreven hier heb ik geen last van gehad, ik was na het lezen op het ergste voorbereid maar zorgen voor niets gemaakt. Capsules ne[lees meer...]t als andere capsules met glas water innemen zodat het blijven hangen gevoel in de keel voorkomt.
21-11-2017

Bacteriële infectie

Na wortelkanaal behandeling dit medicijn gekregen van het merk centrafarm. Direct al de 1e dag erge blaasvorming in de mond. Na 2 dagen contact opgenomen met apotheker en voor de overige dagen dit medicijn van het merk Sandoz gekregen om de kuur af te maken. Nu 22 november zijn de blaren nog niet helemaal genezen. Voor mij nooit meer van de fabrikant centrafarm.
06-09-2017

Clindamycine (clindamycine)

Mijn kunstschouder bleek op een gegeven moment gebroken. De bacteriën (propionie) hadden de prothese volledig aangevreten en gebroken. Na verwijdering prothese clindamycine gaan gebruiken. Ná het stoppen van het gebruik kreeg ik enorme allergische reacties welke al weken aanhouden... zéér vervelende bijwerking voor mij.
31-03-2017

Wondroos

Ik heb gemiddeld 2 x per jaar last van wondroos. Sinds 2012 wordt er clindamycine voorgeschreven (3 x daags 2 tabletten van 300 mg; de kuur duurt 7 dagen). Na twee dagen bespeur ik al een duidelijke verbetering, met name wat de pijn bij het lopen betreft. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.
07-02-2017

Clindamycine (clindamycine)

Een opluchting na de amoxicilline/clavulaanzuur, die me standaard misselijkheid gaf. Hoeft ook niet de hele tijd met eten te worden ingenomen. Wel de hele dag door een bittere smaak in mijn mond of ik er nu wat na eet of niet.
02-12-2016

Kiespijn

Ik heb het middel voorgeschreven gekregen vanwege een ontsteking onder een gevulde kies. Ik moet het 5 dagen innemen en zit nu aan dag 3. Al van dag 1 voelde ik me licht in het hoofd en ik kreeg ook een onrustgevoel, ijskoude handen. Dag 2 zelfde klachten en begon er ook nog duizelig bij te worden, loom en slaperig. Voelde 's avonds ook een hoop gerommel in mijn buik. [lees meer...] Om half 1 gaan slapen en rond 3u terug wakker geworden, badend in het zweet. Nog proberen verder te slapen maar dat lukte niet meer, ik was klaarwakker! (terwijl ik toch een hele dag moe en slaperig ben) Dan maar opgestaan en een paar uur later kreeg ik diarree, gepaard met enorme winderigheid. Als ik al die reacties hier lees over darmontsteking door die diarree, dan krijg ik toch wel angst. Ik ga nog wel proberen vol te houden want de pijn aan de kies is na 2 dagen al wel fel verbeterd maar nog niet volledig weg. Maar als de diarree nog erger wordt en ik ondervind narigheid dan ga ik toch stoppen, ik wil niet in het ziekenhuis belanden zoals sommigen hier hebben voorgehad. Conclusie: Neen, ik zal dit middel nooit meer nemen in de toekomst.
01-12-2016

Bacteriële infectie

Mijn zoon van 14 krijgt dit medicijn nu een half jaar, in combinatie met dezelfde dagelijkse doses aan Rifampicine. Reden: ernstig gecompliceerde bacteriële infectie (Staf Aureus PVL) die Osteomyelitis (botontsteking) veroorzaakte. Eerst heeft hij dit medicijn circa 4 weken via het infuus gekregen. Daarna in capsules (4x 300mg per dag). De pillen slikken was lastig bij [lees meer...]de start, ze bleven vaak hangen omdat hij ook nog een sonde door zijn keel had. Na verwijdering sonde slikt hij ze met melk of water en dat gaat prima. Geen last meer van bij inname. Aanvankelijk veel last gehad van misselijkheid en darmen, obstipatie, echter we weten niet of dat van deze medicijnen komt of van de andere (hij slikte toen ook al Rifampicine en kreeg ook nog Labetalol, morfine en andere medicijnen toegediend). Nu al vijf maanden klachtenvrij van bijwerkingen met deze medicijnen.
28-11-2016

Clindamycine (clindamycine)
Trekken van tand of kies

Omdat ik een allergie heb, heeft de Kaakchirurg dit voorgeschreven, maar ik denk dat ik hier ook allergisch voor ben. Vind het raar dat er geen merk opstaat. Het zijn blauwe capsules. Bijwerkingen: Hevige pijn op de borst, buik, schouder en rug. Keelklachten, jeuk, veel ontlasting en blaas problemen. Ik wil de kuur niet afmaken en ga de huisarts bellen dat ik teveel pijn e[lees meer...]r van ondervind en ben bang voor een darm perforatie of erger.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum