Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (9 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

04-09-2013 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Na een tandartsbezoek tijdens mijn vakantie dit antibioticum voorgeschreven gekregen vanwege een ontstoken tandwortelkanaal (met een zwelling). Na drie dagen van zwelling af en geen merkbare bewerkingen. De kuur was 7 dagen. De 4e nacht werd ik 's nachts wakker door diarree. Dit gebeurde 2 keer diezelfde nacht. Na 7 dagen de keur afgemaakt. Na die ene nacht de hele tijd [lees meer...]diarree gehouden, maar was wel vol te houden. 2 dagen nadat ik klaar met de kuur was, koorts van 39*. Koorts aangehouden 2 dagen. Nog steeds onduidelijk wat hier de oorzak van was. Verder, heleboel andere bijwerkingen. Naast diarree die gepaard ging met buikkrampen,, ook na het stoppen met de kuur, extreem moe, slaperig gevoel. Extreem zweten. Vazig gevoel in mijn hoofd, concentratie problemen, wallen onder ogen. Kortom, ik ben ervan overtuigd dat deze antibiotica werkt, maar er zijn zoveel bijwerkingen (nu 2 weken na het afmaken van de kuur ben ik er nog niet van af!!!) vraag ik me af of ik dit middel de volgende keer zal accepteren als het voorgeschrijven wordt.

12-08-2013 | Vrouw | 49
clindamycine
Heb het medicijn gekregen na een wortelkanaalbehandeling waarbij de tandarts op de foto een groot onstekingsgebied zag in de kaak. Ik ben redelijk voorzichtig met antibiotica omdat ik al allergisch ben voor furandantine. Mijn bijwerkingen zijn slap en lusteloos, erg moe, concentratieproblemen. Last van diaree en krampen. Vieze smaak in mijn mond, vooral vlak na het inneme[lees meer...]n en een continue misselijk gevoel. Last van maagzuur. Heb ik het idee dat het werkt .... ja dat wel. Had ik liever wat anders gehad? Absoluut.

21-06-2013 | Vrouw | 55
clindamycine
Ik heb al eerder geschreven over dit nare medicijn.Zou graag willen weten of er nog meer mensen problemen hebben ondervonden na het gebruik van Clindacymine.Ik heb namelijk een Clostridium Difficle gekregen 10 dagen nadat mijn kuur was afgelopen.Ik heb een dikke darm ontsteking gekregen (Clostridium Difficile.) Met alle gevolgen van dien...7 kilo in 3 weken afgevallen en d[lees meer...]oodziek! Vlgs diverse artsen is de kans dat dit gebeurt serieus aanwezig.Ik vind dat deze antibiotica zorgvuldig bekeken moet worden om deze uit te schrijven.Ik ben niet de enige met grote problemen...en de angst had mij goed te pakken van dit medicijn,zeker in combinatie met maagzuur-remmers.Voor mij nooit meer dit medicijn.Nog moet ik herstellen en volg nu een dieet om aan te sterken...kan nog niet alles eten omdat nu wel de bacterie dood is,maar mijn dikke darm zich moet herstellen.Kortom met regelmaat veel last van buikpijn nog....hoop dat ik meer reacties kan lezen van mensen die dit ook hebben gekregen na het gebruik van Clindamycine.

14-06-2013 | Man | 42
Artrose - gewrichtsaandoening
Na een tandarts bezoek dit middel gekregen om een kiesontsteking tegen te gaan, nu pas na een ruime week te hebben geslikt, zeer ernstige jeuk, een opgezette huid over het gehele lichaam, de jeuk zit op de meest ontoegankelijke plaatsen handpalmen, anus, vingers, je bent in staat een messen te pakken voor de jeuk, ik slik tegen een versleten heup, knieën en een ooit verkee[lees meer...]rd geplaatste ruggenprik tramadol 300 mg/dag en paracetamol 3000 mg/dag voor de pijn en voor de gevoeligheid op de maag slik ik omeprazol 40 mg/dag

11-06-2013 | Man | 49
clindamycine
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een opname van 4 dagen in het ziekenhuis voor een ernstige vorm van wondroos en Lymphangitis. Mijn ontsteking aan mijn been was al minder door het infuus met een antibioticum en ik denk dat dit middel wel goed helpt. Het gevoel van algehele malaise wordt volgens mij echter ook door deze pil veroorzaakt. Ik heb niet veel eetlust,[lees meer...] last van maagzuur maar ben vooral ontzettend moe. Ik kan de hele dag wel slapen en daar wordt je dan ook weer zwakker van. Kortom ik moet nog een dag of 6 innemen, maar zal blij zijn als deze voorbij zijn.

31-05-2013 | Man | 58
clindamycine
Heftig spul! Had een uur na inname al buikklachten. Vanaf die tijd veel waterige ontlasting. Moe, lusteloos en heb de hele dag behoefte om te gaan slapen. Dat zijn wel forse bijwerkingen. De werking is wel fantastisch, had een ontsteking van het kaakbot die doorgebroken was. Helaas tand getrokken. Na 3 dagen is de infectie weg en is de wond schoon. Nog twee dagen..[lees meer...].. zal toch blij zijn als de kuur klaar is.

23-05-2013 | Vrouw | 54
clindamycine
Ik zou graag juist willen waarschuwen over dit medicijn. De periode dat ik dit slikte ging redelijk...wel last van diarree en wat last van mijn slokdarm.Was in ieder geval vol te houden.Moest 2 xdgs 300 mg slikken. Nadat de kuur gestopt was en 10 dagen daarna begonnen echt de problemen. werd elke dag zieker behoorlijk diarree (niet waterdun),maar erge nare lucht (anders d[lees meer...]an bij gewone diarree.) Ben nu 2 weken verder en verlies bloed en slijm en erg veel pijn! Nu hoor ik dus van verschillende artsen dat dit middel dit met regelmaat kan veroorzaken bij mensen.Dit middel wordt door mijn huisarts niet voorgeschreven,om dit soort ellende te voorkomen.Ik heb zeer waarschijnlijk een infectie opgelopen in mijn dikke darm.Moet zo naar het ziekenhuis.Val kilo's af en voel mij hondsberoerd.Eten lukt niet meer alleen maar vocht. Ik ben erg geschrokken,wist niet dat je zo ziek kunt worden na dit antibiotica.Sowieso kan na het gebruik van antibiotica je darmflora ernstig schaden. Voor 90 % is Clindamycine bij mij de boosdoener.Ik slik dit medicijn nooit meer! Hoop dat ze in het ziekenhuis straks mij kunnen behandelen,ben echt ten einde raad nu. Dit gun ik helemaal niemand.

23-05-2013 | Vrouw | 48
clindamycine
Voorgeschreven bij wondroos. eerst werd het wel (vrijwel meteen) rustiger, maar de zwellingen bleven doorgaan. Gebruik nu 3 dagen maar vraag me af of ik contact met de huisarts moet opnemen; het lijkt beter te gaan, maar onderhuids gaat het gewoon door. Tegen het maagzuur gebruik ik Pantozol: zolang je medicatie slikt die hevig maagzuur veroorzaakt elke dag 1 nemen (wordt [lees meer...]helaas niet meer vergoed), dit is beter dan Rennies slikken.

16-05-2013 | Man | 61
clindamycine
Waardeloos geneesmiddel, bij inname erg branderig gevoel in slokdarm en maag, ondanks veel water drinken. Binnen een dag erg in de diarree. Ben de volgende dag na contact met de huisarts gestopt. Kreeg het middel van de tandarts in het UMCG. Geen prettig geneesmiddel. Moest het als voorbehoed gebruiken bij een niet bewezen speekselklier ontsteking.

28-04-2013 | Man | 29
clindamycine
Heb Clindamycine voorgeschreven gekregen vanwege een tandpuntontsteking ,maar ben er niet echt te spreken over . De bijwerkingen zijn misschien nog wel het erger als de kwaal . Heb er stevige darmkrampen en diarree van gekregen. Ben blij als ik er klaar mee ben . (Moet nog 3 van de 5 dagen)

21-04-2013 | Vrouw | 43
Kiespijn
Kaakchirurg geweest en Clindamicine voorgeschreven gekregen.Na 3 dgn begon de huid uitslag, toch doorgeslikt, kuur niet geheel afgemaakt omdat het brandende jeuk ging geven. Huisarts gegaan en heb allergie tabletten (Levocetirizine) gekregen en zalf, werkt dit niet, dan moet ik aan de Prednison. Nu 10 dgn na de clindamicine nog steeds vol huid uitslag en blaasjes achter op[lees meer...] de tong,opgezette rode keel.De dokter zei, dat het een zware antibiotica is met vaak bijwerkingen. Mag absoluut nooit meer dit geneesmiddel omdat de allergie dan nog heftiger zou kunnen zijn. Hoop ellende ervan dus!

07-04-2013 | Vrouw | 54
clindamycine
moest clindamycine gaan slikken i.v.m. met een bacteriële infectie van tandvlees en kaakbeen. kies is verwijderd. ben begonnen met amoxiline, die overigens bijna geen werking had. op advies van de kaakchirurg over gestapt op clindamicine. totaal geen bijwerkingen voor mij. heb alleen het idee dat de capsule blijft steken

04-04-2013 | Vrouw | 35
clindamycine
Vrijwel direct hevige buikpijn, misselijkheid en diarree. Ik kijk uit naar het einde van de kuur. Nog 2 dagen, al denk ik niet dat ik die ga redden.

09-03-2013 | Vrouw | 47
Kiespijn
moet clindamycine nemen na het verwijderen van een verstandskies. Vreselijke maagproblemen, vieze smaak, slokdarmirritaie. zie uit naar het einde van de kuur, nog twee dagen te gaan

16-02-2013 | Vrouw | 41
clindamycine
Heb chronische slijmbeursontstekingen op ellebogen en die zijn volledig pijnloos nu. De ontsteking aan mijn voet waarvoor het bedoeld was is na een dag of 10 pas onder controle. Geen diarree,wel veel meer ontlasting dan normaal. Algehele slapte en moe zijn is herkenbaar. Na een dag of 10 kreeg ook ik jeukende uitslag.

15-02-2013 | Vrouw | 30
clindamycine
Kreeg dit middel voor tien dagen voorgeschreven ter bestrijding van een beenholte onsteking. Volstrekt geen bijwerkingen ervaren en voelde me beduidend opknappen totdat dag zes aanbrak. De reactie begon met een hevige jeuk op mijn rug en hals en binnen zo'n 12 uur zat ik volledig onder een fel rode uitslag. De uitslag verspreidde zich over mijn hele lichaam en de jeuk was [lees meer...]ondragelijk. Ook mijn gezicht, oren en hals waren ernstig gezwollen. Door arts direct op een andere AB overgezet en de reactie nam na ongeveer een week af. Nu bijna twee weken later is alleen de uitslag nog te zien.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum