Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (37 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

16-09-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële infectie
Gevoel dat de pil in de keel blijft steken. Vervelend om in te nemen op de nuchtere maag. Ook lastig plannen 1 uur voor het eten en 2 uur na een maaltijd. Geen eetlust. Omdat de kuur moet worden afgemaakt ben ik de pillen blijven slikken maar ben blij dat ik er morgen vanaf ben.

19-07-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
heb hem gekregen voor een onsteking mijn oksel holte en lympfe klieren in de hoop dat het weg zou gaan na 3dgn te hebben gebruikt word de plek roder uiteindelijk doorverwezen naar de spoedpost daar is ie opgesneden en is het verholpen :) moet de kuur nog afmaken tot donderdag

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

05-09-2020 | Vrouw | 48
Wondroos
Door een blaar op mijn hiel en dan op slippers lopen, wondroos gekregen. Koorts, dikke pijnlijke voet. Medicijnen zorgen wel dat het afneemt, maar we zijn op dag 6 van de 10. Het innemen is echt wel een ding. Ik heb normaal nooit problemen met het inslikken van medicijnen, maar deze wel! Ze lijken regelmatig te blijven steken in mijn keel slokdarm, proef soms ook de m[lees meer...]edicijnen. Misselijk, vol gevoel. Nog 4 dagen...!! 🤮 Schema van op lege maag innemen is ook wel even nadenken, maar dat moet je er voor over hebben. Hopelijk wondroos dan helemaal weg.

25-07-2020 | Vrouw | 26
flucloxacilline (500mg)
Ik heb de medicijnen gekregen omdat ik een bacteriële infectie heb, gepaard met een fixe onsteking in me keel, alles is opgezet waardoor ik al 2 dagen niet had gegeten en weinig had gedronken, na een koortsmeting van 39,8 heb ik medicijnen meegekregen. Helaas vertelde de dokter mij dat ik dit kon innemen samen met 1 ibropufen 400mg en 1 paracetamol 500mg. Ik ben hier heel [lees meer...]ziek van geworden en ik kon niks meer inhouden, doordat ik al niks had gegeten of gedronken ben ik uitgedroogd. Dus heel belangrijk! Gebruik flucloxacilline 500mg niet met ibropufen!

14-05-2020 | Vrouw | 66
Wondroos
Voor de 6de keer wondroos aan mijn borst. Voor het eerst dat ik problemen ondervind van deze AB. Een tijdje na innemen van capsule krijg ik een zeer vervelend, branderig gevoel in mijn slokdarm. Gaat soms over na water drinken, soms niet. Is ook niet bij elke capsule.

24-12-2018 | Vrouw | 21
Eczeem
Door een voorgeschreven zalfje werd mijn exceem op mijn onderbeen alleen maar erger en ging ontsteken. Medicijn werkt redelijk, het wordt steeds minder rood. Alleen in vlagen enorm misselijk en hoofdpijn.

22-11-2018 | Vrouw | 69
flucloxacilline (500mg)
Pijn ging niet over,voet bleef opgezet,rood

19-10-2018 | Vrouw | 50
flucloxacilline (500mg)
Voorgeschreven vanwege atheroom cyste in borst. Was pijnlijk en gezwollen. Het medicijn werkt maar kreeg na eerste dag inname een migraine aanval. Voor de rest hele tijd misselijk en hoofdpijn. De wond van de borst is wel aan het genezen. Ik hoef dit middel maar een week te nemen. Gelukkig want vier keer per dag twee uur voor inname niet eten en een uur na inname ook niks [lees meer...]eten is nogal een gepuzzel met tijd en wel mogen eten. Is niet handig.

11-12-2023 | Vrouw | 63
Infectie (wond)
Ik had een ontsteking aan mijn rechter grote teen. Dus deze antibiotica. De ontsteking was snel weg. Maar nu na 2 mnd nog elke dag, div malen zo'n last van mijn maag. Ik was bang dat ik iets aan mijn maag omdat mijn opa dit zijn hele leven heeft gehad. Nu zijn medicijnen en ik geen combi. Maar nooit meer deze antibiotica.

21-08-2023 | Vrouw | 31
Krentenbaard
Ik kreeg ineens een raar wondje. Eraan gekrabd en kreeg ineens nog een raar wondje elders. Me zusje erover verteld, bleek het krentenbaard. Toen de dokter om creme gevraagd en een aantal dagen gesmeerd, maar de creme moest 3 x per dag en dat was met werk lastig te combineren. Ik heb t 2x pd gebruikt, maar t leek of ik het juist verspreidde ermee. Het begon ook te branden. [lees meer...]Leek niet minder te worden. Toen antibiotica gekregen 4x pd voor een week. Na 3-4 dagen werd t op de begin plek “minder” (als in geen puistjes meer, maar het werden rode grote plekken). De puistjes/vlekken op de 2e locatie leken pas later te minderen. Die kregen geen rode vlekken eromheen. Op dag 7 was t nog niet voorbij en zag ik zelfs op andere plekken puistjes/plekjes komen. Dokter om advies gevraagd. Moest de pillen maar opmaken (tot 10 dagen in totaal). Gister een laatste pil in genomen. Eergister was dag 10. Heb nog steeds rode vlekken op locatie 1. Jeukt onwijs. Je ziet droge huid schilfertjes loskomen waar eerst korsten zaten De nieuwe plekjes jeuken ook nog steeds af en toe. Die lijken wel rustig te zijn. Hoop echt dat t besmettelijke nu weg is. Vannacht tot 2x toe een diaree aanval gehad. Kon ook door t eten komen, maar vond t wel toevallig dat t vrij vlot na die laatste pil was. Het eten had ik al wat uur geleden op. Heb nu echt fingers crossed want het is hardnekkig bij mij. Ben bang dat t weer “terug komt” nu dat de antibiotica stopt. De plekken zijn natuurlijk nog zichtbaar en jeuken nog.

27-04-2023 | Vrouw | 51
Bacteriële infectie
Derde dag vd kuur en de klachten worden erger. Vanaf dag 1 misselijk en geen trek in eten. moet mezelf dwingen een boterham te eten en die krijg ik met moeite op. Continue opgezwollen en zwaar gevoel in de maagstreek. Vannacht amper geslapen, als ik ging liggen kreeg ik maagpijn. Moest verhoogd bijna rechtop slapen. Vandaag diarree er bij. Heb bacteriële infectie in de hui[lees meer...]d, heb wel het idee dat het werkt, maar de bijwerkingen komen mijn humeur en nachtrust niet ten goede.

18-03-2023 | Vrouw | 48
Bacteriële infectie
Voorgeschreven gekregen ivm ernstige huidinfectie. Geen enkel probleem om capsules weg te slikken. Neem ze hangend onder de kraan in. Geen last van maagpijn of misselijkheid, maar wel erg stinkende ontlasting. Wel gewrichtspijn en ondraaglijke rugpijn. Inname en eten inplannen, ervaar ik als zeer irritant. Grootste probleem is dat deze capsules na 2 dagen op mijn gewr[lees meer...]ichten zijn geslagen. Deze worden steeds pijnlijker: Eerst ellebogen en polsen (was nog te doen), maar inmiddels ook knieën en een ondraaglijke pijn in midden- en onderrug tot in de flanken, waardoor ik overal hulp bij nodig heb. Ik vermoed dat dit ten grondslag ligt aan de toevoegde e-nummers. inmiddels moet ik nog 2 dagen, maar ik heb niet het idee dat dit middel het beloofde land is. Als ik uit bed kom, kan ik mijn ledematen maar stroef bewegen en de hele dag ga ik kapot van de rugpijn. Ik verbaas me verder of de samenstelling van de capsules, naast het medicijn. De ijzersmaak die mensen ervaren, is de capsulewand die vol zit met e-nummers met oa. rood, geel en zwart ijzeroxide en titaniumdioxide. Onbegrijpelijk dat o.a. deze kleurmiddelen (die ook reacties kunnen veroorzaken) worden toegevoegd. Helemaal niet fijn als je, zoals ik, het gros van de e-nummers normaal vermijdt, omdat je overal op reageert. Ik ben geen Moslim, maar vermijd wegens allergie wel varkensvlees. Daar krijg ik ontstoken tandvlees van. De gelatine lijkt me van varkens afkomstig (anders stond het wel nader omschreven) en dus niet halal. Hier zijn prima alternatieven voor.... Nu nog 2 dagen slikken en zal blij zijn om van deze rotzooi af te zijn. Hoop dat de bijwerkingen na de laatste capsule snel weg zullen zijn....

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Werkt niet goed tegen wondroos. Lastig met innemen vanwege etenstijden die je moet gaan plannen, want niet innemen tussen 1 uur voor het eten en 2 uur erna. Beetje gruis in stinkende verkleurde urine. Daarna overgegaan op amoxicilline met clavulaanzuur (augmentin) en die werkte een heel stuk beter.

09-10-2022 | Vrouw | 57
Infectie (wond)
Na een operatie in het ziekenhuis zijn veel Staphylococcus aureus in de gehechte wond bij mijn navel gevonden. De binnenkant van mijn navel was knalrood. Ik kreeg dit middel om 10 dagen lang te slikken met de waarschuwing om de hele kuur af te maken. Ik gebruik dit medicijn nu 5 dagen en was vanaf dag 1 behoorlijk misselijk. IK vind ook het uurschema voor het innemen van[lees meer...] de capsules: op een lege maag innemen of pas 2 uur na een maaltijd en daarna nog eens een uur te moeten wachten om te mogen eten heel moeilijk om vol te houden. Maagzuur maakt het nog vervelender. IK heb daarom wel eens gesmokkeld voor dat ik naar bed ging: ik nam een beker anijsmelk om beide klachten tegen te gaan en te kunnen slapen. Het middel werkte wel snel binnen 2 dagen werd mijn navel roze ipv vlammend rood. Ik zet telkens de timer op mijn telefoon om me zoveel mogelijk aan de regels voor innemen te houden. Nog 5 dagen (zucht).