Longontsteking (48 meningen)
Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

11-01-2015 | Vrouw | 17
Keelontsteking
In verband met zeer zware keelontsteking voorgeschreven gekregen. Na de volgende bijwerkingen te hebben gekregen (buikpijn, misselijkheid, braken, diarree, huiduitslag, moeten constateren dat het middel geen effect heeft op de aandoening. Conclusie: veel ongemak door de medicatie, geen verbetering van de klachten.

30-12-2014 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Bij keelontsteking eerst Broxil gekregen als antibiotica. Toen de kuur klaar was, was de keelontsteking nog steeds aanwezig dus weer terug naar de huisarts en amoxicilline gekregen. Ontzettend veel maagpijn gekregen en misselijk na het innemen, ook koorts een uur na inname. Kuur was wel effectief. Toen deze was afgelopen kreeg ik een dag erna overal rode, jeukende bulten. [lees meer...]Over me hele lichaam. Hier 4 dagen last van gehad en nieuwe medicijnen gekregen waardoor dit minder werd. Vervelend spul..

27-10-2014 | Vrouw | 47
amoxicilline (500mg)
Keelontsteking
Na aanhoudende keelontsteking, voorgeschreven door huisarts. Gedurende de kuur, enige bijwerkingen. diarree, oorpijn, last van traanogen en andere smaak. Twee dagen na het slikken van de laatste tablet, plotseling hevige jeuk en uitslag. Vooral op binnenkant armen en op mijn oren zwelling. Bij de eerste hulp infuus met Tavegyl gekregen. Was dus een heftige allergische [lees meer...]reactie. Hierdoor werd de zwelling na ongeveer een half uur wat minder. Volgende dag zwelling totaal weg nog wel wat jeuk op mijn lichaam. Slik nu nog twee dagen Tavegyl voor de zekerheid. Ga me wel laten testen of de reactie daadwerkelijk alleen door Amoxicilline komt, of door een combinatie van dingen. Ben nog nooit allergisch geweest voor medicijnen.

06-09-2014 | Man | 44
Keelontsteking
Het hielp wel bij het verminderen van de keelklachten maar waarom neagatief? Ik had al hoofdpijn en wat koorts, maar al binnen een dag veel ergere hoofdpijn met scheuten naar het oor soms om de 5 tot 10 seconden. En mijn hoofd voelde als of ik tegen een muur was op gelopen. Ik ben er nog niet van af dit duurt nu al 5 dagen lang en s'nachts slapen ho maar. Steeds draaien v[lees meer...]anwege oog pijn en de koorts aanvallen. Ik ben gebroken als de dag begint. En de paracetamol verzacht wel wat maar zeker niet voldoende. Zo beroerd heb ik me nog nooit gevoeld en zeker niet zo lang. Hier niets in de bijsluiter.

06-09-2013 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Ik zit nu voor de derde keer aan de amoxicilline. De eerste keer was voor een middenoorontsteking, dat liep perfect, de tweede keer voor een keelontsteking die na een kuur met feneticilline weer teruggekomen was, en nu weer hetzelfde verhaal. 3 dagen na de kuur had ik weer een dikke keel, en ik zit nu sinds gisteren aan de amoxicilline. Het doet pijn, maar mijn linkeramand[lees meer...]el is al een stuk minder dik. De vorige keer kreeg ik direct een vaginale schimmelinfectie, deze keer neem ik er probiotica bij om dat te voorkomen. Al met al, ondanks dat ik niet zo heel gek ben op antibiotica, heb ik er wel hoede ervaringen mee.

05-07-2013 | Man | 53
Keelontsteking
Kwam vorig weekend terug van vakantie (Ibiza) toen al klein beetje keelpijn. Weet het aan de airco in het vliegtuig. Maar toen het dinsdagavond zo erg werd dat ik er ook koorts bij kreeg, ben ik donderdag naar de huisarts gegaan. Deze schreef me amoxicilline 3 x dd 500 mg voor. Vrijdag in de loop van de dag voelde ik me al beter, had er tot nu toe helemaal geen bijwerk[lees meer...]ingen van.

01-07-2013 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Ik ben teruggekomen uit Turkije met een ernstige keelontsteking. Ik kreeg dit Amoxicilline 1000 mg/ 3 per dag van mijn huisarts. Ik had wel wat angst voor de bijwerkingen. 2 dagen na inname was de ergste pijn gesneden, en nu 4 dagen later heb ik geen keelpijn meer, alleen nog een lichte druk op mijn stembanden. Ik heb eigenlijk bijna geen bijwerkingen. Ik heb wel wein[lees meer...]ig energie, maar neem nu ook biocure megatone erbij en nu gaat dat al beter. Voor de rest niets, geen diarree, geen maagklachten... Ben tevreden.

14-05-2013 | Vrouw | 16
Keelontsteking
In het begin toen ik de kuur volgde had ik last van een vieze smaak in de mond. Dat ging na een tijdje wel beter. Heb ook wel vaak last gehad van diarree en mijn maag. Nu na de kuur heb ik een vaginale infectie waarschijnlijk door de antibiotica. Niet echt fijn dus.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum