flucloxacilline

Wondroos (41 meningen)
Infectie (wond) (31 meningen)
Bacteriële infectie (26 meningen)
Ontsteking in de borst (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

19-02-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Door onbekende oorzaak kreeg ik ineens wondroos in mijn gezicht. Omdat ik het niet kende misschien wat laat naar huisarts gegaan ( 3 dagen nadat de verschijnselen begonnen). Ik kreeg een kuur voor 10 dagen, 3x daags 2x 500gr dus best heftig. Innemen van deze capsules was al een drama, ze bleven hangen in me keel maar met heel veel water kreeg ik ze weg. Na 48 uur zag ik we[lees meer...]l heel duidelijk verschil. Zwelling en pijn werden rap minder maar dat werd vervangen door lichte misselijkheid de hele dag door en hoofdpijn. Vooral snachts en smorgens was de hoofdpijn wel heel heftig. Zie je met 3x daags maar eens aan een eetschema te houden #not dus. Ik probeer 7-3-11 aan te houden. Dit medicijn doet zijn werk goed maar door die bijwerkingen hoop ik het nooit meer te hoeven slikken.

21-12-2021 | Vrouw | 78
Infectie (wond)
moet doorlopend naar het toilet (diaree) en ben misselijk en moe

24-09-2021 | Vrouw | 36
Oorontsteking
Gehoorgangontstekingen

16-09-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële infectie
Gevoel dat de pil in de keel blijft steken. Vervelend om in te nemen op de nuchtere maag. Ook lastig plannen 1 uur voor het eten en 2 uur na een maaltijd. Geen eetlust. Omdat de kuur moet worden afgemaakt ben ik de pillen blijven slikken maar ben blij dat ik er morgen vanaf ben.

19-07-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
heb hem gekregen voor een onsteking mijn oksel holte en lympfe klieren in de hoop dat het weg zou gaan na 3dgn te hebben gebruikt word de plek roder uiteindelijk doorverwezen naar de spoedpost daar is ie opgesneden en is het verholpen :) moet de kuur nog afmaken tot donderdag

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

05-09-2020 | Vrouw | 48
Wondroos
Door een blaar op mijn hiel en dan op slippers lopen, wondroos gekregen. Koorts, dikke pijnlijke voet. Medicijnen zorgen wel dat het afneemt, maar we zijn op dag 6 van de 10. Het innemen is echt wel een ding. Ik heb normaal nooit problemen met het inslikken van medicijnen, maar deze wel! Ze lijken regelmatig te blijven steken in mijn keel slokdarm, proef soms ook de m[lees meer...]edicijnen. Misselijk, vol gevoel. Nog 4 dagen...!! 🤮 Schema van op lege maag innemen is ook wel even nadenken, maar dat moet je er voor over hebben. Hopelijk wondroos dan helemaal weg.

25-07-2020 | Vrouw | 26
flucloxacilline (500mg)
Ik heb de medicijnen gekregen omdat ik een bacteriële infectie heb, gepaard met een fixe onsteking in me keel, alles is opgezet waardoor ik al 2 dagen niet had gegeten en weinig had gedronken, na een koortsmeting van 39,8 heb ik medicijnen meegekregen. Helaas vertelde de dokter mij dat ik dit kon innemen samen met 1 ibropufen 400mg en 1 paracetamol 500mg. Ik ben hier heel [lees meer...]ziek van geworden en ik kon niks meer inhouden, doordat ik al niks had gegeten of gedronken ben ik uitgedroogd. Dus heel belangrijk! Gebruik flucloxacilline 500mg niet met ibropufen!

14-05-2020 | Vrouw | 66
Wondroos
Voor de 6de keer wondroos aan mijn borst. Voor het eerst dat ik problemen ondervind van deze AB. Een tijdje na innemen van capsule krijg ik een zeer vervelend, branderig gevoel in mijn slokdarm. Gaat soms over na water drinken, soms niet. Is ook niet bij elke capsule.

24-12-2018 | Vrouw | 21
Eczeem
Door een voorgeschreven zalfje werd mijn exceem op mijn onderbeen alleen maar erger en ging ontsteken. Medicijn werkt redelijk, het wordt steeds minder rood. Alleen in vlagen enorm misselijk en hoofdpijn.

22-11-2018 | Vrouw | 69
flucloxacilline (500mg)
Pijn ging niet over,voet bleef opgezet,rood

19-10-2018 | Vrouw | 50
flucloxacilline (500mg)
Voorgeschreven vanwege atheroom cyste in borst. Was pijnlijk en gezwollen. Het medicijn werkt maar kreeg na eerste dag inname een migraine aanval. Voor de rest hele tijd misselijk en hoofdpijn. De wond van de borst is wel aan het genezen. Ik hoef dit middel maar een week te nemen. Gelukkig want vier keer per dag twee uur voor inname niet eten en een uur na inname ook niks [lees meer...]eten is nogal een gepuzzel met tijd en wel mogen eten. Is niet handig.

11-06-2018 | Vrouw | 61
Bacteriële infectie
Paarse gezwollen arm na daas beet. Middel leek effectief, duurde wel een paar dagen. Wel behoorlijke gewrichtspijn knie nog steeds anderhalve week na inname. Ook heftige netelroos aanval gehad. Beide heb ik nooit eerder gehad.

06-05-2018 | Vrouw | 50
Eczeem
Door een allergische reactie had ik ernstige eczeem klachten ip mijn handen en armen. Daar is een bacterie bij gekomen waardoor alles ging ontsteken. Dit was zo ernstig dat ziekenhuisopname ter sprake kwam,zeker toen ik er ook nog wondroos bij kreeg! Eerst de penicilline proberen was mijn keus,ziekenhuis kan altijd nog! Inmiddels 3 dagen bezig met de flucloxacilline en mij[lees meer...]n handen beginnen langzaam te genezen maar de rest van mijn lijf zit onder de rode bulten die heftige jeuk veroorzaken! Jammer dat ik geen foto’s kan plaatsen! Morgen de huisarts bellen om dit te bespreken want de jeuk is gekmakend!

25-03-2018 | Man | 77
Infectie (wond)
Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum