Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

vermoeidheid

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (38 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

13-04-2020 | Vrouw | 69
Wondroos
Dolblij met het medicijn. Wondroos aan oor al na twee dagen duidelijk minder. Vooral in coronatijd heel blij dat ik er zo snel vanaf was. Ik ben gevoelig voor wondroos, was al de derde keer, ik weet hoe ernstig het kan worden.

04-04-2020 | Man | 52
Speekselklierinfectie
Op een zaterdag ontdekte ik een verdikking onder mijn oor. Dag er op werd deze nog groter. Met eten was het ook zeer pijnlijk. Dacht zelf aan een speekselklier ontsteking of steentje. Ivm Covid-19 niet zo happig om naar de huisartsenpost te gaan. Toch maar op maandag gebeld om afspraak te maken. Huisarts gaf na overleg met KNO arts een hoge dosis antibioticum. De volgende[lees meer...] zaterdag is de zwelling geslonken en geen pijn meer met eten. Nog twee dagen om de kuur af te maken, hoop dat alles dan weg is.

04-05-2019 | Vrouw | 61
Wondroos
Ik had een pijnlijke neus na een verkoudheid, ik dacht hooikoorts. Maar na een bezoek aan de huisarts bleek ik wondroos te hebben. Na 2 dagen medicijnen werd mijn gezicht roder en dikker. Daarna zijn de klachten snel afgenomen en na een week bijna geheel verdwenen. In combinatie met paracetemol was de pijn goed te onderdrukken.

14-12-2023 | Man | 58

18-09-2023 | Vrouw | 25
Bacteriële infectie
Wegens acute lymfangitis deze kuur gekregen voor 3x daags, echter na inname van eerste pil al binnen korte tijd last van erge misselijkheid. Vandaag is dag 3 en ik ben bijna 2 kilo afgevallen omdat het innameschema niet echt meezit samen met de bijwerkingen. 2 uur voor inname niets meer eten en een uur na inname ook niet, de tijd die over blijft om te eten tussen het innem[lees meer...]en van de pillen door ben ik extreem misselijk en opgeblazen. Wel effectief voor de lymfangitis, zwelling en rode kabel op mijn gehele arm zijn vandaag bijna niet meer zichtbaar.

12-06-2023 | Vrouw | 50
Wondroos
Plotseling rode, erg pijnlijk borst. 2 dagen mee gelopen. Toen huisarts. Wondroos. Wondje kon hij niet vinden. 10 dagen 4x per dag 1 capsule. Effect was er vrij snel. Nu bijna een week na de laatste capsule nog steeds een rood plekje op de borst. Wordt steeds kleiner, maar niet weg. Wel groot nadeel was het inname schema. 1 uur na f 2 uur voor capsule eten. Dat was he[lees meer...]t enige dat wel vervelend was. Verder weinig klachten. Wat andere en vaker ontlasting. En 2x een branderig gevoel bij inname, verder niet.

08-05-2023 | Vrouw | 18
Krentenbaard
Ik had krentenbaard rond mijn mond en neus (waarbij mijn neustussenschot ook ontstoken was) en zag na 3 dagen van inname duidelijk verbetering. Wel kreeg ik af en toe last van duizeligheid, had merkbaar minder energie dan normaal en aan het eind van de kuur kreeg ik lichte diarree.

20-03-2023 | Man | 54
Infectie (wond)
Slechts 20 pillen gekregen (3x per dag 500 mg), nadat mijn huisarts alleen foto's van mijn ontsteking op mijn rug had gezien. Kuur geheel afgemaakt (minder dan een week dus). Alleen vanaf dag 3 lichte diarree. Mijn ontsteking is nog niet over, maar uit die ontstoken plek komt nu alleen nog maar lichtvloeibare pus, en de verdikking is een heel stuk minder. Ik neem aan dat[lees meer...] de resterende onsteking verder af zal nemen binnen de komende dagen. Zo niet, dan zou ik zonder meer een vervolgkuur van dit middel nemen, want de onsteking is stukken minder geworden (maar dus nog niet over).

30-10-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Vooraf gewaarschuwd voor misselijkheid en het vervelende inname schema, maar totaal geen bijwerkingen gehad, niet eens vermoeidheid. Schema: 4x 1 pil, waarbij 2 uur ervoor en 1 uur erna niets eten, gedurende 10 dgn. Klonk lastiger dan het in praktijk was: vooraf gewoon even goed plannen en veel alarmpjes op de telefoon. Prima ervaring dus.

11-08-2022 | Vrouw | 31
flucloxacilline (1000mg)
Allergische reactie
Gestoken door een hommel (in wespen seizoen, zeer knap) na 2 dagen heftige roodheid, bult, uitslag etc dus die middel gekregen. Ik kan de hele dag wel slapen. Ben ontzettend moe!!!!! Het helpt ontzettend en het doorslikken merk je niet. Blij als ik van deze troep af ben.

31-07-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
10 dagen gebruikt voor een slijmbeursontsteking. De pijn en zwelling nam snel af.

21-06-2022 | Man | 79
Bacteriële infectie
Vier keer per dag 1000 mg. Werkzaamheid is bij mij onvoldoende. Geen bijwerkingen of maagbezwaren ondervonden.

01-05-2022 | Man | 64
Wondroos
Innemen gaat prima. Schema 7-12.17-23 uur. Erg misselijk en het gevoel dat er een steen in mijn maag zit. Meeste last hiervan als ik ga liggen. Moet ik na inname nog een tijd blijven zitten? Lijkt namelijk of dit medicijn problemen veroorzaakt als ik gelijk weer ga liggen(wil ook snel weer liggen omdat ik mij moe en beroerd voel door de wondroos) Moe en af en toe slaan[lees meer...] mijn gedachten op hol.

24-04-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Ik was op tijd bij huisarts. Had wel 2 dagen verhoging. Wondroos werd wel minder maar na 10 dagen slikken nog niet weg. Verlengd met 5 dagen. Ben wel inmiddels 2 kg aangekomen ondanks zelfde dieet en sporten. Vocht vasthouden.Ik denk dat ik wat meer water moet drinken. Kreeg het na elke keer slikken benauwd, alsof mijn keel werd dicht geknepen. Ook kreeg ik uitslag over [lees meer...]mijn bovenbenen. Wondroos had ik op mijn arm . Ik heb lymfoedeem door bestraling. Borstkanker gehad. Nu laatste dag vd antibiotica. Wondroos is bijna weg. Toch maar weer naar de huisarts voor beoordeling. Hoop dat ik geen verlenging hoef, vind het toch wel een dingetje met de slikschema.

22-04-2022 | Vrouw | 38
Wondroos
Gekregen ivm wondroos aan mijn arm. Na dag 3 zag ik duidelijk verbetering. Zwelling en roodheid namen af. Ik heb de dosering voor 12 jarigen aangehouden ivm mijn (lichte) gewicht en overgevoeligheid voor medicatie, dus 3 x p/d ipv 4. Op de nuchtere maag voor mij geen doen. Ik kreeg onmiddellijk Maagzuur en braakneigingen. na overleg met de huisarts afgesproken om het na w[lees meer...]at voedsel in te nemen. Vergeleken met andere antibiotica viel deze reuze mee.

24-12-2021 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Vies om doorteslikken maar helpt wel werd wel bang door internet met nieren enzo maar heeft geen bijwerkingen ik blijf sporten zonder moeite