Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen ontsteking kleine rode bult(en) overal maagzuur gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

17-09-2020 | Vrouw | 34
Kiespijn
Al herhaaldelijk Clindamycine voorgeschreven gekregen door de tandarts. Ik ben allergisch voor penicilline en dit werkt perfect. Het middel is zeer effectief bij kiespijn, waardoor ik het kan volhouden tot de behandeling bij de tandarts. Soms krijg ik het na een behandeling, om de ontsteking na een wortelkanaalbehandeling helpen op te ruimen. Altijd gegarandeerd pijnloos m[lees meer...]et Clindamycine. De enige bijwerking is diarree op dag 1. Verder niks gemerkt.

15-09-2020 | Vrouw | 53
Ontsteking (mond)
Ivm allergie voor andere antibiotica deze gekregen bij wortelonsteking onder kies. Capsules met heel veel water ingenomen. geen slokdarm of maagklachten hierdoor. Wel na een paar dagen enorme buikkrampen. En nu nog 2 dgn na afloop kuur nog buikkrampen en geen normale ontlasting. De onsteking is wel weg.

07-08-2020 | Man | 30
Complicatie na operatie
Na een aanrijding met een wagen en de nodige operatie deze medicatie meegekregen om infecties tegen te gaan en dit voor 7 dagen lang. Al na eerste inname verschrikkelijke (metaal)smaak. Verdwijnt net op het moment dat je de volgende moet innemen. Na 2 dagen kwam er dan ook nog eens buikloop bij dat toch de dagelijkse zaken belemmert. Hopelijk na deze kuur nooit meer. [lees meer...]

26-06-2020 | Vrouw | 57
clindamycine (300mg)
Wat een rotzooi. Ik had een steenpuist op mij bovenbeen met veel pijn en koorts. Nadat de spoedarts het open had gemaakt kreeg ik een kuur vooe 7 dagen mee. De tweede dag kreeg ik duizeligheid en misselijkheid. De derde dag klapte ik in de ochtend na de eerste dosis, dubbel van de maagpijn en mijn slokdarm. Dit is een paar keer gebeurt. Ook hoofdpijn erbij. Ik heb de art[lees meer...]s gebeld en mocht met 5 dagen stoppen. Dat heb ik gedaan. Ben nu na een week nog steeds niet fit. Moe hoofspijn en niet lekker. De steenpuist is zo goed als weg maar dir middel gebruik ik niet meer.

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

10-05-2020 | Man | 57
Gewrichtsontsteking
Uit voorzorg kreeg ik dit medicijn voorgeschreven, allergisch voor penicilline, omdat ik een keer een bacteriële infectie in mijn knie heb gehad na het laten likken van een hond aan een wondje ben ik uiterst voorzichtig geworden met het hebben of krijgen van wondjes op buiten of een niet schone omgeving, na een dag in de tuin werken heb ik m’n arm gestoken aan een tak, du[lees meer...]s maar om antibioticum gevraagd en gekregen, nog nooit ergens zoveel last van gehad, algehele malaise en na 4 dagen heftige diarree, nu na 2 weken gestopt te zijn nog steeds! Ik hoef het niet weer

07-04-2020 | Vrouw | 52
Infectie (mond)
Na trekken van mijn kies, infectie. ontzettende pijn in maag / darmstreek onmiddellijk mee gestopt. Nu arts bellen voor medicijn die verlichting brengt.

29-03-2020 | Man | 67
Kiespijn

13-03-2020 | Vrouw | 55
clindamycine (150mg)
Kaakontsteking
Kreeg dit voorgeschreven vanwege abces in bovenkaak. Werkte binnen een dag, infectie was na 5 dagen verdwenen

13-03-2020 | Vrouw | 55
Kaakontsteking
Positieve ervaring. Zowel links als rechts in bovenkaak flinke ontsteking die uitstraalt naar oogkas en oor. Ben in afwachting van extractie, maar eerst moest ontsteking weg. Medicijn is heel effectief, de pijn op de kiezen rondom en tandvlees was na een dag afgenomen. Ontsteking binnen 4 dagen weg. Bijwerkingen zijn erg vervelend, ben voortdurend misselijk met vieze [lees meer...]metaalsmaak in de mond. Maar die bijwerkingen zijn veel beter te verdragen dan een echt bijzonder pijnlijke kaakontsteking. Je slikt dit spul niet voor je plezier natuurlijk.

05-03-2020 | Vrouw | 52
clindamycine (600)
Na ontvangen van de capsules er thuis 1 ingenomen met veel water. Daarna snel door naar een gemaakte afspraak, maar na nog geen half uur na inname wist ik mij geen raad doordat in mijn lichaam de hel losbrak in de vorm van bizarre pijn in maag/slokdarm en ik raakte de weg kwijt in de ongelooflijke pijn. Het werd een strijd in ondergaan. Gelijk de huisarts gebeld die helaas[lees meer...] niet meer aanwezig bleek te zijn, dus de apotheek gebeld. Die gingen contact zoeken met de huisarts. Werd later terug gebeld door de apotheek, er lag een andere maagzuurremmer voor mij klaar en nee...geen andere optie voor de flinke huidontsteking. Heb gezegd dat ik dit middel absoluut niet verder inneem en de volgende dag de arts ga bellen. Nu...uren later en niet kunnen eten door de immense pijn, het gevoel alsof in de maag/slokdarmstreek een enorme beschadiging opgetreden is, het zuur nog tot in mijn keel komt, staat mijn besluit vast. Never nooit meer ook maar 1 capsule van deze vreselijke rommel qua medicijn! Wat een verschrikkelijke bende is dit!

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

10-02-2020 | Man | 75
clindamycine (300mg)
Merk Sandoz.Op basis van mijn ervaring hiermee niet aan te bevelen voor preventief gebruik na het plaatsen van een implantaat door mijn tandarts. Ben er vanwege de bijwerkingen (chronische diarree) en pijn in de buik na 1,5 dag na aanvang kuur mee gestopt.

06-02-2020 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst

28-12-2019 | Vrouw | 42
Ontsteking (mond)
Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen door mijn tandarts na een abces in mijn kaak. Na 2 dagen was de pijn al veel minder. Ik had wel vanaf het begin van gebruik een branderige pijn bij het plassen. Na 4 dagen stond ik opeens vol jeukende uitslag op mijn borsten en buik. Ik ben dan ook meteen gestopt met de inname.

05-12-2019 | Vrouw | 52
clindamycine (300mg)
in Oktober 2019 klapte ik met mijn voet dubbel. na een week verloor ik van mijn grote teen de nagel. zag er in eerste instantie goed uit , maar na een aantal dagen werd hij rood en blauw. Ook mijn been werd dikker(vocht)en rood. Mijn grote teen en voet was ontstoken . Kreeg antibiotica en moest 3x2 tabletten a 300 mg slikken. Na 1 dag inname begon de ellende . Als ik op de[lees meer...] bank zat viel ik steeds voor een paar minuten weg(hazeslaapjes) Soms wist ik niet eens meer waar ik was...Gaf de schuld aan vermoeidheid. zo 2 dagen door gegaan. S`maandags de internist gebeld en verteld hoe ik mij voelde. Moest proberen door te gaan en het weg vallen zou niet door de medicatie komen. Dinsdags moest ik stoppen ,omdat ik over moest op een andere antibiotica. 2 dagen voelde ik me goed .Tot op een middag kreeg ik dikke tong en gehemelte...ook benauwd en kon moeilijk ademen. Ook mijn hals helemaal vol met galbulten en knalrood...Gelijk arts gebeld en met ambulance naar ziekenhuis. Kreeg gelijk Travagile . Daarop zakte het en mocht naar huis en moest gelijk met Antibiotica stoppen. De volgende dag begon alles opnieuw alleen nog iets erger . Mijn hele lichaam was knal en knal rood van top tot teen en als ik mijn huid aanraakte leek ik mijn vel er af te halen. Leek wel of ik verbrand was. Weer ambulance en moest nu in ziekenhuis blijven. Het was allemaal heel angstig...ook heel veel pijn en jeuk. Dit wil ik nooit meer mee maken . Ik ben nu 5 weken verder en mijn lichaam is nog aan het herstellen van de roodheid en ook mijn hele lichaam is aan het vervellen en voelt droog aan...valt niet tegen te smeren... ook mijn weerstand is naar beneden gegaan. Mijn lichaam heeft zo hard moeten werken. Na weken ben ik nog steeds moe. Ik ben bij de dermatoloog geweest om uit te laten zoeken waar ik allergisch voor ben. Zo belangrijk want dit wil ik nooit meer mee maken en laat het in het ziekenhuis ,,,huisarts en apotheek vermelden. Voor mij was dit niet de juiste antibiotica...