amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

11-01-2018 | Vrouw | 30
Longontsteking
Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.

14-01-2021 | Vrouw | 31
Kaakontsteking
Ik kreeg een kuur voor 7 dagen in combinatie met naproxen. Na de 5e dag merkte ik dat de ontsteking een beetje bij beetje afnam. Ik kreeg keelpijn in combinatie met aften. Hele mond, keel en tong welteverstaan. Ik kan sindsdien mijn mond amper open doen, niet praten, eten of drinken. Daarnaast hele erge buikkrampen gehad. Ik probeer sindsdien dagelijks toch met moeite prob[lees meer...]iotica en wat drinken binnen te krijgen. Ik vraag me af of dit een allergische reactie is of eerder dat mijn weerstand naar de klote is!

21-02-2020 | Vrouw | 31
amoxicilline (1000mg)
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

30-06-2019 | Vrouw | 31
Middenoorontsteking
Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd

29-10-2020 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn gebruikt vanwege een tandabces. De bijwerkingen waren bij mij erg heftig. Droge huid en mond, brandplekken, tandverkleuring, had de hele tijd het gevoel alsof ik over mijn hele lichaam verbrand was, schimmelinfectie (had ik maar probiotica genomen). Een afschuwelijk medicijn.

01-04-2019 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.

19-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen omdat ik laat had van een chronische infectie en het ziekenhuis hoopte met deze kuur de infectie voor altijd op te lossen. Sinds deze kuur heb ik enorme spierproblemen en heb ik last van spierkrampen , pijn en spasmen.

04-11-2017 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Trekken van tand of kies
Bij het plaatsen van een implantaat is mij voor een week dit antibioticum voorgeschreven. Tijdens het slikken nergens last van gehad, twee dagen na het beëindigen van de kuur zie ik er uit als een gevlekte panter.... sla de volgende keer amoxicilline over....

12-03-2021 | Vrouw | 38
Kaakontsteking
Vanwege pijn in de onderkaak door een ontsteking kreeg ik Amoxicilline voorgeschreven van de tandarts, voor 7 dagen. Door de ervaringen die ik hier las was ik nogal huiverig van tevoren. Toch ben ik eraan begonnen. Tijdens de kuur kreeg ik de eerste 2 dagen flinke last van hoofdpijn. De derde dag was dit weg. De klachten in mijn kaak leken héél langzaam te verminderen. Ik[lees meer...] heb de kuur afgemaakt en twee dagen na de kuur kreeg ik overal huiduitslag. Kleine rode vlekjes overal m.u.v. rug en gezicht. Soms jeukte het ook. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en die gaf aan dat dit een reactie op het antibioticum is en na een paar dagen, mogelijk weken, zou verdwijnen. Dat klopte, nu bijna een week later, is de uitslag bijna weg. Huisartsassistente gaf aan dat wanneer er na een volgende kuur weer uitslag optreedt, het misschien beter is dit antibioticum niet meer te gebruiken. De klachten in mijn kaak zijn nu weer net zo hevig terug als voor de kuur. Dus helaas ben ik er niks mee opgeschoten.

17-08-2019 | Man | 38
Kiespijn
Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.

20-10-2017 | Vrouw | 39
Tandvleesontsteking
Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.

13-07-2021 | Vrouw | 40
Ziekte van Lyme
Kuur van 10 dagen ter voorkoming van lyme na het ontdekken van een rode kring op mijn huid. Verder had ik geen klachten. Bijwerkingen zijn best aanwezig. Kloppende hoofdpijn, vermoeidheid (kleine ogen de hele dag), opgeblazen buik, dunne ontlasting, geen trek, wazig voelen, beetje duizelig of in ieder geval niet helder. Paar dagen flink misselijk geweest en extra geslapen.[lees meer...] Mijn buik is toegenomen, geen idee of ik ben aangekomen of dat hij opgezet is. Dat zal blijken als ik klaar ben met de kuur. Ik neem probiotica. Maar merk daar weinig van. Of het effectief is weet ik natuurlijk niet want ik weet niet zeker of ik lyme zou hebben en had nog nergens last van

09-04-2018 | Vrouw | 41
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had een voorhoofdholteontsteking..na 7 dagen 3 keer per dag de capsules genomen te hebben was die na 4 dagen terug ..2 dagen later weer een kuur na 3 dagen weer weg nu de oplosbare variant..nog 1 dag..dus afwachten dan heb ik 2 keer een kuurcvan 7 dagen 3 maal daags gehad 500 mg ammoxilline ..

21-10-2020 | Vrouw | 42
amoxicilline (50mg/ml)
kaak ontsteking ,nu sinds de tweede dag gebruik ik amoxiciline maar merk weinig. sterker nog het lijkt erger te worden de zwelling. inname makkelijk oplos tabletten. smaakloos. we wachten af.

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum