Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch allergische reactie Misselijkheid rillingen buikpijn zweten vermoeidheid verlies van eetlust misselijkheid buikkrampen

Longontsteking (61 meningen)
Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

25-02-2024 | Vrouw | 65
amoxicilline (1mg)

allergische reactie jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch

3 dagen na de ( 7 dagen amoxicilline kuur) voorgeschreven door implantoloog kreeg ik enorme allergische aanval van rode jeukende galbulten over het hele lichaam. Heel heel erg. Zelfs met antihistaminetabletten duurde het 6 dagen voordat huid weer rustig werd.

17-02-2024 | Vrouw | 35
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Ik bleek een ontsteking in mijn verstandkies te hebben. Voordat ze kunnen trekken eerst aan de Amoxicilline. Jullie bijwerkingen gelezen en gelijk paniek ervan. Toch maar aan begonnen en eigenlijk geen enkele bijwerkingen gehad. Al met al paniek voor niks! Heb de hele kuur afgemaakt, ontsteking lijkt zo goed als weg.

10-01-2024 | Vrouw | 67
Longontsteking
Na Covid-19 kreeg ik een longontsteking. In eerste instantie kreeg doxicilline voorgeschreven. Dit deed niet wat ik nodig had. Hierna amoxicilline gekregen, dit werkte na 3 dagen. Op een beetje diarree na, geen bijwerkingen gehad.

07-12-2023 | Vrouw | 39
Infectie (wond)
Deze antibiotica al een paar x voor geschreven gekregen en het helpt echt. Ik krijg het altijd voor een nierbekkenontsteking binnen 12 uur voel je verlichting. Echter ben ik er altijd ziek van. Hoofdpijn, Moe, pijn in maag en darmen, duizelig, het gevoel hebben dat je elk moment kan weg zakken. Ook vandaag kreeg ik hem weer, dit x voor een honden beet, ja ook tetanus gekre[lees meer...]gen. Na de 1e pil en 20 min later kreeg ik weer dezelfde klachten. Dus vraag toch altijd naar een andere antibiotica als het kan. Dit x dacht ik ach laten wij maar weer eens proberen het zal allemaal wel mee vallen. Nou niet dus. Ik bel morgen weer naar huisarts voor een andere antibiotica.

19-10-2023 | Vrouw | 57
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Al jaren ben ik allergisch voor deze antibiotica maar bij een ontsteking in m’n kies toch maar weer geprobeerd.. dit was de verkeerde beslissing

11-09-2023 | Vrouw | 28
Infectie (wond)
Gebruik het voor voorkomen van infectie in de neus (neusoperatie gehad) en tepelpiercings ontsteking. Ik lees veel ervaring met darmproblemen/dunne ontlasting. Er word dan ook streng geadviseerd om eerst iets te eten, dit te laten zakken, en dan pas het middel in te nemen! Wel vervelend als je er 3 op een dag moet en je bent niet zon eter. Ik merk hoofdpijn en dunner[lees meer...]e donkere ontlasting. Ik slik het nu 2 dagen, slapeloosheid komt bij mij ook voor. Voor de rest goed makkelijk in te nemen, het is een mooi glad tablet maar wel groot, je kan hem altijd nog makkelijk door 2en breken en zo innemen! Een pro tip! Slik sochtends en eventueel savonds 1 omeprazol van 20 mg. Erbij. Dit kan ernstige maag en darmklachten voorkomen!

14-08-2023 | Vrouw | 65
Longontsteking
Helpt voor heel veel ongemakken . Heel benauwd, zweten, trillen, heb contact gehad met huisartsen post

13-08-2023 | Vrouw | 42
Keelontsteking

05-08-2023 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Een 7 dgs kuur amoxycilinne voor oorontsteking, echter na 1 capsule werd ik ene paar uur later erg. Duizelig en mijn maag deed moeilijk voor eten. Met huisarts overlegd en gestopt met de kuur graag hoor ik wie ook voornamelijk ook duizelig was gelijk al in het begin. Dag later maag overstuur moeilijk eten en heel veel lucht

22-07-2023 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Tweede antibiotica kuur omdat de eerste niet hielp. Wat een verschrikkelijke troep is dit zeg. Mijn lichaam is letterlijk aan het ontgiften. Heb nog nooit zoveel bijwerkingen gehad van een kuur. Ik kan niks meer en lig alleen maar op bed. Al twee keer naar de huisartsenpost geweest omdat ik zo beroerd ben. Krijg niks binnen omdat ik constant het gevoel heb dat ik moet spug[lees meer...]en en als ik mijzelf dwing om te eten omdat ik anders helemaal geen energie heb, krijg ik verschrikkelijke maagpijn. Hoelang duurt deze hel nog? Ben al 7 dagen gestopt en heb al zes dagen bijwerkingen nog steeds! Dokter heeft nu maagbeschermers gegeven, helpt opzich tegen de duizeligheid en misselijkheid, maar hopen dat het helpt met slapen, wat ik al een week niet doe. Hoelang waren jullie bijwerkingen na het stoppen?

16-07-2023 | Vrouw | 48
Ik was jong 10 jaar maar kan mij de vreselijke jeuk nog herinneren… pff

14-07-2023 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
10 daagde kuur afgemaakt. 2 dagen later een allergische reactie hele lichaam met jeukende bultjes. Huisarts geïnformeerd, krijg medicijnen om dit te bestrijden Tandvlees ontsteking minder maar niet nog niet over. Niet tevreden over dit medicijn

08-07-2023 | Vrouw | 34
amoxicilline (100mg/ml)
Helicobacter pylori
Voor de bacterie maagzuurremmers en de antibiotica: amoxicilline en claritromycine gekregen. Misselijkheid, extreme vermoeidheid en diarree. Heb totaal geen energie meer. Veels te vol gevoel waardoor eten alleen in kleine beetjes kan. Ben vooral fruit en groente aan het eten. Ik krijg niks anders door mijn keel. Ook af en toe wat gember thee en zo nu en dan water. Ik[lees meer...] slik in de ochtend en in de avond de drie pillen. Absoluut geen pretje om in te nemen. Ik hoop dat ik hierna ervan af ben. Want ik kan absoluut niet nog een kuur aan. Na het lezen hier op de forum. Vitamine B12, probiotica en broccolikiemen gaan nemen. Ik hoop dat het werkt.

25-05-2023 | Vrouw | 41
Voorhoofdsholteontsteking

02-04-2023 | Vrouw | 70
Anti biotica had geen enkel effec Volgens bijsluiter zat. Fabrikant in. Malta

02-03-2023 | Vrouw | 29
Longontsteking
Dit medicijn als kuur tegen een longontsteking voorgeschreven gekregen (5dg, 3x d) bij de huisartsenpost. Koorts verdween na 2 dagen, gevoel van ziek zijn na 4 dagen. Weinig bijwerkingen, alleen een brandende maag en last van mijn darmen. Gelukkig had ik Yakult gekocht, wat het enigszins heeft verminderd. Ik ben helaas nog niet helemaal beter, er zit nog veel slijm en ik h[lees meer...]oor nog allemaal geluiden uit mijn longen. Ik weet niet of dit normaal is, ik heb nog nooit eerder een longontsteking gehad. Wel fijn dat de koorts zo snel weg was!