flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (27 meningen)
Bacteriële infectie (23 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

09-08-2020 | Vrouw | 58
flucloxacilline (1000mg)
Veel pijn de operatie van mijn hand dacht eerst dat het zo hoorde.Maar na 5 dagen nog meer pijn en kon helemaal niets meer met mijn hand het ziekenhuis zei dat het zo hoorde en ik moest maar paracetamol pakken.Was inmiddels doodziek en toch maar een foto naar het ziekenhuis gestuurt waarop ik meteen mocht komen.Slik inmiddels al 10 dagen antibiotica en langzaam gaat het ie[lees meer...]ts beter .

25-05-2020 | Vrouw | 69
flucloxacilline (500mg)
Kreeg dit middel voor 10 dagen voorgeschreven omdat ik een vreemde bobbel op mijn onderarm had die in anderhalve week tijd enorm gegroeid was en rood eruit zag. Dit middel werkte effectief op de ontsteking rondom de cyste (dit is wat ik dénk dat het is) en over 2 dagen kan ik de dokter weer bellen hoe e.e.a. gewerkt heeft. De ontsteking is weg, doch de bobbel van ongeveer[lees meer...] 5 cm. doorsnee is gebleven....Hij voelt hard aan. De plek is iets kleiner geworden, maar je ziet hem en voelt hem nog steeds goed. Vervelende bijwerking in de vorm van maagkrampen en diarree, ook 's nachts!! DIt trad op na een paar dagen innemen. Had de neiging te gaan stoppen, maar ik maak de kuur toch maar af (10 dg. dus)

12-08-2019 | Man | 59
Wondroos
Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, óf 1 uur voor, óf 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.

21-06-2019 | Man | 34
flucloxacilline (500mg)
Ga op dit moment de 5e dag in en het werkt super wbt de ontsteking, moest gister wat meer dan normaal naar de toilet maar moest vandaag verdorie werk afbellen moest zowat vanaf de wc bellen😖 kuur heeft nog tot zondag te gaan nog 3 dagen ai ai ai

14-01-2019 | Vrouw | 29
Wondroos
Na 4 dagen ziekenhuis(kreeg daar antibiotica via infuus) ivm wondroos in het gezicht, thuis verder gegaan met de flucloxacilline. 4x daags 500mg. De wondroos nam snel af. Enige minpunt, soms misselijk.

28-09-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Forse ontsteking bij mijn grote teen, kon geen sok 9f schoen meer aan. Slechte bloedvoorziening ivm diabetes

20-09-2018 | Man | 54

18-06-2018 | Vrouw | 28
Ontsteking in de borst
Voorgeschreven gekregen ivm borstontsteking. Ik was heel optijd erbij dus het hielp al na 2 pillen. Kuur was 21 pillen over 7 dagen. In de nacht van dag 6 op 7 gigantisch maagzuur dat niet weg te krijgen was met Rennie en melk. Ook een dag of 3 andere ontlasting gehad. Ook bij de baby. Df gekolfde melk dus niet gegeven. Kuur moet afgemaakt worden maar ik kijk er gi[lees meer...]gantisch tegenop.

28-05-2018 | Man | 62

20-05-2018 | Man | 64
Krentenbaard
De krentenbaardklachten waren na drie dagen duidelijk minder. Echter na de derde dag kreeg ik wat problemen op de nuchtere maag van hevige maagzuur en krampen. Onmiddeljk een maagzuurremmer ingenomen waarna de klachten afnamen. Toch voel ik me niet fit en heb af en toe lichte duizelingen en transpireren. Klachten worden minder na veel water te hebben gedronken. Neem bij[lees meer...] gebruik 2 glazen water dat helpt. Ik ga nu de 6e dag in en kijk uit na de 10e dag dan is de kuur voorbij.

12-04-2018 | Vrouw | 18
Folliculitis
Uit het niets ernstige huiduitslag gekregen. Zichtbaar resultaat na een dag of 3-4. Problemen kunnen ook deels zijn afgenomen door te wassen met antibacteriele zeep. Capsules hebben een smerige smaak. Af en toe misselijk en honger neemt sterk af.

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
nadat broxil volstrekt geen effect had op de wondroos en de wondroos zich uitbreidde en grote open wonden veroorzaakte, kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. De eerde dagen in een hogere dosering, daarna terug naar 4x 500 mg per dag. Binnen een dag zakte de koorts. Binnen 3 dagen werden de plekken rustiger. Kortom: prima

30-12-2017 | Man | 37
Gewrichtsontsteking
Ik had deze medicijnen voorgeschreven gelegen ivm een ontsteking in mijn knie die overging in mijn scheenbeen. Na het lezen van de verschillende bijwerkingen op deze site voor ik aan de kuur ging beginnen zag ik er toch wel tegen op. Mijn ervaring na het afsluiten van de kuur is echter erg positief. Had de eerste dag lichte hoofdpijn en de rest van de kuur geen enkele las[lees meer...]t van bijwerkingen. Na 4 dagen verdween de rode huid van mijn scheenbeen en op de laatste dag van de kuur is de pijn uit mijn knie en is hij ook niet dik meer. Kortom veel baat bij gehad.

18-10-2017 | Vrouw | 64
Wondroos
Via een piepklein wondje in mijn knie (na een val) wondroos op mijn scheenbeen. Eerst antibiotica creme, 1 week gebruikt, wondroos verdubbeld. Nu sinds 8 dagen aan de Flucloxacilline. 4 x p.d. 500mg. Na 3 dagen wondroos qua omvang voor de helft verminderd, roodheid minder, minder opgezet. Na 5 dagen kreeg ik echt last van een gevoel alsof de capsule in mijn maag is blijven[lees meer...] steken... soms oprispingen, boeren, en nu continue het gevoel alsof de capsule in de maag is blijven steken. Beetje branderig, geen fijn gevoel. 2x 1 dag ziek geweest. De eerste dag van de kuur, alsof ik de kater van de eeuw had, en de 8ste dag ongelofelijk vermoeid. Op de nuchtere maag innemen vind ik wel een dingetje :-( om de 6 uur dus 's nachts ( 05.00 uur) de wekker zetten. Ook heb ik de laatste dagen een enorm opgeblazen gevoel, vooral mijn maag, alsof ik een paar kilo ben aangekomen. Nu nog 2 dagen te gaan, wederom controle huisarts en dan hoor ik of ik kan stoppen of dat er nog 4 dagen bij komen. (Wat ik niet hoop) Dat propgevoel in mijn slokdarm, en gevoeligheid maag vind ik momenteel het vervelendst, zeker als het moment er weer aankomt om weer een capsule tot mij te nemen.

27-11-2016 | Man | 59
Bacteriële infectie
Ik had last van een bacteriële huidontsteking bij het oor. Kreeg een kuur voorgeschreven 4 x daags 1 capsule voor 10 dagen. Na drie dagen was de huidontsteking verdwenen. Moest natuurlijk de kuur wel afmaken en dat was een behoorlijke opgave. Betekent toch goed plannen met eten en doorgaan tot de 10 dagen voorbij zijn terwijl het euvel al verholpen was. Wel een paar bijwer[lees meer...]kingen zijnde diaree en huiduitslag (bultjes en jeuk). Vandaag de eerste vrije medicijnen-dag dus hoop dat de bijwerkingen snel verdwijnen. Kortom voor mij een goed medicijn met wat ongemakken.

21-07-2016 | Vrouw | 20
Wondroos
Slik de capsules 4 keer per dag 10 dagen lang en dit al voor de 2e keer aangezien ik binnen een korte periode 2 keer wondroos heb gekregen. Heb totaal geen last van alle bijwerkingen zoals vele zeggen te hebben. Alleen heel soms wat misselijk, maar dat is ook zo weer over. De antibiotica werkt heel goed en al heel snel.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum