Kaakontsteking (15 meningen)
Kiespijn (9 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Wondroos (6 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Longontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)
Antibiotica profylaxe (0 meningen)

16-03-2016 | Vrouw | 62
Kaakontsteking
Heftige pijn ten gevolge van kaakontsteking. Tandarts wilde wel een wortelkanaalbehandeling. Ik niet. Na anderhalve dag clindamycinecapsules is de pijn plotseling gestopt en mijn humeur boven normaal. Bijwerking of opluchting? Ik mag nog niet te vroeg juichen want ik moet nog even door gaan met gebruik.

29-02-2016 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Clindamycine voorgeschreven gekregen van mijn KNO-arts, omdat ik allergisch ben voor penicilline. Als dit niet werkt moeten mijn amandelen eruit gehaald worden. 4x per dag 300 mg. Probleem 1: de pillen op de juiste tijden innemen. Er moet 6 uur tussen iedere pil zitten, dit red ik al niet. Probleem 2: vanaf dag 1 bij het innemen het gevoel alsof ik een fles wijn achter[lees meer...] mijn kiezen heb zitten. Het lijkt alsof mijn zicht vertraagd, reactievermogen is niet zoals het hoort. Ik durf hiermee ook geen auto te rijden. Daarnaast ben ik erg wazig, heb ik geen energie en wil ik alleen maar op de bank liggen. Probleem 3: ik heb al de hele week erg dunne ontlasting. Ik moet zo vaak en zoveel naar het toilet, dat ik zelfs eens de bus naar school gemist heb... Hierdoor ga ik niet graag onnodig de deur uit. Probleem 4: Last van mijn slokdarm en maag. Ik probeer veel te drinken bij het innemen van de pil, omdat ik de eerste dagen een metaalsmaak in mijn mond had. Maar dit verhelpt de last in mijn slokdarm niet. Probleem 5: na het innemen van de capsule en voor het dronken gevoel begint, heb ik een druk op mijn borst en het gevoel minder lucht te krijgen. dit duurt niet heel lang, maar is erg vervelend en in het begin zelfs beangstigend. De bedoeling was met deze kuur mijn chronische keel- en amandelontsteking voorgoed uit te roeien. Het leek te helpen, mijn amandelen oogden wat kleiner dan normaal. Echter kwam na 3-4 dagen mijn keelpijn weer opzetten en zit er nu een kleine bloeduitstorting op mijn rechter amandel... Mijn keel voelt nog precies hetzelfde, alleen heb ik er nu allemaal klachten bij die niet erg bevorderend zijn voor mijn energielevel, die door de keelontstekingen toch al niet zo hoog was. Ik ben zeker niet tevreden over deze kuur. Daarnaast vind ik dat de bijsluiter geen goed beeld geeft van alle bijwerkingen. Ook heb ik het idee dat ik in combinatie met deze kuur opeens heel snel verbrand in het februari zonnetje, heeft iemand hier ervaring mee?

06-11-2015 | Man | 60
Peesontsteking been
Bij behandeling van Cellulitis (ontsteking in het been) in het ziekenhuis werd naast de intraveneuse toediening van peniciline een kuur van clindamycine gegeven en dat veroorzaakte binnen 48 uur een hevige uitslag met rode vlekken en huid irritatie. Dit was een allergische reactie vertelde men mij en dat deel van deze behandeling, de toediening van de orale medicatie, werd[lees meer...] onmiddelijk gestopt. Maar de irritatie bleef nog maanden doorwerken.

30-09-2015 | Man | 67
Bacteriële infectie
Bleef na wortelkanaalbehandeling ernstige pijn houden. Tussen de regels door kon opmaken, dat de tandarts dacht, dat ik me een beetje aanstelde. Later bleek, dat men een stukje van een zenuw vergeten was. Kreeg medicijn dus als bwehandeling van mogelijke bacteriele infectie, opgelopen tijdens de behandeling.... Na twee dagen slikken van clindamycine, ernstige pijn aan sl[lees meer...]okdarm/maag resulterend, zoals later bleek in ernstige refluxprblemen. Ben na drie dagen gestopt en loop nu nog steeds met die ernstige gevolgen. Mijn darmflora blijkt nu ook volkomen uitgeroeid geweest te zijn.

26-08-2015 | Vrouw | 57
Bacteriële parotitis
Ik heb er chronische diarree aan overgehouden. Ontsteking bleek veroorzaakt te worden door een steentje dat spontaan los kwam. Ik had beter dit medicijn niet kunnen gebruiken.

21-07-2015 | Vrouw | 60
Oogontsteking
Een bult onder mijn oog bleek een traanzakontsteking te zijn. De oogarts schreef mij 3 maal daags twee capsules Clindamycine 300 mg voor. Vanaf dag twee heb ik ernstige maag- darmklachten gekregen. Na afloop van de kuur was de bult geslonken, niet weg. Inmiddels heb ik gele vlekken op mijn tong, keelpijn, buikpijn, jeuk op mijn hoofdhuid en vaginale jeuk. Ik gebruik nu twe[lees meer...]e maal daags probiotica (in Duitsland wordt dat standaard bij een anti-biotica kuur voorgeschreven), drink Molkosan en vermijd suikers. Voor de zekerheid neem ik ook Echinaforce met vitamine C.

19-07-2015 | Man | 53
Kaakontsteking
na het plaatsen van implantaten in mijn onderkaak kreeg ik van de kaakchirurg clindamycine voorgeschreven. eerst 2 weken 3x daags 300 mg. Daar heb ik eigenlijk geen bijwerkingen va gehad. Afgelopen week zijn de implantaten weer blootgelegd en kreeg ik wederom voor 2 weken clindamycine voorgeschreven maar nu 3x daags 600 mg. de eerste twee dagen ging het goed. Echter daa[lees meer...]rna kreeg ik pijn op mijn borst en in mijn slokdarm. Heb ook dik groen sputum. je voelt je gewoon zwaar beroerd. Ga nu weer terug naar 300 mg per keer.

14-05-2015 | Vrouw | 53
clindamycine (300mg)
Na veel last van mijn luchtwegen te hebben gehad, het begon met verkouden, toen kreeg ik oorpijn, pijn aan mijn gehemelte en tong, kiespijn en keelpijn, kreeg ik deze antibiotica van de kaakchirurg. Na een aantal dagen kreeg ik last van diarree. Na zes dagen kreeg ik na inname ontzettende last van mijn keel en slokdarm. De volgende dag was deze pijn minder en de laatste [lees meer...]dag begon het weer. Ná inname gelijk last van erge pijn in slokdarm en keel. Ben blij dat deze kuur is afgelopen nu!!!

03-05-2015 | Man | 28
clindamycine (300mg)
Dit antibioticum deed zijn werk na een kaakoperatie prima en had op lichte huiduitslag na gelukkig vrijwel geen bijwerkingen. Het 4 keer per dag innemen van de medicatie vereist echter wel een goede timing.

23-04-2015 | Man | 73
Complicatie na operatie
Mijn man heeft zo'n pijn op de borst na inname medicijn, is nog naar ziekenhuis geweest. Dacht hartinfarct alles gecontroleerd en denken dat het van medicijn clindamycine, hij heeft nu zo'n pijn dus we gaan stoppen met medicijn. Het lijkt op een zware hartaanval. Is dat normaal, denk het niet he.

04-01-2015 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Na een operatie in de lage rug bleek er een staphylococcus aureus infectie in de wond te zijn ontstaan. Ik werd opgenomen in zkh en kreeg via infuus eerst flucloxacilline. Na 10 dagen werd er volgens protocol geswitcht naar 3 x daags 2 clindamycine van 300mg. Omdat de infectie tot in de tussenwervelschijven zit, moest het tot een duur van 3 maanden gebruikt gaan worden. He[lees meer...]laas kreeg ik na bijna 2 weken een ernstige overgevoeligheids/allergische reactie. Mijn hele huid werd rood, jeukte ontzettend en er ontstonden bultjes op. De beste beschrijving is een kreeft met waterpokken. Ik voelde me erg beroerd. Met Tavegil ging de reactie niet weg, daar was een stootkuur prednisolon en hydrocortison/levomentolcreme voor nodig. Voor mij dus geen clindamycine meer. De kuur gaat na mijn herstel van de reactie voortgezet worden met cotrimoxazol. Ben benieuwd.

07-10-2014 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Steeds vlak na inname van een capsule werd ik wat kortademig. Dag 2 kreeg ik hoestbuien en dit werd steeds erger. Aan het einde van dag twee nam ik de laatste dosering van die dag en in een minuut tijd werd mijn tong dik, mijn keel zette op, ik kreeg het onzettend benauwd en mijn bloeddruk daalde dusdanig dat ik moest gaan zitten op de grond om mezelf te beschermen en niet[lees meer...] het bewustzijn te verliezen. Gelukkig kan ik dit alles navertellen, maar het was duidelijk een ernstige allergische reactie op dit medicijn en ik moest er dan ook accuut mee stoppen. Nooit meer dus. Of het medicijn zijn werk heeft gedaan weet ik daardoor niet. Overige bijwerkingen: desoriëntatie, branderig gevoel in slokdarm en wazig zien.

14-06-2014 | Vrouw | 30
clindamycine (300mg)
Er zijn voor mijn huidaandoening weinig effectieve behandelmethoden. Clindamycine in combinatie met Rifampicine, is er een van. Beide moeten 2-4 maanden geslikt worden met regelmatige onderzoeken van het bloed. Clindamycine ook weleens alleen gebruikt. Ik neem de bijwerkingen voor lief. Het zijn of de bijwerkingen, of een progressieve huidziekte die zo ver kan gaan dat ik[lees meer...] niet meer kan lopen, staan of zitten en uiteindelijk zelfs mijn baan kwijt kan raken. De combinatie van beide antibiotica's geven een klachtvrij periode van 1-4 jaar en daar teken ik voor! Eerste week altijd diarree, opgeblazen gevoel, duizelig en maagklachten. Diarree gaat vaak weg door probiotica in te nemen tussen de slikmomenten van de antibiotica door. Probiotica heeft aangetoond in enkele onderzoeken dag het de kans op darmontstekingen kan verminderen of doet verdwijnen. Neem probiotica in 2 uur na de antibiotica en neem een probiotica met per capsule 1 tot 1,5 miljard goede bacteriën. Mij helpt het om de kuren af te kunnen maken. Hoofdpijnklachten duren langer, 2,5 week inmiddels. Maar ik weet van 3'5 jaar geleden dat het ook weer weggaat. Zonder deze kuren zou de behandeling van mijn aandoening er heel anders uitzien. Het geeft me, als de ziekte opvlamt, mijn leven terug.

13-05-2014 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Ook ik wil iets positiefs achter laten over t medicijn!! Had een nietgenezende botfractuur in onderbeen door huidbacterie (open breuk)!! Na half jaar overgestapt te zijn naar ander ZH en een tweede operatie met kweek, bleek ik een onschuldige huidbacterie te hebben, waardoor t bot week bleef!! Slik sinds eind december 3x daags 600 mg in totaal en mag eind mei bij volgende[lees meer...] controle stoppen!! Zo lang om zeker te weten dat bacterie weg is en hopelijk dan alsnog niet om de pen in mijn onderbeen is geslagen!! Misschien doordat ik zoveel pech had, heb ik met de medicatie eens geluk!! Weinig bijwerkingen....alleen iets makkelijkere stoelgang 's morgens, vieze smaak van capsules, maar als je ze laat zweven in je mond en met een goeie slok doorslikt, wen je er wel aan en is t te doen, veel water daarna om geen branderige slokdarm te krijgen...veel slikken middels dropje doe ik dan!! Ik vraag me alleen af of je nu na zo'n lange tijd wel Cold Turkey kan stoppen en of je daarna juist weer bijwerkingen krijgt????

22-04-2014 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Om ook een keer een positief geluid te laten horen: ik had alleen een beetje een vieze smaak in mijn mond tijdens het gebruik van de clindamycine, maar vergeleken bij de pijn van het abces in mijn kaak was dit natuurlijk helemaal niet erg! Verder helemaal geen bijwerkingen!!

29-03-2014 | Vrouw | 22
clindamycine
Dit middel voorgeschreven gekregen van de kaakchirurg na het plaatsen van implantaten. Ben al gevoelig voor andere penicilline en wederom voor deze ook. Kreeg een heel benauwd gevoel alsof iemand mijn keel dichtkneep..drukkend gevoel op mijn borst en kramp in mijn maag. Werd er erg naar en angstig van. Ben na 3 dagen gestopt maar bijwerkingen zijn niet meteen weg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum