Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (9 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

27-01-2013 | Man | 74
clindamycine
Extreme vermoeidheid (slaap), huiduitslag, ontbreken van eetlust, gewichtsverlies (ruim 20 kg!)

19-01-2013 | Vrouw | 45
Infectie (wond)
Erg vies om in te nemen. Meteen misselijk daarna. Last van slokdarm, en blijf opboeren. Ook darmen zijn niet rustig.

13-12-2012 | Man | 43
Moeheid
Middel voorgeschreven na het plaatsen van een implantaat. Ik heb wel vaker kuurtjes gehad maar van deze wordt ik erg lusteloos en moe. Ik ben van mijzelf erg sportief maar ik heb nu werkelijk nergens geen zin in. Ik vind hier op de bijsluiter niets van deze bijwerking terug. Ik begon een beetje aan mijzelf te twijfelen maar nu zie ik dat er meer mensen over klagen. Dat is [lees meer...]de reden dat ik mijn bevindingen deel.

14-08-2012 | Man | 65
Hernia

01-08-2012 | Man | 56
Hartinfarct
verstoord slaapritme, maagkrampen, lusteloosheid, moe, en gesloopte conditie

19-07-2012 | Vrouw | 24
clindamycine
Prima middel. Wel na innemen wat druk op m'n borst, maar verder prima. Vraag me alleen af of ik in de zon mag met dit soort antibiotica?

11-06-2012 | Vrouw | 38
Kiespijn
Ik heb zojuist weer mijn doses ingenomen, direct erna voelde ik een enorme golf van brandend maagzuur opkomen. Snel de rennies gepakt. Dit gaf geen verlichting. Een beker warme melk met honing. Bij de eerste slok was het net of mijn slokdarm wegbrandde. Zit nu al een half uur extreem rechtop het is iets gezakt maar durf niet te gaan liggen uit angst voor weer zo'n golf. Ik[lees meer...] voel namleijk dat het nog niet weg is. Dit moet niet zo doorgaan.

15-03-2012 | Vrouw | 53
clindamycine
Bij mij is de verstandkies eruit getrokken na Wortelkanaalontsteking. Ik heb Clyndamicine 300 mg gekregen omdat ik ook een griep had en omdat ik Astma heb, zaten mijn longen vol en had moeite met ademhaling, ook nog koorts erbij. Ik heb deze antibiotica voor twee weken voorgeschreven gekregen. Ik voelde mij ten tijde van gebruik, heel zwak, kreeg koude koorts rillingen[lees meer...] en dan weer ontzettend heet. Zo zwak dat ik alleen maar kon liggen en slapen, slapen en nog maar eens slapen, op de gekste tijden van de dag. Ik ben een ochtend mens en leef in de 7de versnelling maar Ik kon alleen maar dagen achtereen slapen, zo moe en nog eens moe voelde ik mij. Ik had totaal geen energie. Ik voelde me depressief, had nergens zin in, lusteloos, moeite om verder te gaan. Precies na 14 dagen waren mijn longen wel schoon en de wond op de plek van de verstaandkies was wel goed geheeld, dus wat dat betreft heeft het wel geholpen. Maar de bijwerkingen??? Poeh poeh..... Het is nu precies een week na de kuur .......nou.... eerlijk gezegd voel ik mij nog steeds zwak, ik moet m'n conditie weer opbouwen, effe trap klimmen en ik ben buiten adem. Is er nog zo'n succes verhaal..?

11-02-2012 | Vrouw | 59
clindamycine
na het inemenen van het medizijn krijg ik een soort metaal smaak en ga kokhalzen ik voel ook een soort aanslag op mijn tanden diarree de heledag lig ik het liefs op bed wanneer gaat die vieze smaak weg? dan kan ik wat gaan eten ik heb het van de kaakchirug gehad wat kan ik daar aan doen aan die rot smaak

01-02-2012 | Vrouw | 44
clindamycine
Na twee dagen gebruik misselijk en koortsig. Daarna 7 dagen ernstige diarree, vooral 's morgens vroeg en 's avonds laat. Het zijn idd vieze capsules die ook nog maagpijn en een vieze smaak in de mond geven na 7 dagen gebruik. Ik ben heel blij dat ik eraf ben. Moest het gebruiken omdat de bacterie die ik had resistent was tegen penicilline.

28-01-2012 | Vrouw | 64
Kiespijn
Wegens allergie voor peniciline voorgeschreven door de tandarts na twee wortelkanaalbehandelingen. Erg moe en slappe spieren. Soms ook hoofdpijn. Onzeker met fietsen.

12-01-2012 | Man | 60
clindamycine
Middel wel zeer effectief tegen wondroos waar het voor voorgeschreven is. Lichte darmklachten. 2 dagen na stoppen plots van top tot teen onder jeukende uitslag wat door huidarts als eczeem werd beoordeeld. Wanneer ik daar dan weer van af ben ? Geen idee.

07-12-2011 | Man | 68
clindamycine
Spier zwakte.Geen ondernemings zin.Zou het liefst na bed gaan. S'nachts rillelig en onbehagen. Geen misselijkheid en darmklachten, ben pas 3 dagen met de kuur bezig

25-09-2011 | Man | 48
Jicht

18-09-2011 | Vrouw | 33
Ontsteking in de kaak
Belangrijk om in te nemen met een zeer groot glas water (liefst ook nog wat eten daarna) en daarna nog minstens 30 min rechtop blijven. 's Nachts tussendoor even nemen (ik zette de wekker om echt elke 6 uur eentje te nemen) is dus een crime. Je bent gewoon een uur op. Direct na inname treedt misselijkheid op en irritatie van de slokdarm. Ik kreeg direct na mijn kuur een va[lees meer...]ginale schimmelinfectie. Mijn arts koos dit middel omdat ik allergisch ben voor penicilline.

15-09-2011 | Vrouw | 68
Vaginale infectie
Vieze smaak met innemen. Na veel drinken toch branderig gevoel in de slokdarm Maagpijn, had dus 80 mg. maagbeschermer nodig Na 12 dagen lichte en na beëindigen van de kuur zeer zware jeuk uitslag

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum