Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen ontsteking kleine rode bult(en) overal maagzuur gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

22-10-2018 | Man | 61
clindamycine (600mg)
Kiespijn
na 2 dagen was de kiespijn weg. Echter de kuur van 7 dagen eindigde met zware griepverschijnselen maag- darmkrampen en diarree en als gevolg van gewicht/ vochtverlies in jicht in linkervoet. 10 dagen na beëindigen van kuur ontstond maandlange diarree naar door onderzoek bleek darmbacterie clostridium difficile die niet was gedood en was gaan woekeren. een nieuwe antibiotic[lees meer...]akuur was noodzakelijk. Gewichtsverlies was totaal ca 6 kg. Ik kan dit medicijn niet aanbevelen. ca 10 % van de volwassenen heeft deze clostridium bacterie en loopt hiermee risico.

06-10-2018 | Man | 54
Bacteriële infectie
Ik slik dit medicijn nu vanaf 18 september we zijn nu 6 november ik heb gelukkig geen ervaring met bijwerkingen had het nodig nadat na een Hernia operatie op 23 jullie na eerst goed herstel na 2 weken meer pijn gaf in mijn rug na 3 weken weer een MRI daar bleek dat er een abces zat en ben op 23 augustus met spoed geopereerd en herstel snel volgens de arts volgende mri chec[lees meer...]k 31 october als die schoon blijkt mag ik hiermee stoppen en dan ps 4 weken later naar de fysio omdat dit medicijn je bindweefsel aantast verder heb ik een nare smaak in mijn mond .

28-09-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Buikpijn na 1 dag gebruik en misselijk Voorgeschreven voor 1 specifieke bacterie na verschillende nare bacteriele infecties sinds opname in gedwongen GGZ …. (….) Daarna met moeite pijnstilling, 2 noodzakelijk ervoor al operaties zonder enige zorg van anti biotica want dat is zo slecht voor de diverse ernstige symptomen van de infecties die door 1 huisarts als hooikoort[lees meer...]s werden afgedaan, nu het abces dat in de tijd van 2016 tot aan vorige week pas is leeggezogen linkerborst, op kweek gezet en deze kuur nog proberen, de andere ervoor met moeite voorgeschreven gekregen, 1 arts zei vrolijk kijk eens waar ik tussen zit! ik heb niks! enz toch GGZ patient en gek verklaard nu klachten die op ernstige infectie lijken die onder meldplicht van RIVM valt! Ik ben huiverig voor de bijwerkingen en vraag mij af of het gaat helpen, nu na iname van 1 dag voel ik mij niet beter en buikpijn, ook misselijkheid. (Mijn medicijn : tekst ingekort tot ervaring zelf)

06-07-2018 | Man | 47
Kaakontsteking
Voorgeschreven door kaakchirurg. Na de eerste tablet al maagpijn. Na 1,5 dag pijn niet meer te houden, is diarree bij gekomen. Lig hele nacht wakker van de pijn. Nu gestopt met slikken, op zoek naar equivalent.

29-05-2018 | Man | 67
clindamycine (300mg)
Bij inname leek het of er een gat in mijn slokdarm brandde. Het bleef gewoon hangen en heb van alles geprobeerd; met yoghurt, banaan etc. Nu op de laatste dag heb ik een uitbraak van rode jeuk vlekken op mijn romp en armen met koorts. Heb nu een ernstige allergie met vreselijk veel jeuk en rode vlekken van haarwortels t/m benen. Ook daarbij koorts tot 39.5.

29-03-2018 | Man | 72
Bacteriële infectie
Dit medicijn voorgeschreven na 2de omgekeerde schouderprothese operatie waar door kweek in dec.staphylococcus aureus bacterie was ontdekt....NA operatie 7mrt. werd bij ontslag gezegd dat er nog n langzaam groeiende bacterie zit..Na bellen met interniste werd gezegd. Propioni bacterie....Het moet tot 31 mei geslikt worden..Het geeft nu al problemen aan maag..diarree....In [lees meer...]overleg met interniste misschien via infuus lange lijn...Heeft iemand daar ervaring mee...

16-03-2018 | Vrouw | 69
Kaakontsteking
Na vijf dagen gebruik, dus kuur afgemaakt, kreeg ik enorme jeuk over werkelijk mijn hele lijf, behlve mijn gezicht. Er was op buik en rug bijna geen wit plekje meer te ontdekken. Zeer veel jeuk, heb twee nachtne ondanks slaaptabletten niet kunnen slapen. Gisteren van arts daarvoor aerius 5mg tablet gekregen. Zelfs na twee dagen nog niet uit te houden, ik smeer alles in me[lees meer...]t mentholpoeder. Daarbij krijg ik zonder dat ik het voel ontlasting in mijn broek en als ik moet -lassen heb ik bijna geen tijd om broek omlaag te doen. Bij algemene tevredenheid moet er bij mij 0 gezet worden, maar dta lukt hier niet.

07-03-2018 | Man | 47
clindamycine (150mg)
Aangezichtspijn

07-03-2018 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Een bacterie opgelopen in het ziekenhuis tijdens m.n halve knieoperatie tot slot uiteindelijk 3 x opengesneden met gevolg dat er een bacterie zat,anderhalve week in het ziekenhuis gelegen te hebben kreeg ik Rivadin en Clemendicine 3daagsx600 mg Voorgeschreven ik ben in tijden niet zo ziek geweest van deze medicatie en als ik overdrijf hoor ik het graag maar dit is een[lees meer...] aanslag op je lichaam,geldt zowel voor de Rivadin als de Clemendicine!!!terwijl ik nog wel 2x daags een maagbeschermer inneem,alles brand gewoon weg!! Vorige week in het ziekenhuis geweest voor controle bloed waarden waren sterk gedaald,maar er moet toch een medicijn zijn om je niet zo ziek te hoeven te voelen,heb vanmorgen Orthopedie gebeld en gevraagd of de arts mij kan terug bellen helaas was hij er niet vandaag dus belt hij me woensdag op ,ben zeer benieuwd allerlei bijwerkingen komen erbij tot gevolg dat je niks meer binnen kunt houden en sterk in gewicht afneemt 1 ding weet ik wel Dit neem ik NOOIT weer. Ben benieuwd naar uw ervaringen!!!!!En dat zou ik tot aan 8 mei 2018 moeten slikken!!!!

14-02-2018 | Vrouw | 43
Kiespijn
Zenuwpijn kies. Kon wel even opgelost worden met antibiotica. Na 10 dgn tegen plafond geknald te zijn deze voorgeschreven gekregen door tandarts. Niks geholpen maar wel op spoedeisende hulp beland met slokdarmontsteking en het idee dat ik een hartaanval had/benauwd. Op internationale sites wordt gewaarschuwd voor dit middel, in NL niet. Neem het nooit meer!

29-01-2018 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Gedurende kuur geen bijwerkingen dit begon 2 dagen na kuur beginnende met jeukende en rode oorschelpen. Daarna bultjes vervolgens gewrichtsontsteking voeten en handen polsen en tenslotte opgezette handen en hevige jeuk. Over gehele lichaam Weer later hevige rug en maagpijn en jeukend irriterende mond tong. Alles wat kan heb ik dus ook op me bordje en kan zeggen daar wordt[lees meer...] je echt niet vrolijk van. Nu cetrezine voorgeschreven gekregen resultaat moet zich nog uitwijzen. Dus na geen ammoxicicline kan deze ook de ijskast in.

16-12-2017 | Vrouw | 60
Wondroos
Omdat de behandeling van wondroos en lymfangitis dmv flucloxaciline van 4 x 500mg thuis naar 4 x 1000 mg iv in ziekenhuis niet effectief bleek werd overgegaan op clindamycine 3 x 600 mg iv. Dit bleek na 48 uur goed aan te slaan en wondroos en lymfangitis kwamen onder controle. Eerst 3 dagen iv, daarna oraal tot totaal 15 dagen. Tot zover mijn positieve ervaring met clindm[lees meer...]ycine. Nadelen: Capsules zijn erg groot waardoor 3 x per dag 2 capsules doorslikken met grote hoeveelheid water lastig was. Gedurende 15 dagen met clindamycine behandeld. Dit gaf continue een erg vieze (paracetamol-achtige smaak), waardoor zelf water vies smaakte. Op dag 15 ontstond een allergische reactie beginnend met rode stipjes, die rode vlekken en daarna rode vlakker werden. Na gebruik antihistamine kwam allergische reactie onder controle. Na stop clindamycine bleef zeer frequente diarree en buikpijn aanhouden. Na inleveren feceskweek bleek een clostridium-infectie. Deze werd behandeld met metronidazol gedurende 10 dagen. Aanvankelijk verdwenen de klachten bij zo'n 3 dagen gebruik, maar 3 dagen na stoppen van deze kuur kwamen de klachten terug. Opnieuw kuur van 10 dagen metonidazol. En weer kwamen 3 dagen na het stoppen de klachten terug. Opnieuw een feceskweek ingeleverd en gestart met vancomycine 4 x daags 250 mg waarna afbouwschema van zo'n 5 weken volgt. Onder vancomycine verdwijnen de klachten. Hopelijk blijven de klachten nu eindelijk weg en is clostridiuminfectie nu eindelijk onder controle. Voor mij geen clindamycine meer.

06-12-2017 | Vrouw | 57
clindamycine (600mg)
Infectie (wond)
Na hernia operatie wond ontstoken ; bacterie stafylokokken in de wond wond lekt al 2 maanden; huid ziet rood en voelt branderig aan na start Clindamycine kuur 3x 600 mg per dag nam het lekken van de wond en de roodheid De recensies eerder beschreven hier heb ik geen last van gehad, ik was na het lezen op het ergste voorbereid maar zorgen voor niets gemaakt. Capsules ne[lees meer...]t als andere capsules met glas water innemen zodat het blijven hangen gevoel in de keel voorkomt.

21-11-2017 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Na wortelkanaal behandeling dit medicijn gekregen van het merk centrafarm. Direct al de 1e dag erge blaasvorming in de mond. Na 2 dagen contact opgenomen met apotheker en voor de overige dagen dit medicijn van het merk Sandoz gekregen om de kuur af te maken. Nu 22 november zijn de blaren nog niet helemaal genezen. Voor mij nooit meer van de fabrikant centrafarm.

06-09-2017 | Vrouw | 52
clindamycine (300mg)
Mijn kunstschouder bleek op een gegeven moment gebroken. De bacteriën (propionie) hadden de prothese volledig aangevreten en gebroken. Na verwijdering prothese clindamycine gaan gebruiken. Ná het stoppen van het gebruik kreeg ik enorme allergische reacties welke al weken aanhouden... zéér vervelende bijwerking voor mij.

31-03-2017 | Man | 64
Wondroos
Ik heb gemiddeld 2 x per jaar last van wondroos. Sinds 2012 wordt er clindamycine voorgeschreven (3 x daags 2 tabletten van 300 mg; de kuur duurt 7 dagen). Na twee dagen bespeur ik al een duidelijke verbetering, met name wat de pijn bij het lopen betreft. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.