Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen ontsteking kleine rode bult(en) overal maagzuur gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

07-02-2017 | Vrouw | 32
clindamycine (300mg)
Een opluchting na de amoxicilline/clavulaanzuur, die me standaard misselijkheid gaf. Hoeft ook niet de hele tijd met eten te worden ingenomen. Wel de hele dag door een bittere smaak in mijn mond of ik er nu wat na eet of niet.

02-12-2016 | Vrouw | 60
Kiespijn
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen vanwege een ontsteking onder een gevulde kies. Ik moet het 5 dagen innemen en zit nu aan dag 3. Al van dag 1 voelde ik me licht in het hoofd en ik kreeg ook een onrustgevoel, ijskoude handen. Dag 2 zelfde klachten en begon er ook nog duizelig bij te worden, loom en slaperig. Voelde 's avonds ook een hoop gerommel in mijn buik. [lees meer...] Om half 1 gaan slapen en rond 3u terug wakker geworden, badend in het zweet. Nog proberen verder te slapen maar dat lukte niet meer, ik was klaarwakker! (terwijl ik toch een hele dag moe en slaperig ben) Dan maar opgestaan en een paar uur later kreeg ik diarree, gepaard met enorme winderigheid. Als ik al die reacties hier lees over darmontsteking door die diarree, dan krijg ik toch wel angst. Ik ga nog wel proberen vol te houden want de pijn aan de kies is na 2 dagen al wel fel verbeterd maar nog niet volledig weg. Maar als de diarree nog erger wordt en ik ondervind narigheid dan ga ik toch stoppen, ik wil niet in het ziekenhuis belanden zoals sommigen hier hebben voorgehad. Conclusie: Neen, ik zal dit middel nooit meer nemen in de toekomst.

01-12-2016 | Man | 14
Bacteriële infectie
Mijn zoon van 14 krijgt dit medicijn nu een half jaar, in combinatie met dezelfde dagelijkse doses aan Rifampicine. Reden: ernstig gecompliceerde bacteriële infectie (Staf Aureus PVL) die Osteomyelitis (botontsteking) veroorzaakte. Eerst heeft hij dit medicijn circa 4 weken via het infuus gekregen. Daarna in capsules (4x 300mg per dag). De pillen slikken was lastig bij [lees meer...]de start, ze bleven vaak hangen omdat hij ook nog een sonde door zijn keel had. Na verwijdering sonde slikt hij ze met melk of water en dat gaat prima. Geen last meer van bij inname. Aanvankelijk veel last gehad van misselijkheid en darmen, obstipatie, echter we weten niet of dat van deze medicijnen komt of van de andere (hij slikte toen ook al Rifampicine en kreeg ook nog Labetalol, morfine en andere medicijnen toegediend). Nu al vijf maanden klachtenvrij van bijwerkingen met deze medicijnen.

28-11-2016 | Vrouw | 64
Trekken van tand of kies
Omdat ik een allergie heb, heeft de Kaakchirurg dit voorgeschreven, maar ik denk dat ik hier ook allergisch voor ben. Vind het raar dat er geen merk opstaat. Het zijn blauwe capsules. Bijwerkingen: Hevige pijn op de borst, buik, schouder en rug. Keelklachten, jeuk, veel ontlasting en blaas problemen. Ik wil de kuur niet afmaken en ga de huisarts bellen dat ik teveel pijn e[lees meer...]r van ondervind en ben bang voor een darm perforatie of erger.

14-09-2016 | Vrouw | 69
clindamycine (300mg)
Door mijn tandarts kreeg ik clindamycine preventief voorgeschreven omdat er een implantaat in mijn bovenkaak geplaatst werd. Een eenmalige dosis van 600 Mg. Tien jaar geleden ook een implantaat gekregen en toen ziek geweest van de antibioticumkuur (weet niet meer welk medicijn dat was helaas). Dit ook gemeld nu. Desondanks moest ik de twee pillen clindamycine toch slikken.[lees meer...] Implantaat was na 25 minuten zonder extra botopbouw of problemen geplaatst. Maar na een aantal uren kreeg ik diarree en hevige buikkrampen gevolgd door misselijkheid. Ik sliep ineens slecht, voelde me zeer vermoeid en lusteloos. Na een paar dagen kwam daar ook nog eens erge jeuk bij. Klachten duren al een week inmiddels! Ik was kerngezond, maar voel me nu (opnieuw) ziek. Bij een volgend implantaat neem ik dit medicijn nooit meer. Begrijpelijk als je een ontsteking hebt, maar preventief???

04-08-2016 | Vrouw | 60
clindamycine (300mg)
Ik kreeg deze medicatie voor een ontsteking boven de schaamstreek. Zodra ik deze medicijnen innam met veel water kreeg ik spuitdiarree en vreselijke krampen in de onderbuik en veel gerommel in de darmen. Huisarts terug gebeld en moest toch kuur afmaken. Vanaf dat ik 1 augustus ben gestopt is het vandaag 4 augustus nog precies hetzelfde. Resultaat ontsteking bijna weg maar [lees meer...]de bijwerkingen niet. Ik neem deze medicijnen pertinent niet meer.

01-08-2016 | Vrouw | 47
Trekken van tand of kies
Verstandskies getrokken. Welke moeilijk te verwijderen was en ivm bloedverdunners en kans op infectiegevaar een kuur gekregen. Ik ben allergisch voor Amoxicilline en heb daarom deze gekregen.

31-07-2016 | Man | 62
Kaakontsteking
Ben vrijdag j.l bij de tandarts spoeddienst geweest (eigen tandarts met vakantie), i.v.m. kiespijn in de onderkaak. Ze hebben een foto gemaakt en daar op was te zien dat er een flinke ontsteking zat onder de 2 achterste kieswortels. Oorzaak, een opening langs de oude vulling van de achterste kies, bacteriële infectie via de kies, verder gegaan door de wortels en zenuwen to[lees meer...]t in de kaak. Kreeg een kuur Clindamycine 300 mg voorgeschreven voor 7 dagen, 4 x daags. De pijn nam direct dezelfde dag af en tot nu toe lijkt de medicatie z'n werk goed te doen. Toen ik het recept ontving, werd mij meegedeeld dat het diarree kan veroorzaken, doordat ook goede darm bacteriën het lootje leggen door de medicatie. Ben direct bij de supermarkt langs gegaan en heb 2 pakken Yakult (rood) opgehaald. Drink direct na iedere maaltijd hier een halve of hele van op, een halve is voor mij op de 3e dag genoeg. Heb totaal geen last gehad van diarree en heb een normale ontlasting. Ik zorg er wel voor, dat ik de medicatie minstens 1- 1,5 uur voor elke eetbeurt inneem, anders heeft de Yakult ook veel minder effect.

30-06-2016 | Vrouw | 49
Kaakoperatie
ivm ontstoken tandvlees na plaatsen van implantaten heb ik als 2e kuur deze capsules gekregen. van de 1e 3 capsules overdag had ik niet echt veel last, rommelende buik en beetje misselijk en duizelig. de laatste pil nam ik om 23.00 en ging toen naar bed. werd meteen al niet lekker. gevoel of de pil in mijn keel bleef steken, heftige pijn in mijn maag en slokdarm, deze pijn[lees meer...] straalde uit naar mijn nek en boven rug. ik dacht dat ik het aan mijn hart had!!! om 1.30 zakte de pijn iets en ben ik in slaap gevallen. ik neem deze medicijnen echt nooit meer!!

28-06-2016 | Vrouw | 27
clindamycine (15mg/ml)
Ontsteking in de borst
Ik heb o.a chronische borstonstekingen. Na maanden aan klooien met allerlei penicillines die geen effect hadden, hebben ze me tijdens de ziekenhuis opname over gezet op Clindamycine. De onsteking werd minder en sinds dien ( jan 2016) krijg ik dit middel bij de eerste symptomen voorgeschreven. Ik heb het toen in totaal zeven weken geslikt. De eerste dagen last gehad v[lees meer...]an diarree. Daarna geen klachten meer. Sinds gister zit ik weer aan een kuur Clindamycine. Vandaag moest ik noodgedwongen overstappen op de drankvorm omdat ik de capsules niet meer binnen kan houden. Tot nu toe gaat het goed ( 2de dosis op) en ben ik niet meer misselijk geweest, al is het middel vreselijk vies van smaak. Al bij al ben ik erg blij met dit middel! Het voorkomt voor mij pijn, opnames en operaties. Ik lees hier dat mensen zeggen ja ik ben lusteloos, moe etc. Dan vraag ik me af, komt dat nou echt van de medicatie? Je slikt het toch niet voor niks? Ik ben ook moe en opgebrand maar dat is door de onsteking.

04-06-2016 | Vrouw | 45
Trekken van tand of kies
De derde dag kreeg ik na inname ineens enorm veel pijn in de borststreek, werd ik kortademig en moest ik na een tijdje overgeven. Op de bijsluiter is hiervan niets terug te vinden. Ik was eigenlijk Dalacin voorgeschreven door de specialist, maar de apotheker gaf mij Clindamycine (wit product) en beweert dat dit hetzelfde is. Ik denk eraan mijn behandeling te stoppen als ik[lees meer...] zie welke invloed dit product heeft op slokdarm, maag en darmflora.

16-03-2016 | Vrouw | 62
Kaakontsteking
Heftige pijn ten gevolge van kaakontsteking. Tandarts wilde wel een wortelkanaalbehandeling. Ik niet. Na anderhalve dag clindamycinecapsules is de pijn plotseling gestopt en mijn humeur boven normaal. Bijwerking of opluchting? Ik mag nog niet te vroeg juichen want ik moet nog even door gaan met gebruik.

29-02-2016 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Clindamycine voorgeschreven gekregen van mijn KNO-arts, omdat ik allergisch ben voor penicilline. Als dit niet werkt moeten mijn amandelen eruit gehaald worden. 4x per dag 300 mg. Probleem 1: de pillen op de juiste tijden innemen. Er moet 6 uur tussen iedere pil zitten, dit red ik al niet. Probleem 2: vanaf dag 1 bij het innemen het gevoel alsof ik een fles wijn achter[lees meer...] mijn kiezen heb zitten. Het lijkt alsof mijn zicht vertraagd, reactievermogen is niet zoals het hoort. Ik durf hiermee ook geen auto te rijden. Daarnaast ben ik erg wazig, heb ik geen energie en wil ik alleen maar op de bank liggen. Probleem 3: ik heb al de hele week erg dunne ontlasting. Ik moet zo vaak en zoveel naar het toilet, dat ik zelfs eens de bus naar school gemist heb... Hierdoor ga ik niet graag onnodig de deur uit. Probleem 4: Last van mijn slokdarm en maag. Ik probeer veel te drinken bij het innemen van de pil, omdat ik de eerste dagen een metaalsmaak in mijn mond had. Maar dit verhelpt de last in mijn slokdarm niet. Probleem 5: na het innemen van de capsule en voor het dronken gevoel begint, heb ik een druk op mijn borst en het gevoel minder lucht te krijgen. dit duurt niet heel lang, maar is erg vervelend en in het begin zelfs beangstigend. De bedoeling was met deze kuur mijn chronische keel- en amandelontsteking voorgoed uit te roeien. Het leek te helpen, mijn amandelen oogden wat kleiner dan normaal. Echter kwam na 3-4 dagen mijn keelpijn weer opzetten en zit er nu een kleine bloeduitstorting op mijn rechter amandel... Mijn keel voelt nog precies hetzelfde, alleen heb ik er nu allemaal klachten bij die niet erg bevorderend zijn voor mijn energielevel, die door de keelontstekingen toch al niet zo hoog was. Ik ben zeker niet tevreden over deze kuur. Daarnaast vind ik dat de bijsluiter geen goed beeld geeft van alle bijwerkingen. Ook heb ik het idee dat ik in combinatie met deze kuur opeens heel snel verbrand in het februari zonnetje, heeft iemand hier ervaring mee?

06-11-2015 | Man | 60
Peesontsteking been
Bij behandeling van Cellulitis (ontsteking in het been) in het ziekenhuis werd naast de intraveneuse toediening van peniciline een kuur van clindamycine gegeven en dat veroorzaakte binnen 48 uur een hevige uitslag met rode vlekken en huid irritatie. Dit was een allergische reactie vertelde men mij en dat deel van deze behandeling, de toediening van de orale medicatie, werd[lees meer...] onmiddelijk gestopt. Maar de irritatie bleef nog maanden doorwerken.

30-09-2015 | Man | 67
Bacteriële infectie
Bleef na wortelkanaalbehandeling ernstige pijn houden. Tussen de regels door kon opmaken, dat de tandarts dacht, dat ik me een beetje aanstelde. Later bleek, dat men een stukje van een zenuw vergeten was. Kreeg medicijn dus als bwehandeling van mogelijke bacteriele infectie, opgelopen tijdens de behandeling.... Na twee dagen slikken van clindamycine, ernstige pijn aan sl[lees meer...]okdarm/maag resulterend, zoals later bleek in ernstige refluxprblemen. Ben na drie dagen gestopt en loop nu nog steeds met die ernstige gevolgen. Mijn darmflora blijkt nu ook volkomen uitgeroeid geweest te zijn.

26-08-2015 | Vrouw | 57
Bacteriële parotitis
Ik heb er chronische diarree aan overgehouden. Ontsteking bleek veroorzaakt te worden door een steentje dat spontaan los kwam. Ik had beter dit medicijn niet kunnen gebruiken.