Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch allergische reactie Misselijkheid rillingen buikpijn zweten vermoeidheid verlies van eetlust misselijkheid buikkrampen

Longontsteking (61 meningen)
Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

27-01-2020 | Man | 43
amoxicilline (375mg)
Bacteriële infectie
Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

05-01-2020 | Vrouw | 52
amoxicilline (500mg)
Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA

25-02-2024 | Vrouw | 65
amoxicilline (1mg)

allergische reactie jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch

3 dagen na de ( 7 dagen amoxicilline kuur) voorgeschreven door implantoloog kreeg ik enorme allergische aanval van rode jeukende galbulten over het hele lichaam. Heel heel erg. Zelfs met antihistaminetabletten duurde het 6 dagen voordat huid weer rustig werd.

12-09-2023 | Man | 77
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
na 3 weken zwaar hoesten, lichamelijk onderzoek van dokter en gebruik van codeine uiteindelijk een 5-daagse antibiotica kuur, maar helaas nog steeds zit de hoest vast en voel ik me onprettig

13-08-2023 | Vrouw | 42
Keelontsteking

21-02-2023 | Man | 43
amoxicilline (250mg)
Tandvleesontsteking
Inderdaad je krijgt er enorme diarree van en als je dan een wind moet laten op een feestje dan is het alsof er iets ontploft in je broek. Dan staat iedereen naar je te kijken maar ik deed gewoon alsof er niets aan de hand was. Iedereen laat toch weleens een wind? Kijk lekker naar jezelf. Afijn mijn witte broek was helemaal bruin en kreeg verder nog weinig aandacht van dame[lees meer...]s. Mijn tip: eet geen bruine bonen of gebakken aardappelen als je dit medicijn gebruikt want het risico dat je een knalscheet moeten laten en daarbij alle diarree eruit perst is enorm.

28-10-2022 | Vrouw | 25
Helicobacter pylori
Ik begon aan deze medicatie doordat ik besmet ben met helicobacter. Ik sliep er heel erg onrustig van. Hartkloppingen s’nachts en opeens kreeg ik stuiptrekkingen in mijn nek. Deze zijn alleen maar erger geworden. Ook denk ik niet dat de bacterie weg is omdat mijn buikklachten alleen maar erger zijn geworden.

25-09-2022 | Man | 72
Longontsteking

06-09-2022 | Man | 33
Kaakontsteking
1 tablet ingenomen en snachts al wakker van de jeuk. Ik ga overstappen naar een ander middel. Ik heb wel het idee dat mijn tandpijn al een stuk minder is geworden. Dus vast effectief maar niet voor mij

06-08-2022 | Vrouw | 62
Tandvleesontsteking
Door tandarts voorgeschreven vanwege abces door wortelpuntonsteking. Nu, 5de dag, is abces (vrijwel) verdwenen, in die zin is het een effectief middel. Eerste 2 dagen nergens last van, sinds 3de dag wankel met lopen, fietsen, bewegen. Dat werd gisteren, 4de dag meer. Niet duizelig, maar opletten dat ik niet zwalk. Zou niet kunnen werken, durf niet auto te rijden. Voelt va[lees meer...]n gezond met weliswaar een abces, naar algeheel vaag lijf. Verdere bijwerkingen: paar keer overgegeven, is mee te leven. Wou stoppen maar huisartsenpost en spoedtandarts denken t beste kuur afmaken en verwijzen naar elkaar voor finaal advies (ja, in weekend natuurlijk dit soort gedoe).

16-12-2021 | Vrouw | 62
Bacteriële infectie
Kuur voor 7 dagen gekregen bij wondroos. Op advies h a. kuur niet afgemaakt. Kreeg zwelling keel. Daarnaast last van Jeuk, hartkloppingen, licht en duizelig in hoofd. Voel me ronduit beroerd . 1x nooit weer!! Nu 3 dagen na laatste gebruik nog steeds niet fit.

13-07-2021 | Vrouw | 40
Ziekte van Lyme
Kuur van 10 dagen ter voorkoming van lyme na het ontdekken van een rode kring op mijn huid. Verder had ik geen klachten. Bijwerkingen zijn best aanwezig. Kloppende hoofdpijn, vermoeidheid (kleine ogen de hele dag), opgeblazen buik, dunne ontlasting, geen trek, wazig voelen, beetje duizelig of in ieder geval niet helder. Paar dagen flink misselijk geweest en extra geslapen.[lees meer...] Mijn buik is toegenomen, geen idee of ik ben aangekomen of dat hij opgezet is. Dat zal blijken als ik klaar ben met de kuur. Ik neem probiotica. Maar merk daar weinig van. Of het effectief is weet ik natuurlijk niet want ik weet niet zeker of ik lyme zou hebben en had nog nergens last van

16-05-2021 | Vrouw | 45
amoxicilline (1000mg)
Trekken van tand of kies
Eerste keer dat ik dit antibioticum kreeg, hoef het ook niet meer te hebben want na de kuur kreeg ik over mijn hele lichaam rood jeukende uitslag en kan je zeggen geen pretje. Sindsdien meer allergische reacties op het moment heb ik problemen met een allergische astma waarvan we niet weten waar het vandaan komt.

02-05-2021 | Man | 30
amoxicilline (1000mg)
Tandvleesontsteking
Goed product, helpt tegen de ontsteking op mijn tandvlees en verminderde zodoende de pijn. Ondertussen wel last van buikpijn, maagkrampen, diarree, hoofdpijn, misselijkheid, brandende aften op binnenkant van de lip,... Kortom : goed voor wat het dient, maar nefast voor al de rest.. Kiezen of delen in dit geval.

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!