Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch allergische reactie Misselijkheid rillingen buikpijn zweten vermoeidheid verlies van eetlust misselijkheid buikkrampen

Longontsteking (61 meningen)
Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

04-08-2022 | Vrouw | 31
Amandelontsteking
Positif: na 12 uur al effect. Van helse pijn, braken, misselijk naar gewone pijn. Na 24 uur nog minder pijn. Kuur duurt 5 dagen. Misselijkheid blijft 1e 2 dagen. Vind ik geen probleem want zonder ben ik aan het braken. Inname is lastig omdat de pillen groot zijn, keel is erg klein door de zwelling en ontsteking. Dus inname doet veel pijn. Bijwerking: vaginale schimme[lees meer...]l na afronding kuur. Omdat de PH waarde wordt verstoort.

27-07-2022 | Vrouw | 34
Ontsteking (mond)
Ik heb al 3 keer amoxicilline/clavulaanzuur voorgeschreven gekregen ivm ontsteking kiezen, maar het helpt voor geen meter. De pijnklachten blijven. Het lijkt wel alsof al mijn kiezen ontstoken zijn. Ik heb ook last van een zeer tintelend gevoel in mijn mond en aan mijn kiezen, geen idee of het door de kuur komt. Ik zit nu op de laatste dag en de klachten zijn nog niet weg.

18-07-2022 | Vrouw | 52
Kaakontsteking
Doordat ik een wortel ontsteking had, kreeg ik van dd tandarts een kuur van een week. Na 2 dage merkte ik al dat de pijn minder werd. Helaas werd ik elke dag wakker met flinke (migraine achtige) hoofdpijn. Dit kan ik met paracetamol onderdrukken, bij migraine lukt dit niet. Ik heb vlug huiduitslag en hooikoorts, dit kwam ook weer terug. Mijn kuur maak ik wel af.

14-07-2022 | Vrouw | 69
Ontsteking in de borst
De werking is goed maar de bijwerkingen zijn minder. Duizelig licht in het hoofd en misselijk. Maar ze werken goed tegen de ontsteking dus we gaan door

07-06-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Bovenop een flinke griep kreeg ik ook nog een bacteriële infectie in m'n luchtwegen. Ik knapte maar niet op en heb toen amoxicilline kuur gekregen. Ik ging me eerst snel beter voelen. Maar toen kwamen de bijwerkingen. Diarree, misselijkheid en overgeven. Zo blij dat de kuur klaar was. Ik dacht gedaan met de bijwerkingen. En toen kwam de jeuk, aan mijn schaamlippen vooral. [lees meer...]Eerst geprobeerd met zalf tegen schimmels. Helaas niet voldoende geholpen, dus nu nog bezig met een kuurtje tegen vaginale schimmel.

26-04-2022 | Vrouw | 43
Tandvleesontsteking
Voor ontsteking kies 10 daagse kuur gekregen voordat wortelkanaalbeh gaat plaatsvinden. Beetje vervelende bijwerkingen, ochtend diarree maar gaat beter na wat eten, erg moe en lusteloos en tegelijkertijd opgejaagd gevoel en innerlijke onrust. Beetje hoofdpijn en misselijk maar t moet maar ff allemaal. De extreme, bijna niet uit te houden kiespijn was na 2 dagen weg. Nu da[lees meer...]g 4 is kies wel nog erg gevoelig dus we zullen zien.....

31-03-2022 | Vrouw | 36
Ontsteking in de borst
Deze kuur gekregen bij borstontsteking. Snel resultaat en geen bijwerkingen. Erg blij omdat ik eerst een andere kuur kreeg die niet aansloeg en ik alsmaar zieker werd.

31-03-2022 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

16-03-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor een keelontsteking en vanaf de eerste dag was ik mezelf niet meer! Meteen na inname werd ik doodziek en voelde het alsof ik flauw ging vallen! Ik werd kotsmisselijk en ik kreeg meteen zware diarree binnen 15 minuten ook voelde ik me opgejaagd bang me darmen waren helemaal van slag door dit medicijn en ik kreeg jeuk overal vrij[lees meer...]wel mijn hele lichaam andere bijwerkingen waren: rare dromen extreme moeheid extreme misselijkheid hyperventilatie hoofdpijn zweten en als klap op de vuurpijl had ik net de laatste pil van de avond ingenomen meteen na inname werd ik heel duizelig de ambulance werd gebeld dus ik doe de deur open en ja hoor ik val beneden op de trap neer met mijn medicijnen in mijn hand! En ik ben een jonge gezonde vrouw van 33 Zonder medische klachten of voorgeschiedenis !! In de ambulance werd ik onderzocht en ik kreeg te horen dat ik meteen met deze troep moet stoppen! al dagen ben ik mezelf niet meer dit medicijn is echte troep en Werkt niet zoals het hoort te werken! Nooit meer voor mij dus ik ben blij dat ik er mee mag stoppen!

25-02-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Kuur gekregen voor 7 dagen, daarna verlengd met 5 dagen. Gebruikt voor een kaak- / wortelkanaalontsteking. Werkte prima, al na 2-3 capsules werd de ontsteking minder. Op dag 3-4 droge mond en hoofdpijn. Op dag 8 ineens heftige jeuk en allergische reactie op de huid. Hele lichaam zit vol met rode vlekken en kleine blaasjes. Direct in overleg met arts gestopt.

22-02-2022 | Vrouw | 66
Longontsteking
Heb bij bacteriële longontsteking naast Corona met hoge koorts 40.2 en hoge bezinking > 120 dit medicijn voor 7 dagen voorgeschreven gekregen. Na 48 uur merkte ik dat het beter ging. Geen enkele bijwerking gehad. Na kuur wel direct gestart met probiotica om darmflora weer op te krikken. Ik slik zelden medicijnen, geloof dat lichaam meestal zelf herstellend is.

19-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Sinds de inname erg licht in m'n hoofd en duizelig. Voel me totaal niet mezelf

03-02-2022 | Vrouw | 61
Bijholteontsteking
steeds terugkerende bijholteontsteking. chronisch. Ik halveer de medicatie aangezien de arts niet gelooft dat ik er zoveel problemen mee heb

23-01-2022 | Vrouw | 70
Oorontsteking
Ik kreeg heel veel jeuk aan handen en voeten en schaamstreek en al snel begon alles te vervellen. Na overleg met de huisarts ben ik na twee dagen gestopt. Daarna op advies van de apotheek drie verschillende zalfjes gekocht (zelf betalen!!!) en een paar katoenen handschoentjes ( ook weer 13 euro) om 's nachts jeuken te voorkomen. Ik draag ze 's nachts met veel zalf aan [lees meer...]de handen. Ik zou graag eenfoto toevoegen, maar daarvoor is geen ruimte. Toen ik de huisarts zei, dat ik vaker jeuk en vervelling kreeg van anti bio vond hij dat 'niet ernstig'. Hij sachreef ze dus toch voor.

17-12-2021 | Vrouw | 72
amoxicilline (250mg)
Luchtweginfectie
Dit middel gebruik ik preventief, dus elke dag,geen ernstige bijwerkingen, heb wel nu en dan jeuk,maar dat is te dragen.

16-12-2021 | Vrouw | 62
Bacteriële infectie
Kuur voor 7 dagen gekregen bij wondroos. Op advies h a. kuur niet afgemaakt. Kreeg zwelling keel. Daarnaast last van Jeuk, hartkloppingen, licht en duizelig in hoofd. Voel me ronduit beroerd . 1x nooit weer!! Nu 3 dagen na laatste gebruik nog steeds niet fit.