Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

Bij  AllergieX

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

25-06-2014 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur
Door een ongeluk waarop ik zeer ongelukkig terecht gekomen op mijn knie. Ik had een flinke wond die was gehecht en na een paar dagen ging mijn knie flink ontsteken. Wanneer ik dit zag ben ik direct na de dokter. Ik kreeg deze antibiotica kuur, pijnstiller met ontstekingsremmers en zalf voor mijn uitslag van de brandnetels waar in terecht was gekomen. Op het eerste moment l[lees meer...]eek het de goede kant op te gaan. Vanaf de tweede á derde dag heb ik nachten wakker gelegen met misselijkheid, diarree en was ik steeds ontzettend moe waardoor ik me vaak versliep. Ik dacht bij mezelf dat ik door moest zetten en de kuur van iets meer dan veertien dagen gewoon af te maken. Na een week kreeg ik over op mijn lichaam bultjes. Er kwam een klein wit puntje op waardoor ze leken op puistjes. Wanneer ik probeerde uit te knijpen kwam er alleen maar vocht uit. En als ik ze niet uitkneep barsten de bultjes open. Ik schaamde me ontzettend omdat het overal zat en vooral in mijn gezicht. Mijn moeder beveelde me na ongeveer tien dagen acuut te stoppen met de medicatie. Hiervan was mijn huisarts natuurlijk van op te hoogte. Hij vertelde me dat ik te maken had met de canndida bacterie. En dat deze vanzelf weg zou gaan als ik een tijdje geen voedsel zou eten waarin gist, bacteries of veel suiker in zouden zitten. Na een week trok mijn gezicht weer bij. Een paar dagen later kregen ook nog een te maken met een vaginale schimmelinfectie. Nu weer een weekje verder is de hele uitslag weer terug gekomen. Ik ben 19 jaar en zie eruit als een monster. Het is lekker weer en kan geen korte broek aan omdat mijn boven benen en billen onder de rode vlekken en bultjes zit. Het zit ook in mijn hals, handen en vooral op mijn gezicht. Gelukkig heb ik de vaginale schimmelinfectie niet terug gekregen. Ik schaam me ontzettend en durf niet zonder make-up over straat. Via een vriendin ben ik terecht komen bij dermatoloog die zicht heeft gespecialiseerd op cosmetische dermatologie. Ze herkende het probleem meteen en vertelde dat ik door moest gaan met mijn wijze van eten. Daarnaast kreeg ik allerlei soorten reinigingsproducten en verzorgende crèmes mee naar huis. Ik moet mijn gezicht twee keer per dag goed reinigen en met crème insmeren. Wanneer ik thuis kom en ik nergens meer na toe hoef moet ik mijn make-up er meteen afhalen. Ze vertelde me dat het normaal niet goed is om je gezicht elke dag te scrubben omdat je dan door de dode huid op de nieuwe huid gaat "schuren" maar omdat de wondjes in mijn gezicht anders een dikke korstvorming krijgen moet ik dit wel doen. Daarnaast kreeg een apparaatje met lichten mee naar huis voor lichttherapie. Dit zou het helingsproces versnellen en zou de huid mooier helen. Ik moet om de dag een infrarood licht erop houden en de andere dag een rode lamp. De uitslag word gelukkig minder maar ik moet de candida bacterie wel zo ver uitroeien door anders te eten tot dat de klachten niet meer terug komen. Ik hoop dat het einde gauw inzicht komt. Nooit maar ook nooit meer hoef ik deze kuur meer. Ik heb ontzettend ziek gevoelt en zag er niet uit.

20-06-2013 | Vrouw | 40
amoxicilline / clavulaanzuur
Ik heb dit mdicijn voorgeschreven gekregen door een arts in het buitenland om de allergische reactie op muggenbeten tegen te gaan