Clindamycine

clindamycine

Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (8 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Wondroos (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

Azitromycine (166 meningen)
Claritromycine (144 meningen)
Klacid (14 meningen)
Erythrocine-ES (8 meningen)
Erytromycine (6 meningen)

23-04-2015

Complicatie na operatie

Mijn man heeft zo'n pijn op de borst na inname medicijn, is nog naar ziekenhuis geweest. Dacht hartinfarct alles gecontroleerd en denken dat het van medicijn clindamycine, hij heeft nu zo'n pijn dus we gaan stoppen met medicijn. Het lijkt op een zware hartaanval. Is dat normaal, denk het niet he.
04-01-2015

Infectie (wond)

Na een operatie in de lage rug bleek er een staphylococcus aureus infectie in de wond te zijn ontstaan. Ik werd opgenomen in zkh en kreeg via infuus eerst flucloxacilline. Na 10 dagen werd er volgens protocol geswitcht naar 3 x daags 2 clindamycine van 300mg. Omdat de infectie tot in de tussenwervelschijven zit, moest het tot een duur van 3 maanden gebruikt gaan worden. He[lees meer...]laas kreeg ik na bijna 2 weken een ernstige overgevoeligheids/allergische reactie. Mijn hele huid werd rood, jeukte ontzettend en er ontstonden bultjes op. De beste beschrijving is een kreeft met waterpokken. Ik voelde me erg beroerd. Met Tavegil ging de reactie niet weg, daar was een stootkuur prednisolon en hydrocortison/levomentolcreme voor nodig. Voor mij dus geen clindamycine meer. De kuur gaat na mijn herstel van de reactie voortgezet worden met cotrimoxazol. Ben benieuwd.
07-10-2014

Kaakontsteking

Steeds vlak na inname van een capsule werd ik wat kortademig. Dag 2 kreeg ik hoestbuien en dit werd steeds erger. Aan het einde van dag twee nam ik de laatste dosering van die dag en in een minuut tijd werd mijn tong dik, mijn keel zette op, ik kreeg het onzettend benauwd en mijn bloeddruk daalde dusdanig dat ik moest gaan zitten op de grond om mezelf te beschermen en niet[lees meer...] het bewustzijn te verliezen. Gelukkig kan ik dit alles navertellen, maar het was duidelijk een ernstige allergische reactie op dit medicijn en ik moest er dan ook accuut mee stoppen. Nooit meer dus. Of het medicijn zijn werk heeft gedaan weet ik daardoor niet. Overige bijwerkingen: desoriëntatie, branderig gevoel in slokdarm en wazig zien.
14-06-2014

Clindamycine (clindamycine)

Er zijn voor mijn huidaandoening weinig effectieve behandelmethoden. Clindamycine in combinatie met Rifampicine, is er een van. Beide moeten 2-4 maanden geslikt worden met regelmatige onderzoeken van het bloed. Clindamycine ook weleens alleen gebruikt. Ik neem de bijwerkingen voor lief. Het zijn of de bijwerkingen, of een progressieve huidziekte die zo ver kan gaan dat ik[lees meer...] niet meer kan lopen, staan of zitten en uiteindelijk zelfs mijn baan kwijt kan raken. De combinatie van beide antibiotica's geven een klachtvrij periode van 1-4 jaar en daar teken ik voor! Eerste week altijd diarree, opgeblazen gevoel, duizelig en maagklachten. Diarree gaat vaak weg door probiotica in te nemen tussen de slikmomenten van de antibiotica door. Probiotica heeft aangetoond in enkele onderzoeken dag het de kans op darmontstekingen kan verminderen of doet verdwijnen. Neem probiotica in 2 uur na de antibiotica en neem een probiotica met per capsule 1 tot 1,5 miljard goede bacteriën. Mij helpt het om de kuren af te kunnen maken. Hoofdpijnklachten duren langer, 2,5 week inmiddels. Maar ik weet van 3'5 jaar geleden dat het ook weer weggaat. Zonder deze kuren zou de behandeling van mijn aandoening er heel anders uitzien. Het geeft me, als de ziekte opvlamt, mijn leven terug.
13-05-2014

Infectie (wond)

Ook ik wil iets positiefs achter laten over t medicijn!! Had een nietgenezende botfractuur in onderbeen door huidbacterie (open breuk)!! Na half jaar overgestapt te zijn naar ander ZH en een tweede operatie met kweek, bleek ik een onschuldige huidbacterie te hebben, waardoor t bot week bleef!! Slik sinds eind december 3x daags 600 mg in totaal en mag eind mei bij volgende[lees meer...] controle stoppen!! Zo lang om zeker te weten dat bacterie weg is en hopelijk dan alsnog niet om de pen in mijn onderbeen is geslagen!! Misschien doordat ik zoveel pech had, heb ik met de medicatie eens geluk!! Weinig bijwerkingen....alleen iets makkelijkere stoelgang 's morgens, vieze smaak van capsules, maar als je ze laat zweven in je mond en met een goeie slok doorslikt, wen je er wel aan en is t te doen, veel water daarna om geen branderige slokdarm te krijgen...veel slikken middels dropje doe ik dan!! Ik vraag me alleen af of je nu na zo'n lange tijd wel Cold Turkey kan stoppen en of je daarna juist weer bijwerkingen krijgt????
22-04-2014

Kaakontsteking

Om ook een keer een positief geluid te laten horen: ik had alleen een beetje een vieze smaak in mijn mond tijdens het gebruik van de clindamycine, maar vergeleken bij de pijn van het abces in mijn kaak was dit natuurlijk helemaal niet erg! Verder helemaal geen bijwerkingen!!
29-03-2014

Clindamycine (clindamycine)

Dit middel voorgeschreven gekregen van de kaakchirurg na het plaatsen van implantaten. Ben al gevoelig voor andere penicilline en wederom voor deze ook. Kreeg een heel benauwd gevoel alsof iemand mijn keel dichtkneep..drukkend gevoel op mijn borst en kramp in mijn maag. Werd er erg naar en angstig van. Ben na 3 dagen gestopt maar bijwerkingen zijn niet meteen weg.
03-01-2014

Infectie (wond)

In de eerste plaats weet ik nog steeds niet wat mij mankeert. Ik heb deze antibiotica van mijn huisarts gekregen, omdat ik rode/gezwollen/zeer pijnlijke enkels en voeten had. En vanwege het feit dat m'n hoofd weer "vol" zat met groen/geel (sorry niet echt smakelijk) snot/slijm zat. Deze algehele malaise is al de 2e keer in ongeveer 1,5 maand tijd. De vorige keer heb ik Bro[lees meer...]xil 500mg gekregen. Ik vertel al deze informatie, omdat ik een vreselijke allergie heb voor ALLE penicilline's!! Dus kreeg ik nu deze van mijn huisarts. Het eerste tabletje: moest nog geen 5 minuten erna kokhalzen!! Heb gelijk erna diaree gehad. (Ik dacht nee he!! Daar gaan we weer!! Want zo was mijn reactie op alle andere peniciline's ook!! Ik houdt dan dus NIKS meer binnen!! Wat ik ook probeer!!) Maar tot m'n stomme verbazing bleef het "goed" gaan. dwz: niet spugen en diaree. Mijn verdere klachten waren: Uurenlange bittere smaak in mond na inname. Bloed uit anus na het rectaal meten van de temperatuur. Het rectaal meten was zoooo pijnlijk!! Kon wel gillen!! Daarna zat er bloed van anus in m'n maandverbandje. Vervolgens op de zesde dag van de kuur had ik zwarte ontlasting en veegde ik oud kleffig bloed af. Mijn klachten waar ik die kuur voor heb gekregen werden erger en ERGER!! Ook nogeens kreeg ik op de 3e dag rode/gezwollen/vreselijk pijnlijke/ gescheurde knokkels van de vingers van beide handen. Ze staan gewoon krom. Smeren met creme en ontstekingsremmende creme hebben geen effect. Tig keer tijdens de kuur bij huisarts geweest en gebeld. Moest "gewoon" afmaken en niet zo zeuren. Sterker nog!! Toen mijn zwelling ineens binnen 24 uur tot een bal bij m'n kuit zat, ik 4 kilo aan was gekomen. Nu m'n heeeele benen/enkels/voeten knalrood/glimmend waren/zijn. M'n pijn niet te houden was/is (uhm Ik gebruik fentanyl pleisters van 50 microgram p/u en oxycodon 5mg 2x daags (is morfine!!) en daar nogeens 6 brufen of advilcapsules.) Was het niet meer de bedoeling dat ik voor de VIERDE keer in een week m'n huisarts "lastig" zou vallen. Intussen kon ik allang geen schoenen meer aan, maar had ik alleen wat slofjes met gaten erin, waar ik op kon lopen. Helaas heb ik geen kaboutertjes, of een werkster, dus MOET ik zelf m'n boodschappies doen. Dat deed ik, met vreselijke pijnen, 39,2 graden koorts (had ik gister ook nog trouwens) En op m'n sloffen met plastic zakjes erom, want het regende en stormde die dag voor kerst. Ik was boos/verdrietig en fietste eerst langs de huisarts om te laten zien dat ik me echt niet "aanstelde" dat ik m'n schoenen echt NIET paste. Maar kijken wilden ze niet. En daar ging ik weeer.... Op eerste kerstdag was ik in totaal 10 kilo aangekomen in vocht aan m'n benen en voeten. Zoals ik al zei, werd ik zieker en zieker. Ik bleef gewoon koorts houden al die tijd!! Nog steeds!! Ik kan de keren niet tellen dat ik met de staart tussen de benen, me weg heb laten sturen... Maar op eerste kerstdag was ik het zat. Ik heb wat gegourmet... alleen... En toen heb ik de huisartsenpost gebeld. Nou ik "mocht" komen hoor. Ik "eiste" dat ze nu maar eens naar MIJ kwamen!! Ik kon niet meer zitten/liggen/lopen NIKS!! Nou daar kwam de huisarts met een ambulance medewerkster. Ik "mocht" naar SEH. Toen ik over de zwarte ontlasting en bloedafvegen begon (die lagen in een zakje in de gang) praatte hij er gewoon overheen. Hij keek alleen naar de benen/voeten. Met die handen, dat moest maar een andere keer (??!!) Hij had op het verwijsbriefje voor de ambulance (goh wat aardig....) geschreven dat ik geen koorts had (??!!) Ze hebben geen enkele controles bij mij uitgevoerd!! Dus geen bloeddruk/saturatie (zuurstof)/temperatuur/naar longen geluisterd of naar de ontlasting gekeken. Lang verhaal kort (sorry hij is al errug lang...) Er is in de 6 uur tijd dat ik daar ALLEEN op een brancard heb gelegen, alleen bloed afgenomen en een infuusje met paracetamol. Dat ik weeres een "aanval" kreeg (die voelde ik aankomen, dus pakte ik dat belletje zelf wel van de muur...) en de zuster doodleuk zei: nou dan ga je toch lekker even slapen... Want het is erg druk, dus het duurd nog wel even... Daar lag ik ALLEEN met de "aanval" eerst shaken/schokken/knikkenbollen met m'n hoofd/het zicht wordt heeel troebel/ ik krijg een band om m'n keel waardoor ik "raar" ga praten, met een schorre piepstemmetje. Dan vecht ik tegen dat m'n ogen dichtvallen (omdat ik bang ben dat ik dan niet meer "wakker" wordt)... Maar goed... "weg" was ik..... (toen dat shaken begon keek ik naar de monitor, waar je de harslag kon zien. Wow!! Dat was byzar!! die ging van (zeg het niet 100 procent correct, maar zit er misschien hooguit 1 of 3 hartslagen naast)57 naar 105-67-99-57 en daarna was ik "weg". Tussen die grote verschillen zat echt maar 1 seconde!! Maar na 6 uur daar ALLEEN gecrepeerd te hebben, kwam dan het verlossende woord: U heeft gelukkig geen verhoogde infectie waarden, dus U mag naar huis(!??) Ik zei naar huis?! Ik dacht het niet!! Heeft U m'n benen/voeten gezien?!! Om over de rest maar niet te spreken!! Zit op de zesde dag van de kuur en ik word zieker en zieker!! Dat hoord toch niet?!! Koorts!! Ondanks 6 brufen!! Advil?? En dan die ONDRAGELIJKE pijnen!??? Ik eet niks. Drink niks!! Wordt maar magerder en magerder!! Nou ja op die rot benen na dan!! Dokter!! TIEN KILO AAN VOCHT AANGEKOMEN IN 3 DAGEN!! Nou ik liet haar namelijk niet uitpraten.... Ik kreeg namelijk een nieuwe kuur: Augmentin. Toen ze dat zei dacht ik dat ik HELEMAAL zou ontploffen!! Ik bleef rustig en zei: uhm sorry ik ben allergisch voor ALLE penicilline's!! En VOORAL die!! U bent niet wijs!! Dat doe ik niet!! Hoe luidt Uw allergie dan?? Uhm nou ik kots en poep mezelf HE-LE-MAAL leeg dokter!! Ik houd niks meer binnen!! NIKS!! Zelfs m'n speeksel niet!! Leest U mijn patienten dossier niet dan?!! Dat staat er heeeel duidelijk in namelijk!! Nee zag niks staan.... Nou dames en heren... Ik stond/sta paf.... Mijn kerstkadootje was dat ik om 7;15 'smorgens op 2e kerstdag doodziek m'n huis weer binnenstrompeldemet een infuusnaaldje in m'n arm rijker... Nog steeds is er geen arts die naar me WIL kijken. M'n eigen huisarts gebeld, had vanmorgen een afspraak met een andere arts uit die praktijk. Wekker op m'n telefoon gezet. Maar ik zat weer de hele nacht achter mijn PC om maar uit te zoeken WAT ik heb, WAAR alles vandaan komt. En doordat ik al weken achter mekaar niets slaap, door de VRESELIJKE PIJNEN/die druk op m'n enkels/benen/ nu ook nogeens die rare knokkels, die nu gewoon krom staan. Ik niet meer weet welke dag het is, of besef heb van tijd. het is licht of donker. verder heb ik geen idee. Oud en nieuw?? Geprobeerd "leuk" te zijn/doen. Me lekker opgetut, haren in de krul, dressed too impressed (voor zover dat ging met die MEGA OLIFANTEN POTEN!! gewapend met 2 kussens en m'n nieuwe handschoenen aan, ging ik op pad. nou ik eindigde voor 12 uur ALLEEN doodziek in bed. De kuur was dus al afgelopen, maar ik ben zelfs nog zieker!! Je wilt niet weten wat er uit m'n neus en strot af en toe komt, knalgeel/oranje!! Pijn in m'n kop heb ik niet. Totaal niet!! Maar ik ruik en proef al 5 weken niks!! Dus eten IS ook niet meer zo leuk nee!! heb ondanks pijn en koorts nog 2x voor mezelf gekookt van de week (2 uur in de keuken gestaan!!) en wat eet ik?! 5 kleine stukjes varkenshaas, komkommertjes a la Lenny and that's it!! Vandaag er de brui maar aangegeven. De moed opgegeven. Volgens m'n huisarts moest ik zelfs na 6 dagen!! De werking van de kuur nog de tijd geven!! Ontzettend boos/verdrietig/depressief ga ik maar weer dr. Google raadplegen en toen kwam ik op deze site terecht na heeeel wat omwegen. En toen las ik bijna alle verhalen. Ik herken heeeel veel. Vooral ook 1 dame die allergisch is voor peniciline's . Ik herkende dus heel veel van wat ieder schrijft. Maar sorry voor dit vreselijk lange dramatische verhaal, maar is er ook maar 1 iemand hier, die dit herkend ofwel "normaal" vindt??!! Ik ben geen hypogonder: thermometer (gister nog 39,2 vanmorgen nog 38,7) De weegschaal (opbouwend van 70 kilo naar binnen ongeveer 10 dagen 81,5 kilo!!! Ik zat vanmiddag op 80,5 kg) De centimeter die liegt ook niet!! Ik heb een paar keer per dag zelf (dat zag ik met m'n ogen ook wel hoor!! En op de weegschaal!!) op 4 "vaste" plekken, de maten opgenomen, vanaf m'n bovenbeen, net boven de knie en zo naar beneden tot aan de wreef van de voeten. Uhm in 24 uur!! Viel ik centimeters in m'n bovenlijf af en kwamen ze bij de benen/enkels en voeten er zeker weer bij?? en ik werd maar zwaarder en zwaarder. Ik weeg 80 kilo, maar ik heb broekmaat 38!! BH's waren al te groot , maar nu?!! Ik heb 2x een borstVERKLEINING gehad. Nou ik ken nu wel aan een borstvergroting!! het lijken wel een stel theezakjes!! Beste mensen. Ik ben zooo ontzettend bang dat ik het leven laat.... Er kijkt echt NIEMAND naar mij om... M'n energie is zoooo laag. Ik eet en drink al tijden amper/niks. maar dat is weer een ander verhaal...Ik wil zoooo graag m'n sociaale leven weer terug!! M'n schoenen weer aan. Niet meer aangekeken worden, alsof ik KNETTERGEK ben. Want die mensen hebben geen idee HOE hard ik voor m'n leven vecht!! NIEMAND die het voor mij opneemt. Die een boodschapje doet... NIKS!! moet alles zelf doen. En de artsen lachen hard verder. Zitten nu thuis aan hun maaltijd (niet dat ik ze dat niet gun hoor!! Tis hard genoeg werken, maar het enige wat ik hun vraag: STUUR ME NU EENS EEN KEERTJE DOOR!!!!! Ik heb al een half jaar deze pijnen/problemen. (20 kilo in 1 maand afgevallen!!) Vitamine B12 en D en kalium en folium tekort "ERNSTIG"!! Dat heeft me afgelopen vorig jaar bijna het leven gekost!! M'n kalium (die per toeval was geprikt) bleek op 2.3 te zitten!! DODELIJK DUS!! Tja ook niet zo raar dat ik dacht dat ik doodging!! Pfeiffer precies een jaar geleden gehad. Ik ben altijd maar MOE MOE en nogeens MOE. Maar jullie dachten toch niet dat ik dan veel slaap?? Een kwartier tot een uur per nacht is voor mij LANG. je hebt al insomnia als je minder dan 3 uur per nacht slaapt!! DRIE UUR?! dat zou "HEAVEN" zijn voor mij!! Slaap m'n hele leven hooguit 2,5 uur per nacht. ALS ik dus al slaap.... de laatste maanden slaap ik hooguit een kwartier per nacht!! Ben 2 periodes 1 van 3 weken en 1 van 5 weken: 24/7 wakker geweest, Dat betekend echt UIT bed dus. Gewoon zitten en staren/ niks doen. Dat allemaal omdat ik dus al 6 maanden met VRESELIJKE pijnen in m'n hele lichaam zit, met name in benen/voeten/armen/handen/vingers. En alles wordt erger en erger!! Ik word zieker en zieker. Ik ben TOTALLY DESPARATE!! Is er iemand die mij kan/wil helpen/adviseren?? Iedereen herkend dit wel wat ik nu ga zeggen: "er gaan allerlei alarmbellen in m'n hoofd af, m'n lichaam geeft aan dat dit goed "foute boel" is. Nou beste mensen, dat doet die van mij al zeker VIJF MAANDEN!! En m'n van m'n huisarts krijg ik een potje "begrip". Heb al tig keer voor een verwijzing naar neuroloog gevraagd (heb ernstige CTS klachten etc) Een internist (voor alle tekorten en "eetprobleem/darmprobleem") Nu kan ik hopelijk (dat heb ik na zes maanden "zeuren" dan eindelijk wel voormekaar gekregen) binnen 2 weken bij de reumatoloog in het UMC in Utrecht terecht. Maar ik ben heeeeel bang dat ik dat niet redt.... Niet/slecht eten en drinken in mijn situatie (maar intussen wel die pijnstillers etc op een omeprazol) Al 2 maanden wegens omstandigheden geen B12 injecties meer gekregen te hebben. En niet slapen. Ik ben inderdaad OP!! GESLOOPT!! DEPRESSIEF!! ZIE HET NIET MEER ZITTEN. Is er iemand die mij kan/wil adviseren?? Zich in mijn verhaal heeeeel toevallig herkend?? en mij dat wil laten weten via email ... Dat zou veel voor mij betekenen... Want ik ben zo langzamerhand een beetje "uitgedokterd" en "uitgeput". Bedankt voor het lezen. En iedereen veel sterkte en beterschap. Groetjes Lenny (Dit verhaal klinkt vast IDIOOT&BYZAR, maar wat artsen niet weten is dat ik ALLE vernederingen heb opgenomen!! ALLES!! Bij deze zeg ik ook alvast: een advocaat gaat ook niet helpen, want die doen alleen aan strafrecht (heb er in de afgelopen maanden nog maar zo'n stuk of 6 gebeld) Juridisch loket kan niks. Die adviseerde letselschade (die zeiden er is nog geen letsel....). Dit is puur uitzichtloos als je er helemaal in je uppie voorstaat.....
01-01-2014

Clindamycine (clindamycine)

Ik kreeg na het verwijderen van een metalen plaatje met 8 schroeven een forse stafylococcenaureus infectie in mijn been. Na hiervoor 16 dagen in het ziekenhuis aan een infuus te hebben gelegen, wordt ik momenteel thuis verder behandeld door 3 x per dag 2 capsules van 300 mg. (is dus 1800mg.) per dag te gebruiken. Ik heb zelf ook regelmatig het gevoel dat de capsules blijv[lees meer...]en steken, alhoewel ik ze rechtop, staande inneem. Dit geeft een heel naar brandend gevoel in de slokdarm. Verder heb ik inderdaad een bittere smaak in mijn mond. Na anderhalve week kreeg ik eerst een anale schimmelinfectie, en daarna ook een vaginale schimmelinfectie. Hier eerst crème voor gebruikt, maar uiteindelijk ook hier weer medicatie voor gekregen. OOK heb ik last van een heel gevoelige mond, dus ook hier geïrriteerde slijmvliezen. Moet dit medicijn in totaal vier weken gebruiken dus nog tot en met 8 januari, kijk uit naar de dag dat ik mag stoppen.
28-11-2013

Urineweginfectie

Ik kreeg na 2 dagen last van heftige uitslag en mijn darmen waren behoorlijk van streek. Dit medicijn iis niet geschikt voor mij.
15-11-2013

Tandvleesontsteking

Voorgeschreven door tandarts voor tandvleesontsteking, kreeg vrijwel meteen diarree en na een paar dagen bloed bij de ontlasting. Op de derde dag moeten stoppen per direct van de huisarts, darmonderzoek in het ziekenhuis, en wat bleek 20 cm darmontsteking. Zit nu nog te wachten op de kweekuitslag. Volgende week hoor ik hoe we dit gaan behandelen, intussen groeit de ont[lees meer...]steking gewoon door. Nog steeds veel naar de toilet en bloed bij de ontlasting, en dat allemaal door dat nare medicijn. Volgens mij moeten ze er eens over nadenken of dit niet uit de handel moet, wat mij betreft wel. Inmiddels is het kalf groter dan de koe!
10-10-2013

Kaakontsteking

Van Clindamycine voelde ik me erg beroerd. Het was zelfs zo dat ik niet van mijn werk naar huis durfde te rijden in de auto. Ik kreeg last van oorsuizen, duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, koorts, last van mijn blaas en overgeven. Snachts had ik nachtmerries die nergens over gingen. Dit medicijn werkte zo heftig voor mij!
04-09-2013

Tandvleesontsteking

Na een tandartsbezoek tijdens mijn vakantie dit antibioticum voorgeschreven gekregen vanwege een ontstoken tandwortelkanaal (met een zwelling). Na drie dagen van zwelling af en geen merkbare bewerkingen. De kuur was 7 dagen. De 4e nacht werd ik 's nachts wakker door diarree. Dit gebeurde 2 keer diezelfde nacht. Na 7 dagen de keur afgemaakt. Na die ene nacht de hele tijd [lees meer...]diarree gehouden, maar was wel vol te houden. 2 dagen nadat ik klaar met de kuur was, koorts van 39*. Koorts aangehouden 2 dagen. Nog steeds onduidelijk wat hier de oorzak van was. Verder, heleboel andere bijwerkingen. Naast diarree die gepaard ging met buikkrampen,, ook na het stoppen met de kuur, extreem moe, slaperig gevoel. Extreem zweten. Vazig gevoel in mijn hoofd, concentratie problemen, wallen onder ogen. Kortom, ik ben ervan overtuigd dat deze antibiotica werkt, maar er zijn zoveel bijwerkingen (nu 2 weken na het afmaken van de kuur ben ik er nog niet van af!!!) vraag ik me af of ik dit middel de volgende keer zal accepteren als het voorgeschrijven wordt.
12-08-2013

Clindamycine (clindamycine)

Heb het medicijn gekregen na een wortelkanaalbehandeling waarbij de tandarts op de foto een groot onstekingsgebied zag in de kaak. Ik ben redelijk voorzichtig met antibiotica omdat ik al allergisch ben voor furandantine. Mijn bijwerkingen zijn slap en lusteloos, erg moe, concentratieproblemen. Last van diaree en krampen. Vieze smaak in mijn mond, vooral vlak na het inneme[lees meer...]n en een continue misselijk gevoel. Last van maagzuur. Heb ik het idee dat het werkt .... ja dat wel. Had ik liever wat anders gehad? Absoluut.
21-06-2013

Clindamycine (clindamycine)

Ik heb al eerder geschreven over dit nare medicijn.Zou graag willen weten of er nog meer mensen problemen hebben ondervonden na het gebruik van Clindacymine.Ik heb namelijk een Clostridium Difficle gekregen 10 dagen nadat mijn kuur was afgelopen.Ik heb een dikke darm ontsteking gekregen (Clostridium Difficile.) Met alle gevolgen van dien...7 kilo in 3 weken afgevallen en d[lees meer...]oodziek! Vlgs diverse artsen is de kans dat dit gebeurt serieus aanwezig.Ik vind dat deze antibiotica zorgvuldig bekeken moet worden om deze uit te schrijven.Ik ben niet de enige met grote problemen...en de angst had mij goed te pakken van dit medicijn,zeker in combinatie met maagzuur-remmers.Voor mij nooit meer dit medicijn.Nog moet ik herstellen en volg nu een dieet om aan te sterken...kan nog niet alles eten omdat nu wel de bacterie dood is,maar mijn dikke darm zich moet herstellen.Kortom met regelmaat veel last van buikpijn nog....hoop dat ik meer reacties kan lezen van mensen die dit ook hebben gekregen na het gebruik van Clindamycine.
14-06-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Na een tandarts bezoek dit middel gekregen om een kiesontsteking tegen te gaan, nu pas na een ruime week te hebben geslikt, zeer ernstige jeuk, een opgezette huid over het gehele lichaam, de jeuk zit op de meest ontoegankelijke plaatsen handpalmen, anus, vingers, je bent in staat een messen te pakken voor de jeuk, ik slik tegen een versleten heup, knieën en een ooit verkee[lees meer...]rd geplaatste ruggenprik tramadol 300 mg/dag en paracetamol 3000 mg/dag voor de pijn en voor de gevoeligheid op de maag slik ik omeprazol 40 mg/dag

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum