amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (420 meningen)
Augmentin (50 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

16-05-2021 | Vrouw | 45
amoxicilline (1000mg)
Trekken van tand of kies
Eerste keer dat ik dit antibioticum kreeg, hoef het ook niet meer te hebben want na de kuur kreeg ik over mijn hele lichaam rood jeukende uitslag en kan je zeggen geen pretje. Sindsdien meer allergische reacties op het moment heb ik problemen met een allergische astma waarvan we niet weten waar het vandaan komt.

02-05-2021 | Man | 30
amoxicilline (1000mg)
Tandvleesontsteking
Goed product, helpt tegen de ontsteking op mijn tandvlees en verminderde zodoende de pijn. Ondertussen wel last van buikpijn, maagkrampen, diarree, hoofdpijn, misselijkheid, brandende aften op binnenkant van de lip,... Kortom : goed voor wat het dient, maar nefast voor al de rest.. Kiezen of delen in dit geval.

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!

29-10-2020 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn gebruikt vanwege een tandabces. De bijwerkingen waren bij mij erg heftig. Droge huid en mond, brandplekken, tandverkleuring, had de hele tijd het gevoel alsof ik over mijn hele lichaam verbrand was, schimmelinfectie (had ik maar probiotica genomen). Een afschuwelijk medicijn.

15-10-2020 | Vrouw | 73
Infectie (wond)
In Frankrijk een wond aan het been opgelopen, een week mee rondgelopen, toen daar naar de dokter. Tetanusprik, ontsmettende spray, en amoxicillinekuur. dit antibioticum heeft niets uitgehaald tegen ontsteking. Daarna in Nederland terug eerst naar dokter, die na twee dagen weer de wond wilde zien en daarna constateerde dat ze er niets aan ging doen. Dat was dus 3 weken lat[lees meer...]er. Toen de zondag aansluitend naar de dokterspost en daar op aanraden van een bevriende zorgverleenster om fusudinezuurcrême gevraagd en gekregen. Dat 10 dagen gebruikt, hetgeen resulteerde in een steeds kleiner wordende wond, de crême zorgde voor pus extractie. Maar de wond bleef zweren. 4e doktersbezoek: een kweek werd genomen. resultaat : chryseobacterium species. Ik moest meteen stoppen met het 3e antibioticum dat me was voorgeschreven: flucloxacidine en overgaan op ciprofloxacine. Dat ook niet hielp. Nu staat er een afspraak met een vaatchirurg op stapel, maar vanwege de opleving van het Coronavirus gaat dat niet van een leien dakje.

29-10-2019 | Vrouw | 23
Voorhoofdsholteontsteking
Al 4 jaar lang heb ik chronische voorhoofdholte en bijholte ontsteking... Al voor de 3e of 4e keer amoxicilline kuurtje gekregen voor 10 dagen. Helaas heeft het al een paar keer niet geholpen en heb ik pijnstillers mee gekregen (arthrotec 50mg) ook dit wil niet werken dus moet ik nog extra 2 paracetamols 3 x per dag slikken. Helaas wil het allemaal niet werken en heb ik[lees meer...] enorm veel pijn van mijn voorhoofdholte en bijholte ontsteking.... Vor mij dus niet meer zo effectief.. 2 schoonmaak operaties achter de rug, te veel neussprays en zout spoelen. Ik zal de pijn maar helaas moeten accepteren na 4 jaar... En langer...

30-06-2019 | Vrouw | 31
Middenoorontsteking
Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
deze antibiotica kuur heeft ook niet geholpen bij mijn bijholte ontsteking. er last gehad van misselijkheid. 1 positief iets, ik ben wel 4 kg afgevallen doordat ik niks wilde eten door de misselijkheid ;)

08-02-2019 | Man | 47
na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk

09-11-2018 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Een week deze antibiotica geslikt door beet van een kat te hebben gekregen. De effectiviteit van de antibiotica is gewoon goed. Halverwege de kuur kreeg ik spruw, dus dat was al nadeel 1, maar wel een veel voorkomende reactie (zei de bijsluiter). Maar goed, na een aantal dagen kon ik eindelijk m'n vinger weer bewegen. Een dag nadat ik klaar was met de kuur kreeg ik plots o[lees meer...]veral rode vlekjes en dan bedoel ik echt OVERAL!!! Jeuk echt heel erg en zit nu aan pillen tegen allergische reacties. Dus dat was nadeel 2...

09-01-2018 | Vrouw | 68
amoxicilline (250mg)
Bacteriële infectie
tijdens gebruik van de amoxiline /clavulaanzuur, maagpijn, misselijkheid, buikkrampen diarree en algehele moeheid lusteloosheid. Dat duurde nog zeker 10 dagen nadat ik gestopt was , ee n paar dagen later kreeg ik weer dezelfde bijwerkverschijnselen, alsof er nog een residu van de antibiotica actief werd..... Ik weer maagpijn en buikkrampen , en misselijkheid en moeh[lees meer...]eid. Dat werd door huisarts behandeld met weer n medicijn, namelijk omeprazol, een maagzuurremmer. Of dat gaat helpen...?

02-11-2017 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.

20-06-2021 | Vrouw | 77
amoxicilline (100mg/ml)
Blaasontsteking
zover ik me kan herinneren probleemloos gebruikt.

17-02-2021 | Vrouw | 49
amoxicilline (875)
Luchtweginfectie
Kreeg al vrij snel ( lees 2 dagen ) last van ernstige diaree, bij dag 3 branderig gevoel vagina en anus , na 5 dagen schimmel infectie

20-01-2021 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Dit medicijn gekregen nadat mijn verstandskies verwijderd werd. Kuur ging helemaal goed tot dat ik klaar was met mijn kuur. 1 dag na stoppen kreeg ik overal uitslag, dit werd steeds erger. Jeuk, overal vlekken en bulten. Daarnaast kreeg ik er maagpijn bij. Als het goed is moet dit dan na 1 week over zijn. ( ik hoop ook dat dit gebeurd!) voor mij in ieder geval nooit meer d[lees meer...]it medicijn!

21-10-2020 | Vrouw | 42
amoxicilline (50mg/ml)
kaak ontsteking ,nu sinds de tweede dag gebruik ik amoxiciline maar merk weinig. sterker nog het lijkt erger te worden de zwelling. inname makkelijk oplos tabletten. smaakloos. we wachten af.