amoxicilline

Blaasontsteking (33 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Kaakontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (28 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (6 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Ontsteking in de borst (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (434 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

31-03-2022 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

01-09-2020 | Vrouw | 30

01-08-2018 | Man | 20
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

04-11-2017 | Man | 62
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

17-11-2015 | Vrouw | 27
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Had 6 maanden lang keelontsteking. Amoxiciline hielp geen zak en ik kreeg er enorm heftige spierpijn en krampen van, zo erg dat ik niet kon lopen. Ben na 5 dagen er mee opgehouden en kon geen alternatief gebruiken, omdat ik 's nachts nog borstvoeding gaf... uiteindelijk ben ik er af gekomen door weerstandspilletjes van de drogist.

26-02-2015 | Man | 54
amoxicilline (750mg)
Keelontsteking
Ik heb ooit lange tijd Augmentin genomen. Hier heb ik aambeien van gekregen, zo'n 5 jaar terug. Een tiental bezoeken bij een gastro-enteroloog en vele ligaturen later waren deze aambeien verdwenen, alsook de bijhorende anitis. Recent schrijft de nieuwe huisarts me amoxicilline voor, (een generisch produkt van Augmentin wist de apotheker me te vertellen), en ja hoor !!! Ged[lees meer...]urende meer dan twee maand heb ik ernstige pijn na de stoelgang gehad. gelukkig zijn de aambeien deze keer bijna vanzelf verdwenen. Ik zal dit produkt nooit nog gebruiken. Ik werd er trouwens misselijk van en kreeg maagbrand, ook al neem ik pantoprazole 40 mg.

11-01-2015 | Vrouw | 17
amoxicilline
Keelontsteking
In verband met zeer zware keelontsteking voorgeschreven gekregen. Na de volgende bijwerkingen te hebben gekregen (buikpijn, misselijkheid, braken, diarree, huiduitslag, moeten constateren dat het middel geen effect heeft op de aandoening. Conclusie: veel ongemak door de medicatie, geen verbetering van de klachten.

27-10-2014 | Vrouw | 47
Keelontsteking
Na aanhoudende keelontsteking, voorgeschreven door huisarts. Gedurende de kuur, enige bijwerkingen. diarree, oorpijn, last van traanogen en andere smaak. Twee dagen na het slikken van de laatste tablet, plotseling hevige jeuk en uitslag. Vooral op binnenkant armen en op mijn oren zwelling. Bij de eerste hulp infuus met Tavegyl gekregen. Was dus een heftige allergische [lees meer...]reactie. Hierdoor werd de zwelling na ongeveer een half uur wat minder. Volgende dag zwelling totaal weg nog wel wat jeuk op mijn lichaam. Slik nu nog twee dagen Tavegyl voor de zekerheid. Ga me wel laten testen of de reactie daadwerkelijk alleen door Amoxicilline komt, of door een combinatie van dingen. Ben nog nooit allergisch geweest voor medicijnen.