Clindamycine

clindamycine

Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (8 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

Azitromycine (166 meningen)
Claritromycine (144 meningen)
Klacid (14 meningen)
Erythrocine-ES (8 meningen)
Erytromycine (6 meningen)

11-06-2013

Clindamycine (clindamycine)

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een opname van 4 dagen in het ziekenhuis voor een ernstige vorm van wondroos en Lymphangitis. Mijn ontsteking aan mijn been was al minder door het infuus met een antibioticum en ik denk dat dit middel wel goed helpt. Het gevoel van algehele malaise wordt volgens mij echter ook door deze pil veroorzaakt. Ik heb niet veel eetlust,[lees meer...] last van maagzuur maar ben vooral ontzettend moe. Ik kan de hele dag wel slapen en daar wordt je dan ook weer zwakker van. Kortom ik moet nog een dag of 6 innemen, maar zal blij zijn als deze voorbij zijn.
31-05-2013

Clindamycine (clindamycine)

Heftig spul! Had een uur na inname al buikklachten. Vanaf die tijd veel waterige ontlasting. Moe, lusteloos en heb de hele dag behoefte om te gaan slapen. Dat zijn wel forse bijwerkingen. De werking is wel fantastisch, had een ontsteking van het kaakbot die doorgebroken was. Helaas tand getrokken. Na 3 dagen is de infectie weg en is de wond schoon. Nog twee dagen..[lees meer...].. zal toch blij zijn als de kuur klaar is.
23-05-2013

Clindamycine (clindamycine)

Ik zou graag juist willen waarschuwen over dit medicijn. De periode dat ik dit slikte ging redelijk...wel last van diarree en wat last van mijn slokdarm.Was in ieder geval vol te houden.Moest 2 xdgs 300 mg slikken. Nadat de kuur gestopt was en 10 dagen daarna begonnen echt de problemen. werd elke dag zieker behoorlijk diarree (niet waterdun),maar erge nare lucht (anders d[lees meer...]an bij gewone diarree.) Ben nu 2 weken verder en verlies bloed en slijm en erg veel pijn! Nu hoor ik dus van verschillende artsen dat dit middel dit met regelmaat kan veroorzaken bij mensen.Dit middel wordt door mijn huisarts niet voorgeschreven,om dit soort ellende te voorkomen.Ik heb zeer waarschijnlijk een infectie opgelopen in mijn dikke darm.Moet zo naar het ziekenhuis.Val kilo's af en voel mij hondsberoerd.Eten lukt niet meer alleen maar vocht. Ik ben erg geschrokken,wist niet dat je zo ziek kunt worden na dit antibiotica.Sowieso kan na het gebruik van antibiotica je darmflora ernstig schaden. Voor 90 % is Clindamycine bij mij de boosdoener.Ik slik dit medicijn nooit meer! Hoop dat ze in het ziekenhuis straks mij kunnen behandelen,ben echt ten einde raad nu. Dit gun ik helemaal niemand.
23-05-2013

Clindamycine (clindamycine)

Voorgeschreven bij wondroos. eerst werd het wel (vrijwel meteen) rustiger, maar de zwellingen bleven doorgaan. Gebruik nu 3 dagen maar vraag me af of ik contact met de huisarts moet opnemen; het lijkt beter te gaan, maar onderhuids gaat het gewoon door. Tegen het maagzuur gebruik ik Pantozol: zolang je medicatie slikt die hevig maagzuur veroorzaakt elke dag 1 nemen (wordt [lees meer...]helaas niet meer vergoed), dit is beter dan Rennies slikken.
16-05-2013

Clindamycine (clindamycine)

Waardeloos geneesmiddel, bij inname erg branderig gevoel in slokdarm en maag, ondanks veel water drinken. Binnen een dag erg in de diarree. Ben de volgende dag na contact met de huisarts gestopt. Kreeg het middel van de tandarts in het UMCG. Geen prettig geneesmiddel. Moest het als voorbehoed gebruiken bij een niet bewezen speekselklier ontsteking.
28-04-2013

Clindamycine (clindamycine)

Heb Clindamycine voorgeschreven gekregen vanwege een tandpuntontsteking ,maar ben er niet echt te spreken over . De bijwerkingen zijn misschien nog wel het erger als de kwaal . Heb er stevige darmkrampen en diarree van gekregen. Ben blij als ik er klaar mee ben . (Moet nog 3 van de 5 dagen)
21-04-2013

Kiespijn

Kaakchirurg geweest en Clindamicine voorgeschreven gekregen.Na 3 dgn begon de huid uitslag, toch doorgeslikt, kuur niet geheel afgemaakt omdat het brandende jeuk ging geven. Huisarts gegaan en heb allergie tabletten (Levocetirizine) gekregen en zalf, werkt dit niet, dan moet ik aan de Prednison. Nu 10 dgn na de clindamicine nog steeds vol huid uitslag en blaasjes achter op[lees meer...] de tong,opgezette rode keel.De dokter zei, dat het een zware antibiotica is met vaak bijwerkingen. Mag absoluut nooit meer dit geneesmiddel omdat de allergie dan nog heftiger zou kunnen zijn. Hoop ellende ervan dus!
07-04-2013

Clindamycine (clindamycine)

moest clindamycine gaan slikken i.v.m. met een bacteriële infectie van tandvlees en kaakbeen. kies is verwijderd. ben begonnen met amoxiline, die overigens bijna geen werking had. op advies van de kaakchirurg over gestapt op clindamicine. totaal geen bijwerkingen voor mij. heb alleen het idee dat de capsule blijft steken
04-04-2013

Clindamycine (clindamycine)

Vrijwel direct hevige buikpijn, misselijkheid en diarree. Ik kijk uit naar het einde van de kuur. Nog 2 dagen, al denk ik niet dat ik die ga redden.
09-03-2013

Kiespijn

moet clindamycine nemen na het verwijderen van een verstandskies. Vreselijke maagproblemen, vieze smaak, slokdarmirritaie. zie uit naar het einde van de kuur, nog twee dagen te gaan
16-02-2013

Clindamycine (clindamycine)

Heb chronische slijmbeursontstekingen op ellebogen en die zijn volledig pijnloos nu. De ontsteking aan mijn voet waarvoor het bedoeld was is na een dag of 10 pas onder controle. Geen diarree,wel veel meer ontlasting dan normaal. Algehele slapte en moe zijn is herkenbaar. Na een dag of 10 kreeg ook ik jeukende uitslag.
15-02-2013

Clindamycine (clindamycine)

Kreeg dit middel voor tien dagen voorgeschreven ter bestrijding van een beenholte onsteking. Volstrekt geen bijwerkingen ervaren en voelde me beduidend opknappen totdat dag zes aanbrak. De reactie begon met een hevige jeuk op mijn rug en hals en binnen zo'n 12 uur zat ik volledig onder een fel rode uitslag. De uitslag verspreidde zich over mijn hele lichaam en de jeuk was [lees meer...]ondragelijk. Ook mijn gezicht, oren en hals waren ernstig gezwollen. Door arts direct op een andere AB overgezet en de reactie nam na ongeveer een week af. Nu bijna twee weken later is alleen de uitslag nog te zien.
27-01-2013

Clindamycine (clindamycine)

Extreme vermoeidheid (slaap), huiduitslag, ontbreken van eetlust, gewichtsverlies (ruim 20 kg!)
19-01-2013

Infectie (wond)

Erg vies om in te nemen. Meteen misselijk daarna. Last van slokdarm, en blijf opboeren. Ook darmen zijn niet rustig.
13-12-2012

Moeheid

Middel voorgeschreven na het plaatsen van een implantaat. Ik heb wel vaker kuurtjes gehad maar van deze wordt ik erg lusteloos en moe. Ik ben van mijzelf erg sportief maar ik heb nu werkelijk nergens geen zin in. Ik vind hier op de bijsluiter niets van deze bijwerking terug. Ik begon een beetje aan mijzelf te twijfelen maar nu zie ik dat er meer mensen over klagen. Dat is [lees meer...]de reden dat ik mijn bevindingen deel.
14-08-2012

Hernia

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum